Skocz do zawartości

Jeżu

Odblokowanie pełnego FIS

Rekomendowane odpowiedzi

Wymiana manetki i odblokowanie FIS
Witam, w końcu udało mi się zabrać do pracy i efekt tej pracy chce wam zaprezentować. Praca polegała na wymianie manetki od wycieraczek i odblokowanie pełnego FIS. A więc potrzebne są takie narzędzia:
1. Śrubokręty Torx T30, T25 i T8(dł.min 75mm)
2. Klucz spline M12 do odkręcenia śruby kierownicy
3. Klucze imbusowe do odkręcenia osłony kierownicy bodajże 5 lub 6
4. Latarka najlepiej czołówka (ręce wolne)
5. Laptop i oczywiście Vag.

Potrzebna będzie jeszcze manetka do avanta z pełną obsługą FIS Numer vag 4E0953503C (do sedana 4E0953503B) lub z nowszych modeli manetki z 8E0 na początku (około 100zł na allegro lub gdzieś).

Prace zaczynamy od odpięcia klemy akumulatora, najlepiej (-)


IMG_1284%20J.jpg

Podstawą jest podciągnąć kierownicę najlepiej do siebie i całkowicie do dołu. Ułatwi ro sprawę z osłonami.Następnie odkręcamy airbag. Ściągamy zaślepki i odkręcamy dwie śrubki T30 z tyłu kierownicy. Trzeba przekręcić kierownicę raz w lewo i raz w prawo.

IMG_1285%20J.jpg

Po ostrożnym wyjęciu airbaga, odkładamy w spokojne miejsce wcześniej wypinając żółta wtyczkę.

IMG_1288%20J.jpg

 

IMG_1289%20J.jpg


Teraz zabieramy się za odkręcenie kierownicy. Jest tam centralna śruba klucz Spline M12. Odkręcamy... Najlepiej zaznaczyć markerem położenie kierownicy względem piasty. Tu akurat zakładałem inną kierownicę, (skórzana kupiona okazyjnie za 99zł)więc markera nie używałem.

IMG_1290%20J.jpg

IMG_1291%20J.jpg 

Naszym oczom ukazuje się taki widok. Zabieramy się za ściągnięcie osłony górnej i dolnej. Tu potrzeba śrubokręta Torx T8 min.dł.75mm, bo krótszym nic nie zdziałamy. Wykręcamy dwie śrubki po obu stronach i jedną od spodu na imbus 5 lub 6. Obudowy dolnej całkiem nie ściągałem, górną można odchylić całkowicie w górę.

IMG_1292%20J.jpg

Zwracamy uwagę na taśmę, która powinna zostać w położeniu tak jak ją zdjęliśmy. Taśma mocowana jest na trzy zatrzaski, które zwalniamy i odpinamy z tyłu z prawej żółtą kostkę i już ją mamy...

IMG_1295%20J.jpg

IMG_1294%20J.jpg 

Kolejna czynność to wymiana manetki, która jest przykręcona na dwóch śrubkach torx.

IMG_1296%20J.jpg

Po całej operacji skręcamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności. Zakładamy nową kierownicę :smiley_shock:

IMG_1299%20J.jpg

Klemę oczywiście, odpalamy laptopa i dopasowujemy kodowanie wg opisu:

Adres 17 - Instruments

10 - Adaptacja --> kanał 19

Tutaj ustawiamy kodowanie wg swojej konfiguracji.

?xxxx: Illumination Option

0 - Needle and Scala only active at 'Light on"
1 - Needle already active at 'Ignition on'
2 - Scale already active at 'Ignition on'
3 - Scala (2. Map) and Needle at "ignition on" active

x?xxx: Board Computer

0 - only Level 2 (long time memory)
1 - Level 1 and 2

xx?xx: Driver Information System (DIS)

0 - DIS 1
1 - Highline without DIS
2 - DIS 2


xxx?x: Ambient Temperature

0 - no Display, Illumination inactive
1 - Display and Illumination active

xxxx?: Remote Clock

0 - Remote Clock not active
1 - Remote Clock active

W praktyce zmienia się poz. 2 i 3.

Po tym zabiegu mamy już FIS ale nie mamy sterowania na manetce.
Trzeba zrobić jeszcze jedno kodowanie

Adres 16 Steering Wheel

w 07 RECODE i w oknie wyboru SOFTWARE CODDING

0?xxx: rodzaj kierownicy

0 - standardowa (4-ramienna bez sterowania)
1 - 3-ramienna (sportowa)
2 - MFL ze sterowaniem radia
3 - MFL ze sterowaniem radia/telefonu
4 - MFL ze sterowaniem radia/telefonu/(system głośnomówiący ?)

0x?xx: Tiptrionic/podgrzewanie kierownicy

0 - bez Tiptronica w kierownicy/bez podgrzewania
1 - Tiptronic w kierownicy
2 - podgrzewanie kierownicy (oprócz kierownicy 3-ramiennej)
3 - podgrzewanie, Tiptronic w kierownicy (tylko dla wielofukcyjnej)

0xx?x: komputer pokładowy/tempomat

0 - bez komputera pokładowego, bez tempomatu
1 - komputer pokładowy
2 - tempomat
4 - komputer pokładowy/tempomat

0xxx?: typ karoserii (wycieraczka tylniej szyby)

1 - sedan/cabrio
2 - Avant/Coupe (wycieraczka tylniej szyby)

Tu jeśli tylko dokładaliśmy FIS to zmieniamy pozycje przedostatnią.

Po cały zabiegu pokazuje nam się na FIS żółta kontrolka o braku płynu do spryskiwaczy. Są dwa wyjścia:
1. Zmasować pierwszy pin w kostce od licznika Ja już miałem taki pin tylko przeciąłem kabel i dołożyłem do masy (dzień wcześniej)
2. Dokupić czujnik, wiązkę i to wszystko zmontować.

Wybrałem na razie opcję 1. Wyciągamy licznik, odpinamy niebieska lewą kostkę od licznika. Żeby wpiąć pin do kostki, trzeba wypchnąć różowy bok wtyku i wtedy wyjeżdża nam szyna do której wpinamy pod numer 1 jeden koniec naszego kabelka. Z drugiej strony "masujemy". Podobno można to zrobić bez wyciągania licznika z pozycji otwartej lewej zaślepki tu gdzie są bezpieczniki, ale słabo to widzę. Kilka fotek z dnia wcześniej.


IMG_1269%20J.jpg

IMG_1270%20J.jpg

IMG_1271%20J.jpg

IMG_1273%20J.jpg

IMG_1278%20J.jpg 

 

Po całej operacji pozostaje skasowanie ewentualnych błędów po rozpięciu aku. Grupa 9,16,17. Trzeba też ustawić datę i godzinę. Zapaliła się kontrolka ESP , zgaśnie po przejechaniu do 100m. Pojawiła mi się też funkcja o spalonych żarówkach na Fis. Mam ledy przód postój i tył tablica rejestracyjna. Pozostało zarazie zmienić na zwykłe żarówki, coś się wymyśli. Otwieranie i zamykanie kluczykiem też wymagało szybkiej "aktywacji". To tyle o Fis. Mała rzecz a cieszy. Wcale nie trzeba zmieniać liczników jak to ASO proponuje :tongue_fingersear:
Efekt Fis i skórzana kierownica:


IMG_1282%20J.jpg

IMG_1301%20J.jpg

IMG_1304%20J.jpg    

Sorki za fotki. Praca ważniejsza. No i oczywiście po pracy :piwo::piwo::piwo:
Miłego dłubania.... :siema:

Edytowane przez Jeżu
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesteś niesamowity Jeżu!!! Jak zwykle perfekcja! :piwo: :piwo: :piwo::)

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siemanko jezu ja wlasnie skonczylem w sobote prace przy spryskiwaczach wszystko dziala jest ok czytalem o lusterkach podgrzewanych to bedzie nastepna robota przy ulepszaniu :horseride: mojego wozu drabiniastego pozdrawiam radi-1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dziś zrobiłem pierwsze podejście do tego tematu i od razu pojawił się problem a mianowicie nie mogłem wypiąć żółtej wtyczki od airbaga. Możecie podpowiedzieć czy jest tam jakiś zatrzask czy jednak należy mocniej wyciągać aż się wysunie? Nie chciałem używać większej siły bo bałem się że coś wyrwę.

Pozdrawiam

Jando

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tej żółtej wtyczce jet takie różowe zabezpieczenie. Odciągnij to zabezpieczenie w kierunku do siebie i w takim położeniu ciągnij zółta wtyczkę. Musi zejść.... :ph34r:

Edytowane przez Jeżu
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A który DIS powinienem wybrać w VAG-u? mam do wyboru:

0=DIS

1=Highline without DIS

2=DIS with Menu Guide

4=DIS with Menu Guide and Unit Changing.

I co one oznaczają?

Przed zmianą mam "1=Highline without DIS"

pzd

Jando

post-4315-0-77179700-1302468375_thumb.jp

Edytowane przez Jeżu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie kodowanie miałem takie samo 30100 wpisz 31000 I będzie grało...

Zmiana tej cyfry 1 na 0 włączy Ci pełen Fis na desce do tego służy...

Po całej operacji ewentualnie trzeba będzie jeszcze skalibrować FIS jak będzie CI za dużo/za mało palił na Fisie...

Edytowane przez Jeżu
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Po złożeniu FIS działa ale pojwił się nowy problem.

Dwa błędy od airbag i na dodatek nie można tego skasować bo za chwilę błąd ponownie się pojawia, no i kontrolka od airbag świeci się na czerwono.

(chyba będę musiał raz jeszcze rozebrać i sprawdzić taśmę.)

A może, ktoś miał ten problem i wie jak szybko go rozwiązać?

pozdrawiam,

Jando

00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95)

001 -- Upper Limit Exceeded - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100001

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 1

Time Indication: 0

01588 - Igniter for Head-Airbag; Drivers Side (N251)

001 -- Upper Limit Exceeded - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100001

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 1

Time Indication: 0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uuu To nieciekawie... Robiłeś to na prostych kołach i odłączonym aku? Taśma ustawiona na "wprost"? Może taśma airbagu nie zakliknęła się w kostce...Sprawdź jeszcze kostkę samej poduszki do taśmy. Ja po odłączeniu nie miałem żadnych błędów w airbagu...Na spokojnie porozkręcaj i złóż porządnie do kupy..

Poczytaj o błędach na stronie http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Category:Fault_Codes Jest ten pierwszy błąd ale nie Upper Limit Exceeded. Przydatny link :siema:

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

No i wszystko dobrze się skończyło...Okazało się że odpiął się łącznik taśmy od strony tablicy. Nie wiem jak mogło się to stać, bo właśnie tej części nie dotykałem. Musiał być wcześniej poluzowany (wypadł z zatrzasku) a jak składałem obudowę kierownicy zapewne się wysuną do końca (był całkowicie odpięty).

Po podpięciu jak powinno być i wykasowaniu błędów poduszka już nie świeciła na czerwono.

Czy u Was (a w zasadzie to u Ciebie Jeżu) była wymagana kalibracja FIS-u?

Dzięki za podpowiedź odnośnie tego zatrzasku od airbaga bo bez Twojej podpowiedzi bym nie wpadł jak odpiąć airbag.

pozdrawiam,

Jando

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o kalibrację.. Wiesz trzeba by zatankować pod korek i sprawdzić dokładnie ile pali średnio i ile na Fis. Ja u siebie troszkę obniżyłem wartości pokazujące na Fis-e. Grupa 17- instruments -> 10 - adaptacja -> 003 kanał Wartość 100 przestaw na 95 lub 90 lub mniej. Pali mniej na Fis-e. Ja mam 90 Pojeździmy, zobaczymy. Elegancko wyszło z Airbagiem... :dobranoc:

Edit zmieniłem na 95 Za mało palił na Fis-ie

Edytowane przez Jeżu
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. Świetny wątek. Naprawdę szacun. Właśnie zbieram się do wykonania takiej operacji na swoim aucie. Zamówiłem już manetkę. Panowie, proszę o poradę jakiego Vaga używacie, jaki kabel kupić aby poradził z A4 2004r, z obsługą CAN czy wystarczy bez CAN ? Widziałem "Nowy interfejs VAG VCDS 10.6.2" wersja angielska za 189zł, na pewno podróba bo taki kosztuje ok. 1700zł. Jestem posiadaczem Audi od miesiąca, wcześniej kilkanaście lat jeździłem konkurencyjną marką z Monachium.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Gdzieś czytałem że zmieniłeś jezyk na FIS z niemieckiego na angielski..

czy to będzie w Grupie 17- instruments -> 10 - adaptacja -> 004 kanał Wartość 2 ?

pozdrawiam,

Jando

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o zmiane języka to dokładnie jak napisałeś.... :sortof: Mariusz kup sobie z obsługą Can czyli 10.6. wer.EN Klon też mam taki Będziesz zadowolony , a kto wie co w przyszłości kupisz? :crazy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jeszcze, mam nadzieję ostatnie pytanie nim dobiorę się to licznika aby zmasować z pinem nr1 w kostce, a mianowicie czy jest tam miejsce i srubka (wkręt) do przykręcenia tego kabelka do masy? Czy będę musiał postarać się o jakiś wkręt i ewentualnie zrobić nawiert pod śrubkę? (głupie pytanie ale robię to w garażu pod blokiem i może się okazać że brak wkręta popsuje mi robote...)

Pozdrawiam,

Jando

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę wchodzić w kompetencję ale gdzieś wyczytałem że da się zmasować ten 1 pin bez wyciągania licznika. Przez otwór z boku pow. bezpieczników i ew. od dołu. No ale trzeba mieć raczej małe dłonie. Czy konieczne jest odłączenie klemy czy wystarczy wyjąć kluczyk ze stacyjki ? wiem, że bezpieczniej jest odłączyć ale potem te błędy, adaptacja zamka, itp/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Jando na jednym z foto jest np miejsce pokazania zmasowania przewodu z masą. Śrubka jest, tylko konektor z oczkiem i jest gdzie przykręcić. Mariusz można to ewentualnie zrobić tylko z boku bez odkręcania licznika ,ale jest naprawdę mało miejsca. Grzebanie w kostce, której nie wyciągniesz poza "trójkąt" to wcale nie rewelacja. Samo wyciągnięcie licznika to 2 minuty pracy :smiley_shock: . Jak chcesz. Po to tylko odpinam aku, bo pracujemy przy airbagu , stąd ta ostrożność. Wcale nie musisz odkręcać klemy jak robisz przy liczniku. Wtedy nie miałem żadnego błędu. Przy pracy z kierownicą, odpinałem. Sama adaptacja kluczyka to :tongue_fingersear: Bez vaga... I tyle. Jak macie własną inicjatywę to do odważnych świat należy. :dobranoc:

Edytowane przez Jeżu
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie skończyłem odblokowanie FIS. JEŻU - wielkie dzięki za Twoj post. Zmasowanie 1 pinu zrobiłem bez wyjmowania licznika - 10 min kabel od CD-ROM. Oprócz rozkodowania centralnego z pilota rozkodowuje się jeszcze domykanie szyb z pilota. Aby je zakodować należy opuścić, podnieść na max i przytrzymać klawisz 3 sekundy, lub puścić i jeszcze raz nacisnac na 3sek. Manetkę instalowałem na odpiętym aku potem podpiąłem. Mogę komuś to wykonać Warszawa i okolice.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję... u mnie nie było problemu z szybami...Ja też zapraszam w okolice Olkusza....Chętnie pomogę...Piękne okolice...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a można to zrobić w Audi A4 B6 ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a można to zrobić w Audi A4 B6 ? :)

Przecież temat nazywa się Odblokowanie pełnego FIS A4 B6/B7 :tongue_fingersear: Pewnie,że się da....Załatwiaj manetkę i wpadaj założę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z odblokowaniem. Wymieniłem manetkę, poskręcałem kierownice i nadszedł czas na kodowanie i tu sie pojawił problem bo nie potrafie tego ustawić prawdopodobnie wpisuje złe wartości, oryginalnie mam 00101, czy może mi podać ktos wartość jaką wpisać żeby to zadziałało?

najlepiej z a4 b6 2001r sedan z góry dziekuje:D

I jeszcze mam taki problemik z ta kontrolka płynu do spryskiwaczy, dostałem sie do kostki i w miejscu gdzie powinienem zrobić mostek nie ma żadnego kabelka, czy wpiąć w to miejsce kabel i podłączyć do masy czy jakiś inny kabel ma być tak zrobiony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie dołóż kabelek do pinu w licznikach. Podobno pasuje od kompa (od płyty głównej do CD-DVD ) i zmasuj go gdziekolwiek... Z kodowaniem wpisz 31001 wtedy będzie ok Dodatkowo włączy Ci się podświetlenie zegarów i wskazówki po przekręceniu na zapłon (odpowiada za to cyfra 3 31001) jak chcesz żeby z zegarami zostało po staremu wpisz 0 zamiast 3. Czyli możesz 01001. Pamiętaj też o adaptacji....

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli tak to oryginalnie była tam wartość 00001 a zmieniłem na 00011 bo mam zwykłą 4-ro ramienną bez sterowania i ogrzewania kierownicę i nie posiadam tempomatu

Edytowane przez woltek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.