Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Czytalem troche o filtrze czastek stalych i przerazilem sie jesli chodzi o zwiazane z nim koszta.

Moze ktos z was ma juz doswiadczenie z tym zwiazane i doradzi czy tak naprawde warto regenerowac za kupe forsy czy lepiej sie pozbyc go ?

140 bhp silnik 2.0 D

Z gory dziekuje

Opublikowano

Witam,

Czytalem troche o filtrze czastek stalych i przerazilem sie jesli chodzi o zwiazane z nim koszta.

Moze ktos z was ma juz doswiadczenie z tym zwiazane i doradzi czy tak naprawde warto regenerowac za kupe forsy czy lepiej sie pozbyc go ?

140 bhp silnik 2.0 D

Z gory dziekuje

No koszty są duże ale lepiej go wyrzuć tylko trzezba program do silnika nowy zrobić i trzeba o tym mieć pojęcie masz go u Siebie? Jaki masz kod silnika ?
  • Upvote 1
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Czytalem troche o filtrze czastek stalych i przerazilem sie jesli chodzi o zwiazane z nim koszta.

Moze ktos z was ma juz doswiadczenie z tym zwiazane i doradzi czy tak naprawde warto regenerowac za kupe forsy czy lepiej sie pozbyc go ?

140 bhp silnik 2.0 D

Z gory dziekuje

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Tak jak kolega wyzej napisal...jesli smigasz na którkie dystanse to ten filtr wczesniej czy pozniej narobi troche problemów. Ja osobiscie miałem tylko 1 raz problem (na poczatrku bo nie wiedziałem o co chodzi). Po przepaleniu z podłączonym komputerem, nie oszczedzam na benzynie i jezdze w miare dynamicznie(nie ciagne sie jak flaki z olejem). Ten filtr wymaga przepalania spalin, które sie w nim znajduja. Muszisz autko czasem przegonic (zwłaszcza kiedy wł ci sie informacja ostrzegająca o jego zapelnieniu. Wtedy wyjezdzasz na trase i gonisz go. Spaliny sie przepala, kontrolka zgasnie i znowu problem znika. Cała szkopuł w tym zeby temp z silnika dała rade przepalic caly ten syf w filtrze, a zeby to osignac musisz albo wyjechac na dluzsza trase, albo cisnąć pedał gazu na którszych dystansach.

Ja swojego nie wywalam, nauczyłem sie juz z nim zyc chociaz bajer ten w Polsce pozostaje tylko nieuzytecznym bajerem (jak zreszta wszystko w naszym kraju).

  • Upvote 1
Opublikowano

Popieram poprzedników. Ja również jeżdżę na DPFie (auto ma 4 lata) i jak narazie obyło się bez problemów. Znajomi, którzy jeżdżą na nim znacznie dłużej (6-7 lat), również problemów nie mieli. Duże znaczenie ma jakość paliwa po prostu - diesel dobrej jakości nie zasyfi Ci filtra tak, że będziesz musiał go wymienić. Samo przeczyszczenie w tym przypadku polega na w/w przepaleniu, czyli przegonieniu auta na trasie. Pomoże to nie tylko DPFowi, ale i zamulonej turbinie ;)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie