iecman_23 Opublikowano 30 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 30 Listopada 2010 Witam, posiadam audi a4 b6 1.9 TDI 130 koni. Wraz ze spadkiem temperatury na dworze (ok -7 stopni)zaczęły się problemy z odpalaniem silnika. Wkładam kluczyk przekręcam raz by włączyć stacyjkę, czekam nawet 10s by podgrzały się świece żarowe i nawet gdybym zrobił tak drugi raz to nadal silnik nie chce za bardzo uruchomić. Muszę dłużej (znacznie) przytrzymać go na rozruszniku wtedy zaskoczy. Tak samo nie chce złapać temp 90 stopni C tylko ma ciągle tak koło 70. Przypuszczam, że termostat do wymiany, zgadza się? A z zapalaniem to może świece już do wymiany, co o tym sądzicie? Paliwo tankuję Orlen Verva i zamierzam dolać specyfik do ON: Wurth Diesel-Additiv. Proszę o pomoc w tym problemie, dziękuję.
adamas Opublikowano 30 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 30 Listopada 2010 WitamA może zacznij od sprawdzenia akumulatora? Łatwiej i taniej niż świece.
AUTOWIT Opublikowano 1 Grudnia 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Grudnia 2010 Jeżeli rozrusznik kręci dobrze to sprawdzić trzeba świece czy wszystkie grzeją aha jak nie wiadomo kiedy wymieniany byl filtr paliwa to tez go zmień.a jeśli ci nie trzyma temperatury 90 stopni to może być do wymiany termostatale że auto się wolniej teraz nagrzewa to normalne. 1
iecman_23 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 2 Grudnia 2010 Witam, co do akumulatora to sam nie wiem gdyż auto z trudem zapala i często długo go kręcę na rozruszniku a więc akumulator powinien chyba być ok. Tu kolego się zgadzam, że chyba ten jednak termostat bo łapie ledwo 70 stopni i to po prawie godzinnej jeździe w mieście w korkach. Świece też mam zamiar wymienić i dam znać. Co do rozrządu bo tez były takie przesłania na innych forach to raczej nie bo był wymieniany przy 177000 a ma teraz 199000 a wiec kolejny gdzieś za 90 tak mi się zdaje. Wie ktoś jakie świece warto zakupić i jakie są koszty powiedzmy zestawu świec, filtra i termostatu?
iecman_23 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 2 Grudnia 2010 Aha jeszcze jedno pytanko, ten silnik działa na pompowtryskiwaczach i nie ma nic wspólnego z common-rail?
AUTOWIT Opublikowano 3 Grudnia 2010 Zgłoś Opublikowano 3 Grudnia 2010 pompowtryski nie maja nic wspolnego z common rail Ty masz pompowtryskiświece : BERU , BOSCH
iecman_23 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 4 Grudnia 2010 A może byście doradzili jeszcze jaki olej warto zakupić i ile litrów by wystarczyło przy wymianie, myślałem nad marką Motul. Planuję też filtr paliwa, oleju i świece.Tak w ogóle to czemu tyle osób poleca tego Motula a większości warsztatów motoryzacyjnych leją i polecają Castrola - coś to dziwne jest?
michał YaGODA Opublikowano 6 Grudnia 2010 Zgłoś Opublikowano 6 Grudnia 2010 Tutaj masz świetny topic na temat olejów do TDI autorstwa Jeżu: Jaki olej do TDI. Dlaczego wszędzie leją Castrola? Pewnie dlatego, że VAG ma podpisane umowy z tą firmą i dlatego ta marka jest tak usilnie promowana. Sam od samego początku użytkowania swojego samochodu leję Castrola i jeszcze nigdy się nie na nim nie zawiodłem... Co do Motula, słyszałem wiele pozytywnych opinii, ale nie wypowiem się na temat oleju tej marki, ponieważ nigdy go nie stosowałem... Może teraz zaleję, żeby go przetestować? Czas pokaże... Pozdrawiam
Jeżu Opublikowano 11 Grudnia 2010 Zgłoś Opublikowano 11 Grudnia 2010 (edytowane) Witam, posiadam audi a4 b6 1.9 TDI 130 koni. Wraz ze spadkiem temperatury na dworze (ok -7 stopni)zaczęły się problemy z odpalaniem silnika. Wkładam kluczyk przekręcam raz by włączyć stacyjkę, czekam nawet 10s by podgrzały się świece żarowe i nawet gdybym zrobił tak drugi raz to nadal silnik nie chce za bardzo uruchomić. Muszę dłużej (znacznie) przytrzymać go na rozruszniku wtedy zaskoczy. Tak samo nie chce złapać temp 90 stopni C tylko ma ciągle tak koło 70. Przypuszczam, że termostat do wymiany, zgadza się? A z zapalaniem to może świece już do wymiany, co o tym sądzicie? Paliwo tankuję Orlen Verva i zamierzam dolać specyfik do ON: Wurth Diesel-Additiv. Proszę o pomoc w tym problemie, dziękuję. Termostat może być do wymiany a co do świec to jesteś w stanie sobie sprawdzić czy są spalone zwykłym multimetrem A jakbyś potrzebował jak to zrobić to masz linka http://www.ngk-dpower.com/pl/technik/technik-tipps/gluehkerzen-testen/ Edytowane 11 Grudnia 2010 przez Jeżu 2
iecman_23 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2010 Po wymianie elementów byłem w szoku, 3 z 4 świec w ogóle nie działały a czwarta miała takie parametry, że praktycznie też nie powinna działać - że on w ogóle palił Filtry zostały założone takie jak były - czyli firmy Knecht, świece NGK, olej Motul (na razie nie czuję różnicy)
Brembomen Opublikowano 14 Grudnia 2010 Zgłoś Opublikowano 14 Grudnia 2010 Witam. Mam pytanie do iecman_23 odnośnie odpalania auta zimą ,mianowicie czy po wymianie tych świec itd. problem nadal istnieje ?? Mam bardzo podobny problem ale na szczęście nie tak ciężki jak opisujesz po prostu dłużej trzeba kręcić .
iecman_23 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 18 Grudnia 2010 Nawet się nie zastanawiaj tylko wymieniaj. U mnie teraz niebo a ziemia, wystarczy, że przytrzymam trochę aż świece się podgrzeją i pali od razu. 1
Brembomen Opublikowano 23 Grudnia 2010 Zgłoś Opublikowano 23 Grudnia 2010 Wielkie dzięki . Wesołych świąt .
macias Opublikowano 23 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2011 co do oleju motul to ten olej moze i dobry (tez na nim jezdzilem) ale wytwarza bardzo duzo nagaru wiec proponowalbym zmiane na inny np CASTROL MAGNATEC lub LIQUI MOLY
Rekomendowane odpowiedzi