Skocz do zawartości

ankosib

demontaż przedniego reflektora A4 B6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

potrzebuję wymienić żarówkę w przednim reflektorze , ale przy reflektorze mam dużo różnych szpejów które nie wiem jak zdemontować a bez tego nie dostanę się do żarówki bo ciasno. Jak wyjąć ten reflektor. Ja znalazłem dwie śruby od góry ale jeszcze coś trzyma mi reflektor. Czy są jeszcze jakieś śruby lub zatrzaski ?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

potrzebuję wymienić żarówkę w przednim reflektorze , ale przy reflektorze mam dużo różnych szpejów które nie wiem jak zdemontować a bez tego nie dostanę się do żarówki bo ciasno. Jak wyjąć ten reflektor. Ja znalazłem dwie śruby od góry ale jeszcze coś trzyma mi reflektor. Czy są jeszcze jakieś śruby lub zatrzaski ?

pozdrawiam

W lewym i prawym do wykrecenia sa 4 sruby: dwie od gory i dwie z tylu. W prawym reflektorze jak wezmiesz swiatlo, to zaraz obok krawedzi chlodnicy powinienes miec taki jakby plaskownik od mocowania, tam znajdziesz 3 srube. 4 jest z prawej strony, bedzie taka czarna prostokatna plastikowa puszka osadzona w pionie, w prawym dolnym rogu poszukaj a znajdziesz ta czwarta. Nie mam etki, bo aktualizacja mi nie dziala, takze wiecej z glowy nie podpowiem (jutro moge Ci zdjecie zrobic od swojej i zaznacze Ci sruby).

Aha, z lewej strony musisz zdjac dolot powietrza do filtra -> osadzony jest na dwoch zatrzaskach, u mnie bez problemu puszczaja. Sa tez jak pamietam dwie sruby z przodu ktore sa wkrecone w belke.

Jutro podesle Ci fotke, chyba ze ktos mnie uprzedzi do tego czasu :dobranoc:

m@uryc

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę Cię bardzo :ph34r:

Wymontowanie i zamontowanie reflektorów

W tym celu, żeby wyciągnąć reflektor trzeba wymontować osłony plastikowe silnika (jak masz) z lewej i prawej strony i dodatkowo prowadnicę powietrza łączącą filtr powietrza z przodem autka.

– W celu zabezpieczenia lakieru, zakleić taśmą klejącą obszar pod reflektorem.

– Wykręcić śruby -1- i -5-.

– Poluzować śruby -2- i -4- o kilka obrotów – nie wykręcać całkowicie.

– Przeciąć opaskę przewodów, jeżeli występuje.

– Rozłączyć elektryczne złącze wtykowe -3-.

– Wyjąć reflektor z nadwozia do przodu.

A94-0291.png

A może prościej... Podejrzewam że chcesz wymienić żarówkę świateł mijania. W prawym się da...po wymontowaniu kpl filtra powietrza. A w lewy w Elsie piszą że trzeba wyciągnąć reflektor na zewnątrz.

Wymiana żarówki świateł mijania

– Odblokować pałąk sprężynowy i wyjąć pokrywę obudowy światła mijania z obudowy reflektora.

– Rozłączyć złącze wtykowe -2- na żarówce świateł mijania.

– Odczepić pałąk sprężynowy -1- i wyjąć żarówkę -3- z obudowy.

A94-0296.png

:siema:

Edytowane przez Jeżu
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem, że Jeżu będzie szybszy ;):gk:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś wrzuciłby schemat on strony dolotu powietrza ?

BTW:

Skąd pochodzą te instrukcje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popatrz wyzej, Jezu podeslal zdjecie od strony dolotu powietrza.

Z Elsy (Electronic Service Information System)

m@uryc

Edytowane przez maurycy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:piwo: piękne dzięki maurycemu i jeżowi za opis i rysunki.Dzisiaj bez problemów wyjąłem reflektor :bn: . Bez rysunków chyba bym nie znalazł tych dolnych śrub.

pozdo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

elo mam problem ehh jak rozpiac zlocze wtykowe?? Albo u mnie siedzi jak skur... albo jestem tepy :( :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

elo mam problem ehh jak rozpiac zlocze wtykowe?? Albo u mnie siedzi jak skur... albo jestem tepy :( :(

u mnie troche ciasniej siedzialo, sprobuj delikatnie obruszac gora,dol i boki, powinno puscic. Najlepiej calkowicie wyciagnij reflektor, zebys mial wieksze pole do manewru.

m@urycy

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wam,

Zawsze można na Was liczyć -a rysuneczki Jeża - rewelka :rolleyes:

Skoro już wiadomo jak sie dorwać do żarówek, to jeszcze może ktoś powie

jakie wchodzą tam żarówki za soczewkę, bo jest ponoć jakiś rodzaj żarówek

świecących bardziej białym światłem - ponoć mają niebieskie szkło a sztuka

kosztuje cosik ok. 25 zł. Ale jaki to rodzaj żarówki? - (oczywiście nie mówię

o ksenonach).

Pozdrawiam,

Edytowane przez semi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Prawą faktycznie da się wymienić, trochę ciężko zdejmuje się

złącze, ale można zrobić.

Co do żarówek, to są H7.

Są też z homologacją te jaśniejsze (pozornie).

Dają inne widmo - bardziej wpadające w niebieski, są droższe,

bo jak się pytałem to sztuka ok. 45 zł - ale coś za coś;

niestety mają krótszą żywotność - taksówkarze mówią mi

że niecały rok :(

Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takie pytanie, otóż ułamały mi się zaczepy w oprawce od świateł postojowych.

Pytanie czy można gdzieś kupić takie oprawki nowe, jeśli tak to jakie są ich numery ?

Czy może jakiś patent zastosować aby oprawka siedziała sztywno ?

Myślałem żeby ją obkleić izolacją i włożyć na ścisk ale czy się nie stopi ?

Miał już ktoś taki problem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobiłem z jednej strony... Izolacja to jest to...nie za grubo....

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak nic się nie topi ? siedzi sztywno ? Ile czasu już tak jeździsz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś około 10tyś, nic się nie topi, siedzi sztywno, zaizolowałem tylko 1 obrót,to tylko 5w :ph34r:

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak jak Ty :)

Zaizolowałem jednym obrotem i siedzi bardzo sztywno.

Skoro u Ciebie po 10 tys jest ok to już się u Siebie nie obawiam.

Przy okazji wyjąłem sobie lampkę i popatrzyłem co tam ciekawego jest :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam problem z wypięciem złącza elektrycznego ...

Co za baran to wymyślił, że nie da się łatwo tego zdjąć.

Ruszałem we wszystkie strony świata i nic.

Podważanie płaskim śrubokrętem też na nic.

Cz ktoś zna jakiś sprawdzony sposób ? Już mnie nerwa na to łapie ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Odgrzewam starego kotleta, Jeżu czy istnieje możliwość odświeżenia grafiki?

Potrzebuję wyjąć lampy żeby zmienić kąt padania świateł z wersji UK na EU, wiem już jak to zrobić, potrzebuję tylko lampy wyciągnąć.

Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżyłem....

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.