Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 15.02.2011 uwzględniając wszystkie działy

  1. Witam. Oto kilka zasad które powinny być przestrzegane przy wymianie i użytkowaniu klocków: Zasada wymiany: 1. Sprawdź prawidłowość doboru tarcz do danego modelu, po prostu czy będą pasować, 2. Zawsze wymieniaj tarcze parami, 3. Używaj tarcz z tego samego opakowania, 4. Wymieniaj tarcze nie tylko z powodu przekroczenia ich minimalnej grubości, ale również w przypadku pojawienia się powierzchni głębokich rowków, 5. Bardzo starannie oczyść szczotką drucianą piasty kół z zabrudzeń i nalotów, użyj preparatu zmywającego (brake cleaner), 6. Jeżeli jest możliwość, dokonaj pomiaru "bicia" piast na ich obwodzie. Maksymalnie odchylenie nie może przekraczać 0,02 mm. Nanieś niewielką warstwę preparatu (np.pasta miedziowa) na powierzchnię piast, 7. Po zamontowanie tarcz dokonaj pomiaru bicia tarcz w obwodowych ich częściach. Wartość bicia po wykonaniu pełnego obrotu tarczy nie może przekraczać 0,1mm. Jeśli wartość ta jest większa, należy spróbować obrócić tarczę względem otworów i ponownie zamontować. Pomiar ten jest najważniejszą czynnością podczas wymiany tarcz, 8. Dokładnie oczyść tarcze hamulcowe z zabrudzeń tłuszczowych (olej, smar), najlepiej preparatem odtłuszczającym, 9. Zamontuj nowy komplet klocków hamulcowych, posmaruj pastą miedzianą tylne blachy klocków hamulcowych, oczyszczone śruby kół, 10. Dokręć śruby kół na krzyż używając klucza dynamometrycznego. Moment dokręcania śrub waha się od 70 do 120 Nm, 11. Przez pierwszych 300 km unikaj gwałtownych i długotrwałych hamowań, Kierunkowość klocków hamulcowych: Klocki hamulcowe trzeba odpowiednio założyć (prawa i lewa strona). Na zdjęciu poniżej są dwa klocki hamulcowe firmy FERODO stosowane m.in/ A4/A6 (te z czujnikami czyli od wewnętrznej strony tarczy) i na czerwono zaznaczone są oznaczenia kierunkowości: 1. Opis RIGHT/LEFT oznacza stronę auta (patrząc z perspektywy kierowcy siedzącego wewnątrz auta), Left -lewe koło, Right- prawe koło, 2. Wycięcie (oznaczone strzałką) po prawej stronie metalowego zamka pokazuje stronę montażu 3. Strzałka na zamku oznacza kierunek obracania się tarczy przy jeździe do przodu. Źródełko: mm-moto _________________
    2 punkty
  2. W ostatnim czasie tunerzy samochodów ze znaczkiem Audi na masce obrali sobie za cel modyfikację modelu A7. Tym razem, dla wszystkich osób, którym seryjna wersja tego auta nie wystarcza, niemiecki tuner przygotował specjalnie zmodyfikowaną wersję, określają przez firmę jako "Seven Sins" ("Siedem Grzechów"). Oprócz zmian stylistycznych, najważniejszą zmianą jest oczywiście zwiększenie mocy seryjnego pojazdu, którą udało się podnieść dzięki modyfikacji oprogramowania ECU. Na pierwszy ogień poszła jednostka 3.0 TDI, w której standardowa moc została podniesiona z 204 KM i 400 Nm momentu obrotowego do 251 KM i 468 Nm. Drugim silnkiem Diesla, który uległ modyfikacjom jest jednostka 3.0 TDI ze skrzynią S-tronic, w której standardowa moc została podniesiona z 245 KM i 500 Nm momentu obrotowego do 289 KM i 555 Nm. Dla wszystkich fanów wersji benzynowych, tuner przygotował zwiększenie mocy w jednostce 3.0 TFSI z 300 KM (440 Nm) do 345 KM (495 Nm). Pogea Racing oferuje swoim klientom także możliwość zdjęcia elektronicznego kagańca, który nie pozwalał seryjnej wersji osiągać większej prędkości niż 250 km/h. Za przyjemność jeżdżenia "grzeszną" Audi A7, trzeba zapłacić niemieckiemu tunerowi co najmniej 1799 euro. Zdjęcia Audi A7 Seven Sins od Pogea Racing: (ź) worldcarfans.com
    1 punkt
  3. Piękna sesyjka! Fotki w makro pstrykasz obłędne! Pierwsze miejsce masz jak w banku! Trzymam kciuki... Pozdrawiam
    1 punkt
  4. Życzę Ci tego, wtedy będzie można zrobić spota w skali Ode mnie jeszcze kilka zdjęć: Fota na konkurs na innym forum (trzymajcie kciuki) I dzisiejsza mini sesja R8 V10 Coupe:
    1 punkt
  5. Witam. No koniecznie Taki paski do Twojego autka to 5PK1432 alternator i 4PK841 klimatyzacja. Koszt takich pasków (dobrych pasków Conti,Bosch,niedoceniane Dayco) to około 45 i 25zł. Do tego dochodzi napinacz paska alternatora 038903315P to koszt od 275zł (jest w ofercie sama rolka od 50zł, ale to amortyzatorek ma duże znaczenie w tym napinaczu), oraz napinacz paska klimatyzacji 058260511 od 98zł. Można jeszcze wymienić łożysko, które znajduje się we wsporniku alternatora/wspomagania to koszt od 105zł (to raczej można sobie darować). Sprawdzone firmy napinaczy/rolek to Luk/Ina, Ruville, Skf, Do wymiany rozrządu konieczne jest zdjęcie zderzaka, także wymiana pasków osprzętu i rolek nap/prowadz. to dla mechanika przy okazji mała robótka. Nie warto oszczędzać jeżeli zamierzasz tym OOOO pojeździć. Niech mechanik zweryfikuje stan tych rolek i zadecydujesz czy wymienić. Ale paski bezwzględnie!!. Na rozrządzie nie oszczędzaj!! Poniżej masz schemat napędów paka alter i klimy oraz rozrządu. Pozdrawiam Jak byś coś więcej potrzebował pisz na PW
    1 punkt
  6. Możecie tutaj zamieszczać znalezione przez siebie testy Audi A6 C7. Na pierwszy ogień wrzucam te znalezione przeze mnie: Test Audi A6 C7 zrobiony przez autospies.com Pozdrawiam
    1 punkt
  7. Z każdym Twoim nowym postem Krzysiek, coraz bardziej zazdroszczę Ci Twojej kolekcji - mam nadzieję, że kiedyś będę miał podobną! Pozdrawiam
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie