Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 17.01.2011 uwzględniając wszystkie działy
-
Witam. Posiadam audi A4 B6 1.9 silnik TDI 2004r. 130 km bardzo fajne auto polecam. Miałem tydzień temu dziwną sytuację ,podczas jazdy w samochodzie zapaliła się kontrolka ESP i przy zwiększaniu obrotów samochód zachowywał się dziwnie ,cały drżał przy dodawaniu gazu coraz wjęcej ale dopiero przy obrotach 3000 ,trochę mniej odczuwałem ale to była masakra . pomyślałem że pompowtryski ale po przeczytaniu paru postów na forach stwierdziłem że zacznę od przewodów dochodzących do pompowtryskiwaczy znajdujących się pod pokrywą zaworów 4 małe kostki wystarczyło je wyjąć (wychodzą lekko ale urzyłem kombinerek )i przedmuchać podgiąć lekko blaszki i z powrotem złożyć .Zdjęcie pokrywy to odkręcenie kilku śrub trzeba uważać na uszczelkę ja miałem oryginalną i jej nie uszkodziłem . . Auto działa sprawnie1 punkt
-
Z serii zrób to sam Olej silnikowy: spuszczanie / odsysanie, wymiana filtra oleju UWAGA! W przypadku różnych wariantów silnika nie jest dopuszczalne odsysanie oleju! Wskazówka Wymianę oleju wykonywać przy temperaturze roboczej. 4-cylindrowy silnik benzynowy TFSI 1.2 Wymontowanie Wskazówka Nie dopuścić, aby olej silnikowy kapał na podzespoły. Przed wymontowaniem przykryć alternator szmatką. – Poluzować najpierw filtr oleju -strzałka- za pomocą taśmy mocującej lub klucza do filtra oleju zanim filtr oleju zostanie kompletnie odkręcony. – Odczekać kilka minut, aby olej silnikowy mógł wrócić z filtra do silnika. – Następnie odkręcić filtr oleju. Ostrożnie! Uważać, aby olej silnikowy nie przedostawał się na pasek wielorowkowy lub na alternator. Zamontowanie Wskazówka Przestrzegać wskazówek dotyczących zamontowania znajdujących się na filtrze oleju! Zwrócić uwagę na przepisy dotyczące usuwania odpadów! – Oczyścić powierzchnię uszczelniającą filtra oleju na obudowie rozrządu. – Naoliwić lekko uszczelkę na nowym filtrze. – Wkręcić ręką nowy filtr oleju -strzałka-. – Następnie dokręcić momentem 20 Nm. 4-cylindrowy silnik benzynowy TFSI 1,4/ FSI 1,6 Wskazówka Najpierw wymienić filtr oleju! Poprzez wyjęcie wkładu filtra zawór zostaje otwarty, a olej w obudowie filtra spływa automatycznie do skrzyni korbowej. – Aby spuścić olej silnikowy przez korek spustowy, wymontować osłonę tłumiącą hałas. – Wykręcić pokrywę -1- z obudowy filtra oleju – Zdjąć stary wkład filtra oleju -4- z pokrywy -1-. Wskazówka Zwrócić uwagę na przepisy dotyczące usuwania odpadów! – Wymienić pierścień uszczelniający typu o-ring -2- pokrywy. – Oczyścić i lekko naoliwić gwint -3-. – Umieścić nowy wkład filtra oleju -4- w pokrywie -1-. Momenty dokręcenia Nm Korek spustowy oleju 30 Pokrywa 25 4-cylindrowy silnik benzynowy MPI 1,6 – Wymontować osłonę tłumiącą hałas – Poluzować filtr oleju za pomocą klucza taśmowego lub klucza do filtra oleju i wymontować filtr oleju. Wskazówka Zwrócić uwagę na przepisy dotyczące usuwania odpadów! – Wykręcić korek spustowy oleju lub odessać olej silnikowy. – Oczyścić powierzchnię uszczelniającą filtra oleju przy silniku. – Lekko naoliwić uszczelkę gumową. – Wkręcić i dokręcić nowy filtr. UWAGA! Po wymianie wkładu filtra oleju należy sprawdzić odstęp wychodzących z chłodnicy oleju silnikowego węży od sąsiednich podzespołów, w razie potrzeby skorygować położenie chłodnicy oleju. – Wkręcić korek spustowy oleju z nowym pierścieniem uszczelniającym. – Wlać olej silnikowy, Moment dokręcenia Nm Filtr oleju 20 Korek spustowy oleju 30 4-cylindrowy silnik benzynowy 1,8 TFSI, 2,0 TFSI – Wymontować osłonę tłumiącą hałas – Poluzować filtr oleju za pomocą klucza taśmowego lub klucza do filtra oleju i wymontować filtr oleju. Wskazówka Zwrócić uwagę na przepisy dotyczące usuwania odpadów! – Wykręcić korek spustowy oleju lub odessać olej silnikowy. – Oczyścić powierzchnię uszczelniającą filtra oleju przy silniku. – Lekko naoliwić uszczelkę gumową. – Wkręcić i dokręcić nowy filtr. – Wkręcić korek spustowy oleju z nowym pierścieniem uszczelniającym. – Wlać olej silnikowy, Moment dokręcenia Nm Filtr oleju 22 Korek spustowy oleju 30 4-cylindrowy silnik benzynowy 2,0 FSI i 2,0 TFSI – Wymontować osłonę tłumiącą hałas Wskazówka Przed demontażem filtra oleju należy spuścić olej silnikowy z filtra oleju, żeby nie rozlał się na silnik i podzespoły. – Wykręcić nasadkę ochronną zaworu dennego -1-. – Zdjąć wąż z głowicą kulową z końcówki do spuszczania oleju -T 40057- i wkręcić sworzeń gwintowany w zawór denny obudowy filtra -2-, aż wyczuwalny będzie lekki opór. – Nałożyć wąż z głowicą kulową na sworzeń gwintowany i wkręcić końcówkę do spuszczania oleju -T 40057- dalej do oporu, będzie przy tym słyszalny wyraźny odgłos zatrzaśnięcia zaworu odprowadzającego. – Odczekać, aż filtr oleju opróżni się. UWAGA! Gorący olej silnikowy – Wykręcić korek spustowy oleju lub odessać olej silnikowy. – Odkręcić końcówkę do spuszczania oleju -T 40057-. – Sprawdzić, czy zawór denny -1-jest równo z krawędzią, tak jak na rysunku (A02–0423) i czy nie jest przekrzywiony. – Wkręcić nasadkę ochronną. – Otworzyć obudowę filtra oleju -2- za pomocą klucza do filtra oleju lub nasadki SW 36 i wymontować filtr oleju. – Wymienić wkład filtra -4- i pierścień uszczelniający -3-. – Zwrócić uwagę na położenie oznaczenia serwisowego na pierścieniu uszczelniającym (patrz strzałka). Wskazówka Zwrócić uwagę na przepisy dotyczące usuwania odpadów! – Oczyścić powierzchnię uszczelniającą na obudowie filtra oleju. – Lekko naoliwić uszczelkę gumową. – Gładka strona pierścienia uszczelniającego musi być skierowana na zewnątrz – Wkręcić i dokręcić obudowę filtra. – Wkręcić korek spustowy oleju z nowym pierścieniem uszczelniającym. – Wlać olej silnikowy, specyfikacje Moment dokręcenia Nm Filtr oleju 25+5 Korek spustowy oleju 30 4-cylindrowe siniki TDI z pompowtryskiwaczami: – Aby spuścić olej silnikowy przez korek spustowy, wymontować osłonę tłumiącą hałas – Poluzować pokrywę -strzałka- za pomocą nasadki SW 36. Wskazówka Poluzować pokrywę przed spuszczeniem lub odessaniem oleju, aby olej silnikowy mógł wypłynąć z obudowy filtra oleju. – Wykręcić korek spustowy oleju lub odessać olej silnikowy. – Wymienić pierścienie typu o-ring oraz wkład filtra oleju. Wskazówka Zwrócić uwagę na przepisy dotyczące usuwania odpadów! – Dokręcić pokrywę za pomocą nasadki SW 36. – Wkręcić korek spustowy oleju z nowym pierścieniem uszczelniającym. – Wlać olej silnikowy, specyfikacja http://www.auditimes.pl/topic/473-jaki-olej-do-tdi/ Momenty dokręcenia Nm Korek spustowy oleju 30 Pokrywa 25 4-cylindrowe silniki TDI CR: – Aby spuścić olej silnikowy przez korek spustowy, wymontować osłonę tłumiącą hałas – Odczepić podciśnieniowy zawór przełączający -1- z uchwytu i odłożyć na bok. – Poluzować pokrywę -2- za pomocą nasadki SW 32. Wskazówka Poluzować pokrywę przed spuszczeniem lub odessaniem oleju, aby olej silnikowy mógł wypłynąć z obudowy filtra oleju. – Wykręcić korek spustowy oleju lub odessać olej silnikowy. – Wymienić pierścienie typu o-ring oraz wkład filtra oleju. Wskazówka Zwrócić uwagę na przepisy dotyczące usuwania odpadów! – Dokręcić pokrywę za pomocą nasadki SW 32. – Zaczepić podciśnieniowy zawór przełączający -1- w uchwycie. – Wkręcić korek spustowy oleju z nowym pierścieniem uszczelniającym. – Wlać olej silnikowy specyfikacja http://www.auditimes.pl/topic/473-jaki-olej-do-tdi/ Momenty dokręcenia Nm Korek spustowy oleju 30 Pokrywa 25 6-cylindrowy silnik benzynowy MPI 3,2 – Aby spuścić olej silnikowy przez korek spustowy, wymontować osłonę tłumiącą hałas. – Spuścić olej przez korek spustowy -1-. Wskazówka Zwrócić uwagę na przepisy dotyczące usuwania odpadów! – Poluzować dolną część filtra -3- za sześciokąt -2- lub w jego obszarze -4- i wymontować go. – Wyjąć stary wkład filtra. – Wytrzeć szmatką obudowę filtra. – Usunąć stary pierścień uszczelniający typu o-ring. – Posmarować nowy pierścień uszczelniający typu o-ring olejem. – Zamontować nowy wkład filtra i pierścień uszczelniający typu o-ring. – Dokręcić dolną część filtra -3- za sześciokąt -2- momentem 30 Nm. – Zaopatrzyć korek spustowy -1- w nowy pierścień uszczelniający i dokręcić momentem 10 Nm. Moment dokręcenia Nm Korek spustowy oleju 30 Miłej i bezproblemowej wymianki1 punkt
-
Planujesz zakup nowego samochodu marki Audi, znajdź salon Audi w swoim województwie. Dolnośląskie Audi Centrum Wrocław ul. Karkonoska 47 53-015 Wrocław tel. 071 363 00 80 (salon) tel. 071 363 00 70 (serwis) fax 071 363 00 64 www.audi-centrum-wroclaw.audi.pl Świtoń-Paczkowski ul. Skłodowskiej-Curie 97d 59-301 Lubin tel. 076 746 06 10 (salon) tel. 076 746 06 30 (serwis) fax 076 746 06 06 www.switon-paczkowski.audi.pl Kujawsko-pomorskie Autosar-Wieluński ul. Wschodnia 38 87-100 Toruń tel. 056 658 05 70 (salon) tel. 056 658 05 80 (serwis) fax 056 658 05 79 www.autosar.audi.pl Konarzewski ul. Nowotoruńska 15 85-854 Bydgoszcz tel. 052 320 88 13 (salon) tel. 052 320 88 40 (serwis) fax 052 320 88 23 www.konarzewski.audi.pl Lubelskie Danelczyk ul. Piasecka 16 21-040 Świdnik tel. 081 469 77 01 (salon) tel. 081 469 77 25 (serwis) fax 081 469 77 14 www.danelczyk.audi.pl Łódzkie Idczak ul. Przybyszewskiego 176/178 93-120 Łódź tel. 042 677 17 40 (salon) tel. 042 677 17 41-43 (serwis) fax 042 677 17 02 www.idczak.audi.pl Bursiak ul. Pabianicka 119/131 93-490 Łódź tel. 042 689 23 33 (serwis) fax 042 689 23 35 e-mail D_Bursiak_serwis@kulczyktradex.com.pl Mazowieckie Auto Unia al. Katowicka 43, Wolica 05-830 Nadarzyn k/Warszawy tel. 022 730 85 00 (salon) tel. 022 730 85 11 (serwis) fax 022 730 85 15 www.autounia.audi.pl Auto Viva ul. Połczyńska 111 01-303 Warszawa tel. 022 532 42 10 (salon) tel. 022 532 42 20 (serwis) fax 022 532 42 01 www.audiwarszawa.pl Rowiński-Wajdemajer ul. Łukasza Drewny 24 02-968 Warszawa-Powsin tel. 022 544 21 00 (salon) fax 022 544 21 57 www.rowinski-wajdemajer.audi.pl Szewczyk ul. Radzymińska 267 03-643 Warszawa tel. 022 743 96 11 (salon) tel. 022 510 35 65 (serwis) fax 022 510 35 79 e-mail D_Szewczyk_serwis@kulczyktradex.com.pl Rowiński-Wajdemajer ul. Armii Krajowej 22 05-500 Piaseczno tel. 022 726 26 05 (serwis) e-mail D_Rowinski_Wajdemajer_serwis@kulczyktradex.com.pl Sobiesław Zasada ul. Grochowska 163 04-111 Warszawa tel. 22 611 69 80 (serwis) fax 22 611 67 76 e-mail D_Zasada_serwis@kulczyktradex.com.pl Małopolskie Auto Special Modlniczka, Prof. Adama Rożańskiego 28-30 32-085 Modlnica k/Krakowa tel. 012 639 20 50 (salon) tel. 012 639 20 70 (serwis) fax 012 639 20 59 www.autospecial.audi.pl Bełtowski ul. Zakopiańska 169a 30-435 Kraków tel. 012 262 30 20 (salon) fax 012 262 12 12 w. 19 www.beltowski.pl/audi/ Bełtowski Góra Libertowska 10 30-444 Kraków tel. 012 262 55 55 (serwis) fax 012 264 95 95 e-mail D_Beltowski_serwis@kulczyktradex.com.p Opolskie Lellek ul. Opolska 2c 49-120 Opole-Sławice tel. 077 451 47 41 (salon) tel. 077 451 47 71 (serwis) fax 077 451 47 51 www.lellek.com.pl/audi/ Podkarpackie Król-Knapik ul. Armii Krajowej 60 35-307 Rzeszów tel. 017 857 85 31 (serwis) fax 017 857 85 27 e-mail D_Krol_Knapik_serwis@kulczyktradex.com.pl Podlaskie Sieńko i Syn ul. Wysockiego 65 15-168 Białystok tel. 085 664 41 24 (salon) tel. 085 664 41 01 (serwis) fax 085 664 41 26 www.sienko-i-syn.audi.pl Pomorskie Groblewski ul. Dąbrowszczaków 12 80-373 Gdańsk tel. 058 511 90 00 (salon) tel. 058 511 90 30 (serwis) fax 058 511 90 15 www.groblewski.audi.pl Gajos ul. Kasztanowa 4 81-856 Sopot tel. 058 551 68 54 (serwis) fax 058 551 52 02 e-mail D_Gajos_serwis@kulczyktradex.com.pl Śląskie Inter-Welm ul. Sarni Stok 1 43-300 Bielsko Biała tel. 033 828 36 16 (salon) tel. 033 499 57 00 (serwis) fax 033 499 57 51 www.inter-welm.audi.pl Magro ul. Brzezińska 47 44-203 Rybnik tel. 032 423 00 00 (salon) tel. 032 432 84 71 (serwis) fax 032 432 84 44 www.magro.audi.pl Magro ul. Jabłoniowa 2a 41-214 Sosnowiec tel. (32) 269 86 86 (salon) tel. (32) 269 87 21 (serwis) fax (32) 269 86 65 e-mail D_MAGRO@kulczyktradex.com.pl Marszałek ul. Makuszyńskiego 78/80 42-200 Częstochowa tel. 034 364 28 51 (salon) tel. 034 364 28 53 (serwis) fax 034 372 20 05 www.marszalek.audi.pl Noma 2 Kościuszki 328 40-203 Katowice tel. 032 35 88 265 (salon) tel. 032 358 81 51/2/3 (serwis) fax 032 358 83 00 www.noma2.audi.pl Auto Lellek Plus ul. Portowa 2 44-100 Gliwice tel. 032 335 63 11 (serwis) fax 032 335 63 04 Noma 2 Al. Roździeńskiego 188E 40-203 Katowice tel. 032 358 81 51/2/3 (serwis) fax 032 358 83 00 Warmińsko-mazurskie Palmowski ul. Rataja 15 10-203 Olsztyn tel. 089 534 80 30 (salon) tel. 089 535 75 30 (serwis) fax 089 534 84 40 www.palmowski.audi.pl Wielkopolskie Auto Premium ul. Krańcowa 40/42 61-037 Poznań tel. 061 650 16 66 (salon) tel. 061 650 16 80 (serwis) fax 061 650 16 50 www.audipoznan.pl Ignaszak Al. Wojska Polskiego 5 62-800 Kalisz tel. 062 765 90 43 (salon) tel. 062 765 90 20 (serwis) fax 062 765 90 44 www.ignaszak.audi.pl Krotoski-Cichy ul. Poznańska 33 62-081 Poznań-Przeźmierowo tel. 061 816 38 80 (salon) tel. 061 816 38 54 (serwis) fax 061 816 38 81 www.krotoski-cichy.audi.pl Rzepecki-Mroczkowski ul. Wiatraczna 5 61-242 Poznań tel. 061 871 18 11 (serwis) fax 061 871 18 20 e-mail D_Rzepecki_Mroczkowski_serwis@kulczyktradex.com.p Zachodnio-pomorskie Euro-Centrum-Tadeusz ul. Gnieźnieńska 43a 75-737 Koszalin tel. 094 342 42 36 (serwis) fax 094 342 32 36 e-mail D_Euroct_serwis@kulczyktradex.com.pl Kołacz-Łopiński ul. Madalińskiego 7 70-101 Szczecin tel. 091 486 51 30 (serwis) fax 091 486 51 39 e-mail D_Kolacz_Lopinski_serwis@kulczyktradex.com.pl1 punkt