Skocz do zawartości

michał JAGODA#

Manager/Owner
  • Zawartość

    1198
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    92

Ostatnia wygrana michał JAGODA# w Rankingu w dniu 1 Kwiecień

michał JAGODA# posiadał najczęściej polubioną zawartość!

Reputacja

138 Doskonała

O michał JAGODA#

  • Tytuł
    Manager/Owner
  • Urodziny 30.05.1987

Samochód

  • Model
    Audi A3 8P
  • Rocznik
    2003
  • Silnik
    Benzyna + LPG
  • Pojemność
    1.6 BGU
  • Moc KM
    102
  • Nadwozie
    Hatchback

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Warsaw

Ostatnie wizyty

34033 wyświetleń profilu
  1. Premiera Audi A6 C8 Avant

    Nowe Audi A6 Avant udanie łączy dynamiczną stylistykę z gamą rozwiązań przydatnych podczas codziennego użytkowania oraz z wieloma możliwościami aranżacji. Tylna część pojazdu o uderzającej stylistyce, mieści bagażnik o ogromnych możliwościach aranżacyjnych, którego pojemność wynosi od 565 do 1680 litrów. Systemy jezdne i zawieszenie projektowane były z myślą o komfortowym, ale jednocześnie sportowym prowadzeniu. Standardowy system mild hybrid podnosi wydajność auta, a dynamiczny układ czterech kół skrętnych zwiększa jego zwrotność i manewrowość. W pełni cyfrowy system operacyjny MMI touch response, dzięki swej intuicyjnej obsłudze, oferuje kierowcy i pasażerom najwyższej jakości wygodę. Estetyka i funkcjonalność – stylistyka zewnętrzna „Piękne kombi nazywają się Avant” – nowe A6 Avant kontynuuje te aspiracje marki Audi. Ostre linie nadwozia, duże powierzchnie i wyraźnie wyróżniające się, nisko poprowadzone okna w tyle samochodu, oddają ducha nowego języka stylistycznego marki z Ingolstadt. Audi A6 Avant emanuje elegancją, sportowym charakterem i wyrafinowaniem. Przód auta jest długi, a linia dachu delikatnie opada ku tyłowi. Szeroka i nisko osadzona osłona chłodnicy Singleframe zdominowała front pojazdu, a wydłużone linie i trapezoidalne powierzchnie okien jego boki. Nad wnękami kół rozciągają się wyraźnie zarysowane przetłoczenia, podkreślające obecność w tym samochodzie napędu na cztery koła quattro. Muskularna linia dachu przechodzi w wąski słupek D. Spoiler wieńczący tylny koniec dachu wydłuża jeszcze jego linię i podkreśla sportowy wygląd nowego A6 Avant. Tylne światła połączone są ze sobą ozdobną listwą. Oprócz jednego z kilkunastu kolorów lakieru, klient wybrać może również sportową linię wyposażenie, a także pakiet dodatków zewnętrznych S line. Zaproszenie – karoseria, przestrzeń i bagażnik Wymiary nowego Audi A6 Avant: długość 4,94 m, szerokość 1,89 m i wysokość 1,47 m. Wnętrze auta jest większe niż wnętrze poprzednika. Pod względem ilości miejsca dla kierowcy i wszystkich pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach (w obszarze tułowia i nóg), nowy model jest lepszy od całej konkurencji. Pomimo sportowej linii, nowe A6 Avant zachowało ogromną przestrzeń bagażową z której znany był poprzedni model. Szerokość otworu ładunkowego to 1050 mm, a pojemność bagażnika sięga od 565 litrów w podstawowej konfiguracji, do 1680 litrów przy złożonych oparciach tylnej kanapy. Po pierwsze bezpieczeństwo – technika oświetlenia i systemy wsparcia kierowcy Standardowo, Audi A6 Avant wyposażane jest w kompleksowy pakiet systemów bezpieczeństwa, w skład którego wchodzą m.in. systemy oświetleniowe, systemy wsparcia kierowcy i systemy bezpieczeństwa biernego. Standardem są również przednie reflektory LED dostępne także w dwóch ponadstandardowych wariantach, z których najbardziej zaawansowaną technicznie wersją są reflektory HD Matrix LED ze światłami drogowymi wysokiej rozdzielczości. Funkcje dynamicznych kierunkowskazów i pulsujących świateł „coming-home” i „leaving-home”, podkreślają wyjątkowy charakter pojazdów rodziny A6. Opcjonalny pakiet oświetlenia konturowego ambient uwypukla stylistykę wnętrza. Z myślą o kierowcach często korzystających ze swego samochodu i dojeżdżających codziennie do pracy, w A6 Avant zamontowano szeroki wachlarz systemów wsparcia kierowcy, zebranych w dwa dostępne pakiety: pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim i pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim. Obok standardowego systemu hamowania awaryjnego Audi pre sense front, znajdziemy tu między innymi adaptacyjnego asystenta jazdy z funkcją przewężenia. System wspomaga kontrolę nad pojazdem, przyspieszając i hamując w przypadku poruszania się w ruchu wymagającym nieustannego ruszania i zatrzymywania się, działając w przedziale prędkości od 0 do 250 km/h. Funkcja asystenta wydajności, przy pomocy danych pozyskiwanych z adaptacyjnego asystenta jazdy, pomaga przewidzieć ograniczenia prędkości, zakręty, ronda i – o ile włączona jest funkcja nawigacji – również przebieg drogi. Oprócz informacji wyświetlanych predyktywnie na tablicy rozdzielczej, asystent wydajności daje kierowcy również informację zwrotną płynącą z pedału gazu. Funkcje te, wraz z systemem MHEV wydatnie wpływają na oszczędność paliwa. System ostrzegania przed niebezpiecznymi sytuacjami zwiększa bezpieczeństwo rozpoznając sytuacje, w których kierowca nie zareagował prawidłowo i daje mu wizualne, akustyczne i na końcu haptyczne ostrzeżenie. Jeśli kierowca dalej nie zareaguje, system przejmie kontrolę nad pojazdem, automatycznie włączy światła awaryjne i zatrzyma nowe A6 Avant w obrębie tego samego pasa ruchu. Wydajne i mocne – wszystkie jednostki napędowe wyposażone w technikę mild hybrid Standardowo, wszystkie silniki montowane w nowym Audi A6 Avant wyposażone są w system mild hybrid zwiększający komfort prowadzenia, wpływający na wydajność i redukujący zużycie paliwa w realnych warunkach drogowych. Alternator – rozrusznik, serce systemu MHEV, funkcjonujący w ramach 48-woltowego pokładowego systemu elektrycznego, pozwala na oszczędność energii rzędu 12 kW. Zaoszczędzoną energię przesyła następnie do osobnego akumulatora litowo-jonowego. Nowe Audi A6 Avant, przy prędkościach od 55 do 160 km/h może „żeglować” z wyłączonym silnikiem, a system start-stop załącza się już przy prędkości 22 km/h. Zawieszenie – wygodne i zwrotne jak nigdy wcześniej Zawieszenie nowego Audi A6 Avant oferuje szeroki wachlarz możliwości jego zestrojenia: od bardzo dynamicznego, po komfortowe. Standardowy, progresywny układ kierowniczy jest bardzo wygodny w użyciu. Jego sportowe przełożenie staje się coraz bardziej bezpośrednie w miarę zwiększania się kąta skrętu. Opcjonalnie, Audi oferuje dynamiczny układ czterech kół skrętnych, zwiększający możliwości manewrowania samochodem. Przy prędkościach nie przekraczających 60 km/h, tylne koła skręcają o pięć stopni w kierunku przeciwnym do kąta skrętu kół przednich. Funkcja ta pomaga zmniejszyć promień skrętu nawet o metr, do 11,1 metrów. W przypadku codziennego użytkowania samochodu – nie ważne czy podczas parkowania, manewrowania czy jazdy po mieście – kierowca nie ma żadnych problemów z rozmiarami swego nowego A6 Avant. Klient może wybrać jeden z czterech wariantów zawieszenia: konwencjonalne zawieszenie ze stalowymi sprężynami, zawieszenie sportowe, zawieszenie z systemem kontroli siły tłumienia oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, również z systemem kontroli siły tłumienia. Elektroniczna Platforma Podwozia (EFP) reguluje funkcjonowanie nie tylko amortyzatorów i sprężyn pneumatycznych, ale również pracę dynamicznego układu czterech kół skrętnych i nowego, sportowego mechanizmu różnicowego, aktywnie dystrybuującego moment napędowy między kołami tylnej osi podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Piękny dom – wnętrze i wyposażenie Wnętrze nowego Audi A6 Avant charakteryzuje się stylową, minimalistyczną architekturą, harmonijnie łączącą się z koncepcją obsługi. Na szczycie eleganckiego tunelu środkowego dominuje czarny panel z wbudowanym ekranem dotykowym systemu MMI touch response. Podobnie jak ekran dolny, również umieszczony na konsoli tunelu środkowego, jest on lekko zwrócony w stronę kierowcy. W zależności od życzenia klienta, wnętrze nowego A6 Avant przybierać może różne osobowości. Obok wersji podstawowej, dostępne są dwie inne linie wyposażenia: sport i pakiet sportowy S line. Każda z nich ma swą indywidualną koncepcję kolorystyczną. Do wszystkich linii wyposażenia dodać można jeszcze pakiet stylistyki zewnętrznej S line. Intuicyjny i logiczny – system operacyjny MMI touch response Możliwość sterowania prawie wszystkimi funkcjami samochodu dostępna jest z poziomu dwóch dużych wyświetlaczy nowego systemu operacyjnego MMI touch response. Z poziomu wyżej umiejscowionego 10,1-calowego ekranu, kierowca (o ile na pokładzie samochodu zamontowany jest system nawigacji MMI navigation plus) zarządza nawigacją i systemami infotainment. Położony niżej ekran 8,6-calowy, służy do obsługi klimatyzacji, funkcji komfortowych i do wprowadzania tekstu. Podczas obsługi, nadgarstek kierowcy spoczywa wygodnie na szerokiej gałce dźwigni zmiany biegów. System MMI touch response wyposażony jest w funkcję akustycznej i haptycznej reakcji zwrotnej, co czyni go szybkim i niezawodnym. Struktura menu systemu jest płaska i logiczna – niczym w nowoczesnym smartfonie. W skład systemu MMI navigation plus wchodzi również w pełni cyfrowy Audi virtual cockpit (ekran o przekątnej 12,3 cala), którego obsługa prowadzona jest przy pomocy wielofunkcyjnych przycisków na kierownicy. Opcjonalny wyświetlacz danych head-up display wyświetla dane na szybie, na wprost wzroku kierowcy. System obsługi głosowej zamienia nowe A6 Avant w inteligentnego partnera do dialogu. System odpowiada na komendy i pytania czerpiąc wiedzę z dwóch źródeł: bazy danych zgromadzonych na pokładzie samochodu i pozyskując je z chmury danych. Standardowa możliwość personalizacji pozwala na stworzenie nawet siedmiu profili kierowców, uwzględniając w tym nawet 400 ustawień. Uważne i uczynne – nawigacja i Audi connect Opcjonalny system nawigacji MMI navigation plus jest najwyższym stopniem rozbudowy systemów infotainment na pokładzie nowego Audi A6 Avant. Jego moduł transferu danych działa w standardzie LTE Advanced i posiada również hotspot WiFi. System nawigacji, na podstawie wcześniejszych podróży i przebiegów tras, rozpoznaje preferencje kierowcy i generuje na tej podstawie inteligentne podpowiedzi. Zbiór systemów Audi connect oferuje szereg usług online, w tym usługi Car-to-X. Opcjonalna funkcja Audi connect key pozwala na otwieranie i zamykanie nowego Audi A6 Avant za pośrednictwem smartfona pracującego w systemie Android. Smartfona właściciela z jego samochodem połączyć można za pośrednictwem aplikacji myAudi.
  2. Premiera Audi RS5 Sportback

    „Audi RS 5 Sportback to więcej niż tylko nowość na międzynarodowej imprezie targowej. To całkowicie nowa oferta dla naszych klientów. Progresywna interpretacja pięciodrzwiowego coupé o super osiągach nie ma ani poprzednika, ani bezpośredniego konkurenta” – mówi Michael-Julius Renz, szef Audi Sport GmbH. „Nowe Audi RS 5 Sportback z sukcesem przenosi geny RS wprost na jezdnię.” Stylistyka zewnętrzna nowego Audi RS 5 Sportback to połączenie pełnych emocji linii z atletycznie napiętymi powierzchniami. Zwiększony rozstaw osi, krótkie zwisy i długa, wypukła maska silnika (tzw. power dome), podkreślają dynamikę modelu. Wizualnym wyróżnikiem tego super coupé jest charakterystyczna, falista forma mocnej linii ramion. Gdy staniemy z tyłu pojazdu i spojrzymy na niego z ukosa, ogromne wrażenie robią boki pojazdu, wyglądające niczym rzeźbione. Najbardziej rzucają się w oczy blistry quattro, uwypuklające poszerzone o 15 milimetrów nadkola. Przód Audi RS 5 Sportback to szeroka i płaska osłona chłodnicy Singleframe, masywne wloty powietrza z kratownicą o charakterystycznej dla modeli typu RS strukturze plastra miodu oraz przedni, wykonany z matowego aluminium spojler z napisem quattro. Obok reflektorów zauważyć można dodatkowe, błyszczące czernią elementy stylistyczne. Dzięki nim, nowe RS 5 Sportback sprawia wrażenie jeszcze szerszego. Sportowy wygląd tyłu to zasługa dyfuzora charakterystycznego dla modeli RS, układu wydechowego RS z owalnymi końcówkami rur wydechowych oraz spojlera zamontowanego na klapie bagażnika. Standardowo, model RS 5 Sportback jeździ na kołach 19-calowych, a felgi 20-calowe są dostępne w opcji. Pakiety „Lśniąca czerń”, „Matowe aluminium” i „Carbon” umożliwiają daleko idącą indywidualizację nowego Audi RS 5 Sportback. Silnik 2.9 TFSI V6 biturbo gwarantuje siłę i wydajność. Jego moc wynosi 331 kW. Maksymalny moment obrotowy 600 Nm dostępny jest w szerokim przedziale od 1900 do 5000 obr./min. Od 0 do 60 mil na godzinę Audi RS 5 Sportback przyspiesza w 3,9 sekundy i rozpędza się dalej do prędkości maksymalnej 174 mil na godzinę. Każda z dwóch turbosprężarek silnika 2.9 TFSI jest przyporządkowana jednemu rzędowi cylindrów i wytwarza ciśnienie ładowania do 1,5 bara. Podobnie jak we wszystkich nowych silnikach Audi V6 i V8, sprężarki są zamontowane pomiędzy rozwidlonymi pod kątem 90° rzędami cylindrów, na skutek tego strona wydechowa głowic cylindrów znajduje się wewnątrz rozwidlenia cylindrów, a strona ssąca po zewnętrznej ich stronie. Taka koncepcja pozwala na kompaktową konstrukcję i wytyczenie krótkich dróg dolotowych z minimalnymi stratami wskutek przepływu. Silnik 2.9 TFSI bardzo spontanicznie reaguje na ruchy prawego pedału. Proces spalania wg tzw. cyklu B z centralnym wtryskiem bezpośrednim zorientowana jest na uzyskanie maksymalnej wydajności. Sportowo zestrojona ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic ze zoptymalizowanymi czasami przełączania biegów, przenosi moment obrotowy z silnika 2.9 TFSI do stałego napędu na cztery koła quattro z międzyosiowym mechanizmem różnicowym. Dyferencjał asymetrycznie, w stosunku 40:60, rozdziela siły napędowe między osiami. Gwarantuje to dynamiczne prowadzenie pojazdu z optymalną przyczepnością oraz najwyższe możliwe bezpieczeństwo. Gdy dochodzi do poślizgu koła jednej z osi, większa część momentu obrotowego błyskawicznie przenoszona jest na drugą oś – do 85 procent momentu może trafić na oś przednią, a do 70 procent na oś tylną. Tak wysokie wartości blokowania pozwalają na dokładnie zdefiniowany rozkład momentu obrotowego i niezwykle precyzyjną współpracę z układem kierowniczym. Opcjonalny, sportowy mechanizm różnicowy, odpowiednio do sytuacji rozdziela moment między kołami osi tylnej. Pięciowahaczowe zawieszenie, montowane zarówno przy przedniej, jak i przy tylnej osi, zapewnia podwyższony komfort bez utraty sportowych właściwości. Standardowe, sportowe podwozie RS sprawia, że model RS 5 Sportback jest zawieszony o siedem milimetrów niżej niż Audi S5 Sportback. Alternatywnie, AudiSport oferuje zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC), ceramicznymi hamulcami i dynamicznym, zestrojonym specjalnie na potrzeby aut typu RS układem kierowniczym. Za pośrednictwem standardowego systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca może kształtować swoje wrażenia z jazdy w trybie indywidualnym, dynamicznym lub komfortowym. Ekskluzywne i funkcjonalnie wyposażone wnętrze nowego Audi RS 5 Sportback utrzymane jest w czerni i oferuje miejsce dla pięciu osób. 480-litrowy bagażnik ma kształt prostopadłościanu, a wejście do niego ma dokładnie metr szerokości. Cechy te sprawiają, że jego powierzchnię można maksymalnie wykorzystać. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń, pojemność bagażnika wzrasta do 1300 l. Oparcie tylnej kanapy standardowo podzielone jest w stosunku 40:20:40. Masa nowego Audi RS 5 Sportback to 1840 kg. Sportowy charakter pięciodrzwiowego, superszybkiego coupé podkreślają detale, m.in. sportowe fotele RS ze skóry Feinnappa z opcjonalnym stebnowaniem w kształcie rombów, czy spłaszczone u dołu koło skórzanej kierownicy sportowej. Kierownica, listwy progowe, dźwignia zmiany biegów oraz fotele, noszą emblematy S. Dodatkowy ekran RS wyświetlający się w Audi virtual cockpit informuje o ciśnieniu w oponach, aktualnym momencie obrotowym i przeciążeniu. W trybie jazdy manualnej, po osiągnięciu granicznej liczby obrotów, wizualny sygnał informuje kierowcę o konieczności przełączenia biegu na wyższy. Głównymi atrakcjami pakietu stylistycznego RS są czerwone, kontrastowe szwy na kierownicy i na dźwigni zmiany biegów, oparcia kolan z tkaniny Alcantara, pasy bezpieczeństwa z czerwonymi brzegami oraz dywaniki z logo RS. Ekskluzywnym kolorem lakieru oferowanym przez Audi Sport dla modelu RS 5 Sportback, jest zieleń Sonoma z efektem metalicznym.
  3. Premiera Audi A6 C8

    Nowe Audi A6, to ósma już generacja cieszącej się dużym zainteresowaniem luksusowej limuzyny. Jej nowe wcielenie wnosi do tego segmentu wiele innowacji. Czy to digitalizacja, czy poziom komfortu, czy sportowy charakter – nowe Audi A6 o dynamicznym, a zarazem eleganckim charakterze, to wszechstronnie utalentowany reprezentant klasy luksusowych limuzyn. W pełni cyfrowy system MMI touch daje możliwość intuicyjnej, spersonalizowanej obsługi. Zaawansowane rozwiązania z zakresu connectivity i systemów wsparcia, w pełni oddają komunikacyjną inteligencję tego auta. We wnętrzu konsekwentnie postawiono na cyfryzację, co jest przełomem w tym segmencie. Zawieszenie pojazdu to połączenie płynności i komfortu ze stabilnością i z wybitnie sportowym charakterem. Wszystkie jednostki napędowe standardowo wyposażono w system mild-hybrid, co poprawia ich wydajność i daje ogromną wygodę. System obsługi dotykowej MMI touch response – spersonalizowany i intuicyjny System obsługi dotykowej MMI touch response nowego Audi A6, wyznacza nowe standardy pod względem intuicyjnej obsługi i personalizacji. Ogromne możliwości inteligentnej personalizacji orientują samochód na kierowcę: w pełni cyfrowy system obsługi pozwala na umieszczanie głównych funkcji pojazdu w wybranym miejscu monitora systemu MMI. Wystarczy przytrzymać i przesunąć wybraną ikonę – podobnie jak się to czyni na ekranach smartfonów. Skróty i przyciski „ulubione”, to idealna baza dla konfiguracji indywidualnych, komfortowych preferencji. Idealnym dla często jeżdżących kierowców i klientów flotowych, jest rozwiązanie pozwalające na zapisanie w indywidualnych profilach użytkowników aż siedmiu profili kierowców i preferowanych przez nich ustawień. Spersonalizować tu można do 400 parametrów. Dzięki logicznej i płaskiej strukturze menu, system umożliwia szybki dostęp do funkcji pojazdu, a możliwość konfiguracji ustawienia ikon na ekranie pozwala na dopasowanie obsługi całego systemu do preferencji użytkownika. Opcjonalnie, przyciski świateł i przyciski wielofunkcyjne mogą zostać wyposażone w funkcję reakcji zwrotnej - touch response. Możliwość wydawania poleceń głosowych naturalnym językiem (od opcji z nawigacją MMI Navigation w górę), czyni z nowego Audi A6 inteligentnego rozmówcę i towarzysza podróży: system przetwarza pytania i polecenia dwutorowo – korzystając z zapisanych na pokładzie danych, a w połączeniu z nawigacją MMI Navigation plus, wykorzystując szczegółową wiedzę pozyskiwaną z chmury. System obsługi dotykowej MMI touch response z funkcją zwrotnej i akustycznej reakcji, zapewnia intuicyjną obsługę: po dotknięciu i przytrzymaniu dowolnej ikony, użytkownik słyszy i wyczuwa potwierdzające kliknięcie. Z poziomu wyświetlacza górnego, który w przypadku wyposażenia pojazdu w nawigację MMI Navigation plus ma przekątną 10,1 cala, kierowca zawiaduje systemami infotainment. Dolny wyświetlacz o przekątnej 8,6 cala, umieszczony na konsoli tunelu środkowego, służy do obsługi klimatyzacji i funkcji uprzyjemniających podróż oraz do wprowadzania tekstu. Podczas obsługi tego wyświetlacza, nadgarstek kierowcy swobodnie spoczywa na dźwigni zmiany biegów. Dodatkowo dostępny jest wyświetlacz head-up, który na przedniej szybie, na wprost wzroku kierowcy wyświetla ważne informacje dotyczące drogi i podróży. W komplecie z nawigacją MMI Navigation plus, samochód wyposażany jest w Audi virtual cockpit z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala. Nawigacja MMI Navigation plus i system Audi connect – więcej informacji i rozrywki w klasie biznes Szeroka oferta rozwiązań z zakresu connectivity gwarantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa, komfortu i możliwości personalizacji. Standardowo, nowe Audi A6 wyposażane jest w system nawigacji MMI Navigation, opcjonalnie w MMI Navigation plus, czyli centralę multimediów stworzoną według zupełnie nowej koncepcji. Najbardziej rozbudowana wersja modułu transmisji danych wykorzystuje standard przesyłu danych LTE Advanced. System MMI Navigation plus oferuje szereg nowych rozwiązań z zakresu nawigacji. Jednym z nich jest funkcja samodzielnego uczenia się na podstawie przejechanych tras, pozwalająca później na generowanie inteligentnych podpowiedzi podczas wyszukiwania. Prowadzenie do celu odbywa się online, w czasie rzeczywistym, z wykorzystaniem dysponujących informacjami na temat sytuacji drogowych z całego regionu serwerów firmy HERE. W przypadku przerwania transmisji danych, nawigacja przestawia się na cały czas pracujące w tle satelitarne prowadzenie do celu. Standardowo Audi zapewnia sześć bezpłatnych aktualizacji map nawigacji. Aktualizacje pojawiają się co pół roku. Uatrakcyjnieniem systemu nawigacji MMI Navigation plus mogą być dodatkowe, opcjonalne elementy, m.in. jeden z dwóch możliwych do wybory systemów muzycznych. Bardziej rozbudowany z nich - Bang & Olufsen Advanced Sound System - emituje fascynujący, trójwymiarowy dźwięk, dający wrażenie ogromnej przestrzeni, również w przypadku słuchania z tylnej kanapy pojazdu. Audi phone box wyniósł telefonowanie z pokładu samochodu na niespotykany dotąd poziom. Usprawniono zarówno obsługę, jak i jakość dźwięku i połączeń. Usługi online z gamy Audi connect w pojeździe, dają dostęp do systemu komunikacji z otoczeniem car-to-X oraz do informacji o znakach drogowych i o zagrożeniach. Wykorzystują one inteligencję rozproszoną floty marki Audi i łączą w sieć nowe Audi A6 oraz jego otoczenie. Wkrótce po pojawieniu się nowego modelu na rynku, wprowadzona w nim zostanie usługa On-Street Parking, ułatwiająca wyszukiwanie miejsca do zaparkowania. Za pośrednictwem aplikacji myAudi App, właściciele nowego A6 będą mogli na smartfonie korzystać z cyfrowych usług marki Audi. Na życzenie, konwencjonalny kluczyk do samochodu może być zastąpiony funkcją Audi connect key. Korzystanie z tej biznesowej limuzyny staje się dzięki niej jeszcze wygodniejsze. Kluczyk zainstalowany w smartfonie z systemem operacyjnym Android, pozwala na otwieranie, zamykanie i uruchamianie pojazdu z poziomu tego właśnie smartfona. Połączenie pomiędzy samochodem a smartfonem odbywa się z wykorzystaniem techniki komunikacji bliskiego pola NFC. Właściciel nowego A6 może przekazać dane dostępowe łącznie pięciu osobom lub pięciu smartfonom. Systemy wsparcia kierowcy Jeszcze więcej komfortu, niezawodności i bezpieczeństwa podczas krótszych i dłuższych podróży – nowe i udoskonalone systemy wsparcia kierowcy najnowszej generacji Audi A6, wyznaczają standardy klasy luksusowych limuzyn. Wśród takich najbardziej zaawansowanych systemów są m.in. funkcja automatycznego parkowania Audi AI oraz funkcja automatycznego wjazdu do garażu Audi AI, które do oferty włączone zostaną jeszcze w tym roku. Systemy te samoczynnie wprowadzą naszą limuzynę na miejsce parkingowe lub do garażu, a następnie je stamtąd wyprowadzą. Kierowca może wysiąść z pojazdu i z zewnątrz, używając aplikacji myAudi App, aktywować i monitorować manewr na własnym smartfonie. W tym celu musi jednak przez cały czas trwania manewru przytrzymywać odpowiedni przycisk. Funkcja automatycznego parkowania oraz funkcja automatycznego wjazdu do garażu, to elementy składowe pakietu systemów wspomagających parkowanie, który jest jednym z trzech dostępnych w nowym A6 pakietów. Pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim obejmuje m.in. nowego asystenta skrzyżowań, natomiast w pakiecie systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim znaleźć można asystenta wydajności promującego ekonomiczny styl prowadzenia oraz adaptacyjnego asystenta jazdy, dodającego do pakietu funkcji adaptacyjnego tempomatu adaptive cruise control ingerencję w pracę układu kierowniczego, wspierającą utrzymanie pojazdu na obranym torze. Za prawidłowe działanie zaawansowanych systemów wsparcia kierowcy odpowiada nowoczesny moduł, czyli centralny sterownik systemów wsparcia kierowcy - zFAS. Sterownik ten, odbierając i przetwarzając w czasie rzeczywistym sygnały napływające z czujników samochodu, nieprzerwanie oblicza obraz otoczenia. W zależności od wersji wyposażenia, w nowym A6 znaleźć można nawet pięć czujników radarowych, pięć kamer, dwanaście czujników ultradźwiękowych oraz absolutną nowość: skaner laserowy. Technika mild-hybrid – elektryfikacja wszystkich silników Wszystkie jednostki napędowe w nowym Audi A6 są wyposażone w nową technikę mild-hybrid. W przypadku silników V6, technika ta bazuje na głównej sieci pokładowej 48 V, natomiast w przypadku jednostek czterocylindrowych, na sieci 12 V. W obu przypadkach, za dostarczanie energii do układu odpowiada alternator – rozrusznik RSG, współpracujący z akumulatorem litowo-jonowym. Dzięki niemu, Audi A6 jadące z prędkością od 55 do 160 km/h, może „żeglować” przy wyłączonym silniku. Funkcja start-stop jest aktywna przy prędkości auta od 7 do 22 km/h. Ponowne włączenie silnika podczas postoju odbywa się prospektywnie, gdy tylko ruszy pojazd znajdujący się przed naszym Audi. Podczas hamowania samochodu z silnikiem V6, moc rekuperacji RSG wynosi do 12 kW. Napęd typu mild-hybrid MHEV, w rzeczywistych warunkach jazdy obniża zużycie paliwa nawet o 0,7 litra na 100 km. Karoseria i wymiary – więcej miejsca na nogi w klasie biznes Karoseria nowego Audi A6 również wpływa na kreowanie atmosfery relaksu na pokładzie pojazdu. Duże znaczenie ma zaawansowana aerodynamika. Minimalny współczynnik oporu powietrza cw o wartości 0,24 (w wersji z silnikiem, który pojawi się nieco później) i dopracowana aeroakustyka sprawiają, że limuzyna ta jest cicha, także podczas jazdy z dużą prędkością. Drugi czynnik, który ma tu znaczenie, to duża sztywność karoserii, będąca podstawą odczuwania najwyższej jakości podróży oraz sportowego prowadzenia. Szkielet karoserii nowego Audi zbudowany jest z inteligentnej kompozycji stali i aluminium. Kolumny przedniego zawieszenia oraz drzwi, maska, pokrywa bagażnika i błotniki wykonane są z aluminium. Wnętrze nowego Audi A6 jest jeszcze bardziej przestronne niż u poprzednika. Pod względem miejsca na nogi przewyższa nie tylko poprzedni model, ale także kluczowych konkurentów. W porównaniu do poprzednika oferuje też więcej miejsca dla głowy i ramion, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Bagażnik jest szerszy – można teraz umieścić w nim poprzecznie dwie torby na kije golfowe – choć jego pojemność nie zmieniła się i wynosi 530 l. Opcjonalnie pokrywa bagażnika może otwierać się elektrycznie, po wykonaniu odpowiedniego ruchu nogą. Nowo zaprojektowane fotele podkreślają charakter Audi A6: limuzyny przystosowanej do pokonywania długich tras. Wyjątkowo wysoki komfort siedzenia oferują regulowane w wielu płaszczyznach, personalizowane fotele przednie, które można wybrać także z funkcją wentylacji i masażu. Producent pomyślał również o zapewnieniu dobrego powietrza we wnętrzu. Pakiet jakości powietrza poprawia jakość powietrza we wnętrzu pojazdu. W jego skład wchodzą: aromatyzowanie wnętrza dwoma delikatnymi zapachami, jonizator oraz wydajny filtr powietrza. Opcjonalny, duży szklany dach panoramiczny zapewnia jeszcze więcej światła we wnętrzu samochodu. Inne rozwiązania komfortowe to np. wycieraczki szyb ze zintegrowanymi dyszami oraz opcjonalna, ogrzewana przednia szyba. Zawieszenie: zwinny jak samochód sportowy, zwrotny jak model kompaktowy Nowe Audi A6, w porównaniu do poprzednika znacznie zyskało na sportowym charakterze, zwłaszcza dzięki innowacyjnym rozwiązaniom zawieszenia. Jego już mocno sportowe przełożenie standardowego, progresywnego układu kierowniczego, staje się teraz jeszcze bardziej bezpośrednie wraz z rosnącym skrętem kierownicy, a nowa koncepcja amortyzacji daje kierowcy intensywne i zróżnicowane informacje zwrotne z drogi. Nowe Audi A6 jest bardzo zwrotne w mieście, zwinne na drogach poza terenem zabudowanym i komfortowe na autostradach. Zwinność i zwrotność, to w dużej mierze zasługa dynamicznego układu czterech kół skrętnych. Dzięki niemu bezpośrednie, sportowe reakcje na ruch kierownicą nie zakłócają stabilności. Rozwiązuje to klasyczny konflikt między zwrotnością, a komfortem. W zależności od prędkości pojazdu, przełożenie układu kierowniczego wynosi od 9,5:1 do 16,5:1. To efekt pracy przekładni falowej na osi przedniej. Na osi tylnej, napęd wrzecionowy skręca koła maksymalnie o pięć stopni. Przy niższych prędkościach koła tylne skręcają w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu kół przednich, co jeszcze bardziej zwiększa zwrotność Audi A6, a jednocześnie zmniejsza promień skrętu. Nawet o 1,1 m. Dzięki temu, limuzyną, mimo jej prawie pięciu metrów długości, łatwo manewrować. Przy wysokich prędkościach koła tylne ustawiają się w tym samym kierunku, co koła przednie. Poprawia to stabilność podczas jazdy na wprost i podczas zmiany pasa ruchu. Nowe A6 gwarantuje płynną i stabilną jazdę przy wyższych prędkościach, ale również większy komfort dla pasażerów. Ruchy kierownicą są odczuwane na tylnym siedzeniu znacznie łagodniej. Zaprojektowane na nowo zawieszenie kół, w znacznym stopniu wykonano z lekkiego aluminium. Mimo większych w porównaniu do poprzednika kół (o przekątnej do 21 cali) i mimo rozmiaru opon do 255/35, Audi A6 charakteryzuje się wysokim komfortem podróży i komfortem akustycznym. Przy osi przedniej pracują hamulce ze stałymi zaciskami z aluminium. Audi daje klientom cztery możliwości zestrojenia zawieszenia do wyboru: konwencjonalne zawieszenie ze stalowymi sprężynami, zawieszenie sportowe, zawieszenie z systemem kontroli siły tłumienia oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, również z systemem kontroli siły tłumienia. Napęd Na początek, na europejskich rynkach Audi będzie oferować dla nowego A6 cztery silniki: jedną jednostkę benzynową TFSI i trzy motory wysokoprężne TDI. Mocne silniki o wysokiej kulturze pracy, będą miały moc od 150 kW (204 KM) do 250 kW (340 KM) i będą generowały moment obrotowy dostępny między 400, a 620 Nm. Tym samym będą spełniać wszystkie nadzieje klientów oczekujących radości z jazdy, niezawodności i wydajności. Motor benzynowy, to jednostka 3.0 TFSI. Ten silnik V6 turbo, dzięki mocy 250 kW (340 KM) i momentowi obrotowemu 500 Nm, rozpędza biznesową limuzynę do ograniczonej elektronicznie prędkości maksymalnej 250 km/h. Podobne osiągi oferuje silnik 3.0 TDI, który w wariancie o mocy 210 kW (286 KM) generuje moment obrotowy rzędu 620 Nm. Audi A6 45 TDI, także z silnikiem wysokoprężnym V6 o pojemności trzech litrów, generuje moc 170 kW (231 KM) i moment obrotowy 500 Nm. Jego cechy charakterystyczne to harmonijne wytwarzanie siły i spokojna kultura pracy. Rzędowy silnik czterocylindrowy w wariancie A6 40 TDI, ma moc 150 kW (204 KM) i moment obrotowy 400 Nm. Obie jednostki wysokoprężne V6 współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic, a jednostki 3.0 TFSI i 2.0 TDI są standardowo oferowane z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. Wszystkie warianty z silnikami trzylitrowymi są standardowo dostępne w kombinacji ze stałym napędem na cztery koła quattro, którego wersja zależna jest od wariantu modelowego. W połączeniu ze skrzynią tiptronic, napęd quattro posiada samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy, a w przypadku przekładni S tronic wyposażono go w wydajną technikę ultra, która w razie potrzeby błyskawicznie załącza napęd na tylne koła. W połączeniu ze skrzynią tiptronic, opcjonalnie dostępny jest sportowy mechanizm różnicowy aktywnie rozkładający moment między tylnymi kołami, co jeszcze bardziej poprawia zwrotność Audi A6. Podobnie jak dynamiczny układ czterech kół skrętnych, system kontroli siły tłumienia i zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, sportowy mechanizm różnicowy jest powiązany z systemem elektronicznej platformy podwozia (EFP). Ścisłe powiązanie i skomunikowanie poszczególnych systemów gwarantuje precyzję ich działania na nowatorskim, nie spotykanym dotąd poziomie. Za pośrednictwem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca może wybierać różne warianty prowadzenia – ich gamę, rozciągającą się od najwyższego komfortu aż po jazdą sportową, w porównaniu do poprzednika jeszcze bardziej zróżnicowano. Stylistyka zewnętrzna Podobnie jak modele A8 i A7 Sportback, Audi A6 jest wyrazistym ambasadorem nowego języka stylistycznego Audi. Pełnymi napięcia powierzchniami, ostrymi krawędziami i wyrazistymi liniami, biznesowa limuzyna jednoznacznie sygnalizuje swój charakter: sportową elegancję, zaawansowaną technikę i wysoką jakość. Wygląd zewnętrzny charakteryzuje się wyważonymi proporcjami – długą maską silnika, dużym rozstawem osi i krótkimi zwisami. Długość Audi A6 wynosi 4939 mm, jest więc ono o 7 mm dłuższe od poprzednika. Szerokość limuzyny wzrosła o 12 mm i wynosi teraz 1886 mm, wysokość natomiast wzrosła o 2 mm i wynosi 1457 mm. Szeroka, nisko umieszczona osłona chłodnicy Singleframe, płaskie reflektory i wyraźnie zarysowane wloty powietrza, emanują sportowym duchem. Patrząc z boku, trzy wyraziste linie redukują wizualnie wysokość samochodu. Atletycznie napięte kontury zarysowane nad kołami, przywodzą na myśl geny quattro marki Audi. Sylwetkę pojazdu definiuje napięta linia dachu, przechodząca w płasko ustawione słupki C. Krótka pokrywa bagażnika kończy się łukowato zarysowaną krawędzią, która poprawia aerodynamikę. Wyrazista, chromowana listwa podkreśla przestrzenną rzeźbę tyłu pojazdu i łączy ze sobą tylne światła. Dla nowego Audi A6 dostępnych jest kilkanaście kolorów lakieru. Obok wersji podstawowej, klienci mogą wybrać zewnętrzną linię sport, linię design, a także pakiet stylistyczny S line Exterieur. Różnią się one wieloma detalami, np. wyglądem osłony chłodnicy Singleframe czy bocznych wlotów powietrza. Wszystkie linie wyposażeniowe i wszystkie kolory wykorzystują efekt gry światłocienia na karoserii, wzmacniając w ten sposób wrażenie trójwymiarowości. Stylistyka oświetlenia Stylistyka oświetlenia oddaje techniczny charakter modelu A6. Audi dostarcza reflektory w trzech różnych wersjach. Wersja najwyższa, to reflektory diodowe HD Matrix LED, w których pięć poziomych linii tworzy sygnaturę światła do jazdy w dzień. Linie te podkreślają szerokość przodu pojazdu. Nad nimi znajdują się moduły świateł mijania, które wyglądają niczym źrenice. Sygnatura opcjonalnej wersji świateł tylnych to linia pozioma i dziewięć pionowych segmentów. Przestrzeń między nimi wypełnia światło stop. W topowej wersji wyposażenia, Audi A6 posiada kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizacji. Podczas otwierania i zamykania drzwi, pulsująca animacja świetlna pozwala doświadczyć typowej dla Audi kompozycji stylistyki i techniki. Audi oferuje dwa różne pakiety świetlne wnętrza pojazdu: pakiet oświetlenia Ambiente i pakiet oświetlenia konturowego Ambiente. Oba w wysublimowany sposób ożywiają przestrzeń, bryłę i materiały. Oświetlenie Ambiente sprawia, że tablica rozdzielcza i konsola środkowa wydają się unosić w powietrzu. Oświetlenie konturowe odwzorowuje spokojne linie architektury wnętrza i można je ustawić na 30 różnych sposobów, różnych kolorów. Stylistyka wnętrza Wnętrze nowego A6 utrzymane jest w stylistyce czarnego panelu. Taki „zimny” wygląd wyraża techniczne kompetencje i cyfrowy charakter nowej limuzyny. W ten sposób powstaje atmosfera relaksu stworzona przy pomocy stylistycznego języka, który sprawia wrażenie zredukowanego i rzeczowego. Smukła deska rozdzielcza i spokojny, poziomy przebieg linii, dają wrażenie dużej przestrzeni. Konsola środkowa w nowym Audi A6 zorientowana jest ku kierowcy, w lewo zwrócony jest także górny wyświetlacz MMI touch response. Idealnie czarny ekran wyłączonego wyświetlacza niemal niezauważalnie zlewa się z aluminiową ramką. Wyświetlacz włącza się w momencie otwarcia drzwi, a jego graficzny interfejs użytkownika wydaje się mniejszy, pasujący do wystroju wnętrza. Kolory i materiały – różnorodność wyposażenia dla każdego gustu Szeroka gama kolorów i materiałów oferowanych przez Audi dla nowego A6, pozwala stworzyć różne wnętrza, o całkowicie odmiennych charakterach: od eleganckiego do sportowego, od technicznego do futurystycznego. Dostępnych jest pięć wersji wyposażeniowych: podstawowa, sport, design, design selection i pakiet sportowy S line (z 19-calowymi kołami i sportowym zawieszeniem). Z każdym wariantem związane są odmienne koncepcje kolorystyczne. Wybór i zastosowanie różnych materiałów – od paneli z porowatego drewna, aż po skórzane obicie tablicy rozdzielczej – stanowi dowód wysokiej jakości nowej limuzyny oraz bezkompromisowości w ich wyborze. Dodatkowo, dla wszystkich linii wyposażeniowych, Audi oferuje opcjonalny pakiet stylistyczny S line Exterieur. Nowe Audi A6 zjeżdżać będzie z taśmy produkcyjnej w zakładach w Neckarsulm, a na rynku pojawi się w czerwcu 2018.
  4. hej 

    moze ty wiesz po wymianie dwumasu i sprzegla tarczy wsz w pierwszy dizen mi wypadl przewod od wysprzeglika i pedal mi caly czas opadal na 2 dzien zrobilem to wsadzilem odpowietrzylem i sprzeglo jest ale auto dziwnie chodzi glosniej i drzy 

     

  5. A3 8P 2.0 TDI 2007 S Line

    W ogłoszeniu dodaj proszę cenę i kontakt lub link do ogłoszenia
  6. Korek wlewu oleju

    Miałem identyczne objawy - niestety trzeba to zrobić i to najlepiej jak najszybciej! U mnie koszt naprawy wynosił około 1200-1500 zł z tego co pamiętam.
  7. Korek wlewu oleju

    Miałem to samo i w moim przypadku to była uszczelka pod głowicą Daj później znać, czy to było to.
  8. Korek wlewu oleju

    Przyczyny mogą być różne. Jeżeli jeździsz tylko krótkie dystanse i unikasz dłuższych tras, to wtedy może zbierać się wilgoć w oleju i dawać efekt taki jak na zdjęciach. Inną przyczyną może dostawanie się płynu chłodniczego do oleju, co oznacza uszkodzenie uszczelki pod głowicą.
  9. Instrukcja obsługi Audi Q7

    Tak - jest to instrukcja dla pierwszej generacji. Jak znajdę chwilę czasu to wrzucę tez dla drugiej
  10. Instrukcja obsługi Audi A6 C7

    Sprawdzałem przed chwilą - mi instrukcja pobiera się normalnie.
  11. Na Twoim miejscu sprawdziłbym alternator - miałem podobne objawy w A3, tylko u mnie dodatkowo później jeszcze migał licznik. Najlepiej będzie jak podlączysz samochód pod kompa
  12. Zakup używanego samochodu bez konieczności ruszania się z własnej kanapy. Audi jest pierwszą marką motoryzacyjną oferującą dealerom kompleksowe, cyfrowe rozwiązanie. Dzięki niemu można nie tylko kupić samochód, ale także wybrać opcje jego finansowania, zarejestrować pojazd i zamówić usługę dostarczenia pod sam dom. Nowa, należąca do AUDI AG platforma internetowa, zapewnia klientom możliwość zakupu używanego samochodu z oferty Audi przez całą dobę i z możliwością dostarczenia w dowolne miejsce na terenie Niemiec. Klienci mogą również za pośrednictwem platformy, nie ruszając się z domu, albo z poziomu urządzeń przenośnych, sfinalizować cyfrowo całą transakcję, łącznie z płatnościami. Po zakończeniu fazy pilotażowej z udziałem ok. siedemdziesięciu partnerów Audi w Niemczech, z początkiem roku 2018 do programu sprzedaży samochodów używanych z wykorzystaniem nowego kanału dołączy kolejnych dwustu dealerów. „Jest dla nas priorytetem, by wdrożyć cyfrowe rozwiązanie obejmujące wszystkie etapy procesu sprzedaży, z którego mogą korzystać zarówno dealerzy, jak i ostateczni nabywcy” – mówi Martin Wallenborn, szef projektu digitalizacji sprzedaży na terenie Niemiec. „Dla partnerów Audi, sprzedaż internetowa jest kluczowym dodatkiem do oferty pokazywanej w tradycyjnych punktach sprzedaży. Z użyciem tej platformy, klienci mogą prosto i przystępnie, w trybie bezpiecznego połączenia, przejść przez wszystkie etapy związane z zakupem samochodu, łącznie z płatnościami.” Dostęp do nowej, internetowej formy sprzedaży uzyskać można z poziomu stron internetowych dealerów uczestniczących w projekcie oraz z poziomu centralnego serwisu Audi poświęconego wyłącznie samochodom używanym www.audi-gwplus.de. Klient może tu wybrać auto dla siebie – niezależnie od miejsca w którym się ono w danej chwili znajduje – mając do dyspozycji pełną ofertę Audi. Nowością w ofercie jest to, że wybrany samochód może zostać dostarczony przez partnera Audi w dowolne miejsce na terenie Niemiec i w dogodnym dla kupującego terminie. Wystarczy również jedno kliknięcie, by dealer Audi dokonał wszystkich formalności rejestracyjnych, z odbiorem i montażem tablic włącznie. Jeśli dodatkowo klient poszukuje możliwości finansowania, z poziomu platformy zakupowej może sprawdzić swą zdolność kredytową, otrzymać decyzję o udzieleniu kredytu i dostać projekt umowy finansowania – wszystko w czasie rzeczywistym. Ma również pełną dowolność w podjęciu decyzji, czy na koniec założonego okresu finansowania zwrócić samochód na warunkach stałej wartości rezydualnej, czy przedłużyć umowę. Korzyścią dla klienta jest również pięcioletni okres gwarancji. Uaktualnienia oferty sprzedaży wraz z innymi dodatkowymi usługami, produktami i funkcjami oraz włączanie do projektu kolejnych partnerów, odbywać się będzie sukcesywnie.
  13. Czy to uszczelka?

    U siebie miałem podobną sytuację w Audi A3 8P i okazało się, że to była uszczelka pod głowicą.
  14. Nowa generacja Audi A7 Sportback

    Nowe Audi A7 Sportback sportowe oblicze Audi w klasie luksusowych limuzyn - Czterodrzwiowe coupé ucieleśnia progres w stylistyce i w technice - W pełni cyfrowy system obsługi, kompleksowe skomunikowanie i technika mild hybrid - Gran Turismo o spotęgowanej dynamice prowadzenia i podwyższonym komforcie odczuwalnym na długich trasach Ingolstadt, 19 października 2017 r. A7 Sportback wyraźnie odzwierciedla nowy język stylistyczny Audi i spełnia stylistyczne obietnice zawarte w serii pojazdów studyjnych prologue. Czterodrzwiowe coupé jest bardzo progresywne i wyznacza nowe standardy w klasie luksusowych limuzyn. Ucieleśnia zupełnie nowy styl Gran Turismo – z dynamicznym przebiegiem linii, kompleksową cyfryzacją, sportowymi doświadczeniami z jazdy i z koncepcją uniwersalnej przestrzeni. Dynamika w najlepszym stylu: stylistyka zewnętrzna Stylistyka zewnętrzna A7 Sportback jest odzwierciedleniem nowego języka stylistycznego zaprezentowanego przez Audi w serii pojazdów studyjnych prologue i wdrożonego do produkcji seryjnej wraz z nowym Audi A8. Duże powierzchnie, ostre krawędzie i atletycznie napięte linie, praktycznie z każdej perspektywy podkreślają dynamikę i progresywność nowego A7. Osłona chłodnicy Singleframe – w porównaniu do Audi A8 szersza i niżej umiejscowiona, wąskie reflektory, wloty powietrza o wyrazistych konturach oraz płaski przód pojazdu, już na pierwszy rzut oka sygnalizują sportowego ducha Gran Turismo. Reflektory są dostępne w trzech wariantach. W średniej i najwyższej wersji wyposażenia pojazdu sygnatura świetlna podejmuje motyw cyfryzacji: 12 położonych obok siebie segmentów świetlnych, oddzielonych wąskimi przestrzeniami, budzi skojarzenia z systemem zerojedynkowym. Wersja najwyższa, to reflektory diodowe HD Matrix ze światłami laserowymi Audi. Sylwetka nowego Audi A7 Sportback przywodzi na myśl atletyczną rzeźbę z długą maską silnika, dużym rozstawem osi i krótkimi zwisami. Wyraźnie zarysowane krawędzie podkreślają koła, których średnica sięga 21 cali, i wskazują na geny Audi quattro. Te z kolei określają proporcje sylwetki pojazdu. Definiuje ją dynamiczna linia dachu, opadająca sprężyście ku tyłowi. Cztery liczby wyrażają sportowy charakter dużego coupé: długość 4969 mm, rozstaw osi 2926 mm, szerokość 1908 mm i wysokość zaledwie 1422 mm. Podobnie jak w poprzednim modelu, tył pojazdu zwęża się na podobieństwo rufy jachtu. Długa pokrywa bagażnika kończy się wyrazistą, łukowatą krawędzią, z której przy prędkości 120 km/h elektrycznie wysuwa się spojler. Płaskie pasmo świetlne – element stylistyczny wspólny dla wszystkich topowych modeli Audi – łączy tylne światła zbudowane z 13 pionowych segmentów każde. Podczas odblokowywania i zamykania drzwi, przez światła tylne i przez reflektory przednie przebiegają dynamiczne animacje świetlne, demonstrując - jeszcze zanim auto ruszy - moc tego dużego coupé. Progresywna stylistyka zewnętrzna nowego Audi A7 Sportback zakłada zupełne wyeliminowanie elementów chromowanych. Dostępnych jest piętnaście kolorów nadwozia, z czego osiem to zupełnie nowe lakiery. Opcjonalny, zewnętrzny pakiet sportowy S line jeszcze bardziej wyostrza wygląd pojazdu. Modyfikacje w jego ramach odnoszą się do osłony chłodnicy, przednich wlotów powietrza, progów oraz przedniego i tylnego dyfuzora. Mają one teraz lśniące czarne brzegi i są bardziej wyraziste. Stylistyka pojazdu studyjnego w samochodzie produkcji seryjnej: wnętrze We wnętrzu, w unikalny sposób stapiają się w jedno stylistyka i technika. Wnętrze nowego Audi A7 Sportback budzi podziw swoją futurystyczną atmosferą luksusowego apartamentu. Jego zredukowany, czysty język formalny tworzy oryginalną równowagę między napięciem, a spokojem. Poziomy przebieg linii i smukła deska rozdzielcza dają wrażenie dużej przestrzeni. Zorientowana w stronę kierowcy konsola środkowa podkreśla sportowy charakter pojazdu typu Gran Turismo. O koncepcji wnętrza decydują cztery ważne wartości: progresywność, sportowy duch, intuicyjność i wysoka jakość. Wszystkie kolory, materiały obiciowe, ozdobne listwy i panele – począwszy od wersji podstawowej, aż po pakiet stylistyczny design selection, pakiet sportowy S line i wyjątkowo szlachetną skórę Valcona - podkreślają nową estetykę. Opcjonalny pakiet oświetlenia Ambiente akcentuje świetlnie kontury i tworzy we wnętrzu wysublimowaną scenerię. Górny wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala (w pojazdach wyposażonych w nawigację MMI Navigation plus) zwrócony jest ku kierowcy. Jego idealnie czarna powierzchnia niemal niezauważalnie zlewa się z otoczeniem. Wyświetlacz ujęty jest w aluminiową klamrę w kolorze szarego grafitu, której brzegi sprawiają wrażenie rzeźbionych. Ekran użytkownika pojawia się na wyświetlaczu zaraz po otwarciu samochodu. Jego wygląd wpisuje się w minimalistyczną stylistykę wnętrza, a komunikaty z niego płynące są zwięzłe i łatwo zrozumiałe. Sterowanie jednym dotykiem: system obsługi dotykowej MMI touch response i obsługa głosowa online Nowe Audi A7 konsekwentnie realizuje założenia strategii cyfryzacji, które wcześniej pojawiły się w modelu A8. Architektura wnętrza zaadaptowała nową, opracowaną przez Audi koncepcję obsługi dotykowej MMI touch response. Dwa duże, dotykowe wyświetlacze wysokiej rozdzielczości zastąpiły regulator obrotowo-przyciskowy oraz tradycyjne przyciski z modelu poprzedniego. Wyświetlacz górny, to centrum sterowania systemami infotainment. Z kolei wyświetlacz dolny o przekątnej 8,6 cala, umieszczony na asymetrycznej konsoli tunelu środkowego, pozwala na sterowanie klimatyzacją i funkcjami komfortu oraz na ręczne wprowadzanie tekstu. Nadgarstek kierowcy spoczywa wtedy na ergonomicznej, szerokiej dźwigni zmiany biegów. Opcjonalnie Audi dostarcza system Head up Display, wyświetlający wszystkie najważniejsze informacje na szybie, na wprost wzroku kierowcy. Dodatkowo, gdy auto wyposażono w nawigację MMI Navigation plus, na pokładzie zamontowany jest Audi virtual cockpit z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala. Koncepcja obsługi dotykowej MMI touch response z funkcją haptycznej i akustycznej reakcji zwrotnej, jest intuicyjna niczym obsługa smartfona. Po dotknięciu palcem dowolnej ikony użytkownik słyszy i wyczuwa kliknięcie, będące potwierdzeniem wyboru. Logiczna i płaska struktura menu daje dostęp do wielu funkcji pojazdu. Obsługę systemu można spersonalizować, przesuwając ikony w wybrane przez siebie miejsce ekranu. W ten sposób dostęp do ulubionych treści i funkcji jest szybszy i łatwiejszy. Dzięki funkcji obsługi głosowej, przeprowadzenie wielu operacji na pokładzie samochodu przebiega łatwiej i bardziej komfortowo. Nawigacja MMI Navigation plus sprawia, że system dialogowy rozumiejący język potoczny przetwarza pytania i polecenia w oparciu o informacje magazynowane w pamięci komputera pokładowego i równolegle w oparciu o szczegółową wiedzę pozyskiwaną z chmury. Kompleksowe skomunikowanie dla większego komfortu i bezpieczeństwa: systemy infotainment i connect Kompleksowe skomunikowanie nowego Audi A7 sprawia, że samochód ten jest doskonałym towarzyszem długich podróży. Pasażerowie otrzymują więcej komfortu, więcej bezpieczeństwa i więcej możliwości indywidualizacji. Poziom rozbudowy systemów infotainment i connectivity jest równy temu, który występuje w nowym Audi A8. Aż siedmiu kierowców może zapisać swoje ulubione ustawienia w indywidualnych profilach użytkowników. Spersonalizować można nawet 400 parametrów. Usługi online Audi connect zostały poszerzone m.in. o informacje Car-to-X o znakach drogowych i zagrożeniach, wykorzystujące inteligencję rozproszoną floty Audi. Standardowo, nowe A7 Sportback zjeżdża z taśmy wyposażone w radio MMI, opcjonalnie w nawigację MMI Navigation lub MMI Navigation plus. Do wyboru są cztery systemy muzyczne. Wersja topowa – Bang & Olufsen Advanced Sound System, daje możliwość odbioru fascynujących, trójwymiarowych dźwięków, również pasażerom tylnej kanapy. Inteligentne i komfortowe: systemy Audi AI Przyciskiem AI kierowca aktywuje funkcje jazdy automatycznej – parkowania i wjazdu do garażu. Funkcje te będą dostępne w nowym Audi w roku 2018. Dzięki nim, nowe A7 Sportback automatycznie i samodzielnie wjeżdża na miejsce parkingowe lub do garażu. W podobny sposób z nich wyjeżdża. Kierowca może najpierw wysiąść z pojazdu i rozpocząć manewry z pomocą aplikacji myAudi App na smartfonie. By je ciągle monitorować, przytrzymuje przycisk Audi AI. Centralny sterownik systemów wsparcia kierowcy (zFAS) nieprzerwanie oblicza obraz otoczenia, wykorzystując dane napływające z czujników. Ich zestaw, w zależności od wersji wyposażenia, obejmuje max. pięć czujników radarowych, pięć kamer, dwanaście czujników ultradźwiękowych i skaner laserowy. Oprócz systemów Audi AI, w nowym A7 Sportback znajduje się 39 innych systemów wsparcia odciążających kierowcę. Zebrano je w trzech pakietach Audi AI: pakiecie systemów wspomagających parkowanie (będzie wprowadzany stopniowo od 2018 roku), pakiecie systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim, pakiecie systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim. Ten ostatni obejmuje m. in. asystenta wydajności wspierającego ekonomiczną jazdę oraz adaptacyjnego asystenta jazdy (ADA) uzupełniającego zakres funkcji adaptacyjnego tempomatu adaptive cruise control (ACC) o ingerencje w pracę układu kierowniczego kontrolujące zachowanie odpowiedniego toru jazdy. Mechanizmy działania wszystkich systemów wsparcia zostały znacznie ulepszone. Prowadzenie i komfort w długiej podróży: podwozie Nowe Audi A7 poszerza syntetyczne podejście do sportowego ducha i komfortu. Opcjonalny, dynamiczny układ kierowniczy działający na cztery koła, nowa, elektroniczna platforma podwozia (EFP), czyli centralny system sterujący wszystkimi funkcjami podwozia i ulepszone zawieszenie pneumatyczne sprawiają, że samochód zyskuje na zwrotności, zwinności i komforcie. A7 staje się doskonałym autem typu Gran Turismo: dynamicznym i zwrotnym na krętych drogach poza terenem zabudowanym, a jednocześnie komfortowym na długich trasach pokonywanych autostradą. Wiele rozwiązań technicznych dla przedniej i tylnej osi zaprojektowano od podstaw. Nowa koncepcja oferowanego w standardzie progresywnego układu kierowniczego, którego sportowe przełożenie staje się coraz bardziej bezpośrednie wraz z rosnącym kątem skrętu kierownicy, zapewnia jeszcze lepszą reakcję zwrotną podczas jazdy. Za dużymi kołami o średnicy do 21 cali, na które założono ulepszone opony o rozmiarze 255/35, pracują tarcze hamulcowe o średnicy nawet 400 mm z aluminiowymi zaciskami. Klient może wybrać jeden z czterech typów zawieszenia: tradycyjne, ze stalowymi sprężynami, sportowe, obniżające karoserię o 10 mm, zawieszenie elektronicznie regulowane oraz samopoziomujące zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension. Innowacyjnym rozwiązaniem jest dynamiczny układ kierowniczy działający na cztery koła. Układ godzi ze sobą bezpośrednią, sportową reakcję na ruch kierownicą, z wysoką stabilnością prowadzenia, rozwiązując w ten sposób konflikt między zwinnością a komfortem. Przełożenie układu kierowniczego, dzięki aktywnym ingerencjom w skręt przedniej i tylnej osi, zmienia się wraz z prędkością, w przedziale od 9,5:1 do 16,5:1. Na osi przedniej, by „nałożyć” ingerencję na ruchy kierownicy wykonywane przez prowadzącego, zastosowano przekładnię falową. Natomiast na osi tylnej, koła skręcane są o maksymalnie 5 stopni przy pomocy mechanizmu wrzecionowego. Przy niższych prędkościach koła skręcają w kierunku przeciwnym do kierunku wychylenia kół przednich, co jeszcze bardziej zwiększa zwrotność dużego coupé, np. podczas parkowania czy jazdy po mieście. Promień skrętu przy maksymalnie skręconej kierownicy zmniejsza się wtedy o 1,1 m. Przy prędkościach powyżej 60 km/h, koła tylne skręcają w tym samym kierunku co koła przednie, co podnosi stabilność jazdy i ma pozytywny wpływ np. podczas zmiany pasa ruchu. Dynamikę jazdy dodatkowo zwiększa opcjonalny, sportowy mechanizm różnicowy. Mechanizm aktywnie rozdziela moment obrotowy między kołami tylnej osi, uzupełniając w ten sposób funkcjonowanie napędu na cztery koła quattro. Podobnie jak działający na cztery koła dynamiczny układ kierowniczy, system regulacji amortyzacji i pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension, sportowy mechanizm pracuje na bazie wykorzystywania danych przetwarzanych przez elektroniczną platformę podwozia (EFP). Dzięki ścisłemu skomunikowaniu w jej obrębie, wszystkie te systemy gwarantują najwyższą precyzję. Za pośrednictwem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca może aktywować różne profile prowadzenia auta, jeszcze bardziej podkreślające – w stosunku do poprzednika – ogromne różnice między komfortowym prowadzeniem, a jazdą typowo sportową. Rozbudowana koncepcja elektryfikacji: system mild hybrid zapewniający wyższą wydajność i większy komfort Wszystkie jednostki napędowe nowego Audi A7 Sportback standardowo wyposażono w system mild hybrid (MHEV), zapewniający wyższą wydajność i większy komfort. Silniki V6 skompilowano z nową pokładową siecią elektryczną o napięciu 48 V. Jednostka alternator – rozrusznik (RSG) współpracuje w takim układzie z akumulatorem litowo-jonowym i podczas hamowania osiąga moc rekuperacji nawet 12 kW. Czterodrzwiowe coupé przy prędkościach od 55 do 160 km/h może żeglować na jałowym biegu z wyłączonym silnikiem, a RSG jest w stanie komfortowo, ponownie go uruchomić. Możliwości systemu start-stop zostały znacznie poszerzone. Funkcja ta uaktywnia się teraz przy prędkości 22 km/h. Gdy tylko pojazd przed nami ruszy, dane pozyskiwane z kamery zamontowanej w przodzie pojazdu dają sygnał do ponownego włączenia silnika. W rzeczywistych warunkach drogowych technika MHEV obniża zużycie paliwa nawet o 0,7 litra na 100 km. Na początek, nowe Audi A7 Sportback dostępne będzie z jednostką napędową 3.0 V6 TFSI. Ten wyraźnie wyciszony, turbodoładowany silnik V6 wytwarza 250 kW (340 KM) mocy i osiąga moment obrotowy rzędu 500 Nm. Czterodrzwiowe coupé od 0 do 100 km/h rozpędza się w 5,3 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 250 km/h. W testach cyklu NEDC, podstawowa wersja Audi A7 55 TFSI zużywa 6,8 litra benzyny na 100 km, co odpowiada emisji 154 gram dwutlenku węgla. Silnik 3.0 TFSI współpracuje z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic. Napęd na cztery koła quattro korzysta z wydajnej techniki ultra, załączającej napęd na tylną oś wtedy, gdy jest on potrzebny. Kolejne cztero- i sześciocylindrowe, benzynowe oraz wysokoprężne jednostki napędowe, pojawią się w ofercie już po rozpoczęciu produkcji samochodu. Koncepcja nadwozia: Coupé, Limuzyna i Avant w jednym Model A7 Sportback łączy w sobie to co najlepsze w trzech wersjach nadwozia i jest dynamicznym, uniwersalnym samochodem do użytkowania zarówno w pracy, jak i w czasie wolnym. Oferuje stylistykę modelu Coupé, przestronność limuzyny oraz wszechstronność Avanta. Koncepcja wnętrza A7 Sportback, nawet mimo jeszcze bardziej dynamicznie zarysowanej linii dachu, przekonuje większą przestrzenią i lepszym komfortem siedzenia. W porównaniu do modelu poprzedniego, długość wnętrza wzrosła o 21 mm, dając większą swobodę dla kolan pasażerów siedzących z tyłu. Równocześnie, w tym samym obszarze zwiększyła się strefa wokół głowy. Szerokość tunelu na długie przedmioty wzrosła w porównaniu z poprzednikiem do 1050 mm. Rozbudowana oferta nowo zaprojektowanych foteli obejmuje w swej topowej wersji zindywidualizowane, profilowane fotele przednie z funkcją wentylacji i masażu. Pojedyncze fotele tylne (alternatywnie: kanapa z siedzeniami 2+1) oferują dużo miejsca i wysoki komfort. Pakiety najnowocześniejszych opcji czynią korzystanie z nowego Audi A7 Sportback jeszcze wygodniejszym. Pakiet jakości powietrza poprawia jakość powietrza we wnętrzu, nadając mu delikatny zapach. W skład pakietu wchodzi również jonizator i wydajny filtr. Zwiększona dynamika, precyzja prowadzenia i doskonały komfort jazdy, to zasługa wielomateriałowej karoserii, wykonanej w ogromnej mierze z aluminium i stali. Aluminiowe są dla przykładu wszystkie wierzchnie jej warstwy. Biorąc pod uwagę sztywności karoserii, aeroakustykę i aerodynamikę, nowe Audi A7 Sportback to ścisła światowa czołówka. Gran Turismo rozpieszcza pasażerów zwiększonym komfortem akustycznym i dzięki dopracowanej aerodynamice, minimalnymi odgłosami wiatru. Więcej światła we wnętrzu zapewnia ulepszony panoramiczny szklany dach z wyjątkowo dużymi powierzchniami szklanymi. Ogrzewana szyba przednia i wycieraczki ze zintegrowanymi dyszami spryskiwaczy, to kolejne nowe opcje zapewniające większy komfort. Pomimo bardzo dynamicznego przebiegu linii nadwozia, bagażnik ma w bazowym ustawieniu 535 l. pojemności. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń, jego pojemność wzrasta do 1390 l.. Na życzenie, pokrywa bagażnika otwiera się i zamyka przy pomocy sterowania sensorycznego, reagującego na ruch stopą. Nowe Audi A7 Sportback zjeżdżać będzie z taśmy produkcyjnej zakładów w Neckarsulm i na rynku pojawi się w I kwartale 2018.
  15. Problem z wiatrakami

    Pomimo wszystko sprawdziłbym jeszcze raz, czy wszystko z czujnikiem temperatury chłodnicy jest OK. Tutaj masz opisany problem podobny do Twojego:
×