Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
36 minut temu, SKALD79 napisał(a):

Kolejny temat...

Znaki Drogowe.... czy do tej opcji jest nie zbędna Nawigacja ,na tą chwile nie mam jeszcze wgrane, i znakow drogowych nie czyta......:crazy:

Aktywacja rozpoznawania znaków
Wymaga kamery na przedniej szybie
Wybierz sterownik 5F (Elektronika układów informacyjnych)
Dostęp bezpieczeństwa (20103)
Adaptacje
Wybierz - Car Function Adaptacje Gen 2
- Znajdź submenu - Menu road sign identification display (ON)
- Znajdź submenu - Menu road sign identification display over threshold (ON)
Wybierz - Car Function List Bap Gen 2
- Znajdź submenu - Traffic sign recognition 0x21 (ON)
- Znajdź submenu - Traffic sign recognition 0x21 msg bus (data bus comfort)
Wybierz sterownik A5 (Przednie czujniki systemów wspomagających kierowcę)
Dostęp bezpieczeństwa (20103)
Długie kodowanie (Mode Bajts)
Bajt 1
- Enable Bit 0
Adaptacje
Wybierz - Show signals to speed limits
- Zmień na On
Wybierz - Show additional signals valid
Change value (100111)
Wybierz - Identify traffic signs fusion mode
Wybierz jedną z opcji:
- Fusion of traffic signs
- Traffic Signal Detection
- Electronic Horizon
Wybierz - Function Wybierz sterownik Road Sign Recognition
- Zmień na On
Długie kodowanie (Text mode)
Wybierz - Coding HCA
- Change value Dostęp bezpieczeństwad
Wybierz sterownik 17 (Zestaw wskaźników)
Dostęp bezpieczeństwa (25327)
Długie kodowanie (Mode Bajts)
Bajt 5
Aktywuj Bit 2

prawdopodobnie będziesz potrzebował jeszcze parametryzacje kamery.
Można włączyć albo stricte czytanie ze znaków albo taka kombinacja znaki + navi.

Opublikowano
4 godziny temu, s72024 napisał(a):

Jak - podziel się to potestujemy :)

jest opis na rosyjskich stronach Drive2.ru

Opublikowano
9 godzin temu, SKALD79 napisał(a):

Czy podczas przerabiania lamp z USA na EU  ,wiazki z prądem tez sa przerabiane czy nie ma takiej potrzeby?!:rolleyes:

Po przeróbce lamp na europę, jest mała przeróbka podłączenia bo wtyczka też jest inna w lampach z EU i troszkę inaczej idą przewody. Nie pamiętam ale wydaje mi się że  trzeba jeden podciągnąć dodatkowy. Z tego co wiem, to nikt nie zakłada innej wtyczki i nie przekłada pinów, tylko jakiś wypustek w obudowie wtyczki, który blokuje nałożenie jej na inne gniazdo jest usuwany i pasuje. Ale to wtedy gdy ktoś wkłada lamy z EU a nie przerabia tych USA.  Musi być trochę inaczej podłączone, bo w lampie tylnej z USA masz miganie stopu razem z kierunkowskazem. Przeróbka polega na tym, że diody są wymienione na żółte w kierunkowskazie i rozłączony jest kierunkowskaz ze stopem w przypadku hamowania i sygnalizacji skręcania. Jeżeli w aucie z USA był dynamiczny kierunkowskaz, to jeżeli przeróbkę robił ktoś z pojęciem, to będziesz dynamiczny miał po przerobieniu, tylko potrzebne jest kodowanie. Co symbli lamp, to:  80A 945 307 B  to lampa Oled, 80A 945 076 USA, 80A 945 076 Europa.

Opublikowano
W dniu 21.11.2024 o 12:54, januszbi napisał(a):

Cześć.

Trochę nowych wieści w sprawie radia europejskiego w aucie z USA.

Z braku czasu ciągle zwlekam z tematem, ale zamierzam w grudniu wymienić jednostkę na europejską. Jednostkę już mam zakupioną i czeka. Z tego co wiem na dziś to w jednostce z Usa jest radio satelitarne, w Europie cyfrowe. Radia różnią się jedną wtyczką. W wersji z USa jest czarna, w wersji z EU jest niebieska. Żeby po zmianie radia na jednostkę EU było radio cyfrowe to oprócz kodowania, trzeba jeszcze dołożyć antenę do radia cyfrowego. Można dołożyć podobno antenę jakąś chińską na sztukę, żeby nie rozbierać auta, bo chyba to wiązałoby się z wymianą "rekina" na dachu na EU. Podejrzewam. Po takich zmianach jest radio cyfrowe i w końcu działa tzw RDS, czyli nie zanika sygnał po odjechaniu od nadajnika. Mankamentem jest to, że nie ma pictogramów poszczególnych stacji radiowych , tak jest to w aucie kupionym u dealera w EU. Bierze się to stąd, że treśći , między innymi pictogramy pobierane są przez połączenie internetowe, a ono jest realizowane przez moduł Sos. Zamierzam pokombinować i z radiem i z modułem Sos z Eu. Może też zadziała połączenie SOS, bo teraz mimo, że świeci się na zielono, nie działa. Najpewniej wydarzy to się w grudniu. Dam znać o efektach. Mam też prośbę, żebyście napisali, czy u Was po konwersji radia z USA na EU, też nie działa RDS, czyli przy długich trasach gubi sygnał i trzeba ręcznie szukać bliższego nadajnika. Podobno to wynika z tego że to jest z czymś tam połączone i nie da się tego rozdzielić itd. Dajcie znać proszę. Pozdrawiam

Dalszy ciąg działań. Wymieniony moduł SOS na Europejski, oraz wstawione radio z Eu. Jeszcze nie wszystko działa, bo potrzebna jest antena do radia cyfrowego DAB, ale jesteśmy na etapie rozkminiania dalszego. Ale już widzę np zakres radia FM / DAB, czego nie było w jednostce z USA. Tam był Syrius satelitarny, którego nie było.  Aktualnie testuję różne rzeczy w tym możliwość zalogowania auta do Audi Connect i pewnie po świętach będę miał dalsze informacje.

Opublikowano
W dniu 12.12.2024 o 21:29, SKALD79 napisał(a):

Gdzie ten symbol sie znajduje zeby go odczytac?i jaki on jest?

Podaj numer VIN swojego auta.

 

Opublikowano (edytowane)

WA1CAAFY1M2040847 

jest fabrycznie animacja w tylnich lampach,zostały przerobione z US na EU,chyba nikt ich nie zakodował-_-

Edytowane przez SKALD79
Opublikowano
5 godzin temu, Pulp napisał(a):

jest opis na rosyjskich stronach Drive2.ru

Masz linka? Filtrowałem po po audi, ale jest tego sporo, szukałem po prywatność po rosyjsku, ale nadal nic nie widzę.

Opublikowano
15 godzin temu, SKALD79 napisał(a):

WA1CAAFY1M2040847 

jest fabrycznie animacja w tylnich lampach,zostały przerobione z US na EU,chyba nikt ich nie  zakodował-_-

Lampy masz 80A945075A i 076A. Oczywiście jest animacja. Masz takie samo wyposażenie jak w moim, prestige. Żeby mieć wyświetlenie na Haed Up podpowiedzi nawigacji, musisz sobie przerobić nawigację na europejską. Wtedy też będzie nawigacja na wirtualnym kokpicie. W załączniku masz listę swojego wyposażenia.

document.pdf

  • Like 1
Opublikowano

Ja też miałem fabrycznie kierunek dynamiczny ale po przerobieniu jest zwykły. Póki co tego nie ruszałem bo nie wiem czy wystarczy coś zakodować czy musiałyby zostać zamontowane inne ledy.

Opublikowano
3 godziny temu, Bednar1991 napisał(a):

Ja też miałem fabrycznie kierunek dynamiczny ale po przerobieniu jest zwykły. Póki co tego nie ruszałem bo nie wiem czy wystarczy coś zakodować czy musiałyby zostać zamontowane inne ledy.

Tak jak pisałem w poprzednim poście, że wydaje mi się, że po przeróbce lamp trzeba jeden dodatkowy kabel pociągnąć i zakodować. Jeżeli nic Ci nie sknocili w przeróbce, to pewnie można do tego wrócić. Dowiem się jeszcze na 100% z tym dodatkowym kabelkiem.

  • Like 1
Opublikowano

Kody do wyłączenia komunikatów na starcie

 

5F-Information Electr. > Adaptation - 10 > ENG167432-MAS19887-RSE_configuration-Display info window for current privacy settings

Disable profile selection: unit 5F - Adaptation > -
Vehicle function list BAP:
IAA PSO 0x52 msg bus > not activated
IAA PSO 0x52 > not activated -
Vehicle menu operation:
Menu IAA PSO > not activated
Menu IAA PSO clamp 15 off > not activated
Menu IAA PSO over threshold high > not activated

  • Like 2
Opublikowano
W dniu 15.12.2024 o 20:17, januszbi napisał(a):

Dalszy ciąg działań. Wymieniony moduł SOS na Europejski, oraz wstawione radio z Eu. Jeszcze nie wszystko działa, bo potrzebna jest antena do radia cyfrowego DAB, ale jesteśmy na etapie rozkminiania dalszego. Ale już widzę np zakres radia FM / DAB, czego nie było w jednostce z USA. Tam był Syrius satelitarny, którego nie było.  Aktualnie testuję różne rzeczy w tym możliwość zalogowania auta do Audi Connect i pewnie po świętach będę miał dalsze informacje.

Pojawiły ci sie kolorowe loga stacji radiowzch? Gdzie dokładnie znajduje sie modul SOS, mozesz podac jakis pasujący nr europejski?

Opublikowano
13 godzin temu, Pulp napisał(a):

Pojawiły ci sie kolorowe loga stacji radiowzch? Gdzie dokładnie znajduje sie modul SOS, mozesz podac jakis pasujący nr europejski?

Kolorowych pictogramów jeszcze nie mam, bo nie dołożyłem jeszcze anteny do DAB. Pewnie po świętach się tym zajmę. Moduł znajduje się pod schowkiem/podłokietnikiem, w tunelu środkowym. Póki co korzystam z radia opisanego w MMI jako FM/DAB. Ja włożyłem moduł SOS o numerze 4KE 035 282 A. Póki co jak mam wolną chwilę to staram się zgłębiać temat. Doszliśmy do tego, że o ile w autach z USA i EU szyby boczne są w zasadzie o tym samym symbolu, to szyba tylna jest o innym symbolu w aucie z USA i o innym w aucie z EU. Mówimy o autach z tego samego okresu produkcji. W tej szybie oprócz podgrzewania jest jeszcze antena. Szyby wymienić nie zamierzam, działania idą w kierunku dołożenia jakieś anteny dodatkowo.

Coś więcej postaram się napisać po świętach. Też już chciałbym mieć to uruchomione, no ale muszę poczekać. Nie wiem też czy po zmianie radia na EU stacje będą się dalej gubić. W święta będzie okazja, to przekonam się przy dłuższej jeździe czy RDS działa.

Opublikowano

Ja kupiłem swój moduł za nie całe 300 zł, a teraz widzę że są 500 zł w górę. Nowy w serwisie kosztuje 5.400 brutto :mad:

Opublikowano
W dniu 16.12.2024 o 16:59, januszbi napisał(a):

Tak jak pisałem w poprzednim poście, że wydaje mi się, że po przeróbce lamp trzeba jeden dodatkowy kabel pociągnąć i zakodować. Jeżeli nic Ci nie sknocili w przeróbce, to pewnie można do tego wrócić. Dowiem się jeszcze na 100% z tym dodatkowym kabelkiem.

Witam trzeba dociągnąć po 1 przewodzie do każdej z lamp. lampa lewa (MX5) z 3 pinu w lampie do modułu komfortu lewa strona bagaznika do wtyczki T17b (czarna wtyczka 17-pinowa) na pin nr 4    natomiast prawa lampa MX6 z 3 pinu w lampę do wtyczki T17a (brązowa 17-pinowa) na pin nr 3 

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie