Skocz do zawartości

michał JAGODA#

Manager/Owner
  • Zawartość

    1221
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    98

Ostatnia wygrana michał JAGODA# w dniu 9 Grudzień 2018

Użytkownicy przyznają michał JAGODA# punkty reputacji!

Reputacja

144 Doskonała

O michał JAGODA#

  • Tytuł
    Manager/Owner
  • Urodziny 30.05.1987

Samochód

  • Model
    Audi A3 8P
  • Rocznik
    2003
  • Silnik
    Benzyna + LPG
  • Pojemność
    1.6 BGU
  • Moc KM
    102
  • Nadwozie
    Hatchback

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Warsaw

Ostatnie wizyty

37586 wyświetleń profilu
  1. michał JAGODA#

    A3 z Krotoszyn

    Dzięki za ostrzeżenie!
  2. michał JAGODA#

    Instrukcja Obsługi MMI Audi Q5

    Dzięki za instrukcję Artur! Podpinam temat.
  3. michał JAGODA#

    Audi Q7 brak reakcji na kluczyk zablokowana kierownica i skrzynia biegów

    Zamykam temat ze względu na dubel.
  4. michał JAGODA#

    Audi A6 C5 2.4 quattro - Problem z OBD

    Temat zamykam
  5. michał JAGODA#

    Kupno Audi a4b7

    99% sprowadzanych samochodów jest po przejsciach i ma cofane liczniki. Niestety kupujac auto z poza PL musisz liczyc sie z dużym ryzykiem. Nie jestem przekonany do tych aut z linków.
  6. michał JAGODA#

    Audi a4b6 1.8T 2003

    Masz link do ogłoszenia?
  7. michał JAGODA#

    Kupno Audi a4b7

    Tak - tutaj wrzuć linki proszę
  8. michał JAGODA#

    Instrukcja obsługi Audi Q5

    Przed chwilą pobierałem i u mnie pobiera normalnie do końca - spróbuj jeszcze raz.
  9. michał JAGODA#

    Audi e-tron GT

    W ślad za SUV-em Audi e-tron i Audi e-tron Sportback, które pojawi się na drogach w roku 2019, koncern z Ingolstadt przedstawia kolejny elektryczny samochód z czterema pierścieniami w logo. Tym razem to model o architekturze zupełnie płaskiej podłogi, doskonałych proporcjach i nisko umieszczonym środku ciężkości. 434 kW (590 KM) zapewnia osiągi prawdziwie sportowego auta. Moment obrotowy, tak jak można tego oczekiwać od dynamicznego Audi, przesyłany jest na koła za pośrednictwem stałego napędu na cztery koła quattro z funkcją rozdziału momentu na poszczególne koła. Za przekształcenie wystawowego, koncepcyjnego modelu w samochód gotowy do produkcji seryjnej odpowiedzialna jest spółka-córka Audi, Audi Sport GmbH Inspiracja zaczerpnięta z tunelu aerodynamicznego: stylistyka i nadwozie Niskie, szerokie i z dużym rozstawem osi – oto proporcje klasycznego Gran Turismo. Wpisuje się w nie również Audi e-tron GT concept. Ma 4,96 m. długości, 1,96 m. szerokości i 1,38 m. wysokości. Lekka karoseria czterodrzwiowego coupé zrobiona jest wg. zasad wielomateriałowej konstrukcji. Całą część dachową wyprodukowano z karbonu, wiele podzespołów jest aluminiowych, a wszystkie wsporniki zrobiono z wysokowytrzymałej stali. Rozwiązania techniczne tego pojazdu powstawały w ścisłej współpracy z marką Porsche. Zarówno stylistyka, jak i charakter samochodu to jądro niepowtarzalnego genotypu Audi. Delikatnie opadająca linia dachu Audi e-tron GT concept rozciągająca się aż do samego tyłu pojazdu, jest motywem charakterystycznym dla całej linii modeli Sportback. Nosi jednak w sobie założenia przyszłości, pokazując w którą stronę zmierza język stylistyczny marki z Ingolstadt. W porównaniu z obecnymi modelami Audi, najbardziej wyróżnia się stylistyka przedziału pasażerskiego, który wyraźnie zwęża się ku tyłowi. Nadkola oraz linia ramion wyglądają niczym rzeźbione i wraz z zupełnie płaską podłogą – niecodziennym rozwiązaniem jeśli chodzi o pojazdy elektryczne – wizualnie podkreślają nisko umieszczony środek ciężkości oraz dynamiczny potencjał Audi e-tron GT concept. Szeroko poprowadzone linie, wiele funkcjonalnych elementów nadwozia, otwory wentylacyjne w nadkolach oraz solidny dyfuzor w tyle pojazdu podkreślają jego korzenie, gdy ten stoi w tunelu aerodynamicznym. Cały obszar progów – ciągnący się od przedniego do tylnego nadkola – został „wyciągnięty” na zewnątrz, tworząc charakterystyczny, stylistyczny kontrast z kabiną. Wystające progi przyciągają wzrok w kierunku podwozia, gdzie zamontowano akumulatory – źródło energii dla Audi e-tron GT. Stylistyka felg, z ich pięcioma podwójnymi ramionami, to wizualne nawiązanie do ich funkcji. Dynamiczna konstrukcja zapewnia optymalną wentylację tarcz hamulcowych i wpływa na znaczną redukcję sił oporu. 22-calowe koła z oponami w rozmiarze 285/30 przyciągają wzrok, gdy patrzy się na auto z boku. Charakterystyczna dla Audi osłona chłodnicy Singleframe zlokalizowana jest pośrodku przodu samochodu. W porównaniu do dwóch SUV’ów e-tron, jej architektura jest bardziej pozioma. Jej górną połowę pomalowano w kolorze karoserii. Wzór grilla osłony odwołuje się do wzoru plastra miodu – struktury stosowanej w Audi typu RS. To najbardziej widoczny sygnał tego, że Audi e-tron GT concept to przyszły produkt firmy Audi Sport GmbH. Ściśle zdefiniowany opływ powietrza wokół nadwozia oraz duże wloty powietrza w przodzie mają za zadanie efektywnie chłodzić podzespoły, akumulatory oraz hamulce. Wlot powietrza na powierzchni maski, to z kolei odwołanie się do dwóch ostatnich samochodów koncepcyjnych Audi: modeli Aicon i PB18 e-tron. Maskę auta zaprojektowano w ten sposób, by nurt powietrza przepływał po niej trzymając się ściśle całej karoserii, co minimalizuje niepożądane zawirowania. Przednia część diodowych reflektorów Matrix LED z laserowymi światłami drogowymi w kształcie grota strzały, podkreśla dynamiczny wygląd Audi e-tron GT, nawet gdy stoi ono w miejscu. Podobnie jak w pojazdach serii Vision, tu również światło jest „animowane” i wita kierowcę krótką sekwencją – falą światła rozchodzącą się poziomo. To nowa sygnatura świateł Audi, która w przyszłości znajdzie zastosowanie w seryjnie produkowanych pojazdach tej marki. Przez całą szerokość tyłu auta przebiega wąska, lekka linia świateł. Pas ten rozprasza się na jego końcach w pojedyncze, podobne do klinów segmenty świateł diodowych umieszczone w jednostkach świateł tylnych. Architektura ta łączy e-tron GT z produkowanym seryjnie SUV’em e-tron, czyniąc oba te modele rozpoznawalnymi, nawet w ciemnościach, jako elektryczne Audi. Nowy kolor lakieru – ciepły, ciemny odcień tytanu nazwany Kinetic Dust, sprawia wrażenie bardzo praktycznego, a nie technicznie „schłodzonego”. W zależności od częstotliwości występowania i ruchu świateł, umożliwia tworzenie wyraźnych kontrastów pomiędzy poszczególnymi powierzchniami nadwozia. Efekt ten pogłebiają dodatkowo matowe, ciepło przyciemnione elementy listew okiennych i felg. Zrównoważone i bardzo współczesne: wnętrze Cztery drzwi, cztery fotele i 2,90 m. rozstawu osi. Wnętrze Audi e-tron GT concept zapewnia dużą dawkę codziennej praktyczności połączonej z doskonałą jakością. Funkcjonalne centrum wnętrza zlokalizowane jest z przodu, po lewej jego stronie i jest wyraźnie zwrócone w stronę kierowcy. Konsola środkowa, duży ekran dotykowy w górnej części oraz linia ciągnąca się od drzwi przez kokpit, otaczają miejsce kierowcy, doskonale i ergonomicznie „łącząc” go z całym systemem sterowania oraz systemami infotainment Audi e-tron GT. Konsola środkowa oraz deska rozdzielcza wyglądają jakby były zawieszone w powietrzu. Jasne kolory w górnej części kokpitu i stopniowo coraz ciemniejsza gradacja na powierzchni podłogi, tworzą wrażenie szerokości. Sportowe fotele inspirowane sportami motorowymi zapewniają optymalne podparcie boczne w obu rzędach foteli, nawet podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością. Zarówno ekran tablicy rozdzielczej, jak i wyświetlacz dotykowy umieszczony nad konsolą środkową mają idealnie czarne, błyszczące powierzchnie. Swą jednoznacznie poziomą architekturą podkreślają wielkość oraz wyważoną stylistykę wnętrza pojazdu. W celu prezentacji różnych funkcji ustawić można – w zależności od preferencji kierowcy - różne style ekranu. Mogą tu dominować wirtualne zegary i wirtualne pokrętła, łatwe do odczytania mapy nawigacji z informacjami na temat zasięgu pojazdu, czy też zróżnicowane menu funkcji infotainment. Steruje się nimi z poziomu ekranu dotykowego z funkcją haptycznej informacji zwrotnej. Tworząc nowy samochód koncepcyjny, projektanci świadomie postawili na wykorzystywanie materiałów pochodzących ze zrównoważonych źródeł, co jest jasną deklaracją współczesnego wzornictwa motoryzacyjnego. Produkty pochodzenia zwierzęcego nie są tu w ogóle stosowane. Audi e-tron GT concept ma w całości „wegańskie” wnętrze. Na fotelach i na innych powierzchniach wykończenia użyto wyszukanej, sztucznej skóry. Tkaniny zrobione z włókien pochodzących z recyklingu posłużyły do wyściełania siedzisk foteli oraz podłokietnika na konsoli środkowej. Podsufitek i okładziny filarów okiennych wykończone są mikrofibrą. Nawet wykładzina o długim włosie zrobiona jest z trwałego Econylu – włókna wyprodukowanego ze zrecyklingowanych starych sieci rybackich. Dwa bagażniki Audi e-tron GT dają wiele możliwości. Nowe Gran Turismo w pełni wykorzystuje swą koncepcyjną przewagę auta elektrycznego z kompaktowymi jednostkami napędowymi. Bagażnik tylny z charakterystyczną, dużą klapą zapewnia nawet 450 litrów przestrzeni ładunkowej, a pod maską z przodu pojazdu znajdziemy dodatkowe 100 litrów. Wydajność i zasięg: napęd 434 kilowaty (590 KM) mocy systemowej – to imponujący jak na w pełni elektryczne auto wynik. Do przedniej i do tylnej osi dopasowano dwa osobne silniki elektryczne. Oba to pracujące non-stop silniki synchroniczne. Moment obrotowy jest przekazywany na drogę za pośrednictwem czterech napędzanych kół. Oczywiście nowe Audi e-tron GT concept to pełnoprawne quattro, a będąc bardziej precyzyjnym elektryczne quattro, ponieważ pomiędzy przednią, a tylną osią nie ma żadnego mechanicznego połączenia. Sposób pracy napędu oraz koordynacja działania obu osi oraz prawych i lewych kół, to zadanie elektronicznego systemu kontroli i sterowania. Zapewnia on optymalną przyczepność kół, ale daje też możliwość uzyskania pożądanego poślizgu. W przyszłości, od 0 do 100 km/h pojazd przyspieszał będzie w około 3,5 sekundy, a do 200 km/h w 12 sekund. Prędkość maksymalna, by zapewnić maksymalny zasięg, została ograniczona do 240 km/h. Jedną z cech e-tron GT concept, z którą nie cała konkurencja może równać, jest możliwość pełnego wykorzystania potencjału przyspieszenia kilka razy z rzędu. Podczas gdy gdzie indziej napęd ze względów zarządzania temperaturą przestawia się na funkcję nadbiegu, Audi e-tron GT concept dzięki zaawansowanej strategii chłodzenia jest w stanie zapewnić pełną wydajność zarówno silników, jak i akumulatora. Zasięg nowego pojazdu koncepcyjnego, określony w myśl założeń nowego cyklu testowego WLTP, to będzie ponad 400 km. Potrzebna tu energia napędowa pochodzi z litowo-jonowego, bardzo płaskiego akumulatora o pojemności energetycznej ponad 90 kWh, zajmującego całą powierzchnię pod podłogą – od przedniej do tylnej osi. Zaletą takiej konstrukcji jest bardzo nisko – porównywalnie do modelu R8 - umieszczony środek ciężkości auta, co daje ogromne korzyści podczas dynamicznego prowadzenia. Układ czterech kół skrętnych przekłada tę zaletę w doskonałą syntezę sportowej zwrotności i precyzji samochodu, wzmocnioną nadzwyczajną stabilnością kierunkową. System rekuperacji zwiększa zasięg elektrycznych pojazdów Audi o 30 procent. To ważne nawet w przypadku tak sportowego auta, jakim jest Audi e-tron GT concept. System rekuperacji obejmuje dwa silniki elektryczne i elektrohydraulicznie zintegrowany system sterowania hamulcami. W tym modelu połączono różne tryby rekuperacji: rekuperację manualną w trybie żeglowania z użyciem manetek przy kierownicy, rekuperację automatyczną w trybie żeglowania kontrolowaną przez system asystenta wydajności i rekuperację w trybie hamowania, w której przejście pomiędzy hamowaniem elektrycznym, a hydraulicznym jest bardzo łagodne. Audi e-tron GT concept rekuperuje do 0,3 g tylko w trybie hamowania silników elektrycznych, co przypada na ok. 90 procent operacji hamowania. Nie używa wtedy hamulców konwencjonalnych. Energia powraca zatem do akumulatora praktycznie w każdym przypadku hamowania. Konwencjonalne hamulce zaczynają działać dopiero wtedy, gdy siła hamowania przekracza wartość 0,3 g. Audi e-tron GT concept wyposażone jest w wytrzymałe, ceramiczne tarcze hamulcowe pracujące z najwyższą wydajnością nawet w przypadku wielokrotnego ostrego hamowania. Redukcja czasu ładowania: system ładowania o napięciu 800 volt Akumulator Audi e-tron GT concept może być ładowany na dwa sposoby: z użyciem kabla, przez przykryte klapką gniazdo umieszczone po lewej stronie przodu pojazdu albo bezprzewodowo – indukcyjnie z wykorzystaniem układu AudiWireless Charging. W tym przypadku płyta ładująca z zatopioną w niej cewką elektryczną zamontowana jest na stałe w podłodze miejsca, w którym parkuje auto i podłączona do sieci elektrycznej. Zmienne pole magnetyczne indukuje wtedy zmienne napięcie w drugiej cewce zamontowanej w podłodze samochodu. Dzięki mocy ładowania 11 kW, akumulator Audi e-tron GT concept ładuje się do pełna w ciągu jednej nocy. Ładowanie przewodowe jest znacznie szybsze z racji tego, że czterodrzwiowe coupé podłącza się do systemu 800-woltowego. System ten, w porównaniu do obecnie używanych, wydatnie skraca czas ładowania. Do naładowania akumulatora do wartości ok. 80 procent jego pojemności wystarcza ok. 20 minut, co pozwala na przejechanie kolejnych 320 kilometrów (wg. cyklu WLTP). Audi e-tron GT concept może być również ładowane przy konwencjonalnych kolumnach o niższym napięciu. Taka możliwość daje kierowcy dostęp do coraz gęstszej sieci punktów ładowania. Elektryczna ofensywa Audi trwa Światową premierą swego pierwszego w pełni elektrycznego SUV’a Audi e-tron we wrześniu 2018 r., koncern z Ingolstadt zapoczątkował swą elektryczną ofensywę modelową. Do roku 2025 na najważniejszych rynkach świata cztery pierścienie oferować będą dwanaście elektrycznie napędzanych modeli, pokrywając w ten sposób jedną trzecią swej sprzedaży właśnie samochodami elektrycznymi. W tej gamie są SUV’y: Audi e-tron oraz Audi e-tron Sportback, którego premierę przewidziano na rok 2019. Ponadto znajdą się tu pojazdy o klasycznej linii nadwozia – Avant i Sportback. Na rynku pojawią się elektryczne Audiodpowiadające zapotrzebowaniu w każdym segmencie modelowym – od kompaktów do samochodów luksusowych. Koncepcyjne Audi e-tron GT concept, dynamiczne, nisko zawieszone coupé, debiutuje na Los Angeles Auto Show 2018. Rozwiązania techniczne tego pojazdu powstawały w ścisłej współpracy z marką Porsche, jednak stylistyka i charakter e-tron GT pełne są niepowtarzalnego DNA Audi. Projekt ewoluował będzie w kierunku stworzenia samochodu produkcji seryjnej, który powinien być gotowy do końca roku 2020. Pierwsze egzemplarze nowego, elektrycznego Audi trafią do klientów na początku roku 2021. Innym wspólnym projektem działów rozwoju Audi i Porsche jest Elektryczna Platforma Premium (PPE). Będzie ona bazą dla wielu napędzanych elektrycznie rodzin modelowych Audi – począwszy od aut segmentu B, a skończywszy na samochodach segmentu D.
  10. michał JAGODA#

    Instrukcja obsługi

    Najpierw szukaj, dopiero potem zakładaj nowy temat - Ten zamykam.
  11. michał JAGODA#

    Andorid Auto i inne w A8 D3 z MMI 2G

    Super opis! Podpinam temat
  12. michał JAGODA#

    Bezpieczniki Audi Q5 FY 2018

    Dzięki - podpiąłem temat
  13. michał JAGODA#

    Pomoc w zakupie Audi S5 4.2

    Jeżeli się nie znasz to najlepiej będzie, jak skorzystasz z usługi rzeczoznawczy. Pamiętaj, żeby nigdy nie wierzyć w to, co mówi sprzedawca, bo często potrafią perfidnie kłamać w żywe oczy i zapierać się do samego końca. Ja ostatnio korzystałem z usług Pana Mariusza Cudnego i dzięki niemu nie wszedłem na minę. Tutaj masz więcej info - http://www.twojautoexpert.pl Pojechał, obejrzał samochód i zrobił szczegółowe zdjęcia wraz ze szczegółowym raportem. Przy zakupie takiego samochodu, na pewno warto zainwestować kilka zł w rzeczoznawcę.
  14. michał JAGODA#

    Druga generacja Audi Q3

    Nowe Audi Q3 to utalentowany rodzinny SUV. Jego druga generacja nie tylko wizualnie prezentuje się w bardziej pewny siebie sposób, ale też dzięki przestronnemu wnętrzu, elastyczności aranżacji i wielu praktycznym detalom, posiada znacznie zwiększoną wartość użytkową. Podobnie jak modele Audi klas wyższych ma cyfrowy kokpit i duży wyświetlacz dotykowy MMI touch. Wiele rozwiązań infotainment, również pochodzących z klasy wyższej, pomaga w komunikacji kompaktowego SUV-a z jego otoczeniem. Podczas parkowania, jazdy po mieście i na długich trasach, pomocą służą nowe systemy wsparcia. Dodatkowo, podobnie jak udoskonalone zawieszenie, zwiększają one komfort. Siła i wyrazistość: stylistyka zewnętrzna Nowe Audi Q3 ma wyraźnie bardziej sportowy charakter niż jego poprzednik. Muskularny przód podkreślają ośmiokątna osłona chłodnicy i duże boczne wloty powietrza. Osłonę chłodnicy z jej wyrazistym obramowaniem dzieli osiem pionowych żeber. Odzwierciedlają one charakter SUV-a. Reflektory są wąskie i zbiegając się klinowato ku środkowi. Audi dostarcza je w trzech wersjach, każda z nich to reflektory diodowe. Na szczycie oferty znajdują się reflektory diodowe Matrix, których adaptacyjne światło drogowe inteligentnie oświetla drogę. Patrząc na auto z boku, zauważyć można jego wyjątkowy akcent, który tworzy symetryczna grafika elementów świetlnych reflektorów i świateł tylnych. Stylistycznie łączy je linia ramion, a połączona z atletycznymi nadkolami, daje wrażenie kompleksowo umięśnionej formy. Linie konturowe czerpią z genów Audi quattro i czynią nowego SUV’a wizualnie jeszcze szerszym. Kontrastowe kolorystycznie listwy na brzegach nadkoli podkreślają offroadowy wygląd pojazdu. Wsparte długim spojlerem u brzegu dachu, który dodatkowo wygląda niczym stylistyczne wykończenie tylnej szyby, mocno pochylone słupki D sprawiają wrażenie, jakby pchały ten samochód do przodu. Nabywcy nowego Q3 mają wiele możliwości indywidualizacji swojego samochodu. Przykładowo elementy dodatkowe w dolnej partii karoserii, podkreślające terenowy wygląd SUV’a, można polakierować w kontrastowym kolorze. W pakiecie zewnętrznym S line zderzaki, listwy progowe i dyfuzor mają wyjątkowo sportowy charakter. Łącznie do wyboru jest jedenaście kolorów lakieru. Dla wnętrza dostępne są trzy linie wyposażeniowe, które można dowolnie łączyć z pakietami zewnętrznymi. Zorientowane na kierowcę i sportowe: wnętrze Sportowy charakter, napięte linie, trójwymiarowo wystylizowane elementy – wnętrze nowego Audi Q3 to kontynuacja stylistyki zewnętrznej. Zawiera ono wiele elementów przywodzących na myśl modele klasy wyższej marki Audi. Tablicę rozdzielczą podzielono na dwa poziomy: jej górna część obejmuje nawiewy, a dolna – dużą ośmiokątną powierzchnię o wyglądzie czarnego panelu. Powierzchnię tę okala szeroka, chromowana listwa, a cały motyw stylistyczny jest wyraźnym nawiązaniem do osłony chłodnicy Singleframe. Centralny element nowej koncepcji obsługi, wyświetlacz dotykowy MMI touch, otoczono z kolei czarnym, błyszczącym obramowaniem. Razem ze znajdującym się poniżej panelem obsługi klimatyzacji, jest on pochylony pod kątem 10 stopni ku kierowcy. Po lewej stronie kierownicy znajduje się moduł z przyciskami funkcji oświetlenia, który zastąpił regulator obrotowy z poprzedniego modelu. Wszystkie wskaźniki, przyciski i regulatory mają ergonomiczne położenie. Audi stworzyło też nową koncepcję kolorów i materiałów. Nabywcy Q3 mogą wybrać jeden z trzech wariantów – wersję podstawową, Audi design selection i pakiet wewnętrzny S line. Dwa ostatnie pakiety oferują sportowe fotele, które na życzenie obite są kombinacją skóra/sztuczna skóra i tkanina Alcantara. Całkowicie nową opcją są powierzchnie na tablicy rozdzielczej i na podłokietnikach pokryte Alcantarą, dostępne w trzech kolorach, w tym także w soczystym kolorze pomarańczowym. W ciemnościach, pakiet oświetlenia Ambiente/oświetlenia konturowego Ambiente – standard w ramach Audi design selection – zapewnia odpowiednie akcenty świetlne na konsoli środkowej i w drzwiach. W ramach pakietu jest 30 kolorów i odcieni światła do wyboru i podświetla ono także schowek pod tablicą rozdzielczą, logo quattro na schowku na rękawiczki, a w modelach z napędem na przednią oś – pierścienie Audi. Inne najwyższej klasy rozwiązania to dwustrefowa klimatyzacja, ogrzewanie postojowe, ogrzewana kierownica i szklany dach panoramiczny. Przestronna i elastyczna: koncepcja przestrzeni Nowe Audi Q3, bazujące na modułowej płycie podłogowej koncernu Volkswagen przeznaczonej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie, urosło pod względem prawie wszystkich wymiarów i w ten sposób plasuje się w wyższym segmencie kompaktowych SUV-ów. Ma długość 4485 mm i jest tym samym dłuższe od poprzednika o 97 mm. Jego szerokość zwiększyła się o 18 mm i wynosi 1849 mm. Równocześnie, mając 1585 mm wysokości, jest o 5 mm niższe niż pierwsza generacja Q3. Jego rozstaw osi, wydłużony o 78 mm, ma teraz 2681 mm i zapewnia więcej miejsca we wnętrzu pod względem swobody dla kolan, głowy i łokci. Do Audi Q3, jak do każdego SUV-a, wygodnie się wsiada. Model zapewnia kierowcy dobrą widoczność i zarazem sportową pozycję ciała. Kierownica jest pochylona pod odpowiednim kątem. Fotele – na życzenie regulowane elektrycznie – gwarantują taki sam komfort jak w dużych pojazdach klas wyższych. Wyjątkowym rozwiązaniem jest standardowa możliwość bardzo elastycznego podziału przestrzeni wnętrza. Tylną kanapę można przesuwać o 150 mm do przodu i do tyłu. Jej oparcie, podzielone na trzy części w stosunku 40:20:40, ma możliwość pochylenia w siedmiu stopniach. Opcjonalnie, dla pasażerów siedzących z tyłu dostępny jest środkowy podłokietnik z dwoma uchwytami na kubki. W zależności od pozycji tylnej kanapy i ustawienia jej oparć, bagażnik ma pojemność 530 lub 675 l. Ze złożonymi oparciami, pojemność wynosi 1525 l. Powierzchnię bagażową można regulować na wysokość, w trzech poziomach. Nisko położona krawędź ładunkowa - 748 mm - ułatwia wkładanie do bagażnika dużych przedmiotów. Jeśli nie potrzebujemy tylnej półki, można schować ją pod powierzchnią bagażową. Dla dodatkowego komfortu podróży, Audi dostarcza w opcji pakiet schowków i wyposażenia bagażnika. Oprócz siatek z tyłu oparć przednich foteli i schowka pod siedzeniem pasażera z przodu, obejmuje on m.in. siatkę do bagażnika oraz diodowe lampki w pokrywie bagażnika, które zapewniają oświetlenie jego wnętrza. Łatwy dostęp do bagażnika umożliwia elektrycznie uruchamiana pokrywa. W połączeniu z komfortowym kluczykiem, można ją otwierać i zamykać również ruchem stopy. Cyfrowy świat: obsługa i wyświetlacze Koncepcja obsługi i wyświetlaczy rodzinnego SUV-a została opracowana zupełnie od nowa. Audi zrezygnowało tu z zegarów analogowych. Już ze standardowym wyposażeniem w radio MMI, dostępna jest cyfrowa tablica rozdzielcza o przekątnej 10,25 cala, którą kierowca obsługuje przy pomocy wielofunkcyjnej kierownicy. W przypadku pierwszego opcjonalnego stopnia rozbudowy – radia MMI plus, klient może na życzenie uzupełnić tablicę rozdzielczą o dodatkowe funkcje, przekształcając ją w ten sposób w kokpit cyfrowy Audi virtual cockpit. Cyfrowy kokpit wyświetla np. funkcje MMI, a oprócz prędkości i liczby obrotów, pokazuje też informacje o tytułach utworów muzycznych i usługach Audi connect. Jeśli klient zamówi do tego system nawigacji, to na ekranie Audi virtual cockpit pojawia się także jej mapa. Kierowca może skonfigurować obraz zgodnie ze swoimi potrzebami oraz preferencjami i ma wszystkie dane w bezpośrednim polu widzenia. Ponadto, wraz z MMI plus, pośrodku tablicy rozdzielczej montuje się wyświetlacz dotykowy MMI touch o przekątnej 8,8 cala. W przypadku najwyższej wersji wyposażenia w nawigację MMI Navigation plus, wyświetlacz dotykowy ma przekątną 10,1 cala. Informacje w kokpicie cyfrowym Audi virtual cockpit pojawiają się na jego ekranie o przekątnej 10,25 cala, który na życzenie klienta można zamienić na wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala. Kierowca może ustawić trzy różne widoki ekranu, w tym nowy, sportowy. Audi Q3 z nawigacją MMI Navigation plus wyposażono dodatkowo w nowe sterowanie głosowe wykorzystujące język potoczny. Rozumie ono także sformułowania wypowiadane swobodną składnią. W razie potrzeby inteligentny menedżer dialogowy stawia pytania, pozwala na korekty, oferuje możliwości wyboru i akceptuje, gdy wchodzi się mu w słowo. Inteligentnie skomunikowane: infotainment i Audi connect Nawigacja MMI Navigation plus w nowym Audi Q3 oferuje takie same funkcje techniczne jak pojazdy wyższych segmentów. Również w tej kwestii ustanawia nowe standardy w klasie kompaktowej. Np. nawigacja rozpoznaje preferencje kierowcy na podstawie wcześniej przejechanych tras, sugerując później wybór optymalnego ich przebiegu. Obliczanie trasy odbywa się online, równolegle do planowania w samochodzie, na serwerach firmy HERE dostarczającej mapy nawigacji. W tym celu serwery wykorzystują przekazywane w czasie rzeczywistym informacje o kompleksowej sytuacji na drodze. Gama usług Audi connect – standardowych w przypadku wyboru najwyższej wersji wyposażenia w systemy infotainment – doskonale uzupełnia nawigację. Do usług tych należą m.in.: informacje o ruchu drogowym online, szukanie użytecznych miejsc oraz informacje o parkingach i stacjach benzynowych pojawiające się bezpośrednio na mapie nawigacji, w razie potrzeby także z dynamicznymi informacjami dodatkowymi, takimi jak ceny i dostępność. Nowe Q3 wykorzystuje w tym przypadku inteligencję rozproszoną floty Audi: polega ona na tym, że odpowiednio wyposażone pojazdy zgłaszają manewry wjeżdżania na miejsce parkingowe i wyjeżdżania z niego, dzięki czemu w wybranych miastach wzdłuż trasy po której się poruszamy pojawiają się komunikaty o dostępności parkingów. Poza tym samochody z takiego roju ostrzegają się wzajemnie o niebezpieczeństwach takich jak mgła czy oblodzenie i raportują o miejscach z ograniczeniem prędkości. Ponadto Audi connect obejmuje streaming multimediów, wiadomości online, dostęp do Twittera i do poczty elektronicznej. Pasażerowie mają dostęp do hotspotu Wi-Fi. Wiele funkcji Audi connect zebrano w aplikacji myAudi App. Łączy ona smartfona klienta z nowym Q3. W ten sposób bez problemu można przenosić trasy nawigacji ze smartfona do samochodu. Gdy użytkownik wsiądzie do swojego Q3, prowadzenie do celu jest kontynuowane na monitorze pokładowym. Gdy u celu podróży wysiądzie z pojazdu, smartfon będzie nawigował go dalej do kolejnego celu. Poza tym aplikacja umożliwia streaming muzyki i przenosi terminarz ze smartfona do MMI. Korzystając z aplikacji Audi App, użytkownicy mogą też zdalnie odblokować i zablokować drzwi pojazdu, sprawdzić jego aktualny status, zlokalizować miejsce zaparkowania swojego Audi Q3, czy sterować opcjonalnym ogrzewaniem postojowym. Ofertę infotainment uzupełniają dodatkowe elementy. Audi phone box pozwala na sprzężenie smartfona użytkownika z anteną samochodową oraz na jego indukcyjne ładowanie. By słuchać w samochodzie przez głośniki muzyki z MP3, USB czy smartfona, Audi Q3 oferuje dwa porty USB. Jedno z nich, to wejście nowego typu C. Umożliwia ono szybszy transfer danych, a dzięki symetrycznej wtyczce prostsze połączenie. Dodatkowo z tyłu dostępne są dwa wejścia USB i gniazdo 12-woltowe. Interfejs Audi smartphone interface umożliwia połączenie pojazdu ze smartfonami z systemem operacyjnym iOS lub Android – również bezprzewodowo w przypadku IPhone'a z nawigacją, i umieszcza ich środowiska Apple Car Play lub Android Auto bezpośrednio na ekranie MMI. Za wrażenie przestrzennego dźwięku opowiada system muzyczny Bang & Olufsen Premium Sound System z trójwymiarowym, cyfrowym dźwiękiem. Przestrzenny dźwięk jest generowany przez cztery dodatkowe głośniki w tablicy rozdzielczej i jeden w słupku D. Specjalny algorytm, który Audi opracowało wspólnie z Instytutem Towarzystwa Fraunhofera, nadaje dźwiękowi głębi – wnętrze Audi Q3akustycznie wydaje się być większe. System nagłośnienia wykorzystuje 15 głośników o łącznej mocy 680 W. Komfort i bezpieczeństwo: systemy wsparcia kierowcy Także pod względem systemów wsparcia nowe Audi Q3 plasuje się w czołówce swojej klasy. Supernowoczesne rozwiązanie to np. adaptacyjny asystent jazdy, dostępny opcjonalnie w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów S tronic. Łączy on funkcje adaptacyjnego asystenta prędkości, asystenta jazdy w korkach i asystenta toru jazdy. W ten sposób pomaga kierowcy kontrolować pojazd, co oznacza podniesienie komfortu zwłaszcza na długich trasach. To samo dotyczy ostrzeżenia przed zmianą pasa ruchu. Jeżeli oba czujniki radarowe wykryją, że z tyłu naszego Audi, w martwym polu, porusza się inny pojazd lub szybko się do nas zbliża, włączają się ostrzegawcze diody w odpowiednim zewnętrznym lusterku. Takie funkcje jak np. asystent parkowania ułatwiają manewrowanie nowym Audi Q3. Asystent ten automatycznie wprowadza pojazd w miejsce parkingowe, a potem go wyprowadza. Kierowca musi jedynie dodawać gazu, hamować i przełączać biegi. Jeśli chce wyjechać tyłem z miejsca parkingowego prostopadłego do kierunku jazdy lub z wąskiego wyjazdu, uaktywnia się asystent ruchu poprzecznego z tyłu. System przy pomocy dwóch czujników radarowych obserwuje otoczenie z tyłu pojazdu i ostrzega kierowcę w krytycznych sytuacjach. Kolejna pomocna funkcja to cztery kamery otoczenia. Przy prędkości do 10 km/h pokazują one bezpośrednie otoczenie Audi Q3 na dużym monitorze systemu infotainment. Dotykowa obsługa umożliwia kierowcy przełączanie między różnymi widokami. Obok cyfrowego widoku z lotu ptaka, widoku z kamery jazdy do tyłu i widoku panoramicznego o kącie 180°, dostępny jest szczegółowy widok na przednie i tylne koła. Dzięki temu, kierowca może prowadzić pojazd dokładnie przy krawężniku. Audi Q3 posiada w standardzie system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense front. Przy pomocy radaru rozpoznaje on krytyczne sytuacje z udziałem pieszych, rowerzystów i innych pojazdów, a następnie ostrzega kierowcę sygnałem wizualnym, akustycznym oraz haptycznym. W razie potrzeby inicjuje pełne hamowanie. Elementem wyposażenia standardowego jest także ostrzeżenie przed opuszczeniem toru jazdy. Jest ono aktywne od prędkości ok. 60 km/h i pomaga zapobiec niechcianemu zjechaniu z właściwego pasa ruchu. Jeśli kierowca nie włączył kierunkowskazu i pojazdowi grozi przekroczenie poziomych oznaczeń pasa ruchu, to system wesprze go korygującymi ingerencjami w pracę układu kierowniczego. Na życzenie kierowca może włączyć dodatkową wibrację na kierownicy. Zwinność onroad i offroad: zawieszenie Zwrotne w mieście, zwinne na drodze poza terenem zabudowanym, wyważone na autostradzie – zawieszenie Audi Q3 oferuje szeroki zakres cech. Utrzymano sportowy charakter poprzedniego modelu, wzmocniono go jednak znacznie wyższym komfortem. I tak nowy SUV spokojnie pokonuje nierówności, także dzięki większemu rozstawowi osi. W przypadku opcjonalnego zawieszenia z systemem kontroli tłumienia, czujniki mierzą ruchy wszystkich czterech kół oraz przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne. Charakterystyka pracy amortyzatorów jest dopasowywana do warunków nawierzchni i do sytuacji na drodze. Rezultat, to zwiększona dynamika przy wyższym komforcie. Alternatywą jest zawieszenie sportowe – z bardziej sztywną regulacją sprężyn i amortyzatorów oraz progresywnym układem kierowniczym. Wraz z rosnącym kątem skrętu kierownicy jego przełożenie staje się coraz bardziej bezpośrednie, co znacznie przyczynia się do łatwego prowadzenia nowego Audi Q3. W celu dopasowania charakterystyki pojazdu do swoich potrzeb, klient może zamówić w opcji system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Posiada on sześć trybów: auto, comfort, dynamic, offroad, efficiency i individual. Tryby regulują i różnicują sposób pracy przepustnicy, układu kierowniczego, szybkości przełączania biegów automatycznej przekładni S tronic oraz amortyzatorów. Na życzenie Audi dostarcza asystenta zjazdu ze wzniesienia. Aktywowany przyciskiem, utrzymuje podczas jazdy w terenie określoną prędkość. Przednia oś kompaktowego SUV-a to klasyczne kolumny McPhersona, oś tylna z kolei to złożona struktura czterowahaczowa. Rozstaw kół wynosi 1584 albo 1577 mm. Rozmiar aluminiowych felg sięga w zależności od pakietów stylistyki zewnętrznej od 17 albo 18 do 20 cali średnicy. Koła 20-calowe, na które zakłada się opony w rozmiarze 255/40, są dostarczane przez Audi Sport GmbH. Szeroka oferta: napędy Na początek Audi będzie dostarczać nowe Q3 z czterema silnikami do wyboru: trzema jednostkami TFSI i jedną jednostką TDI. Zakres ich mocy sięga od 110 kW (150 KM) do 169 kW (230 KM). Wszystkie cztery to silniki czterocylindrowe z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem. Są mocne, wydajne i charakteryzuje je wysoka kultura pracy. Wszystkie motory TFSI posiadają też filtr cząstek stałych. Bazowa jednostka napędowa to silnik benzynowy o pojemności 1,5 l, mocy 110 kW (150 KM) i momencie obrotowym 250 Nm. Wykorzystuje on wydajną technikę cylinder on demand, która przy niskim obciążeniu odłącza czasowo dwa cylindry. Audi Q3 35 TFSI na początek będzie zestawiane z szybko przełączającą biegi siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic i z napędem na przednią oś. Jesienią pojawi się sześciobiegowa skrzynia manualna. Dwulitrowy silnik benzynowy w Audi Q3 40 TFSI ma moc 140 kW (190 KM) i generuje maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Jego mocniejsza wersja – Audi Q3 45 TFSI, dysponuje mocą 169 kW (230 KM) i momentem obrotowym 350 Nm. Oferuje tym samym naprawdę sportowe osiągi. Oba silniki współpracują standardowo z siedmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów S tronic i stałym napędem na cztery koła quattro z hydraulicznym sprzęgłem wielopłytkowym. Jego elektroniczne zarządzanie łączy dużą radość jazdy z doskonałą stabilnością i świetną trakcją. W przypadku silników wysokoprężnych, ofertę otwiera dwulitrowa jednostka o mocy 110 kW (150 KM) i momencie obrotowym 340 Nm. Audi Q3 35 TDI na początek będzie dostępne z manualną skrzynią biegów i napędem na cztery koła quattro. Nieco później klient będzie miał możliwość zamówienia automatycznej skrzyni biegów S tronic w połączeniu z napędem na przednią oś. Po wejściu modelu na rynek program silników wzbogaci jednostka 2.0 TDI o mocy 140 kW (190 KM). Start na rynku: od jesieni w handlu Nowe Audi Q3 zjeżdża z taśmy w węgierskich zakładach Audi w Győr. Standardowo kompaktowy SUV jest wyposażony w cyfrową deskę rozdzielczą, radio MMI z Bluetooth, kierownicę wielofunkcyjną, klimatyzację i reflektory diodowe. Tylna kanapa z możliwością jej przesuwania do przodu i do tyłu oraz z regulowanym oparciem, powiększana powierzchnia bagażowa oraz liczne schowki, czynią z tego samochodu pojazd bardzo wszechstronny. Fabrycznie nowe auto jest wyposażone w następujące systemy wsparcia: ostrzeżenie przed opuszczeniem toru jazdy, system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense front, czujnik światła/deszczu i regulowany limiter prędkości.
  15. michał JAGODA#

    Nowa generacja Audi A1 Sportback

    Audi A1 zadebiutowało w roku 2010 jako zupełnie nowa seria modelowa czterech pierścieni. W tym roku na drogi wyjeżdża druga generacja tego cieszącego się sukcesem modelu kompaktowego. Nowe Audi A1 Sportback charakteryzuje się dynamiczną stylistyką. To idealny towarzysz przemieszczania się w miejskim otoczeniu, ale jest również dobrze przystosowane do pokonywania długich tras. Rozbudowany infotainment oraz systemy wsparcia kierowcy rodem z modeli Audi klasy wyższej, na stałe kotwiczą ten sportowy samochód kompaktowy w świecie cyfrowym. Nowe linie wyposażenia dają duży margines swobody na indywidualizację. Stylistyka zewnętrzna: wyrazista, męska, z genami sportowego Ur-quattro Stylistyka nowego Audi A1 Sportback już na pierwszy rzut oka pozwala rozpoznać, że jest to prawdziwe Audi. Samochód znacznie urósł wzdłuż i wszerz. Jego wymiary zewnętrzne to: długość 4,03 m, szerokość – 1,74 m i wysokość – tylko 1,41 m. Dzięki szerokiemu rozstawowi kół i krótszym zwisom, jego sylwetka jest sportowa i napięta. Szeroka, nisko osadzona osłona chłodnicy Singleframe i zaakcentowane boczne wloty powietrza, dominują w wyrazistym przodzie pojazdu. Pod krawędzią maski silnika znajdują się trzy szczeliny – to reminiscencja Sport quattro, Audi z 1984 roku, ikony rajdów samochodowych tamtych lat. Patrząc na samochód z boku, nowe A1 Sportback również wizualnie sygnalizuje pokrewieństwo z Audi Ur-quattro i Sport quattro: szeroki, płaski i ustawiony pod ostrym kątem słupek C wydaje się popychać sportowy pojazd do przodu, nawet jeśli ten stoi w miejscu. Wszystkie linie po bokach, od krawędzi okien, aż po progi, klinowato wznoszą się ku tyłowi. Kopuła dachu rozciąga się nisko nad sylwetką samochodu. Wyraźnie uwypuklone koła i niska linia ramion pomiędzy nimi, stabilnie sadowią model A1 Sportback na jezdni. Linia wyposażeniowa S line, dzięki wielu charakterystycznym elementom, jeszcze bardziej podkreśla sportowy charakter auta. Do elementów tych należą m.in. większe wloty powietrza, dodatkowe listwy progowe, wydłużona szczelina z dwoma żebrami poniżej maski silnika oraz większy tylny spojler. Mocny silnik można dodatkowo rozpoznać po podwójnej końcówce rury wydechowej. Wyrazista sygnatura świateł do jazdy w dzień w opcjonalnych, w pełni diodowych reflektorach, przywodzi na myśl dynamiczne kształty znane z żeglarstwa. Sportem tym inspirowali się również projektanci przesłon głównych funkcji świetlnych. Typowy dla Audi podział świateł do jazdy w dzień na segmenty, zyskał w nowym A1 dynamiczną interpretację. Segmenty w kształcie skrzydeł dają wrażenie maksymalnej szerokości. Niskie osadzenie świateł i kompaktowy wygląd, w połączeniu z małymi segmentami w kształcie rombów znajdującymi się w górnej części reflektora, dają w efekcie sportową sylwetkę. Po to, by sygnatura świetlna nowego A1 była rozpoznawana bez wątpliwości, motyw dynamicznego podziału na segmenty podjęto także w światłach tylnych. Ich trójwymiarowa forma przypomina kształtem obiektyw. Jednolity, lekki wzór grafiki widoczny w ciemności, jest niewątpliwie charakterystyczną cechą dwuczęściowych świateł tylnych. Wachlarz lakierów nowego A1 Sportback to jedenaście kolorów do wyboru. Na życzenie, dach kompaktowego pojazdu od słupka A, aż po spojler na brzegu dachu, może mieć kolor kontrastowy. Inną barwę mogą mieć też obudowy bocznych lusterek, boki spojlera przedniego oraz listwy boczne. Wyjątkowo charakterystyczna będzie wersja Edition dostępna na rynku już w momencie pojawienia się nowego Audi A1 w sprzedaży. Efektownie, przy użyciu wielu kontrastów, demonstruje ona język stylistyczny modelu A1. Duże, 18-calowe koła – w zależności od koloru lakieru zewnętrznego utrzymane w brązie, bieli albo czerni – to mocne akcenty tej wersji. Reflektory diodowe i diodowe światła tylne odwołujące się swą stylistyką do legendarnego Audi Sport quattro, przyciemniono. Symbol czterech pierścieni umieszczony na osłonie chłodnicy Singleframe oraz oznaczenie modelu z tyłu pojazdu są czarne. Możliwości tworzenia różnych kombinacji: linie wyposażeniowe W zależności od wybranej linii wyposażenia – basic, advanced albo S line – części dodatkowe karoserii: kratownica osłony chłodnicy, zaakcentowane boczne wloty powietrza, dolna strefa obu zderzaków oraz dyfuzor i tylny spojler, są wykonane inaczej. Czarny pakiet stylistyczny nadaje wyglądowi zewnętrznemu auta dodatkowych, niepowtarzalnych akcentów. Nowością w Audi A1 Sportback jest modułowa struktura linii wyposażeniowych, która umożliwia wyjątkową elastyczność. Po raz pierwszy klient może całkowicie dowolnie łączyć ze sobą linie wyposażenia zewnętrznego i wewnętrznego. Nowy wygląd: stylistyka wnętrza „Najbardziej sportowe wnętrze w klasie kompaktowej” – taki był cel stylistów. Stąd wnętrze jest skupione na kierowcy, a jego stylistyka emocjonalna i zindywidualizowana. Uwagę we wnętrzu przykuwają kształty i formy nawiewów, cyfrowej deski rozdzielczej oraz daszka nad nią. Sportowe, napięte linie i powierzchnie, stanowią o charakterze całego wnętrza i znaleźć je można zarówno na tablicy rozdzielczej, jak i w drzwiach oraz na konsoli środkowej. Konsola środkowa i opcjonalny wyświetlacz MMI touch są zwrócone ku kierowcy pod kątem 13 stopni. Wyświetlacz z pasmem nawiewów po stronie pasażera zlewają się w jedną całość i mają wygląd czarnego panelu rozciągającego się od prawych do lewych drzwi. Trzy linie wnętrza: „advanced”, „design selection” i „S line”, oferują wiele możliwości wyboru kolorów i materiałów odzwierciedlających indywidualny gust właściciela. Wygląd listwy na tablicy przed pasażerem przedniego fotela różni się w zależności od linii wyposażenia. Zmianie podlegają również odpowiednio dobierane akcenty kolorystyczne na nawiewach, konsoli środkowej i wgłębieniach klamek. Opcjonalny pakiet oświetlenia konturowego i oświetlenia Ambiente, w ciemnościach podświetla wnętrze przy pomocy diodowych elementów świetlnych, dając 30 kolorów do wyboru. Więcej miejsca i komfortu: koncepcja przestrzeni Nowe A1 Sportback oferuje znacznie więcej przestrzeni, a tym samym większy komfort dla kierowcy, pasażera jadącego z przodu i pasażerów na tylnym siedzeniu. Wielkość bagażnika wzrosła o 65 litrów – podstawowa jego pojemność wynosi 335 litrów. Po złożeniu oparcia tylnego siedzenia i przy załadowaniu po dach, wzrasta aż do 1090 litrów. Krawędź ładunkowa znajduje się nisko, na wysokości 67 cm, co pomaga w wygodnym załadunku. Dzięki zamontowanym niezależnie od siebie sprężynom i amortyzatorom, szerokość między wnękami kół wewnątrz bagażnika wynosi dokładnie jeden metr. Audi oferuje fotele w dwóch wersjach. Dla obu wariantów opcjonalnie dostępne jest ogrzewanie. Wysokość fotela sportowego standardowo reguluje się manualnie. Wyraźnie zaakcentowane boczne podparcia i dwustopniowe podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa, dodatkowo wspierają pozycję. Mimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych i sportowej linii dachu, osoby dorosłe mają z tyłu A1 Sportback dużo miejsca na nogi i głowę. Wszystko cyfrowe: obsługa i wskaźniki Nowe Audi A1 Sportback jest przygotowane na cyfrową przyszłość. Już w wersji podstawowej, standardowo na pokładzie znajduje się w pełni cyfrowa tablica rozdzielcza z 10,25-calowym wyświetlaczem wysokiej rozdzielczości oraz wielofunkcyjna kierownica. Audi virtual cockpit dostępny opcjonalnie, w bezpośrednim polu widzenia kierowcy wyświetla kompleksowe i wszechstronne informacje: począwszy od strzałek nawigacji, przez dynamiczne animacje i informacje infotainment wraz z usługami connect, aż po grafiki niektórych systemów wsparcia kierowcy. W pełni skomunikowane i zawsze aktualne: infotainment i Audi connect Filozofia obsługi kieruje się koncepcją infotainment zaczerpniętą z modeli klasy wyższej. Standardem w nowym A1 Sportback jest radio MMI, obsługiwane przyciskami wielofunkcyjnymi na kierownicy i ikoną na cyfrowej tablicy rozdzielczej. Już bazowa wersja radia posiada interfejs Bluetooth. Wraz z radiem MMI plus, w kokpicie pojawia się 8,8-calowy wyświetlacz dotykowy MMI touch – niezauważalnie wtopiony w powierzchnię czarnego panelu. Wybór opcji na nim następuje dotykowo – podobnie jak na smartfonie. Nowa koncepcja obsługi MMI touch w nowym A1, tak jak to się dzieje w jego większym bracie Audi A8, rozpoznaje odręczne pismo wprowadzane ruchem palca, bez przerw i czekania na pojedyncze litery. Najbardziej rozbudowany system infotainment, nawigacja MMI Navigation plus, posiada wyświetlacz dotykowy MMI o przekątnej 10,1 cala. Jeśli w aucie aktywowano transmisję danych, to rocznie pobieranych i instalowanych jest automatycznie do czterech bezpłatnych aktualizacji mapy. Alternatywnie mapy można zaktualizować ręcznie, przenosząc na karcie SD dane pobrane wcześniej z myAudi. Najnowsza generacja obsługi głosowej poprawia dialog między kierowcą a pojazdem. W połączeniu z Audi connect, nawigacja MMI Navigation plus oferuje kierowcom A1 Sportback funkcje znane dotąd wyłącznie z pojazdów klasy wyższej. Należy do nich m.in. hybrydowe prowadzenie do celu, które oblicza trasę w chmurze, uwzględniając kompleksową sytuację na drodze. Hybrydowe wprowadzanie celów – połączenie informacji zapisanych w pojeździe i wyszukiwania informacji online – wspiera klienta w procesie szukania stacji benzynowych, parkingów, restauracji czy hoteli. W tym celu pobiera z internetu informacje o cenach paliw, wolnych miejscach parkingowych, czy opinie klientów z agregatora Yelp i pokazuje je bezpośrednio w liście wyników wraz z poszukiwanymi celami. Alternatywnie skorzystać można z wyszukiwarki Google. Inne nowinki pokładowe to satelitarny widok map oraz nowe, trójwymiarowe modele dużych miejscowości, dzięki którym można obejrzeć dokładny widok wielu centrów miast. Przy pomocy nawigacji MMI Navigation plus klient może też korzystać z wszechstronnych usług online Audi connect. Obejmują one informacje o trasie, parkingach i ruchu drogowym, dają dostęp do Twittera i skrzynki e-mail oraz umożliwiają nawigację z pomocą map Google Earth i Google Street View. Sprawdzić można także pogodę i ceny paliwa. Najlepsze możliwe połączenie na pokładzie nowego A1 Sportback gwarantuje pakiet Connectivity. Obejmuje on interfejs Audi smartphone interface, który za pośrednictwem Apple Car Play lub Android Auto integruje smartfony z systemem operacyjnym iOS i Android ze specjalnie dla nich stworzonym środowiskiem w systemie MMI. Ponadto w skład pakietu wchodzą dwa porty USB (1x USB-A, 1x USB-C z podwyższonym prądem ładowania). Audi phone box, kolejna opcja, łączy smartfona z anteną pokładową, zapewniając w ten sposób lepszą jakość zasięgu z wykorzystaniem standardu LTE. Audi phone box bezprzewodowo i indukcyjnie ładuje również smartfona w standardzie Qi. Dopełnieniem programu infotainment są dodatkowe elementy opcjonalne. Należą do nich: odbiornik cyfrowych programów radiowych DAB oraz radio hybrydowe, które w razie złej jakości odbioru automatycznie i bez zauważalnej przerwy przełącza się z naziemnych stacji radiowych (FM/DAB) na streaming online. Dzięki niemu, klient ma dostęp do ponad 25 tysięcy różnych radiostacji i podcastów z całego świata. Opcjonalny system nagłaśniający Audi sound system posiada osiem głośników, w tym subwoofer, a jego sześciokanałowy wzmacniacz charakteryzuje się mocą 180 W. Dostępny na życzenie system Bang & Olufsen Premium Sound System steruje jedenastoma głośnikami o mocy 560 W. Zastosowany tu efekt trójwymiarowego dźwięku, jako powierzchnię odbicia dla dźwięków płynących z czterech głośników zamontowanych w desce rozdzielczej wykorzystuje przednią szybę i oferuje nadzwyczajne, jedyne w swoim rodzaju w tym segmencie doznania słuchowe. Dodatkowe warstwy dźwiękowe, wytwarzane na wysokości głowy przez specjalne algorytmy, otwierają dla podróżujących przestrzeń o wyjątkowych walorach akustycznych. Bezpieczne znaczy pewne: systemy wsparcia kierowcy Systemy wsparcia kierowcy w Audi A1 Sportback pochodzą również z klasy wyższej. Utrzymują nowe A1 Sportback w odpowiedniej odległości od pojazdu przed nim, ułatwiają kierowcy zachowanie toru jazdy lub wspierają go podczas parkowania. Standardowe ostrzeżenie przed zjechaniem z toru jazdy wspiera kierowcę przy utrzymywaniu samochodu na właściwym pasie ruchu. System, od prędkości 65 km/h, przy pomocy kamery rejestruje poziome oznaczenia pasów ruchu i pomaga w zachowaniu toru jazdy ingerując w pracę układu kierowniczego oraz stosując ostrzegające wibracje. Wskaźnik ograniczenia prędkości, również dostępny standardowo, niezawodnie zapobiega przekraczaniu przez A1 Sportback dopuszczalnej prędkości maksymalnej. Kolejnym elementem wyposażenia standardowego jest system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu - Audi pre sense front. Tym systemem A1 Sportback ustanawia nowe standardy w swym segmencie. Radarowy czujnik rozpoznaje tu sytuacje krytyczne, także w warunkach złej widoczności, np. we mgle, w których uczestniczą inne pojazdy, przechodnie przekraczający jezdnię czy rowerzyści przed naszym Audi. Jeśli system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense front zidentyfikuje groźbę kolizji, to ostrzega kierowcę w kilku etapach. Gdy po ostrzeżeniu wizualnym i akustycznym nie nastąpi żadna reakcja, to system inicjuje krótkie przyhamowanie. Jeśli sytuacja nadal będzie krytyczna, to w zależności od sytuacji i warunków samochód automatycznie zwolni, a w dolnych zakresach prędkości wyhamuje aż do zatrzymania się. Audi A1 Sportback może dzięki temu całkowicie uniknąć kolizji lub złagodzić jej skutki poprzez zmniejszenie prędkości podczas uderzenia. W razie potrzeby do akcji włączają się działania ochronne opcjonalnego systemu ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense basic. Przednie pasy bezpieczeństwa są wtedy elektrycznie napinane, a okna zamykane. Włączają się też światła awaryjne. Adaptacyjny asystent prędkości pracuje w oparciu o radar. Utrzymuje on Audi A1 Sportback w pożądanej odległości od pojazdu przed nim. Kierowca może ustawić pięć różnych długości odstępu oraz przyspieszenie. We współpracy z siedmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów S tronic, system pracuje w całym zakresie prędkości od 0 do 200 km/h, a w połączeniu z manualną skrzynią biegów zaczyna działać przy prędkości 30 km/h. Jeśli pojazd wyposażony jest w skrzynię S tronic, to w normalnych warunkach drogowych funkcja Stop & Go wyhamowuje Audi A1 Sportback za zwalniającym przed nim samochodem, aż do całkowitego zatrzymania. System pozostaje aktywny gdy kierowca przytrzyma hamulec. W przeciwnym razie, po około trzech sekundach następuje jego wyłączenie. Parkowanie: prostsze niż kiedykolwiek W nowym Audi A1 Sportback dostępne są różne systemy ułatwiające parkowanie. Po raz pierwszy zastosowano tu kamerę jako pomoc dla parkowania tyłem. Kamera jest połączona z funkcją wspomagania parkowania plus rozpoznającą obiekty przed samochodem i informującą o nich kierowcę za pomocą akustycznych i wizualnych ostrzeżeń. Asystent parkowania może wprowadzić Audi A1 Sportback na miejsce parkingowe. Dwanaście czujników ultradźwiękowych rozpoznaje odpowiednie miejsce parkingowe zlokalizowane równolegle lub prostopadle do kierunku jazdy. Warunkiem jest tylko powolny przejazd obok niego. Następnie kierowca musi tylko włączać właściwy bieg, dodawać gazu i hamować, a asystent parkowania wprowadzi tyłem nasze kompaktowe auto na miejsce parkingowe. Dzięki nowej wersji asystenta parkowania, model A1 Sportback może wjechać w prostopadłe miejsce parkingowe w kilku manewrach. Asystent przejmuje także wyjeżdżanie z miejsc parkingowych usytuowanych równolegle do krawędzi jezdni. Lekka i wyjątkowo twarda: nadwozie Szkielet przedziału pasażerskiego nowego Audi A1 Sportback zbudowany jest z elementów z formowanej na gorąco stali. Ta ultratwarda konstrukcja obejmuje 27 procent karoserii bez elementów dodatkowych, co gwarantuje doskonałe bezpieczeństwo bierne i wysoką sztywność skrętną. Sztywna karoseria i bezkompromisowa jakość wykonania gwarantują sportową precyzję jazdy i brak hałasu we wnętrzu. Dzięki powierzchni czołowej 2,07 m2 i współczynnikowi oporu powietrza cW 0,31, nowe Audi A1 Sportback lekko przebija się przez wiatr. Detale przy nadwoziu, takie jak aerodynamiczne trójkąty przy spoilerze u brzegu dachu i odpowiednio ukształtowane światła tylne, gwarantują zdefiniowane odrywanie się powietrza opływającego pojazd. Spód podwozia jest w znacznym stopniu zabudowany. Mocne i wydajne: silniki Nieważnie, czy w mieście, czy podczas weekendowego wypadu – za radość jazdy w nowym Audi A1 Sportback odpowiadają przede wszystkim mocne silniki. Ich gama obejmuje wydajne jednostki TFSI o mocy od 70 kW (95 KM) do 147 kW (200 KM). Dla każdego wyzwania przeznaczono właściwy silnik – zgodnie z filozofią rightsizingu Audi. Silniki podstawowe to małolitrażowe jednostki trzycylidrowe o pojemności skokowej jednego litra. Topowe, to jednostki czterocylindrowe o pojemności skokowej 1,5 lub dwóch litrów. Turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk i filtr cząstek stałych, to komponenty standardowe. Dla wszystkich jednostek napędowych Audi oferuje manualną skrzynię biegów lub dwusprzęgłową, siedmiobiegową, automatyczną skrzynię S tronic. Wyjątkiem jest silnik 40 TFSI, z którym standardowo współpracuje sześciobiegowa przekładnia automatyczna S tronic. Sportowo zestrojone: zawieszenie Konstrukcja osi nowego Audi A1 Sportback zapewnia zwrotność, manewrowość i sportowe prowadzenie pojazdu. Zawieszenie kół przednich to konstrukcja McPhersona z trójkątnymi wahaczami i aluminiowymi wspornikami. Ponadto zawieszenie przednie obejmuje sprężyny oraz teleskopowe amortyzatory pneumatyczne. Z tyłu natomiast zastosowano kompaktową, lekką belkę skrętną ze zintegrowanym stabilizatorem. Audi oferuje dla nowego A1 Sportback trzy różne konfiguracje zestrojenia zawieszenia. Obok zawieszenia standardowego, opcjonalnie dostępne jest sztywniejsze zawieszenie sportowe. Amortyzatory regulowane przekształcają zawieszenie sportowe w jeszcze wyższą jego wersję. W połączeniu z zależnym od uzyskiwanej prędkości elektromechanicznym wspomaganiem kierownicy, pozwala ono na precyzyjną jazdę po prostej oraz na bezpieczne i neutralne zachowanie podczas pokonywania zakrętów. Dwa pakiety dynamiczne łączą różne elementy wyposażenia opcjonalnego, by nadać modelowi A1 Sportback jeszcze bardziej sportowy charakter. W ich skład wchodzą: podwozie sportowe, czerwone zaciski hamulcowe i powiększone tarcze hamulcowe. Pakiet dynamiczny „Performance” obejmuje ponadto regulowane amortyzatory, system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select i oscylator dźwiękowy. Cztery tryby dla indywidualnych wrażeń z jazdy: Audi drive select Nowe Audi A1 Sportback zjeżdża z taśmy opcjonalnie wyposażone w system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Kierowca może wybrać w nim jeden z czterech trybów pracy: auto, dynamic, efficiency lub individual, i w ten sposób wpływać na charakterystykę prowadzenia. W podstawowej konfiguracji, system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select ingeruje w charakterystykę pracy wspomagania układu kierowniczego i silnika. Także elementy opcjonalne, takie jak automatyczna skrzynia biegów S tronic, korzystający z radaru adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop&Go, tempomat konwencjonalny, system start-stop, dźwięk pracującego silnika i zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami, są sprzężone z systemem wyboru dynamiki jazdy. Układ hamulcowy nowego A1 Sportback działa precyzyjnie i dostarcza spontanicznego wrażenia sprężystości. Wentylowane tarcze przednie mają 276 mm średnicy, a tarcze tylne 230 mm. Te ostanie są dostępne w standardzie z silnikami o mocy 85 kW. W opcjonalnym pakiecie dynamicznym, tarcze przednie mają średnicę 312 mm, a tylne 272 mm. Na życzenie, A1 Sportback można wzbogacić o asystenta podjazdu. Na wzniesieniach i na spadkach terenu zwiększa on bezpieczeństwo, zapobiegając stoczeniu się pojazdu po jego zatrzymaniu. Dla nowego A1 Sportback producent oferuje również bogaty program kół. Elementem wyposażenia standardowego – w zależności od wersji silnikowej - są felgi 15-, 16- albo 17-calowe. Felgi aluminiowe w czterech rozmiarach - od 15 do 18 cali – oraz felgi 17-calowe z czarnym lub szarym Platinum wykończeniem, dostępne są opcjonalnie lub jako element linii wyposażeniowych „advanced“ i „S line”.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.