Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 25.01.2011 uwzględniając wszystkie działy

  1. Witam wszystkich furowiczów. Tak jak zapowiedziałem rozpoczynam w miarę szczegółową opisówkę pewnych aspektów dotyczących w sumie wszystkich silników TDI a w związku z taktem, że jestem posiadaczem już drugiego silnika 2.5 TDI skupię się głównie na nich. Pierwsza część z cyklu: "Know How Do It czyli zrób to sam => Diagnostyka silnika TDI" I. Niezbędne narzędzia: Do wykonania niezbędnej diagnostyki czyli tak zwane LOGI będziemy potrzebować - kabel diagnostyczny czyli tak zwany interface [na rynku występują w różnej formie i jakości, ja osobiście posiadam ten ale są również tańsze rozwiązania i też działają] - oprogramowanie diagnostyczne [ najbardziej popularne VAG-Com 311.2, 409.1, Polski Vag bądź VCDS] - komputer klasy PC - notebook z systemem operacyjnym WinXP bądź Vista - nie sprawdzałem jak i czy działa pod Win 7 II. Opis diagnostyki: Diagnostykę wykonujemy trójetapowo: 1. Poprzez odczyt błędów; 2. Poprzez odczyt bloków wartości mierzonych: a. w tzw. próbie statycznej; b. w tzw. próbie dynamicznej. Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje: 1. dla odczytu błędów w sterowniku silnika [ECU]: Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 02-Fault Codes po czym zapisujemy wyświetlone błędy [o ile w ogóle są] do pliku .txt i oczywiście zamieszczamy na forum. 2. dla odczytu bloków wartości mierzonych: Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 08-Meas. Blocks [bloki wartości mierzonych]. a. próba statyczna warunki konieczne: samochód stoi na biegu jałowym; silnik włączony; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej]. grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018. grupy Basic Settings: 000, 003, 004, 011: - grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s; - grupa 003 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać]; - grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać]. W przypadku tej grupy ważne jest, by wcisnąć przycisk LOG w chwili, gdy nastawnik ustawi się na Late [będzie to widać w polu drugim], a następnie, natychmiast rozpocząć logowanie przyciskiem START; - grupa 011 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [kierownice w turbinie [VTG] będą się cyklicznie przestawiać]*. po zakończeniu logowania można dokonać obserwacji pracy sztangi w turbinie - powinna poruszać się tak, jak na filmie *tylko w przypadku silników wyposażonych w turbinę ze zmienną geometrią łopatek [VTG]. b. próba dymaniczna warunki konieczne: samochód jedzie; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rodzielczej]; III bieg [choć lepiej IV - należy wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa w ruchu ulicznym], przy 1500rpm należy całkowicie wcisnąć pedał gazu [100%]* i trwać aż silnik uzyska 4200rpm; w tym czasie należy dokonać odczyty i zrobić log. próba dynamiczna powinna być bezwględnie wykonana przez dwie osoby - kierowcę i diagnostę !!!! grupy normalnie**: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011. *uwaga dla posiadaczy automatycznej skrzyni biegów TIPTRONIC: pedał akceleratora należy użyć z wyczuciem - tak, by był w pozycji 255 (max) - wciśnięcie pedału [mocno] do oporu spowoduje włączenie procesu Kickdown i tiptronic zredukuje bieg. KICKDOWN - jest to proces występujący w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów polegający na gwałtownej redukcji biegu. Elektroniczny układ zmienia przełożenie na niższe (nawet o dwa miejsca np. z "czwórki" na "dwójkę") w wyniku gwałtownego naciśnięcia na pedał gazu, zwykle jest to sygnał rozpoczęcia manewru wyprzedzania. Obecnie systemy są tak zaawansowane, że przystosowują się do stylu jazdy kierowcy. **zaleca się logować grupy pojedynczo w próbie dynamicznej [ze względu na sample ratio]. III. Logi do analizy: Po wykonaniu wszystkich logów należy je bezzwłocznie umieścić je na forum do oceny koleżanek i kolegów. W tym celu najlepiej wykorzystać serwis internetowy VAGLOG i na forum przedstawić linki do logów. IV. Dokumentacja Serwisowa: Po instalacji interface'u [zgodnie z instrukcjami producenta] należy przeprowadzić diagnostykę z użyciem programu VAG-Com: - instrukcja w języku angielskim; - opis bloków wartości mierzonych dla silników TDI cz. I; - opis bloków wartości mierzonych dla silników TDI cz. II; - lokalizacja złącz diagnostycznych w samochodach Audi/VW/Seat/Skoda; - wskazania prawidłowych parametrów bloków wartości mierzonych dla popularnych silników TDI; - erWin: elektroniczny system informacji naprawczej i warsztatowej AUDI AG; - doskonała strona autorstwa Sebastiana Stange poświęcona kodowaniu i adaptacji sterowników; - popularne procedury diagnostyczne w języku polskim; To tak po krótce... Mam nadzieję że sam opis jest w miarę klarowny. Wielkie dzięki i szacunek dla kolegi meszruma z AKP Ciąg dalszy nastąpi już wkrótce...
    1 punkt
  2. No teraz jak najbardziej Proszę... Wymontowanie i zamontowanie osłony pokrywy tylnej 1 - Osłona pokrywy tylnej Wymontowanie: – Zdjąć osłonę zamka. – Poluzować powlekaną śrubę -3- w uchwycie. – Wymontować trójkąt ostrzegawczy. – Wykręcić śruby -4- (2x). – Wyjąć uchwyt trójkąta ostrzegawczego -5-. Samochody z odblokowaniem awaryjnym: – Wymontować uchwyt odblokowania awaryjnego → Rys niżej. Dotyczy wszystkich: – Poluzować dziesięć zatrzasków -2- na osłonie pokrywy tylnej i odczepić ją od dołu. Zamontowanie: Zamontowanie odbywa się w odwrotnej kolejności. 2 - Zatrzaski (10 x) 3 - Śruba (1x) w uchwycie Moment dokręcenia 2 Nm 4 - Śruby (2x) q Moment dokręcenia 2 Nm 5 - Uchwyt trójkąta ostrzegawczego Wymontowanie uchwytu odblokowania awaryjnego – Odczepić osłonę -1-. – Wykręcić śrubę -3-. – Wyjąć uchwyt -2-. Wymontowanie i zamontowanie zamka pokrywy i mechanizmu klamki 1 - Zamek pokrywy tylnej w celu wymontowania odbezpieczyć i wyjąć drążek uruchamiający z tulejki przegubowej. wykręcić nakrętki sześciokątne -3- i zdjąć zamek pokrywy tylnej. 2 - Tulejka przegubowa po zamontowaniu zamka tylnej pokrywy, zawiesić i zabezpieczyć drążek uruchamiający. 3 - Nakrętka 8 Nm 4 - Drążek uruchamiający 5 - Cięgno elastyczne opancerzone 6 - Cylinderek zamka Wymontowanie: - Odłączyć elektryczne złącza wtykowe. - odczepić cięgło elastyczne opancerzone -6- od cylinderka zamka. - odkręcić śrubę specjalną -7-. - obrócić cylinderek zamka o 90°. - wyjąć cylinderek zamka z uruchomienia uchwytu. 7 - Śruba specjalna 8 Nm 8 - Silnik 9 - Listwa uchwytu Wymontowanie: osłona pokrywy tylnej wymontowana. cylinderek zamka wymontowany. wykręcić nakrętki sześciokątne z kołnierzem -10-. wcisnąć haki blokujące -patrz strzałki-. wyjąć listwę uchwytu. 10 - Nakrętka sześciokątna z kołnierzem 8 Nm
    1 punkt
  3. Jak sami wiecie, nie ma wielkiej różnicy w diagnostyce wszystkich silników diesla więc może umieścić go w jakims bardziej dostepnym dziale lub miejscu żeby nie tylko uzytkownicy A6 mieli do niego wglad. wiem po sobie ze rzadko kiedy wchodze np w dzial A4 czy A3 a tam tez są silniki wysokoprężne Pozdrawiam Maciek Nie zdazylem tego zaproponowac i mnie uprzedziles
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie