januszbi Opublikowano 13 Listopada Zgłoś Opublikowano 13 Listopada W dniu 7.01.2024 o 22:02, kamilWww napisał(a): Hej, Tak. Mam pewność że moduł 4KE 035 283A jest uszkodzony. Nie działa SOS, bluetooth, a nawet android auto po kablu. Okazało się że gość który robił mi blacharkę nie domkną klapy tylnej i napadało tyle wody że zabiło moduł. Woda była pod podłogową i zachlapywała na MODUŁ. Początkowo przez kilka dni Bluetooth rozłączało aż padł całkiem. Gość który robił mi konwersję na z US na EU od razu zajrzał i pokazał mi wode w podłodze. Moduł wyglądał tak przed czyszczeniem i na mikroskopie: Czyszczenie niestety nic nie dało ponieważ po ponownym włożeniu i wymianie bezpiecznika, od razu pali bezpiecznik. jest jakieś zwarcie na module na układzie zasilania. Gdyby był dostępny schemat i było wiadomo co to za elementy to chłopaki u mnie w pracy próbowali by go ratować. Bez schematu ciężko i raczej zostaje tylko wymiana. Niestety nikt mądry nie był w stanie mi powiedzieć jaki inny moduł podejdzie ponieważ ten 4KE 035 283A jest ciężko dostępny. jedynie gdzie można go dostać to EBAY USA ale raz terminy dostaw, nie wiadomo czy sprawny itp. Metodą dedukcji i ze zdjęć od kumpla który pracuje w AUDI: Na modułach z końcówka 283 zarówno A, C, F, G, L mamy version :NAR - Północna Ameryka. Moduły 4KE 035 282 mają ECE - EUROPA. Jak widać wszystkie amerykańskie mają PR: IV2 - co to oznacza? Że są z jakimś pakietem connect plus 2 - a co to oznaczA? tego nie wiem. Wydaje mi się że poprostu jakiś Pakiet amerykański. Aczkolwiek sterownik ma więcej funkcji niż tylko SOS jak bluetooth, łączenie z Aplecar i android auto itp. zatem żeby się nie okazało że po wymianie na inny dalej coś nie będzie działać. I dalej Pytanie czy z innego pakietu np. Plus 3,4,5 itp. ?????????? Co do kodowania to za 300-400zł robią rejestrację online tego sterownika tzw. ochrona komponentu Audi czy jakoś tak. Jak będę miał pewność że 4ke035282a pasuje to jest ich pełno w rozsądnej cenie. Ewentualnie jak ktoś wie jak dotrzeć do schematów tego sterownika to mogę się pokusić o próbę naprawy. A i jeszcze jedna rzecz. gość który powiedział że może zrobić to kodowanie online wspomniał że nie daje pewności że po wymianie i kodoowaniu nie cofnie Konwersji na EU która została zrobiona.... Co dalej wygeneruje duże koszty.. Czy w związku z powyższym myślisz że będzie pasować czy wersja Diesel i Benzyna są różne ? DAJE VIN jeżeli ma coś pomóc: WA1BAAFY4M2065172 Cześć. Udało Ci się ogarnąć sprawę z tym modułem SOS z Europy? Pytam, bo ostatnio dowiedziałem się, że ma on też znaczenie dla działania radia, jak się zmienia na jednostkę z UE.
januszbi Opublikowano 13 godzin temu Zgłoś Opublikowano 13 godzin temu Cześć. Trochę nowych wieści w sprawie radia europejskiego w aucie z USA. Z braku czasu ciągle zwlekam z tematem, ale zamierzam w grudniu wymienić jednostkę na europejską. Jednostkę już mam zakupioną i czeka. Z tego co wiem na dziś to w jednostce z Usa jest radio satelitarne, w Europie cyfrowe. Radia różnią się jedną wtyczką. W wersji z USa jest czarna, w wersji z EU jest niebieska. Żeby po zmianie radia na jednostkę EU było radio cyfrowe to oprócz kodowania, trzeba jeszcze dołożyć antenę do radia cyfrowego. Można dołożyć podobno antenę jakąś chińską na sztukę, żeby nie rozbierać auta, bo chyba to wiązałoby się z wymianą "rekina" na dachu na EU. Podejrzewam. Po takich zmianach jest radio cyfrowe i w końcu działa tzw RDS, czyli nie zanika sygnał po odjechaniu od nadajnika. Mankamentem jest to, że nie ma pictogramów poszczególnych stacji radiowych , tak jest to w aucie kupionym u dealera w EU. Bierze się to stąd, że treśći , między innymi pictogramy pobierane są przez połączenie internetowe, a ono jest realizowane przez moduł Sos. Zamierzam pokombinować i z radiem i z modułem Sos z Eu. Może też zadziała połączenie SOS, bo teraz mimo, że świeci się na zielono, nie działa. Najpewniej wydarzy to się w grudniu. Dam znać o efektach. Mam też prośbę, żebyście napisali, czy u Was po konwersji radia z USA na EU, też nie działa RDS, czyli przy długich trasach gubi sygnał i trzeba ręcznie szukać bliższego nadajnika. Podobno to wynika z tego że to jest z czymś tam połączone i nie da się tego rozdzielić itd. Dajcie znać proszę. Pozdrawiam 1
adam-b. Opublikowano 9 godzin temu Zgłoś Opublikowano 9 godzin temu (edytowane) Cześć, jakiś czas temu bawiłem się ustawieniami prywatności - nie róbcie tego, bo po tym na stałe pojawia się następujący komunikat: Oczywiście opcja "Nie pokazuj więcej" jest dostępna z poziomu głównego użytkownika I takie coś znalazłem odnoście poprzedniego postu dot. RDS: https://tech.ebu.ch/docs/techreview/trev_255-beale.pdf Chodzi m.in. o funkcję RDS AF. Hej Edytowane 9 godzin temu przez adam-b.
Rekomendowane odpowiedzi