Coolturek Opublikowano 7 Stycznia 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2013 Witam,od jakiegoś czasu słyszę jak cały czas otwierają się i zamykają klapy od nawiewu. Jeśli chodzi o dmuchawę na przednią szybę to raz dmucha raz nie, mimo cały czas włączonego grzania przedniej szyby. Pojawiły się również następujące błędy na VAGu:710-- ------- Defroster Flap Motor -V107 Blocked or no Voltage SPORADYCZNY1272- ------- Central Air Flap Motor -V70 Blocked or no Voltage SPORADYCZNY716-- ------- Recirculation Flap Motor -V113 Blocked or no Voltage SPORADYCZNYW związku z tym chciałbym się do tego jakoś zabrać. Mam nadzieję, że wystarczy te silniczki przeczyścić (?). Posiada ktoś może schematy lub dobierał się kiedyś do klap/silniczków ?Dziękuję i pozdrawiam,
adamas Opublikowano 10 Stycznia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 2013 ELoNigdy jeszcze tego nie rozbierałem Ja bym spróbował od przodu czyli demontaż radia, a jak nie będzie miejsca to bok konsoli środkowej.Przydałyby się tutaj jakieś schematy z etki Pzdr
Coolturek Opublikowano 11 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Stycznia 2013 No właśnie... Boję się za to zabierać Kolega to robił w starszym modelu i rozebrał cały przód żeby się tam dostać. Po przeczyszczeniu problem powrócił. Odkładam i odkładam ale chyba trzeba się w końcu za to wziąć. Zaczne jak mówisz, zobaczymy co dalej Dzięki,
Coolturek Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Stycznia 2013 (edytowane) Witam ponownie. Jestem już po całej operacji i chciałbym przedstawić Wam co i jak (znalazłem opis tylko na forum UK). Jedyne co trzeba rozebrać to schowek, ściągamy go i pojawiają nam się silniczki (serwa) od sterowania klapami. - 3 silniczki z lewej strony: - 2 silniczki z prawej: Następnie odkręcamy po kolei silniczki jeden po drugim. Aby go wyciągnąć po odkręceniu wszystkich śrub trzeba nim przekręcać aż spasuje się w otwór. Po ściągnięciu wygląda tak: Należy go otworzyć (ma kilka zaczepów) i ściągnąć obudowę. Wyczyścić benzyną stary smar (czasami był dość twardy i nie smarował odpowiednio zębatek), przedmuchać i nałożyć nowy smar (ja użyłem silikonowego) w zaznaczonych miejscach: a następnie psiknąć środkiem do elektroniki na styki i złożyć obudowę. Przed wkręceniem z powrotem silniczka należy poruszać klapą plastikowymi uchwytami (żeby ją np. odblokować, ja jeszcze psiknąłem sprężonym powietrzem): Wkręcić silniczek i zrobić tak z 4 pozostałymi. Mam nadzieję, że komuś się to przyda, jest to podobno "bolączką" tego modelu (2 moich znajomych ma ten sam problem u siebie). Po całej akcji klapy działają ok Więc jeśli komuś się to przydarzy to już wiadomo co można zrobić. 2-3h zabawy i po sprawie. Chyba, że komuś spali się ten silniczek to wtedy należy go po prostu wymienić. Pozdrawiam, Edytowane 20 Stycznia 2013 przez michał JAGODA# 2
adamas Opublikowano 19 Stycznia 2013 Zgłoś Opublikowano 19 Stycznia 2013 (edytowane) ELo Pewnie, że się przyda, dobra robota. Jak zdemontować schowek, tutaj: Pzdr Edytowane 20 Stycznia 2013 przez michał JAGODA# 1
Coolturek Opublikowano 21 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 21 Stycznia 2013 P.S. Po takiej operacji warto jeszcze zrobić adaptację (nie mylić z kodowaniem) klimatyzacji. Mam tu opis tych działań, jeszcze tego nie robiłem ale przymierzam się w najbliższym czasie ADAPTACJA KLIMATRONIKA wchodzisz w klimatronic i wykonaj "test", klapy i nawiewy będą sobie chodzić,klikaj "next" aż do zakończenia "END", powróć do odczytania błędów i jeśli jakieś się pojawiły wykasuj je , potem wchodzisz w basic settings(04), blok 001 - zaczekaj aż wszystkie wartości zejdą do zera i zrób [Adaptację -10] Chanel 00 [Test] > [save] - (czyli przywróć ustawienia fabryczne) , do testu tylko zapłon na zgaszonym silniku. oczywiście do tego tylko pełny vag. 1
masteo Opublikowano 3 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2013 witam,podepnę się do tematu i zapytam czy któryś z Was namierzył który z tych silniczków odpowiada za nawiew przedniej szyby?Pozdrawiam
Jeżu Opublikowano 4 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2013 (edytowane) witam,podepnę się do tematu i zapytam czy któryś z Was namierzył który z tych silniczków odpowiada za nawiew przedniej szyby?PozdrawiamTo będzie silniczek V107 (klapy rozmrażania) Dostępny po wyciągnięciu schowka pasażera. Ten najbardziej wysunięty ku przodu auta. Dźwignia jest koloru ciemnozielonego. (ruch prawostronny) Działanie silnika nastawczego można sprawdzić np. w sposób następujący: Podłączyć oba styki „5“ i „6“ we wtyczce silnika nastawczego do źródła stałego napięcia 12V, silnik nastawczy porusza się do oporu w jednym kierunku, kierunek obrotów zmienia się po zamianie plusa i minusa. Reszta dostępnych silniczków z opisem i miejscem lokalizacji w PDFac.pdf Edytowane 4 Listopada 2013 przez Jeżu 3
kokojumbo Opublikowano 17 Listopada 2016 Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2016 Witam takie błędy mi wyskoczyły. Wcześniej czyscilem oba te silniczki (z pol roku temu). Z ciekawości zrobiłem test bo znowu coś zaskrzypialo. Wyskoczył błąd silniczka klapy v113. Usunąłem błędy i zrobiłem adaptacje, błąd zniknął ale pojawily się takie błędy: 00727 - Potentiometer in Positioning Motor for Defrost Flap (G135) 09-00 - Adaptation Limit Surpassed 00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143) 09-00 - Adaptation Limit Surpassed Czy to znaczy ze oba silniczki już do wymiany?
marqq83 Opublikowano 30 Października 2017 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2017 Witam Sory, że odkopuje temat, ale mam ten sam problem. Musze dostać się do klap sterowania nawiewem dół / szyba. Czy ma ktoś może jakieś filmy lub zdjęcia gdzie to dokładnie jest ? Grafika ze strony coś się nie ładuje pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi