Skocz do zawartości

michał JAGODA#

Manager/Owner
  • Zawartość

    1195
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    89

Ostatnia wygrana michał JAGODA# w Rankingu w dniu 3 Grudzień

michał JAGODA# posiadał najczęściej polubioną zawartość!

Reputacja

134 Doskonała

O michał JAGODA#

  • Tytuł
    Manager/Owner
  • Urodziny 30.05.1987

Samochód

  • Model
    Audi A3 8P
  • Rocznik
    2003
  • Silnik
    Benzyna + LPG
  • Pojemność
    1.6 BGU
  • Moc KM
    102
  • Nadwozie
    Hatchback

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Warsaw

Ostatnie wizyty

32516 wyświetleń profilu
  1. A3 8P 2.0 TDI 2007 S Line

    W ogłoszeniu dodaj proszę cenę i kontakt lub link do ogłoszenia
  2. Korek wlewu oleju

    Miałem identyczne objawy - niestety trzeba to zrobić i to najlepiej jak najszybciej! U mnie koszt naprawy wynosił około 1200-1500 zł z tego co pamiętam.
  3. Korek wlewu oleju

    Miałem to samo i w moim przypadku to była uszczelka pod głowicą Daj później znać, czy to było to.
  4. Korek wlewu oleju

    Przyczyny mogą być różne. Jeżeli jeździsz tylko krótkie dystanse i unikasz dłuższych tras, to wtedy może zbierać się wilgoć w oleju i dawać efekt taki jak na zdjęciach. Inną przyczyną może dostawanie się płynu chłodniczego do oleju, co oznacza uszkodzenie uszczelki pod głowicą.
  5. Instrukcja obsługi Audi Q7

    Tak - jest to instrukcja dla pierwszej generacji. Jak znajdę chwilę czasu to wrzucę tez dla drugiej
  6. Instrukcja obsługi Audi A6 C7

    Sprawdzałem przed chwilą - mi instrukcja pobiera się normalnie.
  7. Na Twoim miejscu sprawdziłbym alternator - miałem podobne objawy w A3, tylko u mnie dodatkowo później jeszcze migał licznik. Najlepiej będzie jak podlączysz samochód pod kompa
  8. Zakup używanego samochodu bez konieczności ruszania się z własnej kanapy. Audi jest pierwszą marką motoryzacyjną oferującą dealerom kompleksowe, cyfrowe rozwiązanie. Dzięki niemu można nie tylko kupić samochód, ale także wybrać opcje jego finansowania, zarejestrować pojazd i zamówić usługę dostarczenia pod sam dom. Nowa, należąca do AUDI AG platforma internetowa, zapewnia klientom możliwość zakupu używanego samochodu z oferty Audi przez całą dobę i z możliwością dostarczenia w dowolne miejsce na terenie Niemiec. Klienci mogą również za pośrednictwem platformy, nie ruszając się z domu, albo z poziomu urządzeń przenośnych, sfinalizować cyfrowo całą transakcję, łącznie z płatnościami. Po zakończeniu fazy pilotażowej z udziałem ok. siedemdziesięciu partnerów Audi w Niemczech, z początkiem roku 2018 do programu sprzedaży samochodów używanych z wykorzystaniem nowego kanału dołączy kolejnych dwustu dealerów. „Jest dla nas priorytetem, by wdrożyć cyfrowe rozwiązanie obejmujące wszystkie etapy procesu sprzedaży, z którego mogą korzystać zarówno dealerzy, jak i ostateczni nabywcy” – mówi Martin Wallenborn, szef projektu digitalizacji sprzedaży na terenie Niemiec. „Dla partnerów Audi, sprzedaż internetowa jest kluczowym dodatkiem do oferty pokazywanej w tradycyjnych punktach sprzedaży. Z użyciem tej platformy, klienci mogą prosto i przystępnie, w trybie bezpiecznego połączenia, przejść przez wszystkie etapy związane z zakupem samochodu, łącznie z płatnościami.” Dostęp do nowej, internetowej formy sprzedaży uzyskać można z poziomu stron internetowych dealerów uczestniczących w projekcie oraz z poziomu centralnego serwisu Audi poświęconego wyłącznie samochodom używanym www.audi-gwplus.de. Klient może tu wybrać auto dla siebie – niezależnie od miejsca w którym się ono w danej chwili znajduje – mając do dyspozycji pełną ofertę Audi. Nowością w ofercie jest to, że wybrany samochód może zostać dostarczony przez partnera Audi w dowolne miejsce na terenie Niemiec i w dogodnym dla kupującego terminie. Wystarczy również jedno kliknięcie, by dealer Audi dokonał wszystkich formalności rejestracyjnych, z odbiorem i montażem tablic włącznie. Jeśli dodatkowo klient poszukuje możliwości finansowania, z poziomu platformy zakupowej może sprawdzić swą zdolność kredytową, otrzymać decyzję o udzieleniu kredytu i dostać projekt umowy finansowania – wszystko w czasie rzeczywistym. Ma również pełną dowolność w podjęciu decyzji, czy na koniec założonego okresu finansowania zwrócić samochód na warunkach stałej wartości rezydualnej, czy przedłużyć umowę. Korzyścią dla klienta jest również pięcioletni okres gwarancji. Uaktualnienia oferty sprzedaży wraz z innymi dodatkowymi usługami, produktami i funkcjami oraz włączanie do projektu kolejnych partnerów, odbywać się będzie sukcesywnie.
  9. Czy to uszczelka?

    U siebie miałem podobną sytuację w Audi A3 8P i okazało się, że to była uszczelka pod głowicą.
  10. Nowa generacja Audi A7 Sportback

    Nowe Audi A7 Sportback sportowe oblicze Audi w klasie luksusowych limuzyn - Czterodrzwiowe coupé ucieleśnia progres w stylistyce i w technice - W pełni cyfrowy system obsługi, kompleksowe skomunikowanie i technika mild hybrid - Gran Turismo o spotęgowanej dynamice prowadzenia i podwyższonym komforcie odczuwalnym na długich trasach Ingolstadt, 19 października 2017 r. A7 Sportback wyraźnie odzwierciedla nowy język stylistyczny Audi i spełnia stylistyczne obietnice zawarte w serii pojazdów studyjnych prologue. Czterodrzwiowe coupé jest bardzo progresywne i wyznacza nowe standardy w klasie luksusowych limuzyn. Ucieleśnia zupełnie nowy styl Gran Turismo – z dynamicznym przebiegiem linii, kompleksową cyfryzacją, sportowymi doświadczeniami z jazdy i z koncepcją uniwersalnej przestrzeni. Dynamika w najlepszym stylu: stylistyka zewnętrzna Stylistyka zewnętrzna A7 Sportback jest odzwierciedleniem nowego języka stylistycznego zaprezentowanego przez Audi w serii pojazdów studyjnych prologue i wdrożonego do produkcji seryjnej wraz z nowym Audi A8. Duże powierzchnie, ostre krawędzie i atletycznie napięte linie, praktycznie z każdej perspektywy podkreślają dynamikę i progresywność nowego A7. Osłona chłodnicy Singleframe – w porównaniu do Audi A8 szersza i niżej umiejscowiona, wąskie reflektory, wloty powietrza o wyrazistych konturach oraz płaski przód pojazdu, już na pierwszy rzut oka sygnalizują sportowego ducha Gran Turismo. Reflektory są dostępne w trzech wariantach. W średniej i najwyższej wersji wyposażenia pojazdu sygnatura świetlna podejmuje motyw cyfryzacji: 12 położonych obok siebie segmentów świetlnych, oddzielonych wąskimi przestrzeniami, budzi skojarzenia z systemem zerojedynkowym. Wersja najwyższa, to reflektory diodowe HD Matrix ze światłami laserowymi Audi. Sylwetka nowego Audi A7 Sportback przywodzi na myśl atletyczną rzeźbę z długą maską silnika, dużym rozstawem osi i krótkimi zwisami. Wyraźnie zarysowane krawędzie podkreślają koła, których średnica sięga 21 cali, i wskazują na geny Audi quattro. Te z kolei określają proporcje sylwetki pojazdu. Definiuje ją dynamiczna linia dachu, opadająca sprężyście ku tyłowi. Cztery liczby wyrażają sportowy charakter dużego coupé: długość 4969 mm, rozstaw osi 2926 mm, szerokość 1908 mm i wysokość zaledwie 1422 mm. Podobnie jak w poprzednim modelu, tył pojazdu zwęża się na podobieństwo rufy jachtu. Długa pokrywa bagażnika kończy się wyrazistą, łukowatą krawędzią, z której przy prędkości 120 km/h elektrycznie wysuwa się spojler. Płaskie pasmo świetlne – element stylistyczny wspólny dla wszystkich topowych modeli Audi – łączy tylne światła zbudowane z 13 pionowych segmentów każde. Podczas odblokowywania i zamykania drzwi, przez światła tylne i przez reflektory przednie przebiegają dynamiczne animacje świetlne, demonstrując - jeszcze zanim auto ruszy - moc tego dużego coupé. Progresywna stylistyka zewnętrzna nowego Audi A7 Sportback zakłada zupełne wyeliminowanie elementów chromowanych. Dostępnych jest piętnaście kolorów nadwozia, z czego osiem to zupełnie nowe lakiery. Opcjonalny, zewnętrzny pakiet sportowy S line jeszcze bardziej wyostrza wygląd pojazdu. Modyfikacje w jego ramach odnoszą się do osłony chłodnicy, przednich wlotów powietrza, progów oraz przedniego i tylnego dyfuzora. Mają one teraz lśniące czarne brzegi i są bardziej wyraziste. Stylistyka pojazdu studyjnego w samochodzie produkcji seryjnej: wnętrze We wnętrzu, w unikalny sposób stapiają się w jedno stylistyka i technika. Wnętrze nowego Audi A7 Sportback budzi podziw swoją futurystyczną atmosferą luksusowego apartamentu. Jego zredukowany, czysty język formalny tworzy oryginalną równowagę między napięciem, a spokojem. Poziomy przebieg linii i smukła deska rozdzielcza dają wrażenie dużej przestrzeni. Zorientowana w stronę kierowcy konsola środkowa podkreśla sportowy charakter pojazdu typu Gran Turismo. O koncepcji wnętrza decydują cztery ważne wartości: progresywność, sportowy duch, intuicyjność i wysoka jakość. Wszystkie kolory, materiały obiciowe, ozdobne listwy i panele – począwszy od wersji podstawowej, aż po pakiet stylistyczny design selection, pakiet sportowy S line i wyjątkowo szlachetną skórę Valcona - podkreślają nową estetykę. Opcjonalny pakiet oświetlenia Ambiente akcentuje świetlnie kontury i tworzy we wnętrzu wysublimowaną scenerię. Górny wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala (w pojazdach wyposażonych w nawigację MMI Navigation plus) zwrócony jest ku kierowcy. Jego idealnie czarna powierzchnia niemal niezauważalnie zlewa się z otoczeniem. Wyświetlacz ujęty jest w aluminiową klamrę w kolorze szarego grafitu, której brzegi sprawiają wrażenie rzeźbionych. Ekran użytkownika pojawia się na wyświetlaczu zaraz po otwarciu samochodu. Jego wygląd wpisuje się w minimalistyczną stylistykę wnętrza, a komunikaty z niego płynące są zwięzłe i łatwo zrozumiałe. Sterowanie jednym dotykiem: system obsługi dotykowej MMI touch response i obsługa głosowa online Nowe Audi A7 konsekwentnie realizuje założenia strategii cyfryzacji, które wcześniej pojawiły się w modelu A8. Architektura wnętrza zaadaptowała nową, opracowaną przez Audi koncepcję obsługi dotykowej MMI touch response. Dwa duże, dotykowe wyświetlacze wysokiej rozdzielczości zastąpiły regulator obrotowo-przyciskowy oraz tradycyjne przyciski z modelu poprzedniego. Wyświetlacz górny, to centrum sterowania systemami infotainment. Z kolei wyświetlacz dolny o przekątnej 8,6 cala, umieszczony na asymetrycznej konsoli tunelu środkowego, pozwala na sterowanie klimatyzacją i funkcjami komfortu oraz na ręczne wprowadzanie tekstu. Nadgarstek kierowcy spoczywa wtedy na ergonomicznej, szerokiej dźwigni zmiany biegów. Opcjonalnie Audi dostarcza system Head up Display, wyświetlający wszystkie najważniejsze informacje na szybie, na wprost wzroku kierowcy. Dodatkowo, gdy auto wyposażono w nawigację MMI Navigation plus, na pokładzie zamontowany jest Audi virtual cockpit z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala. Koncepcja obsługi dotykowej MMI touch response z funkcją haptycznej i akustycznej reakcji zwrotnej, jest intuicyjna niczym obsługa smartfona. Po dotknięciu palcem dowolnej ikony użytkownik słyszy i wyczuwa kliknięcie, będące potwierdzeniem wyboru. Logiczna i płaska struktura menu daje dostęp do wielu funkcji pojazdu. Obsługę systemu można spersonalizować, przesuwając ikony w wybrane przez siebie miejsce ekranu. W ten sposób dostęp do ulubionych treści i funkcji jest szybszy i łatwiejszy. Dzięki funkcji obsługi głosowej, przeprowadzenie wielu operacji na pokładzie samochodu przebiega łatwiej i bardziej komfortowo. Nawigacja MMI Navigation plus sprawia, że system dialogowy rozumiejący język potoczny przetwarza pytania i polecenia w oparciu o informacje magazynowane w pamięci komputera pokładowego i równolegle w oparciu o szczegółową wiedzę pozyskiwaną z chmury. Kompleksowe skomunikowanie dla większego komfortu i bezpieczeństwa: systemy infotainment i connect Kompleksowe skomunikowanie nowego Audi A7 sprawia, że samochód ten jest doskonałym towarzyszem długich podróży. Pasażerowie otrzymują więcej komfortu, więcej bezpieczeństwa i więcej możliwości indywidualizacji. Poziom rozbudowy systemów infotainment i connectivity jest równy temu, który występuje w nowym Audi A8. Aż siedmiu kierowców może zapisać swoje ulubione ustawienia w indywidualnych profilach użytkowników. Spersonalizować można nawet 400 parametrów. Usługi online Audi connect zostały poszerzone m.in. o informacje Car-to-X o znakach drogowych i zagrożeniach, wykorzystujące inteligencję rozproszoną floty Audi. Standardowo, nowe A7 Sportback zjeżdża z taśmy wyposażone w radio MMI, opcjonalnie w nawigację MMI Navigation lub MMI Navigation plus. Do wyboru są cztery systemy muzyczne. Wersja topowa – Bang & Olufsen Advanced Sound System, daje możliwość odbioru fascynujących, trójwymiarowych dźwięków, również pasażerom tylnej kanapy. Inteligentne i komfortowe: systemy Audi AI Przyciskiem AI kierowca aktywuje funkcje jazdy automatycznej – parkowania i wjazdu do garażu. Funkcje te będą dostępne w nowym Audi w roku 2018. Dzięki nim, nowe A7 Sportback automatycznie i samodzielnie wjeżdża na miejsce parkingowe lub do garażu. W podobny sposób z nich wyjeżdża. Kierowca może najpierw wysiąść z pojazdu i rozpocząć manewry z pomocą aplikacji myAudi App na smartfonie. By je ciągle monitorować, przytrzymuje przycisk Audi AI. Centralny sterownik systemów wsparcia kierowcy (zFAS) nieprzerwanie oblicza obraz otoczenia, wykorzystując dane napływające z czujników. Ich zestaw, w zależności od wersji wyposażenia, obejmuje max. pięć czujników radarowych, pięć kamer, dwanaście czujników ultradźwiękowych i skaner laserowy. Oprócz systemów Audi AI, w nowym A7 Sportback znajduje się 39 innych systemów wsparcia odciążających kierowcę. Zebrano je w trzech pakietach Audi AI: pakiecie systemów wspomagających parkowanie (będzie wprowadzany stopniowo od 2018 roku), pakiecie systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim, pakiecie systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim. Ten ostatni obejmuje m. in. asystenta wydajności wspierającego ekonomiczną jazdę oraz adaptacyjnego asystenta jazdy (ADA) uzupełniającego zakres funkcji adaptacyjnego tempomatu adaptive cruise control (ACC) o ingerencje w pracę układu kierowniczego kontrolujące zachowanie odpowiedniego toru jazdy. Mechanizmy działania wszystkich systemów wsparcia zostały znacznie ulepszone. Prowadzenie i komfort w długiej podróży: podwozie Nowe Audi A7 poszerza syntetyczne podejście do sportowego ducha i komfortu. Opcjonalny, dynamiczny układ kierowniczy działający na cztery koła, nowa, elektroniczna platforma podwozia (EFP), czyli centralny system sterujący wszystkimi funkcjami podwozia i ulepszone zawieszenie pneumatyczne sprawiają, że samochód zyskuje na zwrotności, zwinności i komforcie. A7 staje się doskonałym autem typu Gran Turismo: dynamicznym i zwrotnym na krętych drogach poza terenem zabudowanym, a jednocześnie komfortowym na długich trasach pokonywanych autostradą. Wiele rozwiązań technicznych dla przedniej i tylnej osi zaprojektowano od podstaw. Nowa koncepcja oferowanego w standardzie progresywnego układu kierowniczego, którego sportowe przełożenie staje się coraz bardziej bezpośrednie wraz z rosnącym kątem skrętu kierownicy, zapewnia jeszcze lepszą reakcję zwrotną podczas jazdy. Za dużymi kołami o średnicy do 21 cali, na które założono ulepszone opony o rozmiarze 255/35, pracują tarcze hamulcowe o średnicy nawet 400 mm z aluminiowymi zaciskami. Klient może wybrać jeden z czterech typów zawieszenia: tradycyjne, ze stalowymi sprężynami, sportowe, obniżające karoserię o 10 mm, zawieszenie elektronicznie regulowane oraz samopoziomujące zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension. Innowacyjnym rozwiązaniem jest dynamiczny układ kierowniczy działający na cztery koła. Układ godzi ze sobą bezpośrednią, sportową reakcję na ruch kierownicą, z wysoką stabilnością prowadzenia, rozwiązując w ten sposób konflikt między zwinnością a komfortem. Przełożenie układu kierowniczego, dzięki aktywnym ingerencjom w skręt przedniej i tylnej osi, zmienia się wraz z prędkością, w przedziale od 9,5:1 do 16,5:1. Na osi przedniej, by „nałożyć” ingerencję na ruchy kierownicy wykonywane przez prowadzącego, zastosowano przekładnię falową. Natomiast na osi tylnej, koła skręcane są o maksymalnie 5 stopni przy pomocy mechanizmu wrzecionowego. Przy niższych prędkościach koła skręcają w kierunku przeciwnym do kierunku wychylenia kół przednich, co jeszcze bardziej zwiększa zwrotność dużego coupé, np. podczas parkowania czy jazdy po mieście. Promień skrętu przy maksymalnie skręconej kierownicy zmniejsza się wtedy o 1,1 m. Przy prędkościach powyżej 60 km/h, koła tylne skręcają w tym samym kierunku co koła przednie, co podnosi stabilność jazdy i ma pozytywny wpływ np. podczas zmiany pasa ruchu. Dynamikę jazdy dodatkowo zwiększa opcjonalny, sportowy mechanizm różnicowy. Mechanizm aktywnie rozdziela moment obrotowy między kołami tylnej osi, uzupełniając w ten sposób funkcjonowanie napędu na cztery koła quattro. Podobnie jak działający na cztery koła dynamiczny układ kierowniczy, system regulacji amortyzacji i pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension, sportowy mechanizm pracuje na bazie wykorzystywania danych przetwarzanych przez elektroniczną platformę podwozia (EFP). Dzięki ścisłemu skomunikowaniu w jej obrębie, wszystkie te systemy gwarantują najwyższą precyzję. Za pośrednictwem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca może aktywować różne profile prowadzenia auta, jeszcze bardziej podkreślające – w stosunku do poprzednika – ogromne różnice między komfortowym prowadzeniem, a jazdą typowo sportową. Rozbudowana koncepcja elektryfikacji: system mild hybrid zapewniający wyższą wydajność i większy komfort Wszystkie jednostki napędowe nowego Audi A7 Sportback standardowo wyposażono w system mild hybrid (MHEV), zapewniający wyższą wydajność i większy komfort. Silniki V6 skompilowano z nową pokładową siecią elektryczną o napięciu 48 V. Jednostka alternator – rozrusznik (RSG) współpracuje w takim układzie z akumulatorem litowo-jonowym i podczas hamowania osiąga moc rekuperacji nawet 12 kW. Czterodrzwiowe coupé przy prędkościach od 55 do 160 km/h może żeglować na jałowym biegu z wyłączonym silnikiem, a RSG jest w stanie komfortowo, ponownie go uruchomić. Możliwości systemu start-stop zostały znacznie poszerzone. Funkcja ta uaktywnia się teraz przy prędkości 22 km/h. Gdy tylko pojazd przed nami ruszy, dane pozyskiwane z kamery zamontowanej w przodzie pojazdu dają sygnał do ponownego włączenia silnika. W rzeczywistych warunkach drogowych technika MHEV obniża zużycie paliwa nawet o 0,7 litra na 100 km. Na początek, nowe Audi A7 Sportback dostępne będzie z jednostką napędową 3.0 V6 TFSI. Ten wyraźnie wyciszony, turbodoładowany silnik V6 wytwarza 250 kW (340 KM) mocy i osiąga moment obrotowy rzędu 500 Nm. Czterodrzwiowe coupé od 0 do 100 km/h rozpędza się w 5,3 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 250 km/h. W testach cyklu NEDC, podstawowa wersja Audi A7 55 TFSI zużywa 6,8 litra benzyny na 100 km, co odpowiada emisji 154 gram dwutlenku węgla. Silnik 3.0 TFSI współpracuje z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic. Napęd na cztery koła quattro korzysta z wydajnej techniki ultra, załączającej napęd na tylną oś wtedy, gdy jest on potrzebny. Kolejne cztero- i sześciocylindrowe, benzynowe oraz wysokoprężne jednostki napędowe, pojawią się w ofercie już po rozpoczęciu produkcji samochodu. Koncepcja nadwozia: Coupé, Limuzyna i Avant w jednym Model A7 Sportback łączy w sobie to co najlepsze w trzech wersjach nadwozia i jest dynamicznym, uniwersalnym samochodem do użytkowania zarówno w pracy, jak i w czasie wolnym. Oferuje stylistykę modelu Coupé, przestronność limuzyny oraz wszechstronność Avanta. Koncepcja wnętrza A7 Sportback, nawet mimo jeszcze bardziej dynamicznie zarysowanej linii dachu, przekonuje większą przestrzenią i lepszym komfortem siedzenia. W porównaniu do modelu poprzedniego, długość wnętrza wzrosła o 21 mm, dając większą swobodę dla kolan pasażerów siedzących z tyłu. Równocześnie, w tym samym obszarze zwiększyła się strefa wokół głowy. Szerokość tunelu na długie przedmioty wzrosła w porównaniu z poprzednikiem do 1050 mm. Rozbudowana oferta nowo zaprojektowanych foteli obejmuje w swej topowej wersji zindywidualizowane, profilowane fotele przednie z funkcją wentylacji i masażu. Pojedyncze fotele tylne (alternatywnie: kanapa z siedzeniami 2+1) oferują dużo miejsca i wysoki komfort. Pakiety najnowocześniejszych opcji czynią korzystanie z nowego Audi A7 Sportback jeszcze wygodniejszym. Pakiet jakości powietrza poprawia jakość powietrza we wnętrzu, nadając mu delikatny zapach. W skład pakietu wchodzi również jonizator i wydajny filtr. Zwiększona dynamika, precyzja prowadzenia i doskonały komfort jazdy, to zasługa wielomateriałowej karoserii, wykonanej w ogromnej mierze z aluminium i stali. Aluminiowe są dla przykładu wszystkie wierzchnie jej warstwy. Biorąc pod uwagę sztywności karoserii, aeroakustykę i aerodynamikę, nowe Audi A7 Sportback to ścisła światowa czołówka. Gran Turismo rozpieszcza pasażerów zwiększonym komfortem akustycznym i dzięki dopracowanej aerodynamice, minimalnymi odgłosami wiatru. Więcej światła we wnętrzu zapewnia ulepszony panoramiczny szklany dach z wyjątkowo dużymi powierzchniami szklanymi. Ogrzewana szyba przednia i wycieraczki ze zintegrowanymi dyszami spryskiwaczy, to kolejne nowe opcje zapewniające większy komfort. Pomimo bardzo dynamicznego przebiegu linii nadwozia, bagażnik ma w bazowym ustawieniu 535 l. pojemności. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń, jego pojemność wzrasta do 1390 l.. Na życzenie, pokrywa bagażnika otwiera się i zamyka przy pomocy sterowania sensorycznego, reagującego na ruch stopą. Nowe Audi A7 Sportback zjeżdżać będzie z taśmy produkcyjnej zakładów w Neckarsulm i na rynku pojawi się w I kwartale 2018.
  11. Problem z wiatrakami

    Pomimo wszystko sprawdziłbym jeszcze raz, czy wszystko z czujnikiem temperatury chłodnicy jest OK. Tutaj masz opisany problem podobny do Twojego:
  12. a6 c7

    Zanim założysz nowy temat, najpierw szukaj - Temat zamykam.
  13. Audi SQ8 - zdjęcia szpiegowskie

    (ź) motorauthority.com
  14. Bezpieczniki Audi Q2

    Poniżej zamieszczam rozmieszczenie bezpieczników Audi Q2:
  15. Audi AI - pilot jazdy w korkach

    Nowe Audi A8 to pierwszy na świecie samochód produkcji seryjnej zdolny do wysoce zautomatyzowanej jazdy: na autostradach i na wielopasmowych drogach szybkiego ruchu o oddzielonych pasach. Pilot jazdy w korkach Audi AI w spowolnionym ruchu, przy prędkości max. 60 km/h i w korkach, przejmuje zadanie prowadzenia pojazdu. System zarządza ruszaniem, przyspieszaniem, manewrowaniem i hamowaniem samochodu, bez potrzeby nieustannego nadzoru kierowcy, który w zdefiniowanych sytuacjach może na dłużej zdjąć ręce z kierownicy i zrelaksować się. Po osiągnięciu granic swych możliwości systemowych, pilot jazdy w korkach nakazuje kierowcy, by ten ponownie przejął kontrolę nad pojazdem. Za pilotem jazdy w korkach kryją się innowacyjne rozwiązania techniczne Audi, w tym nowy zestaw czujników ze skanerem laserowym i centralny sterownik wsparcia kierowcy (zFAS). Decydujące znaczenie dla wdrożenia systemu ma sytuacja prawna. W wielu krajach brak jeszcze odpowiednich ramowych prawnych warunków, stąd Audi wprowadzać będzie pilota jazdy w korkach w nowym A8 do produkcji seryjnej sukcesywnie. Działanie Korzystanie z pilota jazdy w korkach Audi AI jest możliwe tylko w określonych warunkach panujących w otoczeniu: - Audi A8 musi znajdować się na autostradzie lub na wielopasmowej drodze ekspresowej z oddzielonymi pasami ruchu i z odpowiednią infrastrukturą na poboczu tj. np. z barierami ochronnymi. - Ruch jest spowolniony i samochody na wszystkich sąsiadujących ze sobą pasach poruszają się w kolumnach, jeden za drugim. - Maksymalna prędkość naszego Audi wynosi 60 km/h. - W istotnym polu postrzegania czujników pojazdu brak sygnalizatorów świetlnych czy pieszych. Gdy spełnione są te warunki, kierowca otrzymuje wizualne wskazówki, że system jest dostępny: po pierwsze podświetla się przycisk Audi AI na konsoli tunelu środkowego. Po drugie, w Audi virtual cockpit pojawia się informacja tekstowa oraz pulsujące, białe pasma świetlne przy jego lewej i prawej krawędzi. Symbol AI na cyfrowej tablicy rozdzielczej również podświetla się na biało. Zaraz po aktywowaniu przez kierowcę pilota jazdy w korkach przyciskiem AI, przycisk podświetla się na zielono. Audi virtual cockpit, w formie stylizowanego obrazu, pokazuje nasz pojazd od tyłu i szybko mijane oznaczenia pasów na drodze. Aktualna prędkość pojawia się w postaci cyfry na pasku przy dolnym brzegu cyfrowej tablicy rozdzielczej. Działanie funkcji symbolizuje zielone podświetlenie brzegów i zielony symbol AI. Podczas wysoce zautomatyzowanej jazdy, pilot jazdy w korkach Audi AI utrzymuje model A8 na jego pasie ruchu. System zarządza ruszaniem, przyspieszaniem, manewrowaniem i hamowaniem, a kierowca może się zrelaksować. W wymienionych powyżej, zdefiniowanych sytuacjach, prowadzący może zdjąć nogę z pedału gazu, a ręce na dłużej z kierownicy, i zgodnie z obowiązującymi w danym kraju przepisami, może oddać się czynnościom proponowanym przez pokładowy system infotainment. Dla przykładu w Niemczech, będzie mógł oglądać programy telewizyjne i filmy DVD na wyświetlaczu o przekątnej 10,1 cala znajdującym się na konsoli środkowej i w pełnym zakresie korzystać z usług Audi connect. Będzie mógł oderwać uwagę od sytuacji na drodze oraz kierowania pojazdem i tym czasie odpowiadać na e-maile, pisać SMS-y, sprawdzać terminarz, czytać informacje lub zająć się dalszym planowaniem podróży urlopowej. Dzięki kompleksowemu zestawowi czujników, pilot jazdy w korkach Audi AI radzi sobie również z trudnymi sytuacjami, takimi jak samochody wjeżdżające na pas ruchu tuż przed naszym Audi. Po rozpoznaniu przez system przeszkody przed samochodem, Audi A8 omija ją, o ile na jego pasie jest do tego wystarczająco dużo miejsca. W przeciwnym razie wyhamowuje, aż do zatrzymania się. Styl jazdy pilota jazdy w korkach jest wyrównany, logiczny i ukierunkowany na współpracę. Podczas prac nad systemem, największy nacisk kładziono przede wszystkim na bezpieczeństwo i komfort. Testy prowadzone z udziałem wielu uczestników dały jeden wspólny wynik końcowy: kto korzysta z pilota jazdy w korkach, szybko zaczyna go cenić. W sytuacjach na drodze, w których prowadzenie samochodu w ogóle nie sprawia radości lub sprawia jej niewiele, zrelaksowany kierowca pozwala pilotowi na przejęcie prowadzenia. Pilot jazdy w korkach nie potrafi szybko zmieniać pasów ruchu. Nie jest po prostu zaprogramowany do takiej jazdy. Dlatego gdy kierowca włącza kierunkowskaz, pilot reaguje nakazem przejęcia kontroli nad pojazdem. Pokładowy wyświetlacz wyłącza obraz, a system infotainment ścisza głośność. Kierowca sygnalizuje przejęcie kontroli nad pojazdem chwytając pewnie kierownicę, co jest rozpoznawane przez odpowiedni czujnik. Czujnik momentu sterowania, pedał gazu i hamulec, również rejestrują aktywność. Gotowy do przejęcia kontroli? Rozpoznawanie gotowości kierowcy Model A8 jest wyposażony w funkcję rozpoznawania gotowości kierowcy. Sprawdza, czy kierowca, w sytuacji, gdy pilot jazdy w korkach jest aktywny, gotów jest w razie potrzeby przejąć ponownie kontrolę nad kierownicą. System wykorzystuje do tego celu kamerę umieszczoną w górnej części tablicy rozdzielczej. Analizuje ona różne kryteria, jak np. pozycję i ruchy głowy oraz ruchy powiek. Jeśli oczy kierowcy są przez dłuższy czas zamknięte, system nakazuje mu ponowne przejęcie kontroli nad pojazdem. Ogólnie, niedozwolone jest wykonywanie czynności, które nie są proponowane przez pokładowe systemy pojazdu, np. czytanie gazety. W takim przypadku, kamera mogłaby nie widzieć zakrytej gazetą głowy kierowcy, czego skutkiem byłby nakaz natychmiastowego przejęcia kontroli nad pojazdem. Techniczne parametry generowane przez oprogramowanie analizujące obrazy, są anonimizowane. Na ich podstawie nie jest możliwa rekonstrukcja twarzy kierowcy i nie można przyporządkować ich do konkretnej osoby. Przetwarzanie danych odbywa się na miejscu, w samochodzie. Nie dochodzi do zapisywania obrazów z kamery, czy do automatycznego przekazywania danych do Audi AG lub do osób trzecich. Trzy fazy: nakaz przejęcia kontroli Po wydaniu przez pilota jazdy w korkach nakazu przejęcia kontroli nad pojazdem, kierowca ma w zależności od danej sytuacji ok. 10 sekund czasu. W fazie 1., przy bocznych krawędziach Audi virtual cockpit pulsuje czerwone światło, a symbol AI na cyfrowej tablicy rozdzielczej i diody na przycisku AI podświetlają się również na czerwono. Dodatkowo rozlega się stonowany dźwięk ostrzegawczy. Jeśli kierowca zignoruje ten pierwszy nakaz, następuje faza 2., czyli wyraźne ostrzeżenie. Sygnał ostrzegawczy staje się wyraźniejszy, głośność systemu audio zmniejsza się, a na wyświetlaczu Audi virtual cockpit pojawia się tekst „Pilot jazdy w korkach zostanie wyłączony. Proszę przejąć pełną kontrolę nad pojazdem!”. Równocześnie Audi A8 najpierw delikatnie, potem z szarpnięciem zahamuje, a kierowca poczuje trzykrotne lekkie szarpnięcie pasów bezpieczeństwa. Jeśli kierowca nadal nie wykaże aktywności, np. na skutek problemu zdrowotnego, dochodzi do awaryjnej ingerencji, tj. ostatniej fazy. Sygnał ostrzegawczy staje się przenikliwy, a pasy bezpieczeństwa całkowicie się napinają. Audi A8 hamuje na swoim pasie ruchu aż do zatrzymania, i równocześnie włączają się światła awaryjne. Po zatrzymaniu się limuzyny system aktywuje hamulec postojowy, włącza tryb P automatycznej przekładni biegów tiptronic, odblokowuje drzwi, włącza oświetlenie wnętrza i na koniec, za pośrednictwem sieci komórkowej wykonuje telefon alarmowy, o ile nadal nie rozpozna reakcji kierowcy. Takie awaryjne zatrzymanie w spowolnionym ruchu na autostradzie to rozsądny manewr, ponieważ zapobiega niekontrolowanemu, dalszemu poruszaniu się Audi A8. W trakcie prób prowadzonych przez Audi okazało się, że większość kierowców już w pierwszej fazie reaguje na nakaz przejęcia kontroli. Pilot jazdy w korkach pozostaje w gotowości także po przejęciu kontroli przez kierowcę, dopóki osoba prowadząca nie wyłączy systemu przyciskiem Audi AI. W przypadku zaistnienia warunków implikujących ponowną aktywność systemu, system sygnalizuje swoją gotowość na wyświetlaczu Audi virtual cockpit. Wtedy kierowcy pozostaje tylko zdjęcie rąk z kierownicy, by na nowo aktywować pilota jazdy w korkach. Przy wysoce zautomatyzowanej jeździe, prędkość Audi A8 jest ograniczona do 60 km/h. Gdy korek się rozładuje i pojazd przed nami przyspieszy, system jeszcze przez kilka sekund pozostanie aktywny, dopóki kierowca, po nakazie przejęcia kontroli, nie przejmie ponownie kierowania pojazdem. Technika Kompleksowo skomunikowane: czujniki w nowym Audi A8 Podstawowym warunkiem działania pilota jazdy w korkach w Audi A8, jest bardzo szczegółowa analiza otoczenia przez samochód. W tym celu flagowy model Audi został wyposażony w nowy, kompleksowy zestaw czujników: - 12 czujników ultradźwiękowych z przodu, po bokach i z tyłu, - 4 kamery otoczenia z przodu, z tyłu i przy lusterkach bocznych, - kamera przednia przy górnej krawędzi przedniej szyby, - 4 radary średniego zasięgu na narożnikach pojazdu, - 1 radar dalekiego zasięgu z przodu, - 1 skaner laserowy z przodu, - kamera obserwująca otoczenie kierowcy w górnej części tablicy rozdzielczej. Supernowoczesna centrala obliczeniowa: centralny sterownik systemów wsparcia kierowcy (zFAS) Dane ze skanera laserowego i z wszystkich pozostałych systemów, docierają do centralnego sterownika systemów wsparcia kierowcy, zwanego w skrócie zFAS. Komputer ten, wielkości tabletu, nieustannie przetwarza sygnały i tworzy obraz otoczenia pojazdu. Sterownik ma większą moc obliczeniową niż wszystkie systemy poprzedniego modelu A8 razem wzięte. Dane z czujników wczytywane są do zFAS w tzw. warstwie fuzji danych, a następnie łączone, tworząc zróżnicowany model otoczenia. W celu zwiększenia bezpieczeństwa zdalnej jazdy, Audi zorientowało system na powtarzalność informacji: wykorzystuje on także drugą fuzję danych, która odbywa się w radarze długiego zasięgu. Ponadto są w nim przetwarzane pomiary pozostałych czujników. Sytuacja prawna Wdrożenie pilota jazdy w korkach Audi AI, oprócz jasno określonych ustawowych warunków ramowych, wymaga w każdym kraju również specjalnego dopasowania i przetestowania systemu. Należy mieć tu na uwadze, że na całym świecie obowiązują różne procedury homologacji i różne jej terminy. Dlatego Audi wprowadzać będzie pilota jazdy w korkach w nowym A8 do produkcji seryjnej stopniowo. Kwestia odpowiedzialności: stopnie automatycznej jazdy Przy klasyfikacji zautomatyzowanej jazdy, właściwe instytucje w Europie i USA – np. niemiecki Federalny Urząd Drogownictwa i Instytut SAE – uzgodniły sześć poziomów. - Poziom 0, jazda manualna: Kierowca nieprzerwanie ponosi odpowiedzialność za wzdłużne i poprzeczne poruszanie się pojazdu. - Poziom 1, jazda ze wsparciem: System wsparcia może przejąć kontrolę nad wzdłużnym i poprzecznym poruszaniem się pojazdu. Kierowca jest wspierany przez system, ale nadal jest odpowiedzialny. Musi być gotów do natychmiastowego przejęcia prowadzenia pojazdu w razie potrzeby. Systemem poziomu 1. jest np. korzystający z radaru adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami Audi adaptive cruise control (ACC). - Poziom 2, jazda częściowo zautomatyzowana: Kierowca w określonych przypadkach umożliwiających zastosowanie systemu, może przekazać mu połączone, kontynuowane wzdłużne i poprzeczne poruszanie się pojazdu, przez cały czas sprawuje jednak funkcję nadzorowania i nadrzędnego sterowania. Dlatego przez cały czas ponosi odpowiedzialność. Przykładem tego jest asystent jazdy w korkach Audi: samodzielnie hamuje i przyspiesza w spowolnionym ruchu (prędkość max. 65 km/h) i na drogach wysokiej jakości przejmuje czasowo również kierowanie pojazdem. - Poziom 3, jazda wysoce zautomatyzowana: Kierowca nie musi już stale nadzorować prowadzenia pojazdu oraz może wykonywać czynności proponowane przez systemy pokładowe. System samodzielnie rozpoznaje swoje granice, czyli punkt, w którym warunki otoczenia nie mieszczą się już w zakresie jego działania. W takim przypadku samochód, z kilkusekundowym wyprzedzeniem, nakazuje kierowcy przejęcia prowadzenia. Kryteria te spełnia nowy pilot jazdy w korkach Audi. - Poziom 4, jazda w pełni zautomatyzowana: Systemy działające na poziomie 4. nie potrzebują wsparcia czy przejmowania prowadzenia przez kierowcę, są jednak ograniczone do określonego obszaru działania – przykładowo autostrady lub parkingu wielopoziomowego. Tutaj kierowca może przekazać systemowi całkowite prowadzenie pojazdu. Przejmuje je ponownie wtedy, gdy samochód opuści obszar zdefiniowany dla w pełni zautomatyzowanej jazdy. Przykładem takiego systemu są scenariusze przyszłości, np. taksówki-roboty w centrach miast. Przejmują one całkowite prowadzenie pojazdu w ograniczonym zakresie prędkości, na ograniczonym odcinku. - Poziom 5, jazda autonomiczna: Pojazd przejmuje pełną kontrolę nad poruszaniem się wzdłużnym i poprzecznym. Systemy poziomu 5. w żadnej sytuacji nie potrzebują pomocy kierowcy. Ustawowe warunki ramowe: prawo dotyczące dopuszczenia do ruchu i zachowania kierowcy Wprowadzenie pilota jazdy w korkach podlega na całym świecie różnym ramowym warunkom prawnym. Tematem tym zajmuje się obecnie wiele ciał ustawodawczych. Ich celem jest stworzenie regulacji dla zautomatyzowanych i autonomicznych systemów, bądź odpowiednie dopasowanie istniejących przepisów. Dotyczy to zarówno prawa regulującego dopuszczenie do ruchu, jak i prawa regulującego zachowania kierowcy. Pierwsze reguluje wymogi techniczne wobec systemów zdalnych, które musi spełnić producent samochodu, aby otrzymać homologację na dopuszczenie systemu w danym kraju. Prawo dotyczące zachowania kierowcy, czy prawo drogowe, regulują korzystanie z systemu przez kierowcę i jego zachowanie w publicznym ruchu drogowym. W wielu krajach całego świata, konieczne wymogi do dopuszczenia do ruchu pilota jazdy w korkach są obecnie modyfikowane. Audi zakłada, że stopniowo, w poszczególnych krajach, otrzymywać będzie konieczne zezwolenia na stosowanie pilota jazdy w korkach. Ustawodawcy wykazują inicjatywę także w dziedzinie przepisów ruchu drogowego i wspierają wprowadzenie zautomatyzowanych systemów jazdy. Przykład: rząd niemiecki, pod koniec czerwca 2017 tak zmienił regulacje, że wyraźnie zezwalają one na jazdę samochodów z wysoce i w pełni zautomatyzowanymi systemami „w ramach użycia stosownego w odniesieniu do przeznaczenia”. Audi ma nadzieję, że w nadchodzących miesiącach podobnie postąpią kolejne państwa. Rejestrowanie danych: odpowiedzialność w razie wypadku W razie wypadku w trybie jazdy zautomatyzowanej należy ustalić, kto w danym momencie prowadził pojazd – kierowca czy system. W Niemczech, obowiązkowe ubezpieczenie pojazdu chroni obecnie przed odpowiedzialnością wobec drugiego uczestnika wypadku. W kolejnym kroku – podobnie jak już dziś – ubezpieczyciel musiałby móc wystąpić z roszczeniem wobec producenta, o ile do szkody doprowadziłaby wada produktowa samochodu bądź systemu. To, kto prowadził samochód, w A8 z pilotem jazdy w korkach Audi AI zapisywane jest w tzw. pamięci danych zautomatyzowanej jazdy (DAF). To wymagane przez ustawodawcę miejsce gromadzenia danych przy aktywnym pilocie jazdy w korkach, rejestruje przekazywanie sobie prowadzenia pojazdu między kierowcą i samochodem oraz nakazy przejęcia prowadzenia. Zgodnie z wymogami prawnymi, informacje są przechowywane w komputerze przez sześć miesięcy. Równocześnie DAF zapisuje także różne parametry z sytuacji, w których prawie doszło lub doszło do kontaktu z innymi pojazdami, albo w których zostały przekroczone limity prędkości. Takim zdarzeniem może być np. wyzwolenie poduszki powietrznej lub automatyczne hamowanie awaryjne. Parametry są nieustannie zapisywane w sterowniku. Nie umożliwiają identyfikacji osób lub pojazdów, tzn. twarzy i numerów rejestracyjnych. Po wyłączeniu zapłonu dane te są usuwane. W razie kolizji, DAF zapisuje trwale pakiet danych z ostatnich kilku sekund przed wypadkiem. Zapisywane są następujące parametry: - interakcja kierowcy (np. wciśnięcie hamulca lub ruch kierownicą) - status funkcji pilota jazdy w korkach (np. „pilot jazdy w korkach był aktywny”) - dynamika pojazdu (np. przyspieszenia wzdłużne i poprzeczne) - otoczenie (np. informacje z czujników) - Przy aktywnym pilocie jazdy w korkach: gotowość kierowcy do przejęcia prowadzenia pojazdu (np. „napływające zanonimizowane dane kamery wskazują, że kierowca był gotów do przejęcia”) Nie można „nadpisać” pakietów danych dotyczących już zapisanych wypadków, natomiast jest to możliwe w przypadku automatycznego hamowania awaryjnego. Jeśli pojemność do zapisywania zostanie już wykorzystana i nastąpi kolejny wypadek czy inne zdarzenie powodujące zapisanie danych, to nowy pakiet danych zastępuje ten najstarszy pakiet danych, którego „nadpisanie” jest możliwe. Przetwarzanie i zapisywanie tych informacji odbywa się na miejscu, w samochodzie. Nie dochodzi do automatycznego przekazywania danych do Audi AG lub do osób trzecich, np. do chmury. Pieczę nad danymi sprawuje właściciel lub kierowca. Koncern Audi AG nie ma do nich dostępu.
×