salix

różnice między silnikami 1,9TDi

5 posts in this topic

Witam Forumowiczów!

Noszę się z zamiarem kupna Audi A4 w wersji sedan z roku 2002 z silnikiem Diesla.

Znalazłem interesującą ofertę sprzedaży (wysokie wyposażenie, dobry stan ogólny), jednak jest to egzemplarz 5 biegowy z silnikiem 1,9TDi o mocy 100KM, a chciałbym mieć do dyspozycji trochę więcej. Zastanawia mnie jaka jest różnica w budowie pomiędzy jednostkami 100, 115 oraz 130 konną w tej wersji litrażowej. Mechanik powiedział mi, że w przypadku silnika o mocy 100KM różnica tkwi jedynie w przełożeniach skrzyni biegów, natomiast cała reszta jest jednakowa dla całej gamy Audi A4 o pojemności 1,9 z tego roku. Czy może ktoś tą informację potwierdzić lub jej zaprzeczyć?

Jeśli silnik, turbina itd są jednakowe we wszystkich wersjach, jedyna różnica powinna tkwić w oprogramowaniu silnika i w takim wypadku chip tuning podniósłby moc o kilka koni (chciałbym mieć około 130KM).

Dodam jeszcze, że samochód ma udokumentowany (na 100% oryginalny) przebieg 170 000 km. Co myślicie o zmianie programu komputera (chip) przy takim przebiegu?

Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Turbina dla silnika 130Km jest inna niż dla 100/115Km.Ale większe turbo da się założyć... Silniki są na PD każdy. Silniki 130KM posiadają także 6-bieg skrzynie manual Co jest na pewno zaleta Sama konstrukcja silnika jest bardzo podobna, A chip tuning to juz osobna para kaloszy. Z każdego diesla na PD da się wycisnąć dodatkowe KM. Silnik 101Km to AVB, 116Km to BKE ale to w 2004r i silniki AVF/AWX 130KM Osobiście szukaj 130KM w standarcie....Moje zdanie. Dobierają części dużo się zazębia, ale nie wszystko.. :dobranoc:

Edited by Jeżu
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Sam osobiscie polecam silnik 1.9 TDI 131KM z 6-biegowa skrzynia. Samochod bardzo ladnie sie zbiera, jest dynamiczny, a przy tym oszczedny na trasie poludnie Francji - Polska centralna mialem spalanie 5.7/100 przy predkosci 140/150 (za granica :) ). Poza tym (jesli mnie pamiec nie myli) silniki AVF/AVX z 5 biegowa skrzynia maja moment 285 Nm, zas te z 6-biegowa skrzynia ok. 310 Nm .

Jesli chodzi o chip tuning sam sie zastanawiam, choc nie wiem czy bede ryzykowal. W kazdym badz razie najpierw trzeba wykonac pelna diagnoze i analize parametrow silnika - turbiny, oceny w jakim one sa stanie i porzadny zaklad zaproponuje Ci o ile mozna zwiekszyc moc silnika.

Uwazaj na zakupy audi w Polsce, te samochody sa dosyc popularne, sprawdz 10 razy czy nie bil bity i nic nie bylo przy nim robione.

Powodzenia!

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie,

Dziękuję za Wasze opinie. Ostatecznie, po jeździe próbnej zdecydowałem się na zakup samochodu. Przekonało mnie pewne źródło, dobry stan bez konieczności jakiejkolwiek inwestycji początkowej i bardzo przystępna cena (samochód kupowany "po znajomości"). Po kilkuset przejechanych kilometrach jestem bardzo zadowolony z silnika i mile zaskoczony jego sprawnością. Co prawda jadąc we 4 osoby z bagażami przyspieszanie w mieście nie jest porywające, ale na tę chwilę wystarcza. Na trasie z Krakowa za Wrocław + trochę po miastach w 4 osoby i z załadowanym bagażnikiem spalanie wyniosło 4,9l/100km (prędkość około 130-140 bez klimatyzacji) więc nie mogę narzekać. No i warto dodać, że zawieszenie jest niesamowite! :)

Pozdrawiam, salix

Edited by salix
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Osobiście poruszam się wersją 130konną z 5 biegową skrzynią. Polecam z powodu spalania 4.6l/100km. 6 bieg jest nadbiegiem (tzw overdrive) stworzonym w celu oszczędzania paliwa przy dużych prędkościach. A w kwestii różnicy w budowie: osprzęt i rodzaje turbiny w połączeniu z elektroniką decydują o mocy danego egzemplarza.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.