Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, latem sprowadziłem do kraju swoje Audi Q5 PHEV 2020 i chciałbym w tym miejscu opisać kilk swoich doświadczeń oraz zapytać o kolejne kroki - co dalej z tak rozpoczęta zabawą ! Ponieważ na forach można znaleźć dziesiątki opisów typu przeróbka pojazdu z USA na EU i jeszcze więcej ogłoszeń typu zapłać a my  w ramach usługi zrobimy to i to ... to po sprowadzeniu od razu skorzystałem z usług przerobienia (przekodowania i wymiany oprogramowania) systemu infotaiment i wyświetlacza deski rozdzielczej. 

Nowy soft obejmuje język polski (i inne), zmiana wyświetlania danych w systemie metryczny. Przełączenie metrycznego systemu/calowego w systemie pojazdu jest dostępne w MMI ale nie obejmuje prawidłowego wyświetlania wszystkich danych. Np. wyświetla się prędkość w km/h na okrągłym prędkościomierzu (elektroniczny) ale duże cyfry pokazują mile/h ! Podobnie na hadzie część danych w systemie metrycznym część w calowym - wymiana softu daje pełen system metryczny a ponadto pełne oraz prawidłowe wyświetlanie map oraz rozpoznawanie znaków drogowych. Bez wymiany softu znaki są rozpoznawane ale nieprawidłowo, wyświetlane (np włączenie i wyłączenie ograniczeń prędkości). Oczywiście przeróbka objęła również tylne światła - wymiana na oryginalne lampy w wersji EU i tu wymagana jest najpierw drobna przeróbka wtyków (męskich w lampach) za pomocą noża do tapet :) i kodowanie. No i to tyle co można zrobić na miękko - czyli bez wymiany sprzętu. Tak, niektórzy technicy proponują włączenie dodatkowych funkcji, jeżeli pojazd ma na pokładzie odpowiednie czujniki możecie dostać coś gratis co było do tej pory wyłączone programowo. Niestety u mnie było wszystko włączone więc .... O co chodzi ? No tak, MMI z rynku US ma radio satelitarne, które nie jest do użycia w Europie więc po konwersji znika z menu (i tak nic z nim nie zrobisz bo brak jest usługi), ale w zamian nie masz niestety DAB/+ dostępnego w Europie - bo nie masz odpowiedniego sprzętu na pokładzie. Ponadto nie masz możliwości wykorzystania systemu SOS..., nie masz możliwości używania Audi connect... (my Audi - nie zarejestrujesz pojazdu bo nie ma łączności LTE/GSM - moduły z US pracują z inną częstotliwością lub usługodawca np. Verizon nie występuje w Europie... ), nie masz możliwości zakodowania bram (moduł koduje, przyjmuje ale nie otwiera bram) ... Bo tego wszystkiego nie obejmuje i nie załatwi prosta wymiana softu.

Koszty: wymiana lamp tylnych zrobiona samodzielnie (800zł za sztukę na allegro) a oryginalne sprzedane za 900 zł na ebay :), kodowanie pełne z wgraniem map to 1200zł.

I teraz prośba o podpowiedź (może wskazania gdzieś wątku na forum) lub wskazanie specjalisty i podpowiedź co zrobić dalej (wymiana sprzętu ? na jaki ?) by dostać wymienione wyżej funkcje. Wizyta w ASO Audi skończyła się grzeczną podpowiedzią by zwrócić się do specjalistów spoza ASO, bo koszt wymiany modułu SOS (tylko) to kosmiczne pieniądze liczone w tysiącach zł...

Co udało mi się ustalić na dzisiaj:

- wymiana całego MMI na europejską wersję (z kodowaniem) da dostęp do DAB/+, europejskiego modułu GSM/LTE co powinno dodatkowo załatwić odczyt kart SIM w czytniku i włączenie modułu SOS oraz możliwość korzystania z myAudi (uruchomienie europejskiego modułu LTE/GSM). To pozwoli na zarejestrowanie pojazdu (oczywiście opcja dodatkowo płata w wersji full) ale i w wersji bezpłatnej pozwala na wiele funkcjonalności (np. lokalizowanie pojazdu, włączenie, wyłączenie ładowania pojazdu (PHEV) czy włączenie ogrzewania pojazdu zimą gdy pojazd stoi na parkingu przed robota a na dworze jest - 15 :). I nie nie włącza się silnik tylko ogrzewano - klima, fotele, kierownica. Nie wiem czy przepis już obowiązuje ale zgodnie z przepisami UE pojazdy wyprodukowane po 2018 maja mieć SPRAWNY system SOS, inaczej nie przechodzisz badania technicznego... 

- moduł bram - podobno w niektórych modelach wymagane jest tylko kodowanie... a w niektórych wymiana modułu (anten) który umieszczony jest gdzieś pod tylnym zderzakiem ?!

I to tyle uwag i prośba o ewentualne wskazówki. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

niestety nie podejmę tematu ale zapytam przy okazji o przeróbke tylnych świateł o których piszesz. Czyli nie mozna na zasadzie plug in   zmienić tylnych swiateł ?  Prosciej przerabiać czy kupić eu. 

PS Niestety tego typu sprzęty niezbyt cieszą sie szerszym wsparciem w necie , trzeba sie ewentualnie posiłkowac amerykańskimi stronami ale nawet tam twój problem moze ugrzęznąć .....  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Przeczytałem Twój post odnośnie przeróbki auta z rynku amerykańskiego.Zgłębiam temat odnośnie systemu MMI w moim Q5 z 2021 roku.

Czy jesteś pewny, że wymiana MMI na wersję europejską załatwi sprawę jeśli chodzi o SOS i Audi Connect?

Bo szczerze mówiąc mam wątpliwości. Niestety Audi do obsługi tych funkcji w Ameryce wybrała firmę Verizon, a w Europie jest to irlandzka firma Cubic Telecom. Firmy te nie mają ze sobą nic wspólnego. Mało tego. Aplikacja do myaudi jest jedna, ściągasz ja na telefon, ale już po wyborze regionu, czyli jak np wybieram USA, wygląda inaczej i jak wybieram Europę, też robi się inna. Zgłębiam temat od około 2 miesięcy. Jestem po niezliczonej ilości maili z Verizonem i Cubic Telekom i support audi conenct w usa i tym samym odpowiednikiem w europie. Mało tego mam załozone konta na myaudi europejskim i potwierdzone konto przez dealera audi w polsce i dopisane samochody, mam też konto na myaudi usa i dopisane samochody i potwierdzone konto przez dealera audi w usa. I dalej nic. Ale walczę dalej i przeszukuje fora.

Dlatego trafiłem na Ciebie :D

Co do posiadania radia DAB po zmianie na MMI europejskie, też nie jestem przekonany czy to da radę, bo jest tam jedna inna wtyczka i pewnie też co innego trzeba do tej wtyczki wpiąć, czego nie ma w instalacji auta ze stanów.

Co modułu otwierania bramy to jest inne lepsze rozwiązanie. Jak jesteś zainteresowany to daj znać. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • michał YaGODA zmienił(a) tytuł na Pełna konwersja pojazdu z rynku US na EU - również wymiana hardware nie tylko wymiana softu i kodowanie
  • 3 tygodnie później...
W dniu 4.03.2023 o 15:16, roldis napisał(a):

niestety nie podejmę tematu ale zapytam przy okazji o przeróbke tylnych świateł o których piszesz. Czyli nie mozna na zasadzie plug in   zmienić tylnych swiateł ?  Prosciej przerabiać czy kupić eu. 

PS Niestety tego typu sprzęty niezbyt cieszą sie szerszym wsparciem w necie , trzeba sie ewentualnie posiłkowac amerykańskimi stronami ale nawet tam twój problem moze ugrzęznąć .....  

Możesz kupić europejskie i przerobić te z USA, ale i tak w każdym z tych przypadków, trzeba wgrać inny soft, żeby te światła dobrze działały. W przypadku kupna europejskich, musisz jeszcze zmienić wtyczki na wiązce w tylnej klapie, bo delikatnie się różni, chociaż można je przy odrobinie sprytu przysposobić. Taniej Cię wyniesie przeróbka świateł około 1.000 - 1.200 zł niż kupno używanych EU. Tylko trzeba je przerobić w firmie, które to dobrze robi. Najlepiej przerobić je w firmie, która założy Ci je i zakoduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
W dniu 23.04.2023 o 10:20, reniu12 napisał(a):

Witam a jak wygląda sprawa przednich lamp ful led czy Europa pasuje czy muszę szukać z USA 

Pasuje, nic nie trzeba przerabiać. Tylko kodowaniem wyłączyć żółte obrysówki.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, długo mnie nie było a w między czasie co nieco się zmieniło. Światła przód, nie wymagają żadnych zmian (w modelu 2020). Światła tył, amerykańskie lampy sprzedałem a EU (ROW) kupiłem na Allegro i zakodowalem. Było dużo taniej  niż przerabianie bo zostało mi 200zl w kieszeni:). Co do różnicy wtyczka gniazdo w tylnych lampach wystarczy nóż do tapet i krótka operacja na wtykach. A teraz trudniejsza część. W dniu wczorajszym wymieniłem stacje (czytnik MMI) na wersje europejska. Dzisiaj będę się bawił z kolegą i komputerem. Na dziendobry mogę powiedzieć, (bez kodowania) że działa radio DAB (miejsce anteny satelitarne trzeba dać antenę DAB (jest inna Fakra więc trzeba wymienić) a antena z SAT (Syrius) zostaję. Sam czytnik trzeba wkodowac też do samochodu. Działa też karta SIM w czytniku SIM :) bo jest europejska. Zadziała też SOS bo ma połączenie trzeba tylko kodować. Do rozwiązania pozostanie wymiana anteny bram i zakodowanie jej (można obejść kupując moduł do barmy ale to proteza bo co gdy mamy wiele bram albo sprzedamy samochód.... Cóż jak się uda będzie wszytko działać.... A, działa też LTE wewnętrzne AUDI więc mam nadzieję że zadziała też AudiConect . Ale to jutro. Moje Audi w USA pracowało z AT&T....a teraz nawet nie wiem ale po wymianie na wersje EU czytnika jest i dziala LTE wbudowane w MMI. :) Wrócę szybko jak coś się wyjaśni.  (pisane na smartfonie) jutro poprawie błędy. przepraszam

Edytowane przez Johny Koval
  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kodowania to nie wiem bo to kolegi sprzęt i on tam w nim grzebie ja wykonałem tylko część mechaniczną ale go zapytam. Wiem, że jakies drobne sprawy w kodowaniu poradzi sobie obdeleven ale wszystko powazniejsze to kolega ma chyba ze dwie walizki sprzetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Johny Koval napisał(a):

Co do kodowania to nie wiem bo to kolegi sprzęt i on tam w nim grzebie ja wykonałem tylko część mechaniczną ale go zapytam. Wiem, że jakies drobne sprawy w kodowaniu poradzi sobie obdeleven ale wszystko powazniejsze to kolega ma chyba ze dwie walizki sprzetu.

Jak możesz się dowiedzieć jakim programem najlepiej kodować i usuwać błędy  bym był wdzięczny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.08.2023 o 15:25, Johny Koval napisał(a):

Witam, długo mnie nie było a w między czasie co nieco się zmieniło. Światła przód, nie wymagają żadnych zmian (w modelu 2020). Światła tył, amerykańskie lampy sprzedałem a EU (ROW) kupiłem na Allegro i zakodowalem. Było dużo taniej  niż przerabianie bo zostało mi 200zl w kieszeni:). Co do różnicy wtyczka gniazdo w tylnych lampach wystarczy nóż do tapet i krótka operacja na wtykach. A teraz trudniejsza część. W dniu wczorajszym wymieniłem stacje (czytnik MMI) na wersje europejska. Dzisiaj będę się bawił z kolegą i komputerem. Na dziendobry mogę powiedzieć, (bez kodowania) że działa radio DAB (miejsce anteny satelitarne trzeba dać antenę DAB (jest inna Fakra więc trzeba wymienić) a antena z SAT (Syrius) zostaję. Sam czytnik trzeba wkodowac też do samochodu. Działa też karta SIM w czytniku SIM :) bo jest europejska. Zadziała też SOS bo ma połączenie trzeba tylko kodować. Do rozwiązania pozostanie wymiana anteny bram i zakodowanie jej (można obejść kupując moduł do barmy ale to proteza bo co gdy mamy wiele bram albo sprzedamy samochód.... Cóż jak się uda będzie wszytko działać.... A, działa też LTE wewnętrzne AUDI więc mam nadzieję że zadziała też AudiConect . Ale to jutro. Moje Audi w USA pracowało z AT&T....a teraz nawet nie wiem ale po wymianie na wersje EU czytnika jest i dziala LTE wbudowane w MMI. :) Wrócę szybko jak coś się wyjaśni.  (pisane na smartfonie) jutro poprawie błędy. przepraszam

proszę o update odnośnie audi connect. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 11.08.2023 o 15:25, Johny Koval napisał(a):

Witam, długo mnie nie było a w między czasie co nieco się zmieniło. Światła przód, nie wymagają żadnych zmian (w modelu 2020). Światła tył, amerykańskie lampy sprzedałem a EU (ROW) kupiłem na Allegro i zakodowalem. Było dużo taniej  niż przerabianie bo zostało mi 200zl w kieszeni:). Co do różnicy wtyczka gniazdo w tylnych lampach wystarczy nóż do tapet i krótka operacja na wtykach. A teraz trudniejsza część. W dniu wczorajszym wymieniłem stacje (czytnik MMI) na wersje europejska. Dzisiaj będę się bawił z kolegą i komputerem. Na dziendobry mogę powiedzieć, (bez kodowania) że działa radio DAB (miejsce anteny satelitarne trzeba dać antenę DAB (jest inna Fakra więc trzeba wymienić) a antena z SAT (Syrius) zostaję. Sam czytnik trzeba wkodowac też do samochodu. Działa też karta SIM w czytniku SIM :) bo jest europejska. Zadziała też SOS bo ma połączenie trzeba tylko kodować. Do rozwiązania pozostanie wymiana anteny bram i zakodowanie jej (można obejść kupując moduł do barmy ale to proteza bo co gdy mamy wiele bram albo sprzedamy samochód.... Cóż jak się uda będzie wszytko działać.... A, działa też LTE wewnętrzne AUDI więc mam nadzieję że zadziała też AudiConect . Ale to jutro. Moje Audi w USA pracowało z AT&T....a teraz nawet nie wiem ale po wymianie na wersje EU czytnika jest i dziala LTE wbudowane w MMI. :) Wrócę szybko jak coś się wyjaśni.  (pisane na smartfonie) jutro poprawie błędy. przepraszam

Cześć.

Może potwiedzić, że po wymianie na jednostkę europejską, udało sie uruchomić Audi Connect?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Śledzę ten temat od dawna! Chcę także aktywować połączenie Audi Connect. Telefony do USA i kontakt z ASO nie dały rezultatu, jest pomysł wymiany całego modułu MMI na EU, ale nie jestem pewien czy to pomoże ASO doda mnie jako głównego użytkownika w aucie i aktywuje Audi Connect,  Czy wystarczy wymienić tylko module znajdującą się w schowku? Przepraszam, dopiero uczę się polskiego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musimy poczekać aż Johny Koval odpowie, czy udało mu się aktywować. Moim zdaniem nie, ponieważ, numeru Vin auta z Usa nie będzie miał w swojej bazie dostawca połączenia internetowego dla aut europejskich, czyli firma z Irlandii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
18 godzin temu, januszbi napisał(a):

Czy coś się udało komuś zgłębić w temacie?

Ja nie. Czasami wchodzę na to forum, żeby sprawdzić aktualizacje. Byłem już u wszystkich dealerów w Warszawie, jeden powiedział, że nie jest to możliwe, nawet jeśli zmienisz wyposażenie na EU, nie dostaniesz dostępu, ponieważ kod VIN samochodu jest w bazie USA i do takiego samochodu nie można wykupić abonamentu AudiConnect na terenie UE. Ale wciąż czekam na odpowiedź od Johny Koval :)

Czy komuś udało się założyć HomeLink czy też trzeba zmieniać
wyposażenie na EU i samo kodowanie przez VAG-COM nie pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Homelinka mam zrobionego. W sumie to zostałem przy sterowniku z USA, bo ma więcej bram do ewentualnego zakodowania. Dokupiłem tylko takie małe urzadzenie - HOMELINK odbiornik pilot USA HomeCar 315 MHz. Wszystko działa.

Co do reszty, to kupiłem jednostkę MIB3 UE. Nie mam złudzeń co do Audi Connect, ale mam nadzieję, że może uda mi się uruchomić radio cyfrowe.

Generalnie, w całej sytuacji trzeba tylko uruchomić żeby system korzystał z jakiejś zewnętrzenj sieci przy logowaniu i to podobno tylko za pierwszym razem, a potem jest ok. Tylko nie wiem czy można i jak to zrobić. Jest jeden gość w Łodzi, który mi się chwalił tym że zrobił to w swoim aucie, ale ja z nim nie potrafię się porozumieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie nie można dopisać vin USA do grupy aut UE, które obsługuje firma z Irlandii. Potwierdzili mi to mailowo juz w zeszłym roku. Także jedyna opcja to jakimś zewnetrznym połączeniem, bo oryginalne połączenie zapisane w systemie nie znajduje sieci USA Verizon, połączyć się z serwerem w USa i to uruchomić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przepraszam za brak info, niestety sporo mnie nie ma w domu ... więc jeszce mniej zaglądam na forum. Nie wszystko w pojeździe skończyłem. Pozostała mi wymiana modułu i kodowanie bram (moduł już mam) trzeba wymienić. SOS działa, Audi connect...tydzień temu przeniosłem oficjalnie pojazd z rynku amerykańskiego na EU....  MMI jest europejskie mam zasieg sieci zarówno z modułu esim audi jak i dodanego z czytnika. Zostalo się pobawić i zobaczyć co da się wycisnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.12.2023 o 15:38, Johny Koval napisał(a):

Przepraszam za brak info, niestety sporo mnie nie ma w domu ... więc jeszce mniej zaglądam na forum. Nie wszystko w pojeździe skończyłem. Pozostała mi wymiana modułu i kodowanie bram (moduł już mam) trzeba wymienić. SOS działa, Audi connect...tydzień temu przeniosłem oficjalnie pojazd z rynku amerykańskiego na EU....  MMI jest europejskie mam zasieg sieci zarówno z modułu esim audi jak i dodanego z czytnika. Zostalo się pobawić i zobaczyć co da się wycisnąć.

 

W dniu 22.12.2023 o 17:00, kamilWww napisał(a):

Panowie mam pytanie.

Mam Q5 2021 z USA i padł mi moduł SOS.  Moduł ma numery KE035283A i jest bardzo ciężko dostępny w Polsce za rozsądne pieniądze. Czy podejdzie KE035282A lub inny ?

 

Ja też mam z 2021 roku. Jak mógłbyś mi podać numer VIN Twojego Q5, to postaram się pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie