Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jedna uwaga dla tych, którzy sprowadzili auto z USA , jeszcze nie zrobili konwersji systemu na EU, a chcą żeby nie widniał jako właściciel, ktoś wpisany w system w USA.

Sprawę przypomniał mi jeden z forumowiczów , za co mu dziękuję. Przed konwersją trzeba koniecznie zmienić właściciela w systemie, tzn usunąć poprzedniego jak jest i dopisać siebie, bo po konwersji bywa różnie, ale prawie zawsze nic tam już się nie da zrobić. Różne są opinie na temat tego dlaczego, słyszałem taką, że coś jest zablokowane lub nie do końca wgrane z barku miejsca. Nie wiem, powtarzam, a temat zgłębiam od dawna. Śmiem twierdzić, że byłem jednym z pierwszych, którzy sprowadzili Q5 nowy model.  Jak ja swoje auto sprowadzałem w 2021 roku, to musiałem czekać aż pojawi się opcja przeróbki systemu medialnego, bo jeszcze nikt tego nie robił. Wysyłali te jednostki gdzieś za granicę do przeróbki. Obecnie , przynajmniej ja znam jednego gościa, który robi to sam na miejscu. Jeżeli słyszycie , że musicie wysłać radio wcześniej, a potem podjechać tylko na jego zamontowanie i ewentualne kodowanie, tzn że gość tego nie robi sam tylko wysyła gdzieś. Obecnie walczę z zamontowanym radiem z EU. Po zamontowaniu, radio widziało mnie jako właściciela, tak jak w z radiem z USA, ale po resecie do fabrycznych, który zrobiłem, żeby ewentualnie dopisywać się od nowa, wszystkie funkcje dopisywania użytkownika są nie aktywne. Nawet nie mogę dopisać się jako gość. Ale walka będzie dalej trwać, zobaczymy co dalej.

Opublikowano

Witam, udało się może ustalić cos odnośnie Connect. podobnie jak ty walczę z możliwością ustanowienia się jako użytkownika głównego w aucie. Pojazd z USA 2019r. 

W aucie mam pakiet Audi Connect Care który w USA został przydzielony na 10 lat wiec do 2029r.

Mam dwa konta PL i USA osobne

--W PL - jestem użytkownikiem głównym w apce jak i aucie widzę ze mam ten pakiet, również w aplikacji widzę ze jestem użytkownikiem głównym niestety po polaczeniu w MMi danymi polskimi w aplikacji nadal nie widzę statusu pojazdu.

--W USA - udało mi się telefonicznie dodać jako użytkownika głównego dziś, ale na chwile obecna nie widzę w pace tej informacji + po zalogowaniu w MMi ta sama sytuacja widzę licencje dostępne ale już apce nie widać. 

 

Sterownik MMi po konwersji na PL czyta kartę SIM z Internetem + wymieniowy moduł GSM na EU

Usługi przeniesione na EU tak mi powiedzieli w ASO Pl wiec teraz pytania który serwer obsługuje ten EU Cubic Telecom czy USA Verizon?

Bo jeżeli i tak Verizon a usługi audi przeniosło na Eu to nie wiem czy nie ma zgrzytu>>??

Byłbym wdzieczny za wszelkie info bo grzebie juz długo

Opublikowano (edytowane)

Sprawdzałem obecną sytuację w aucie jeszcze raz tak jak poprzednio mimo że w PL jestem użytkownikiem głównym to nie mogę się w nim zalogować tymi danymi- błedne dane.

Logowanie kontem z USA przebiega bez problemu i teraz jestem ustanowiony jako użytkownik główny. Jednak nadal nie daje mi to funkcjonalności serwisów mimo że mam licencję. 

Czy SOS musi być aktywny żeby działało połączenie z usługą connect?

Czy nie ma to żadnego wpływu na połączenie.

Dodatkowo znalazłem informację o tym że od 2022 roku dostawca serwisów connect USA całkowicie zrezygnował z sygnału 3G na 4G.

Powodowało to nie działanie funkcji connect i w autach były montowane w gniazdo obd dodatkowe urządzenia, ale już obsługiwanie odbywało się przez inną aplikacje Motion for Audi connect.

Edytowane przez Johnu
Opublikowano
W dniu 5.01.2025 o 08:04, Johnu napisał(a):

received_1680064909519470.jpeg

to moze byc dobry trop, pytanie czy ktos moze pobrac apke (trzeba zainstowalc przez apk, bo ta apka nie jest dostepna w google play w pl), ja mam za stary telefon i nie wspiera mi tego pliku

Opublikowano (edytowane)

Na chwilę obecną sprawa z MyAudi u mnie wygląda tak.

Konto Gmail / ICloud USA

Konto MyAudi USA 

Telefon na rynek amerykański

-Gmail po to że mogę się zalogować na profil MyAudi -audiusa.com, okazuje się że auto ciągle jest na rynku amerykańskim i można przeglądać wszystko co dotyczy connect, można wykupić licencję connect wszystko dzięki temu jest dostępne.

- myaudi USA bez problemu loguje się w samochodzie z kodem Pin 8 cyfrowym 

- telefon zakupiłem bo jest potrzebny przy weryfikacjach kont etc.

Obecnie dzwoniłem do dealera w USA i zostałem przypisany jako użytkownik główny pojazdu( przypisanie tu w PL nic nie daje), nawet nie można się zalogować tymi danymi do MMI. Teraz jeszcze kwestia w jakim systemie GSM działa mib.

Podsumowując przepisanie auta na rynek EU nic nie zmienia. Auto nadal jest na rynku USA i robiąc wszystko jakby w USA sprawia że to działa. Jutro będę może wiedział coś więcej.

Edytowane przez Johnu
Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, Pulp napisał(a):

to moze byc dobry trop, pytanie czy ktos moze pobrac apke (trzeba zainstowalc przez apk, bo ta apka nie jest dostepna w google play w pl), ja mam za stary telefon i nie wspiera mi tego pliku

Możesz pobrać przez APKPure, ale jakbyś miał to wszystko co ja w wersji USA gmail etc to pobierasz normalnie bez problemu. Ale jeszcze nie próbowałem, narazie duszę temat z MyAudi

Edytowane przez Johnu
Opublikowano

Wszystko jest w poprzednich wpisach. Nie da się przepisać vinu auta z USA do bazy danych Eu którą zarządza Cubic Telecom. Potwierdzone w Cubic T. Masz auto z 2019 roku , więc masz slot na kartę SIM. Nowy model ma eSim. Masz o tyle łatwiej. Co do modułu SOS to w nowych autach odpowiada oczywiście za telefon alarmowy i za pobieranie pictogramów stacji radiowych do radia cyfrowego DBA. Pewnie za jeszcze inne rzeczy ale jeszcze nie rozpracowane do końca.

Opublikowano

Chciałem trochę uporządkować sprawy z Audi Connect. Tzn sam jestem z tych osób, które nie lubią, jak mają coś w aucie co jest niesprawne albo z czego nie mogą skorzystać. Stąd też drążenie sprawy w kilku kwestiach, w tym z Audi Connect. Nabywca Audi z USA lub w EU po zakupie samochodu, przy pomocy dealera ustawia siebie jako głównego użytkownika i loguje się do auta przez aplikację i w ramach tej usługi może po ustanowieniu indywidualnego pinu otwierać zdalnie auto i zamykać, sprawdzać stan paliwa i pewnie parę innych mało istotnych rzeczy. Może też skorzystać z funkcji FOD ( Functions on Demand), czyli dokupić sobie coś czego w aucie nie ma, np na jakiś czas albo na stałe, np mapę do nawigacji itd. Nabywca w USA robi to przez kartę eSim umiejscowioną w jednostce radia (tak to nazwijmy) udostępnioną przez amerykańską sieć Verizon, nabywca z EU przez kartę eSim udostępnioną przez firmę telekomunikacyjną z Irlandii - Cubic Telekom. I najważniejsze.  Obydwie firmy ze sobą nie współpracują. Jedna ma bazę VIN aut z EU, a druga z USA. Nie można dopisać do bazy EU auta z USA i odwrotnie. Czym to skutkuje. Otóż , chcąc mieć dostęp do wszystkich funkcji jakie daje Ci fakt nabycia Audi z USA, to musi być to auto w zasięgu sieci firmy Verizon. Jeżeli nawet uda nam się kiedyś znaleźć jakiś sposób na jednorazowe połączenie z siecią Verizon, będąc  w Europie, po to tylko aby aktywować Audi Connect, to musicie mieć świadomość, że funkcje jakie daje ta aplikacja są generalnie moim zdaniem dość skromne, a po przeniesieniu auta do Europy i po ewentualnym połączeniu, będą jeszcze bardziej niż skromne. Moim zdaniem otrzymamy tylko możliwość otwierania i zamykania auta, sprawdzanie stanu paliwa. Myślę, że funkcja lokalizacji samochodu, to już jest dodatkowo płatna, a z racji przeniesienia auta do Europy, pewnie nie będzie dostępna.

Jakieś serwisy pogodowe też odpadną , bo są dodatkowo płatne. Generalnie odpadną funkcje FOD. Bo z amerykańskich w Europie nie skorzystamy, a Europejskich nigdy nie dostaniemy w ofercie, bo nie ma naszego Viny w bazie EU.

Ja osobiście cały czas coś tam działam w kierunku uruchomienia Audi Connect, ale myślę, że korzyści z tego będzie naprawdę nie za dużo. Chociaż miło jakby działało.

Mieszkasz w bloku na 10 piętrze i nie jesteś pewny czy zamknąłeś auto stojące z drugiej strony bloku. Aplikacją mógłbyś to sprawdzić.

Tak jak pisał kolega wyżej - Johnu. Aplikacja myaudi dla aut z USA się trochę różni od tej z EU. Mam konto zarówno na jednej jak i na drugiej. W obydwu mam swój status potwierdzony przez dealera w Polsce jak i w USA. W Usa pracownik dealera założył mi nawet numer pin, który po zalogowaniu pierwszym mam sobie zmienić na inny. Problem jest tylko z ostatnim etapem połączenia. Póki co nie można go wykonać. Jak widzicie jest mnóstwo zachodu i póki co nic w efektach. Kolega Johnu, ma lepiej bo w jego aucie z 2019 roku jest slot na kartę sim. My w nowych rocznikach mamy tylko eSim.

Podsumowując. Nie demonizujmy korzyści z Audi Connect. Najprawdopodobniej nie uda nam się połączyć audi z USA z aplikacją Audi Connect z EU, napewno jeżeli uda się kiedyś zrobić jakieś połączenie omijające firmę Verizon, to będzie można połączyć z Audi Connect z USA. Tak dla ciekawości, aplikacja myAudi EU pokazuje mi, że mam do odebrania aktualizację mapy, oczywiście USA/Canada/Meksyk, a aplikacja USA nic mi w tym zakresie nie pokazuje. Może się kiedyś uda.

Uzupełnię tylko jako dodatek, że po zmianie radia na EU, mam w końcu RDS i nie muszę szukać ręcznie co 150 km mocniejszego sygnału. Pracuje nad radiem cyfrowym DAB, ale idzie ciężko. Po zmianie modułu SOS na europejski mam połączenie alarmowe. Wykonane i sprawdzone. Moduł europejski pobiera dane internetowe między innymi do radia cyfrowego DAB. Pewnie pobiera też inne rzeczy, ale to jeszcze przed nami.

  • Like 2
Opublikowano
3 godziny temu, januszbi napisał(a):

Wszystko jest w poprzednich wpisach. Nie da się przepisać vinu auta z USA do bazy danych Eu którą zarządza Cubic Telecom. Potwierdzone w Cubic T. Masz auto z 2019 roku , więc masz slot na kartę SIM. Nowy model ma eSim. Masz o tyle łatwiej. Co do modułu SOS to w nowych autach odpowiada oczywiście za telefon alarmowy i za pobieranie pictogramów stacji radiowych do radia cyfrowego DBA. Pewnie za jeszcze inne rzeczy ale jeszcze nie rozpracowane do końca.

Z tego co udało mi się dowiedzieć zewnętrzny SIM o który mowisz odpowiada tylko za funkcje dodatkowe typu informacje drogowe, pogoda, mapa satelitarna. Za informację o pojeździe paliwo, zasięg , zamknięcie odpowiada wewnętrzny esim jednostki. Potwierdzone w aucie europejskim status pojazdu działa bez zewnętrznej karty. SOS jest dodatkowa funkcja jak piszesz, ale przez jego wykodowanie całkowite wewnętrzna esim weszła w "Tryb Samolotowy". Mimo że jestem w USA jako użytkownik główny, to auto przez wykodowanie funkcji SOS nie otrzymuje informacji. Probowałem aktywować sam esim, ale obecnie nie można bo sterownik jest całkowicie nieaktywny. W poniedziałek jestem umówiony u swojego magika ma mi przywrócić SOS i esim. Potwierdził mi również że esim nie będzie działal bez funkcji SOS. 

Osoba która mi sprzedawała moduł LTE europejski do jednostki MiB, potwierdziła mi że sygnał z USA będzie odbierany. 

Nie bawiłbym się w to, ale wiem że mam jeszcze 4 lata funkcji o statusie pojazdu.wiec szkoda żebym nie mógł korzystać. 

Verizon przeszedł na sygnał 4G LTE więc nie powinno być problemu z odbiorem sygnału po wymianie modułu.

Po wkodowaniu SOS będę informował o sprawie

Opublikowano
1 godzinę temu, januszbi napisał(a):

Chciałem trochę uporządkować sprawy z Audi Connect. Tzn sam jestem z tych osób, które nie lubią, jak mają coś w aucie co jest niesprawne albo z czego nie mogą skorzystać. Stąd też drążenie sprawy w kilku kwestiach, w tym z Audi Connect. Nabywca Audi z USA lub w EU po zakupie samochodu, przy pomocy dealera ustawia siebie jako głównego użytkownika i loguje się do auta przez aplikację i w ramach tej usługi może po ustanowieniu indywidualnego pinu otwierać zdalnie auto i zamykać, sprawdzać stan paliwa i pewnie parę innych mało istotnych rzeczy. Może też skorzystać z funkcji FOD ( Functions on Demand), czyli dokupić sobie coś czego w aucie nie ma, np na jakiś czas albo na stałe, np mapę do nawigacji itd. Nabywca w USA robi to przez kartę eSim umiejscowioną w jednostce radia (tak to nazwijmy) udostępnioną przez amerykańską sieć Verizon, nabywca z EU przez kartę eSim udostępnioną przez firmę telekomunikacyjną z Irlandii - Cubic Telekom. I najważniejsze.  Obydwie firmy ze sobą nie współpracują. Jedna ma bazę VIN aut z EU, a druga z USA. Nie można dopisać do bazy EU auta z USA i odwrotnie. Czym to skutkuje. Otóż , chcąc mieć dostęp do wszystkich funkcji jakie daje Ci fakt nabycia Audi z USA, to musi być to auto w zasięgu sieci firmy Verizon. Jeżeli nawet uda nam się kiedyś znaleźć jakiś sposób na jednorazowe połączenie z siecią Verizon, będąc  w Europie, po to tylko aby aktywować Audi Connect, to musicie mieć świadomość, że funkcje jakie daje ta aplikacja są generalnie moim zdaniem dość skromne, a po przeniesieniu auta do Europy i po ewentualnym połączeniu, będą jeszcze bardziej niż skromne. Moim zdaniem otrzymamy tylko możliwość otwierania i zamykania auta, sprawdzanie stanu paliwa. Myślę, że funkcja lokalizacji samochodu, to już jest dodatkowo płatna, a z racji przeniesienia auta do Europy, pewnie nie będzie dostępna.

Jakieś serwisy pogodowe też odpadną , bo są dodatkowo płatne. Generalnie odpadną funkcje FOD. Bo z amerykańskich w Europie nie skorzystamy, a Europejskich nigdy nie dostaniemy w ofercie, bo nie ma naszego Viny w bazie EU.

Ja osobiście cały czas coś tam działam w kierunku uruchomienia Audi Connect, ale myślę, że korzyści z tego będzie naprawdę nie za dużo. Chociaż miło jakby działało.

Mieszkasz w bloku na 10 piętrze i nie jesteś pewny czy zamknąłeś auto stojące z drugiej strony bloku. Aplikacją mógłbyś to sprawdzić.

Tak jak pisał kolega wyżej - Johnu. Aplikacja myaudi dla aut z USA się trochę różni od tej z EU. Mam konto zarówno na jednej jak i na drugiej. W obydwu mam swój status potwierdzony przez dealera w Polsce jak i w USA. W Usa pracownik dealera założył mi nawet numer pin, który po zalogowaniu pierwszym mam sobie zmienić na inny. Problem jest tylko z ostatnim etapem połączenia. Póki co nie można go wykonać. Jak widzicie jest mnóstwo zachodu i póki co nic w efektach. Kolega Johnu, ma lepiej bo w jego aucie z 2019 roku jest slot na kartę sim. My w nowych rocznikach mamy tylko eSim.

Podsumowując. Nie demonizujmy korzyści z Audi Connect. Najprawdopodobniej nie uda nam się połączyć audi z USA z aplikacją Audi Connect z EU, napewno jeżeli uda się kiedyś zrobić jakieś połączenie omijające firmę Verizon, to będzie można połączyć z Audi Connect z USA. Tak dla ciekawości, aplikacja myAudi EU pokazuje mi, że mam do odebrania aktualizację mapy, oczywiście USA/Canada/Meksyk, a aplikacja USA nic mi w tym zakresie nie pokazuje. Może się kiedyś uda.

Uzupełnię tylko jako dodatek, że po zmianie radia na EU, mam w końcu RDS i nie muszę szukać ręcznie co 150 km mocniejszego sygnału. Pracuje nad radiem cyfrowym DAB, ale idzie ciężko. Po zmianie modułu SOS na europejski mam połączenie alarmowe. Wykonane i sprawdzone. Moduł europejski pobiera dane internetowe między innymi do radia cyfrowego DAB. Pewnie pobiera też inne rzeczy, ale to jeszcze przed nami.

Dokładnie, tak jak piszesz w audi z USA nie zalogujesz się kontem Eu do jednostki, a w audi z EU nie zalogujesz się kontem USA do jednostki. Jest to związane z przypisaniem Vin do sieci. Ale to już wiemy pisałeś. Więc auto z USA zostaje już zawsze na tamtym rynku i odwrotnie. 

U ciebie już jest to najnowsze mib? 

 

Opublikowano
32 minuty temu, Johnu napisał(a):

Z tego co udało mi się dowiedzieć zewnętrzny SIM o który mowisz odpowiada tylko za funkcje dodatkowe typu informacje drogowe, pogoda, mapa satelitarna. Za informację o pojeździe paliwo, zasięg , zamknięcie odpowiada wewnętrzny esim jednostki. Potwierdzone w aucie europejskim status pojazdu działa bez zewnętrznej karty. SOS jest dodatkowa funkcja jak piszesz, ale przez jego wykodowanie całkowite wewnętrzna esim weszła w "Tryb Samolotowy". Mimo że jestem w USA jako użytkownik główny, to auto przez wykodowanie funkcji SOS nie otrzymuje informacji. Probowałem aktywować sam esim, ale obecnie nie można bo sterownik jest całkowicie nieaktywny. W poniedziałek jestem umówiony u swojego magika ma mi przywrócić SOS i esim. Potwierdził mi również że esim nie będzie działal bez funkcji SOS. 

Osoba która mi sprzedawała moduł LTE europejski do jednostki MiB, potwierdziła mi że sygnał z USA będzie odbierany. 

Nie bawiłbym się w to, ale wiem że mam jeszcze 4 lata funkcji o statusie pojazdu.wiec szkoda żebym nie mógł korzystać. 

Verizon przeszedł na sygnał 4G LTE więc nie powinno być problemu z odbiorem sygnału po wymianie modułu.

Po wkodowaniu SOS będę informował o sprawie

Ja mam radio z USA przekodowane na EU, radio z EU i moduł SOS z USa i EU. Teraz będę kombinował z włożonym radiem z USA i modułem SOS z EU. Myślę, że moduł SOS z USA w Europie jest nie do uruchomienia. Teraz mam włożone radio z EU. Jak tylko znajdę czas i pokombinuje, to dam znać o efektach i ewentualnie co się zmieniało w trakcie zmian.

Opublikowano
26 minut temu, Johnu napisał(a):

Dokładnie, tak jak piszesz w audi z USA nie zalogujesz się kontem Eu do jednostki, a w audi z EU nie zalogujesz się kontem USA do jednostki. Jest to związane z przypisaniem Vin do sieci. Ale to już wiemy pisałeś. Więc auto z USA zostaje już zawsze na tamtym rynku i odwrotnie. 

U ciebie już jest to najnowsze mib? 

 

Tak MIB3

 

Opublikowano
2 godziny temu, januszbi napisał(a):

I have a radio from the USA recoded to EU, a radio from the EU and an SOS module from the US and EU. Now I will experiment with the radio from the USA and the SOS module from the EU. I think that the SOS module from the USA in Europe is impossible to start. Now I have a radio from the EU installed. As soon as I find the time and experiment, I will let you know about the effects and possibly what changed during the changes.

Dzień dobry. Proszę o podanie kontaktu, pod którym mogę zmienić region na europejski?

Opublikowano
Godzinę temu, akulakovsky napisał(a):

Dzień dobry. Proszę o podanie kontaktu, pod którym mogę zmienić region na europejski?

A skąd jesteś?

Opublikowano
9 godzin temu, januszbi napisał(a):

Chciałem trochę uporządkować sprawy z Audi Connect. Tzn sam jestem z tych osób, które nie lubią, jak mają coś w aucie co jest niesprawne albo z czego nie mogą skorzystać. Stąd też drążenie sprawy w kilku kwestiach, w tym z Audi Connect. Nabywca Audi z USA lub w EU po zakupie samochodu, przy pomocy dealera ustawia siebie jako głównego użytkownika i loguje się do auta przez aplikację i w ramach tej usługi może po ustanowieniu indywidualnego pinu otwierać zdalnie auto i zamykać, sprawdzać stan paliwa i pewnie parę innych mało istotnych rzeczy. Może też skorzystać z funkcji FOD ( Functions on Demand), czyli dokupić sobie coś czego w aucie nie ma, np na jakiś czas albo na stałe, np mapę do nawigacji itd. Nabywca w USA robi to przez kartę eSim umiejscowioną w jednostce radia (tak to nazwijmy) udostępnioną przez amerykańską sieć Verizon, nabywca z EU przez kartę eSim udostępnioną przez firmę telekomunikacyjną z Irlandii - Cubic Telekom. I najważniejsze.  Obydwie firmy ze sobą nie współpracują. Jedna ma bazę VIN aut z EU, a druga z USA. Nie można dopisać do bazy EU auta z USA i odwrotnie. Czym to skutkuje. Otóż , chcąc mieć dostęp do wszystkich funkcji jakie daje Ci fakt nabycia Audi z USA, to musi być to auto w zasięgu sieci firmy Verizon. Jeżeli nawet uda nam się kiedyś znaleźć jakiś sposób na jednorazowe połączenie z siecią Verizon, będąc  w Europie, po to tylko aby aktywować Audi Connect, to musicie mieć świadomość, że funkcje jakie daje ta aplikacja są generalnie moim zdaniem dość skromne, a po przeniesieniu auta do Europy i po ewentualnym połączeniu, będą jeszcze bardziej niż skromne. Moim zdaniem otrzymamy tylko możliwość otwierania i zamykania auta, sprawdzanie stanu paliwa. Myślę, że funkcja lokalizacji samochodu, to już jest dodatkowo płatna, a z racji przeniesienia auta do Europy, pewnie nie będzie dostępna.

Jakieś serwisy pogodowe też odpadną , bo są dodatkowo płatne. Generalnie odpadną funkcje FOD. Bo z amerykańskich w Europie nie skorzystamy, a Europejskich nigdy nie dostaniemy w ofercie, bo nie ma naszego Viny w bazie EU.

Ja osobiście cały czas coś tam działam w kierunku uruchomienia Audi Connect, ale myślę, że korzyści z tego będzie naprawdę nie za dużo. Chociaż miło jakby działało.

Mieszkasz w bloku na 10 piętrze i nie jesteś pewny czy zamknąłeś auto stojące z drugiej strony bloku. Aplikacją mógłbyś to sprawdzić.

Tak jak pisał kolega wyżej - Johnu. Aplikacja myaudi dla aut z USA się trochę różni od tej z EU. Mam konto zarówno na jednej jak i na drugiej. W obydwu mam swój status potwierdzony przez dealera w Polsce jak i w USA. W Usa pracownik dealera założył mi nawet numer pin, który po zalogowaniu pierwszym mam sobie zmienić na inny. Problem jest tylko z ostatnim etapem połączenia. Póki co nie można go wykonać. Jak widzicie jest mnóstwo zachodu i póki co nic w efektach. Kolega Johnu, ma lepiej bo w jego aucie z 2019 roku jest slot na kartę sim. My w nowych rocznikach mamy tylko eSim.

Podsumowując. Nie demonizujmy korzyści z Audi Connect. Najprawdopodobniej nie uda nam się połączyć audi z USA z aplikacją Audi Connect z EU, napewno jeżeli uda się kiedyś zrobić jakieś połączenie omijające firmę Verizon, to będzie można połączyć z Audi Connect z USA. Tak dla ciekawości, aplikacja myAudi EU pokazuje mi, że mam do odebrania aktualizację mapy, oczywiście USA/Canada/Meksyk, a aplikacja USA nic mi w tym zakresie nie pokazuje. Może się kiedyś uda.

Uzupełnię tylko jako dodatek, że po zmianie radia na EU, mam w końcu RDS i nie muszę szukać ręcznie co 150 km mocniejszego sygnału. Pracuje nad radiem cyfrowym DAB, ale idzie ciężko. Po zmianie modułu SOS na europejski mam połączenie alarmowe. Wykonane i sprawdzone. Moduł europejski pobiera dane internetowe między innymi do radia cyfrowego DAB. Pewnie pobiera też inne rzeczy, ale to jeszcze przed nami.

a wiesz na czym dokladnie polegalo wlaczenie RDS, mam jednostke EU a RDS brak....

Opublikowano
15 godzin temu, akulakovsky napisał(a):

Dobczyce, 30km od Krakowa

Napisz coś więcej co chcesz zrobić w aucie i co ewentualnie masz już zrobione.

Opublikowano
13 godzin temu, Pulp napisał(a):

a wiesz na czym dokladnie polegalo wlaczenie RDS, mam jednostke EU a RDS brak....

Nie wiem. Wiem tylko, że mój gość od kodowań powiedział mi, że nie musiał nic robić, tylko zamienił radia i wszystko zadziałało. Od kilku innych słyszałem wcześniej, że zmiana radia na EU nic nie daje, a przynajmniej żadnych oszczędności finansowych, bo radio EU też trzeba przeprogramować itd. Okazało to się nie prawdą. W radiu z USA widniał zakres FM, w radiu z EU jest FM/DAB. DAB jeszcze nie jest uruchomiony. Temat jest cały czas do rozpracowania. W aucie z EU jest antena ze wzmacniaczem do radia cyfrowego DAB a w aucie z USA antena do radia satelitarnego Syrius. Dołożenie oryginału chyba jest i za kosztowne i zbyt pracochłonne, bo pewnie ta antena znajduje się w szybie, a wzmacniacz chyba w prawym tylnym słupku. Wzmacniacz to wg mnie 80A035225D. Ta część występuje tylko w ucie z EU, w aucie z USA jej nie ma. Rysunek na którym naniosłem symbole części z USA / EU w załączeniu. Jest pomysł, żeby dołożyć jakąś chińską antenę ze wzmacniaczem na sztukę , gdzieś pod deską, pod radiem. Tylko nie wiemy jaką itd. Jeżeli, ktoś pracuje nad podobnym rozwiązaniem, albo ciśnie w kierunku zrobienia oryginału, to będę wdzięczny za wskazówki. Może razem coś w końcu wymodzimy:D

IMG_3826.jpg

Opublikowano

Witam,

Sprowadzilem Audi A5 2019 (Premium Plus) z USA, mam kilka pytań, na które nie uzyskałem jasnych odpowiedzi, mimo prób kontaktu z ASO. Dodatkowo w warsztacie, w którym naprawiałem samochód przed rejestracją, zaproponowano mi aktualizację map na europejskie, strojenie radia i język polski za 2500 zł. Uznałem to za zbyt drogie, ponieważ mogę korzystać z Apple CarPlay, a język angielski mi odpowiada.

Ponizej mam kilka pytan, ktore nie sa dla mnie do konca jasne.

  1. Aktualizacja map i rozpoznawanie znaków drogowych: Obecnie mam mapy amerykańskie. Czy po zaktualizowaniu map rozpoznawanie znaków drogowych zostanie automatycznie aktywowane? Na razie widzę komunikat "No traffic sign information available".

  2. Aktualizacja systemu: Czy mogę samodzielnie zaktualizować mapy i system, czy powinien to zrobić warsztat? Jeśli tak, jaka jest cena?

  3. Driver Assistance: Na wirtualnym kokpicie widzę funkcję "Driver Assistance", ale jest nieaktywna. Czy jest możliwość jej aktywacji?

  4. Audi Connect: Czy w przypadku wersji z USA warto się tym interesować, czy funkcje Audi Connect będą mało przydatne?

  5. Apple CarPlay: Czy możliwe jest połączenie się z Apple CarPlay bezprzewodowo?

  6. Doposażenie w asystentów kierowcy: Czy istnieje możliwość doposażenia auta w poniższe systemy? Jeśli tak, jakie są orientacyjne koszty?

    • Asystent zmiany pasa ruchu
    • Aktywny tempomat
    • Asystent parkowania
  7. Błąd SOS: Czy mogę samodzielnie usunąć błąd SOS, czy muszę udać się do serwisu?

 

Bardzo bede wdzieczny za informacje!

 

Opublikowano
35 minut temu, saint_lfc napisał(a):

Witam,

Sprowadzilem Audi A5 2019 (Premium Plus) z USA, mam kilka pytań, na które nie uzyskałem jasnych odpowiedzi, mimo prób kontaktu z ASO. Dodatkowo w warsztacie, w którym naprawiałem samochód przed rejestracją, zaproponowano mi aktualizację map na europejskie, strojenie radia i język polski za 2500 zł. Uznałem to za zbyt drogie, ponieważ mogę korzystać z Apple CarPlay, a język angielski mi odpowiada.

Ponizej mam kilka pytan, ktore nie sa dla mnie do konca jasne.

  1. Aktualizacja map i rozpoznawanie znaków drogowych: Obecnie mam mapy amerykańskie. Czy po zaktualizowaniu map rozpoznawanie znaków drogowych zostanie automatycznie aktywowane? Na razie widzę komunikat "No traffic sign information available".

  2. Aktualizacja systemu: Czy mogę samodzielnie zaktualizować mapy i system, czy powinien to zrobić warsztat? Jeśli tak, jaka jest cena?

  3. Driver Assistance: Na wirtualnym kokpicie widzę funkcję "Driver Assistance", ale jest nieaktywna. Czy jest możliwość jej aktywacji?

  4. Audi Connect: Czy w przypadku wersji z USA warto się tym interesować, czy funkcje Audi Connect będą mało przydatne?

  5. Apple CarPlay: Czy możliwe jest połączenie się z Apple CarPlay bezprzewodowo?

  6. Doposażenie w asystentów kierowcy: Czy istnieje możliwość doposażenia auta w poniższe systemy? Jeśli tak, jakie są orientacyjne koszty?

    • Asystent zmiany pasa ruchu
    • Aktywny tempomat
    • Asystent parkowania
  7. Błąd SOS: Czy mogę samodzielnie usunąć błąd SOS, czy muszę udać się do serwisu?

 

Bardzo bede wdzieczny za informacje!

 

https://retrofitlab.pl/

zadzwoń 

Kacper pomoże

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, saint_lfc napisał(a):

Witam,

Sprowadzilem Audi A5 2019 (Premium Plus) z USA, mam kilka pytań, na które nie uzyskałem jasnych odpowiedzi, mimo prób kontaktu z ASO. Dodatkowo w warsztacie, w którym naprawiałem samochód przed rejestracją, zaproponowano mi aktualizację map na europejskie, strojenie radia i język polski za 2500 zł. Uznałem to za zbyt drogie, ponieważ mogę korzystać z Apple CarPlay, a język angielski mi odpowiada.

Ponizej mam kilka pytan, ktore nie sa dla mnie do konca jasne.

  1. Aktualizacja map i rozpoznawanie znaków drogowych: Obecnie mam mapy amerykańskie. Czy po zaktualizowaniu map rozpoznawanie znaków drogowych zostanie automatycznie aktywowane? Na razie widzę komunikat "No traffic sign information available".

  2. Aktualizacja systemu: Czy mogę samodzielnie zaktualizować mapy i system, czy powinien to zrobić warsztat? Jeśli tak, jaka jest cena?

  3. Driver Assistance: Na wirtualnym kokpicie widzę funkcję "Driver Assistance", ale jest nieaktywna. Czy jest możliwość jej aktywacji?

  4. Audi Connect: Czy w przypadku wersji z USA warto się tym interesować, czy funkcje Audi Connect będą mało przydatne?

  5. Apple CarPlay: Czy możliwe jest połączenie się z Apple CarPlay bezprzewodowo?

  6. Doposażenie w asystentów kierowcy: Czy istnieje możliwość doposażenia auta w poniższe systemy? Jeśli tak, jakie są orientacyjne koszty?

    • Asystent zmiany pasa ruchu
    • Aktywny tempomat
    • Asystent parkowania
  7. Błąd SOS: Czy mogę samodzielnie usunąć błąd SOS, czy muszę udać się do serwisu?

 

Bardzo bede wdzieczny za informacje!

 

Rzeczywiście drogo ja placiłem za A5 ten sam rocznik około 1000 z konwersją na EU PL, najnowsze mapy, Apple, android działa, rozpoznawanie znaków wszystko. 

Dokładałem w poprzednim aucie również audi lane assist, acc aktywny z wszystkimi radarami kablami, manetkami , robocizna około 4500 

4. Co do Connect będę wiedział więcej w przyszłym tygodniu. Ogólnie logowanie itp działa przez konto USA to już kolega rozpisał wcześniej i funkcje dostępne są widoczne na rynku USA

7. SOS -musisz wymienić moduł GSM w jednostce mib. Mam namiary na coś takiego. Bład wyskakuje bo moduł USA obsługuje max 3G (sieć verizon w 2022 zrezygnowała z 3G), moduł EU obsługuje 4G Lte . Reasumując z modułem amerykańskim gubi zasięg i pojawia się błąd SOS.

Edytowane przez Johnu
Opublikowano
5 godzin temu, januszbi napisał(a):

Napisz coś więcej co chcesz zrobić w aucie i co ewentualnie masz już zrobione.

Muszę zmienić region w moim radiu, abym mógł pobrać mapy Europy. Wszystko inne już zostało zrobione.

Opublikowano
Godzinę temu, akulakovsky napisał(a):

Muszę zmienić region w moim radiu, abym mógł pobrać mapy Europy. Wszystko inne już zostało zrobione.

Po Vinie z USA nie da rady pobrać map Europy.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie