Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
36 minut temu, SKALD79 napisał(a):

Kolejny temat...

Znaki Drogowe.... czy do tej opcji jest nie zbędna Nawigacja ,na tą chwile nie mam jeszcze wgrane, i znakow drogowych nie czyta......:crazy:

Aktywacja rozpoznawania znaków
Wymaga kamery na przedniej szybie
Wybierz sterownik 5F (Elektronika układów informacyjnych)
Dostęp bezpieczeństwa (20103)
Adaptacje
Wybierz - Car Function Adaptacje Gen 2
- Znajdź submenu - Menu road sign identification display (ON)
- Znajdź submenu - Menu road sign identification display over threshold (ON)
Wybierz - Car Function List Bap Gen 2
- Znajdź submenu - Traffic sign recognition 0x21 (ON)
- Znajdź submenu - Traffic sign recognition 0x21 msg bus (data bus comfort)
Wybierz sterownik A5 (Przednie czujniki systemów wspomagających kierowcę)
Dostęp bezpieczeństwa (20103)
Długie kodowanie (Mode Bajts)
Bajt 1
- Enable Bit 0
Adaptacje
Wybierz - Show signals to speed limits
- Zmień na On
Wybierz - Show additional signals valid
Change value (100111)
Wybierz - Identify traffic signs fusion mode
Wybierz jedną z opcji:
- Fusion of traffic signs
- Traffic Signal Detection
- Electronic Horizon
Wybierz - Function Wybierz sterownik Road Sign Recognition
- Zmień na On
Długie kodowanie (Text mode)
Wybierz - Coding HCA
- Change value Dostęp bezpieczeństwad
Wybierz sterownik 17 (Zestaw wskaźników)
Dostęp bezpieczeństwa (25327)
Długie kodowanie (Mode Bajts)
Bajt 5
Aktywuj Bit 2

prawdopodobnie będziesz potrzebował jeszcze parametryzacje kamery.
Można włączyć albo stricte czytanie ze znaków albo taka kombinacja znaki + navi.

Opublikowano
4 godziny temu, s72024 napisał(a):

Jak - podziel się to potestujemy :)

jest opis na rosyjskich stronach Drive2.ru

Opublikowano
9 godzin temu, SKALD79 napisał(a):

Czy podczas przerabiania lamp z USA na EU  ,wiazki z prądem tez sa przerabiane czy nie ma takiej potrzeby?!:rolleyes:

Po przeróbce lamp na europę, jest mała przeróbka podłączenia bo wtyczka też jest inna w lampach z EU i troszkę inaczej idą przewody. Nie pamiętam ale wydaje mi się że  trzeba jeden podciągnąć dodatkowy. Z tego co wiem, to nikt nie zakłada innej wtyczki i nie przekłada pinów, tylko jakiś wypustek w obudowie wtyczki, który blokuje nałożenie jej na inne gniazdo jest usuwany i pasuje. Ale to wtedy gdy ktoś wkłada lamy z EU a nie przerabia tych USA.  Musi być trochę inaczej podłączone, bo w lampie tylnej z USA masz miganie stopu razem z kierunkowskazem. Przeróbka polega na tym, że diody są wymienione na żółte w kierunkowskazie i rozłączony jest kierunkowskaz ze stopem w przypadku hamowania i sygnalizacji skręcania. Jeżeli w aucie z USA był dynamiczny kierunkowskaz, to jeżeli przeróbkę robił ktoś z pojęciem, to będziesz dynamiczny miał po przerobieniu, tylko potrzebne jest kodowanie. Co symbli lamp, to:  80A 945 307 B  to lampa Oled, 80A 945 076 USA, 80A 945 076 Europa.

Opublikowano
W dniu 21.11.2024 o 12:54, januszbi napisał(a):

Cześć.

Trochę nowych wieści w sprawie radia europejskiego w aucie z USA.

Z braku czasu ciągle zwlekam z tematem, ale zamierzam w grudniu wymienić jednostkę na europejską. Jednostkę już mam zakupioną i czeka. Z tego co wiem na dziś to w jednostce z Usa jest radio satelitarne, w Europie cyfrowe. Radia różnią się jedną wtyczką. W wersji z USa jest czarna, w wersji z EU jest niebieska. Żeby po zmianie radia na jednostkę EU było radio cyfrowe to oprócz kodowania, trzeba jeszcze dołożyć antenę do radia cyfrowego. Można dołożyć podobno antenę jakąś chińską na sztukę, żeby nie rozbierać auta, bo chyba to wiązałoby się z wymianą "rekina" na dachu na EU. Podejrzewam. Po takich zmianach jest radio cyfrowe i w końcu działa tzw RDS, czyli nie zanika sygnał po odjechaniu od nadajnika. Mankamentem jest to, że nie ma pictogramów poszczególnych stacji radiowych , tak jest to w aucie kupionym u dealera w EU. Bierze się to stąd, że treśći , między innymi pictogramy pobierane są przez połączenie internetowe, a ono jest realizowane przez moduł Sos. Zamierzam pokombinować i z radiem i z modułem Sos z Eu. Może też zadziała połączenie SOS, bo teraz mimo, że świeci się na zielono, nie działa. Najpewniej wydarzy to się w grudniu. Dam znać o efektach. Mam też prośbę, żebyście napisali, czy u Was po konwersji radia z USA na EU, też nie działa RDS, czyli przy długich trasach gubi sygnał i trzeba ręcznie szukać bliższego nadajnika. Podobno to wynika z tego że to jest z czymś tam połączone i nie da się tego rozdzielić itd. Dajcie znać proszę. Pozdrawiam

Dalszy ciąg działań. Wymieniony moduł SOS na Europejski, oraz wstawione radio z Eu. Jeszcze nie wszystko działa, bo potrzebna jest antena do radia cyfrowego DAB, ale jesteśmy na etapie rozkminiania dalszego. Ale już widzę np zakres radia FM / DAB, czego nie było w jednostce z USA. Tam był Syrius satelitarny, którego nie było.  Aktualnie testuję różne rzeczy w tym możliwość zalogowania auta do Audi Connect i pewnie po świętach będę miał dalsze informacje.

Opublikowano
W dniu 12.12.2024 o 21:29, SKALD79 napisał(a):

Gdzie ten symbol sie znajduje zeby go odczytac?i jaki on jest?

Podaj numer VIN swojego auta.

 

Opublikowano (edytowane)

WA1CAAFY1M2040847 

jest fabrycznie animacja w tylnich lampach,zostały przerobione z US na EU,chyba nikt ich nie zakodował-_-

Edytowane przez SKALD79
Opublikowano
5 godzin temu, Pulp napisał(a):

jest opis na rosyjskich stronach Drive2.ru

Masz linka? Filtrowałem po po audi, ale jest tego sporo, szukałem po prywatność po rosyjsku, ale nadal nic nie widzę.

Opublikowano
15 godzin temu, SKALD79 napisał(a):

WA1CAAFY1M2040847 

jest fabrycznie animacja w tylnich lampach,zostały przerobione z US na EU,chyba nikt ich nie  zakodował-_-

Lampy masz 80A945075A i 076A. Oczywiście jest animacja. Masz takie samo wyposażenie jak w moim, prestige. Żeby mieć wyświetlenie na Haed Up podpowiedzi nawigacji, musisz sobie przerobić nawigację na europejską. Wtedy też będzie nawigacja na wirtualnym kokpicie. W załączniku masz listę swojego wyposażenia.

document.pdf

  • Like 1
Opublikowano

Ja też miałem fabrycznie kierunek dynamiczny ale po przerobieniu jest zwykły. Póki co tego nie ruszałem bo nie wiem czy wystarczy coś zakodować czy musiałyby zostać zamontowane inne ledy.

Opublikowano
3 godziny temu, Bednar1991 napisał(a):

Ja też miałem fabrycznie kierunek dynamiczny ale po przerobieniu jest zwykły. Póki co tego nie ruszałem bo nie wiem czy wystarczy coś zakodować czy musiałyby zostać zamontowane inne ledy.

Tak jak pisałem w poprzednim poście, że wydaje mi się, że po przeróbce lamp trzeba jeden dodatkowy kabel pociągnąć i zakodować. Jeżeli nic Ci nie sknocili w przeróbce, to pewnie można do tego wrócić. Dowiem się jeszcze na 100% z tym dodatkowym kabelkiem.

  • Like 1
Opublikowano

Kody do wyłączenia komunikatów na starcie

 

5F-Information Electr. > Adaptation - 10 > ENG167432-MAS19887-RSE_configuration-Display info window for current privacy settings

Disable profile selection: unit 5F - Adaptation > -
Vehicle function list BAP:
IAA PSO 0x52 msg bus > not activated
IAA PSO 0x52 > not activated -
Vehicle menu operation:
Menu IAA PSO > not activated
Menu IAA PSO clamp 15 off > not activated
Menu IAA PSO over threshold high > not activated

  • Like 2
Opublikowano
W dniu 15.12.2024 o 20:17, januszbi napisał(a):

Dalszy ciąg działań. Wymieniony moduł SOS na Europejski, oraz wstawione radio z Eu. Jeszcze nie wszystko działa, bo potrzebna jest antena do radia cyfrowego DAB, ale jesteśmy na etapie rozkminiania dalszego. Ale już widzę np zakres radia FM / DAB, czego nie było w jednostce z USA. Tam był Syrius satelitarny, którego nie było.  Aktualnie testuję różne rzeczy w tym możliwość zalogowania auta do Audi Connect i pewnie po świętach będę miał dalsze informacje.

Pojawiły ci sie kolorowe loga stacji radiowzch? Gdzie dokładnie znajduje sie modul SOS, mozesz podac jakis pasujący nr europejski?

Opublikowano
13 godzin temu, Pulp napisał(a):

Pojawiły ci sie kolorowe loga stacji radiowzch? Gdzie dokładnie znajduje sie modul SOS, mozesz podac jakis pasujący nr europejski?

Kolorowych pictogramów jeszcze nie mam, bo nie dołożyłem jeszcze anteny do DAB. Pewnie po świętach się tym zajmę. Moduł znajduje się pod schowkiem/podłokietnikiem, w tunelu środkowym. Póki co korzystam z radia opisanego w MMI jako FM/DAB. Ja włożyłem moduł SOS o numerze 4KE 035 282 A. Póki co jak mam wolną chwilę to staram się zgłębiać temat. Doszliśmy do tego, że o ile w autach z USA i EU szyby boczne są w zasadzie o tym samym symbolu, to szyba tylna jest o innym symbolu w aucie z USA i o innym w aucie z EU. Mówimy o autach z tego samego okresu produkcji. W tej szybie oprócz podgrzewania jest jeszcze antena. Szyby wymienić nie zamierzam, działania idą w kierunku dołożenia jakieś anteny dodatkowo.

Coś więcej postaram się napisać po świętach. Też już chciałbym mieć to uruchomione, no ale muszę poczekać. Nie wiem też czy po zmianie radia na EU stacje będą się dalej gubić. W święta będzie okazja, to przekonam się przy dłuższej jeździe czy RDS działa.

Opublikowano

Ja kupiłem swój moduł za nie całe 300 zł, a teraz widzę że są 500 zł w górę. Nowy w serwisie kosztuje 5.400 brutto :mad:

Opublikowano
W dniu 16.12.2024 o 16:59, januszbi napisał(a):

Tak jak pisałem w poprzednim poście, że wydaje mi się, że po przeróbce lamp trzeba jeden dodatkowy kabel pociągnąć i zakodować. Jeżeli nic Ci nie sknocili w przeróbce, to pewnie można do tego wrócić. Dowiem się jeszcze na 100% z tym dodatkowym kabelkiem.

Witam trzeba dociągnąć po 1 przewodzie do każdej z lamp. lampa lewa (MX5) z 3 pinu w lampie do modułu komfortu lewa strona bagaznika do wtyczki T17b (czarna wtyczka 17-pinowa) na pin nr 4    natomiast prawa lampa MX6 z 3 pinu w lampę do wtyczki T17a (brązowa 17-pinowa) na pin nr 3 

 

Opublikowano

Może trzeba coś w końcu ruszyć z Audi Connect dla aut z USA. Mam prośbę do wszystkich, którzy mają Q5 z USA od roku 2021 w górę. Możecie napisać jak wygląda u Was dopisywanie głównego użytkownika. Wiadomo, że system szuka sieci firmy Verizon z USA i rejestracja się nie udaje, ale chodzi mi o ten pierwszy etap z wpisywaniem kodu itd. Chciałbym, aby sprawę opisali, zarówno Ci, którzy mają jeszcze jednostki nie przerobione na Europę, jak i te prosto z USA.

Opublikowano
W dniu 23.12.2024 o 13:31, januszbi napisał(a):

Może trzeba coś w końcu ruszyć z Audi Connect dla aut z USA. Mam prośbę do wszystkich, którzy mają Q5 z USA od roku 2021 w górę. Możecie napisać jak wygląda u Was dopisywanie głównego użytkownika. Wiadomo, że system szuka sieci firmy Verizon z USA i rejestracja się nie udaje, ale chodzi mi o ten pierwszy etap z wpisywaniem kodu itd. Chciałbym, aby sprawę opisali, zarówno Ci, którzy mają jeszcze jednostki nie przerobione na Europę, jak i te prosto z USA.

Witam. Posiadam Audi Q5 2021 Prestige USA. Na chwilę obecną nie mam tylko zakodowanych map Europejskich (potrzeba wylutowania procesora do zmiany regionu to sztoś) i lampy przednie nie działają jako matrycowe w trybie automatycznym, tylko on/off (lampy przednie mam europejskie). Na razie nie podejmowałem żadnych prób rejestracji aplikacji MyAudi (prawdopodobnie będę musiał jechać do dealera), ale też osoba która kodowała moje auto po raz pierwszy prawdopodobnie nie resetowała głównego użytkownika, i po prostu wyłączyła mi User Menu. Więc na pewno nie będzie zbyt wiele pomocy z mojej strony. 

Z niecierpliwością czekam na wyniki testów po zainstalowaniu i aktywowaniu modułów europejskich. :) 

 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 23.12.2024 o 13:31, januszbi napisał(a):

Może trzeba coś w końcu ruszyć z Audi Connect dla aut z USA. Mam prośbę do wszystkich, którzy mają Q5 z USA od roku 2021 w górę. Możecie napisać jak wygląda u Was dopisywanie głównego użytkownika. Wiadomo, że system szuka sieci firmy Verizon z USA i rejestracja się nie udaje, ale chodzi mi o ten pierwszy etap z wpisywaniem kodu itd. Chciałbym, aby sprawę opisali, zarówno Ci, którzy mają jeszcze jednostki nie przerobione na Europę, jak i te prosto z USA.

Hej. U mnie wygląda to w następujący sposób: (fotki). Jednostka po konwersji na Europę.

Fajnie byłoby się z tym uporać:):):):)

Pozdrowienia i najlepszego w Nowym Roku

20241226_135059.jpg

20241226_134933.jpg

20241226_134921.jpg

20241226_134858.jpg

20241226_135253.jpg

20241226_135158.jpg

Edytowane przez adam-b.
Opublikowano
2 godziny temu, adam-b. napisał(a):

Hej. U mnie wygląda to w następujący sposób: (fotki). Jednostka po konwersji na Europę.

Fajnie byłoby się z tym uporać:):):):)

Pozdrowienia i najlepszego w Nowym Roku

20241226_135059.jpg

20241226_134933.jpg

20241226_134921.jpg

20241226_134858.jpg

20241226_135253.jpg

20241226_135158.jpg

U mnie jest idenytycznie, mozna zalozyc jedynie lokalnego uztkowania bez polaczenia z myaudi, a mam jednostke europejska. Zeby zalogowac sie trzeba miec VIN dodany do sieci SIM europejskiej czego dealerzy audi nie robia i koniec.

Opublikowano

Ja sie tego dziadostwa pozbylem ,tzn ktos mi to wykasował co chwile informacja o użytkowniku....:angry:do nieczego mi to nie potrzebne....:P

Opublikowano
17 godzin temu, adam-b. napisał(a):

Hej. U mnie wygląda to w następujący sposób: (fotki). Jednostka po konwersji na Europę.

Fajnie byłoby się z tym uporać:):):):)

Pozdrowienia i najlepszego w Nowym Roku

20241226_135059.jpg

20241226_134933.jpg

20241226_134921.jpg

20241226_134858.jpg

20241226_135253.jpg

20241226_135158.jpg

Czyli masz w tej chwili dokładnie to samo jak ja miałem po konwersji jednostki z USA na EU. Teraz kiedy mam wstawione radio europejskie, nie mam menu do wstawienia danych dla głównego użytkownika, nawet nie mogę się dopisać jako użytkownik gość.

Muszę chyba na chwilę wrócić do jednostki z USA i popróbować różne sztuczki.

Opublikowano
15 godzin temu, Pulp napisał(a):

U mnie jest idenytycznie, mozna zalozyc jedynie lokalnego uztkowania bez polaczenia z myaudi, a mam jednostke europejska. Zeby zalogowac sie trzeba miec VIN dodany do sieci SIM europejskiej czego dealerzy audi nie robia i koniec.

Dealer Audi potwierdzi Ci w systemie że jesteś głównym użytkownikiem, bo on tylko stwierdza na podstawie dowodu rejestracyjnego że auto jest Twoją własnością. Problem jest w tym, że w Europie Audi wybrało firmę z Irlandii Cubic Telecom do obsługi przesyłu danych, a w USA jest to firma Verizon . Firmy te ze sobą nie współpracują. I tak firma Cubic ma swojej bazie Viny aut produkowanych na EU, a firma Verizon ma Viny aut na USA. Jest po długiej korespondencji i z jedną firmą i drugą. Nie ma możliwości dopisania Vinu z USA do bazy firmy Cubic Telecom. I koniec. Ale na ile dobrze to wszystko rozumiem, to brak dopisania do bazy skutkuje tylko tym, że nie możesz skorzystać z dodatkowych funkcji oferowanych przez Audi przez system myAudi, czyli function on demand. Nie możesz nic dokupywać online i tak dalej. Natomiast nie ma to nic wspólnego z tym że mógłbyś się połączyć z myaudi i widzieć parę rzeczy w aplikacji itd. Jest tylko kwestia połączenia jednorazowego. Potem korzystasz już ze swojego źródła przesyłu, np telefonu. Poza tym nie wszyscy wiedzą że są dwie aplikacje my audi.  myAudi to europejska wersja i my.audi.com to wersja dla USA. Ja mam konto na obydwu aplikacjach i auto mam potwierdzone przez dealera zarówno w Polsce jak i w USA. Zmieniłem ostatnio moduł SOS na EU i mam połączenie awaryjne z operatorem Audi. Jak miałem moduł USA to mimo tego iż wszystko świeciło się na zielono, to po wciśnięciu guzika po chwili mielenia pojawiał się komunikat o braku połączenia, co jest logiczne szukał amerykańskiej sieci. Teraz po wciśnięciu guzika zgłasza się operator z centrum Audi . Przeprosiłem, powiedziałem że miałem problem z modułem i powiedział, że ok usuwa zgłoszenie. Ale w tym czasie u mnie na ekranie pojawiły się dane do lokalizacji mojego auta, pewnie na wypadek gdyby z jakiegoś powodu on ich nie widział. Pomysł jaki przychodzi mi głowy, to włożenie ponowne radia z Usa i spróbowanie połączenia myAudi z modułem SOS z EU. I tyle. Ale to pewnie po Nowym Roku.

  • Like 1
Opublikowano
W dniu 15.12.2024 o 16:23, Bednar1991 napisał(a):

Aktywacja rozpoznawania znaków
Wymaga kamery na przedniej szybie
Wybierz sterownik 5F (Elektronika układów informacyjnych)
Dostęp bezpieczeństwa (20103)
Adaptacje
Wybierz - Car Function Adaptacje Gen 2
- Znajdź submenu - Menu road sign identification display (ON)
- Znajdź submenu - Menu road sign identification display over threshold (ON)
Wybierz - Car Function List Bap Gen 2
- Znajdź submenu - Traffic sign recognition 0x21 (ON)
- Znajdź submenu - Traffic sign recognition 0x21 msg bus (data bus comfort)
Wybierz sterownik A5 (Przednie czujniki systemów wspomagających kierowcę)
Dostęp bezpieczeństwa (20103)
Długie kodowanie (Mode Bajts)
Bajt 1
- Enable Bit 0
Adaptacje
Wybierz - Show signals to speed limits
- Zmień na On
Wybierz - Show additional signals valid
Change value (100111)
Wybierz - Identify traffic signs fusion mode
Wybierz jedną z opcji:
- Fusion of traffic signs
- Traffic Signal Detection
- Electronic Horizon
Wybierz - Function Wybierz sterownik Road Sign Recognition
- Zmień na On
Długie kodowanie (Text mode)
Wybierz - Coding HCA
- Change value Dostęp bezpieczeństwad
Wybierz sterownik 17 (Zestaw wskaźników)
Dostęp bezpieczeństwa (25327)
Długie kodowanie (Mode Bajts)
Bajt 5
Aktywuj Bit 2

prawdopodobnie będziesz potrzebował jeszcze parametryzacje kamery.
Można włączyć albo stricte czytanie ze znaków albo taka kombinacja znaki + navi.

Możesz dać znać jakiego kabelka używasz, bo ja mam taki , który nie czyta niestety tych chyba najważniejszych sterowników.

Opublikowano
9 godzin temu, januszbi napisał(a):

Dealer Audi potwierdzi Ci w systemie że jesteś głównym użytkownikiem, bo on tylko stwierdza na podstawie dowodu rejestracyjnego że auto jest Twoją własnością. Problem jest w tym, że w Europie Audi wybrało firmę z Irlandii Cubic Telecom do obsługi przesyłu danych, a w USA jest to firma Verizon . Firmy te ze sobą nie współpracują. I tak firma Cubic ma swojej bazie Viny aut produkowanych na EU, a firma Verizon ma Viny aut na USA. Jest po długiej korespondencji i z jedną firmą i drugą. Nie ma możliwości dopisania Vinu z USA do bazy firmy Cubic Telecom. I koniec. Ale na ile dobrze to wszystko rozumiem, to brak dopisania do bazy skutkuje tylko tym, że nie możesz skorzystać z dodatkowych funkcji oferowanych przez Audi przez system myAudi, czyli function on demand. Nie możesz nic dokupywać online i tak dalej. Natomiast nie ma to nic wspólnego z tym że mógłbyś się połączyć z myaudi i widzieć parę rzeczy w aplikacji itd. Jest tylko kwestia połączenia jednorazowego. Potem korzystasz już ze swojego źródła przesyłu, np telefonu. Poza tym nie wszyscy wiedzą że są dwie aplikacje my audi.  myAudi to europejska wersja i my.audi.com to wersja dla USA. Ja mam konto na obydwu aplikacjach i auto mam potwierdzone przez dealera zarówno w Polsce jak i w USA. Zmieniłem ostatnio moduł SOS na EU i mam połączenie awaryjne z operatorem Audi. Jak miałem moduł USA to mimo tego iż wszystko świeciło się na zielono, to po wciśnięciu guzika po chwili mielenia pojawiał się komunikat o braku połączenia, co jest logiczne szukał amerykańskiej sieci. Teraz po wciśnięciu guzika zgłasza się operator z centrum Audi . Przeprosiłem, powiedziałem że miałem problem z modułem i powiedział, że ok usuwa zgłoszenie. Ale w tym czasie u mnie na ekranie pojawiły się dane do lokalizacji mojego auta, pewnie na wypadek gdyby z jakiegoś powodu on ich nie widział. Pomysł jaki przychodzi mi głowy, to włożenie ponowne radia z Usa i spróbowanie połączenia myAudi z modułem SOS z EU. I tyle. Ale to pewnie po Nowym Roku.

Moim zdaniem brak dopisania do bazy skutkuje, rowniez brakiem polaczenia z myaudi, ale mam nadzieje, ue sie myle :)

Opublikowano
10 godzin temu, januszbi napisał(a):

Możesz dać znać jakiego kabelka używasz, bo ja mam taki , który nie czyta niestety tych chyba najważniejszych sterowników.

ja korzystam z obd11 w wersji pro

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie