Jest tego dużo w necie... Ale w skrócie jest to zaworek elektromechaniczny który, steruje bezpośrednio "kształtem" geometrii turbiny. Odpowiada za korektę, modelowanie przebiegu charakterystyki ciśnienia doładowania. W turbinie jest tkz. zmienna geometria łopatek. Zmienność parametrów jest realizowana przez zmianę kąta nachylenia łopatek kierujących spaliny na wirnik turbiny. I tu o tym kącie nachylenia decyduje zaworek N75, który jest połączony przewodem podciśnieniowym z "gruchą" turbiny. Ma duży wpływ na pracę turbiny. Mianowicie. Przyjmujemy,że jest uszkodzony, to wtedy turbina nie ładuje. Kierowniczki turbiny zamykają się w takiej pozycji, w której niemożliwe jest osiągnięcie ciśnienia przy wyższych prędkościach obrotowych. Przyjmujemy, że zacina się w skrajnym położeniu, to wtedy mamy najczęściej efekt tkz.przeładowania. To tak w wielkim skrócie. Poglądowe foto zaworka N75.