maurycy Opublikowano 18 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 18 Lipca 2011 Czesc,Sluchajcie od paru dni mam taki problem:- podczas jazdy, jak silnik jest pod obciazeniem nawet lekkim (jazda pod mala gorke czy podjazd gdzies tylem) jak dodam gazu, puszcze noge z pedalu, jak obroty zaczynaja spadac mam dziwny halas, chrobotanie/zahaczanie polaczone z szumem (zawsze trudno opisac dzwiek). Zazwyczaj pojawia sie, jak samochod jest nierozpedzony, przy 1100, 1200 obrotow/min daje gaz, samochod sie pomalu rozpedza, a jak zdejme noge z gazu slychac w/o dzwiek. Samochod ma juz 157 tys. rozrzad byl wymieniany na 116 tys, jeszcze potwierdze, ale pompa wody byla wymieniana jak mi sie wydaje (do sprawdzenia). Zastanawiam sie, co to moze byc? Czy jakies lozysko padlo, alternator, pompa wspomagania, wody, szczotki alternatora? jak samochod stoi na wlaczonym silniku, ciezko zlokalizowac zrodlo problemu dodajac gazu. VAG nic nie pokazuje, ostatnia operacja to wymiana filtru powietrza, antypylkowego oraz czujnika polozenia pedalu hamulca. W tym tygodniu podjade do znajomego mechanika (musze wymienic filtr paliwa), moze w garazu jak nie bedzie dodatkowych dzwiekow z otoczenia bedzie cos wiecej slychac. Halas sie pojawia nawet jak klima czy radio sa wylaczone.Chyba, ze macie jakies pomysly? Moze ktos mial podobny problem? Dodam jeszcze, ze powyzej 140 km/h zauwazylem niewielkie drgania podlogi, ktore od czasu do czasu sie pojawiaja. Ale to akurat moze byc (nie musi) oddzielny problem, np. wywazenie-ciezarek odpadl ...Bede wdzieczny za sugestie,pozdrowieniam@urycy
adamas Opublikowano 18 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 18 Lipca 2011 ELoCzy hałas dobiega gdzieś z okolic schowka pasażera? Jeżeli tak to po prosu turbawka się odciąża przy wysprzęgleniu. Mam tak samo raz bardziej słyszalne raz mniej.Pzdr. 2
Jeżu Opublikowano 18 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 18 Lipca 2011 Dokładnie słyszysz jak turbina odpuszcza... Zaobserwuj to na biegu jałowym czy ten dźwięk także występuje... Powinien także być... Depnij tak do 3500tyś i puść gaz... Jak masz możliwość to zrób sobie logi grupy 11 tj. Sprawdzisz sobie jak turbinka ładuje.... ale jak piszesz że prócz dźwięku jest ok, to nic bym nie ruszał To częsta przypadłość motorów AVF/AWX.. 2
maurycy Opublikowano 19 Lipca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Lipca 2011 Dokładnie słyszysz jak turbina odpuszcza... Zaobserwuj to na biegu jałowym czy ten dźwięk także występuje... Powinien także być... Depnij tak do 3500tyś i puść gaz... Jak masz możliwość to zrób sobie logi grupy 11 tj. Sprawdzisz sobie jak turbinka ładuje.... ale jak piszesz że prócz dźwięku jest ok, to nic bym nie ruszał To częsta przypadłość motorów AVF/AWX.. Hej, A czy turbina nie zalacza sie od 1850 obrotow/min? Ten dzwiek jest faktycznie raz bardziej slyszalny, raz mniej. Zazwyczaj jak depne przy 1200 obr/min i jest troche pod gorke, zanim samochod zacznie ciagnac to chwile potrwa, a jesli odpuszcze przy 1500-1600 to slychac wyraznie ten halas. Na jalowym biegu nie slyszalem, ale dawalem gazu tak do 2400, wiec sprobuje w poludnie depnac do 3500 na jalowym i zobacze. Logi zrobie wieczorem, bo laptopa nie zabralem ze soba. Dzieki za podpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanie, ale to na nowy temat. pozdrowienia! m@urycy ELo Czy hałas dobiega gdzieś z okolic schowka pasażera? Jeżeli tak to po prosu turbawka się odciąża przy wysprzęgleniu. Mam tak samo raz bardziej słyszalne raz mniej. Pzdr. Hej, Tak, ten halas dobiega z prawej strony, z okolic schowka, tylko ze glebiej. Naslucham dokladnie z kumplem, ale ostatnio mi tez potwierdzil, ze ten halas jest z prawej czesci auta. m@urycy
adamas Opublikowano 19 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Lipca 2011 Hej, Tak, ten halas dobiega z prawej strony, z okolic schowka, tylko ze glebiej. Naslucham dokladnie z kumplem, ale ostatnio mi tez potwierdzil, ze ten halas jest z prawej czesci auta. m@urycy Moim zdaniem nie masz się czym przejmować, zrób logi i jak coś będzie nie halo wtedy trzeba będzie się martwić. Na biegu jałowym trzeba wysoko kręcić silnik żeby to usłyszeć, brak obciążenia.... Pzdr
maurycy Opublikowano 19 Lipca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Lipca 2011 Moim zdaniem nie masz się czym przejmować, zrób logi i jak coś będzie nie halo wtedy trzeba będzie się martwić. Na biegu jałowym trzeba wysoko kręcić silnik żeby to usłyszeć, brak obciążenia.... Pzdr hej, Na jalowym nic nie slyszalem. Szukalem w necie, ludzie maja podobne problemy, niektorzy mowia, ze te dzwieki faktycznie dochodza na sluch z turbiny, ale nie poza tym halasem nie maja innych objawow, turbina dobrze doladowywuje. Poprosze Was o rzucenie jeszcze okiem na logi, bo ja jeszcze nigdy ich nie analizowalem. m@urycy
maurycy Opublikowano 19 Lipca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Lipca 2011 POPRAWKA, wlasnie wrocilem z pracy i slychac nawet jak sie przyspiesza, bardzo cicho ale wyglada na to, ze to jest wlasnie ten halas. Dodatkowo probowalem nawet na jalowym biegu i slychac to najbardziej miedzy 1050 - 1300 obr/min (po krotkiej jezdzie). Przedtem po odpaleniu nic nie slychac bylo - widac raz jest raz nie ma.Jak jechalem z gorki na luzie, to samo, noga na gaz, delikatnie tak do 1800 obrotow, zabieram noge, obroty spadaja i nagle slychac przez 1 - 1,5 sekundy ten dziwny halas, ocieranie, jakby cos tarlo, szumialo. Dobiega to ewidentnie z prawej strony. Ide robic logi, mowiliscie, ze grupe 11, tak? Nigdy tego nie robilem, ale mam nadzieje, ze sobie poradze.m@urycyHej, Bede Wam wdzieczny jak rzucicie na nie okiem.Zalaczam dwa pliki logow, ktore powinny wystarczyc. Grupa 11.Rozszerzenie celowo zmienione z CSV na TXT, bo forum mi nie pozwala wrzucic innych.m@urycyLOG-01-011a-xxx-xxx.txtLOG-01-011b-xxx-xxx.txt
Jeżu Opublikowano 19 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Lipca 2011 Oj Maurycy. Logi zrobiłeś zupełnie niepoprawnie. Robiłeś to statycznie zapodałeś log i manewrowałeś pedałem gazu? Chyba tak. Przeczytaj to myślę, że zapodasz jutro albo kiedyś zrobione poprawnie. Zrób dwa logi statycznie gr.011 i dynamicznie, najlepiej i koniecznie w towarzystwie drugiej osoby.... 1
maurycy Opublikowano 19 Lipca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Lipca 2011 Oj Maurycy. Logi zrobiłeś zupełnie niepoprawnie. Robiłeś to statycznie zapodałeś log i manewrowałeś pedałem gazu? Chyba tak. Przeczytaj to myślę, że zapodasz jutro albo kiedyś zrobione poprawnie. Zrób dwa logi statycznie gr.011 i dynamicznie, najlepiej i koniecznie w towarzystwie drugiej osoby.... http://www.auditimes...a-silnikow-tdi/ dzieki, link sie przyda, bo naucze sie czegos, nie robilem wczesniej logow, a nie mialem czasu zeby o tym poczytac. W najblizszym czasie wykonam logi jak napisales. dzieki jeszcze raz, dobranoc. m@urycy
Jeżu Opublikowano 20 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2011 Logi możesz zamieścić tu http://vaglog.rtnet.pl/ . Czysto i przejrzyście....Czekamy....
Megan90 Opublikowano 20 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2011 (edytowane) Witam.U mnie też słychać taki dżwięk. Jeżu pisał mi , że to odgłos turbo, ale ja się zastanawiam bo mój tata miał to samo w golfie V i mechanik powiedział mu że łożysko od sprzęgła i faktycznie było do wymiany. Mój mechanik to samo twierdzi. U ojca teraz już nie ma tych dziwnych hałasów. Edytowane 21 Lipca 2011 przez Megan90
maurycy Opublikowano 21 Lipca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 21 Lipca 2011 Witam. U mnie też słychać taki dżwięk. Jeżu pisał mi , że to odgłos turbo, ale ja się zastanawiam bo mój tata miał to samo w golfie V i mechanik powiedział mu że łożysko od sprzęgła i faktycznie było do wymiany. Mój mechanik to samo twierdzi. U ojca teraz już nie ma tych dziwnych hałasów. Hej potwierdzam, ze odglos dochodzi z turbiny, mam go rowniez na postoju. Brzmi to naprawde jak zepsute lozysko. Megan, moglbym Cie poprosic zebys napisalas jakie byly koszty wymiany? Czy to sie wymienia w calosci? Nie jestem jeszcze dobrze obeznany w tej kwestii. Dzieki za informacje, milego dnia! m@urycy
Megan90 Opublikowano 21 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Lipca 2011 Hej potwierdzam, ze odglos dochodzi z turbiny, mam go rowniez na postoju. Brzmi to naprawde jak zepsute lozysko. Megan, moglbym Cie poprosic zebys napisalas jakie byly koszty wymiany? Czy to sie wymienia w calosci? Nie jestem jeszcze dobrze obeznany w tej kwestii. Dzieki za informacje, milego dnia! m@urycy Witam . Za wymianę łożyska, tarczy i docisku wraz z robocizną mój tata zapłacił 1200 zł. Na szczęście koło dwu masowe było dobre bo to już wyższe koszta. Pozdrawiam
Jeżu Opublikowano 21 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 21 Lipca 2011 Naprawdę prościej i zdecydowanie taniej jest zrobić diagnozę turbinki( logi) aniżeli wyciągać łożysko oporowe i narażać się na niepotrzebne koszty. Ja u siebie usłyszę czasami ten odgłos czasami w ogóle... To odgłos odpuszczającej turbiny i raczej przyzwyczaiłbym się do tego dźwięku... Sprawdź tą turbinkę.....
maurycy Opublikowano 21 Lipca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 21 Lipca 2011 Naprawdę prościej i zdecydowanie taniej jest zrobić diagnozę turbinki( logi) aniżeli wyciągać łożysko oporowe i narażać się na niepotrzebne koszty. Ja u siebie usłyszę czasami ten odgłos czasami w ogóle... To odgłos odpuszczającej turbiny i raczej przyzwyczaiłbym się do tego dźwięku... Sprawdź tą turbinkę..... Jasne, najpierw zebrac wszystkie mozliwe dane, a dopiero pozniej podejmowac decyzje (ale dzieki za sugestie Jezu). Czekam na kumpla, az bedzie mial chwile, bo chce tym razem zrobic poprawne logi. milego wieczoru, ide jesc bo dopiero z roboty wrocilem, a potem spadam na plaze na piwo pozdrowienia! m@urycy
maurycy Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2011 Zeby wszystko bylo jasne. Tutaj jest filmik na ktorym pojawia sie dokladnie taki sam dzwiek jaki ja mam (szumienie, chrobotanie). Na jutro w poludnie umowilem sie ze znajomym, zeby zrobic logi dynamiczne i statyczne. m@urycy
pawlak81 Opublikowano 26 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2011 Mam dokładnie to samo. Jadąc, przy wzroście obrotów w granicach tak koło 1000 - 1600 również to słychać. Ja też planuję robić logi, ale skoro to to samo to chętnie poczekam na wyniki twoich logów i ocenę ich.
maurycy Opublikowano 26 Lipca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2011 (edytowane) Przepraszam za rozciagniecie w czasie tematu. Zalaczam logi, zrobilem 2 testy statyczne i 2 dynamiczne, straszny byl ruch na autostradzie, poza tym ciezko bylo znalezc wystarczajacy plaski kawalek drogi. dynamiczne: http://vaglog.rtnet....lina_52973.html http://vaglog.rtnet....lina_52970.html statyczne: http://vaglog.rtnet....lina_52974.html http://vaglog.rtnet....lina_52971.html Mam nadzieje, ze logi tym razem beda OK. dzieki bardzo za analize i wnioski. odwdziecze sie duzym Z gory dzieki za pomoc! m@urycy Edytowane 26 Lipca 2011 przez maurycy
pawlak81 Opublikowano 26 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2011 Przyłączam się do prośby o interpretacje załączonych przez kolegę logów. Co można z nich wywnioskować? Przydałby się mały instruktarz jak je czytać i jak wyciągać wnioski.
Jeżu Opublikowano 26 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2011 (edytowane) Logi statyczne to kosz. Trzeba zrobić Basic Settings... Wtedy stwierdzisz jaki steruje N75. Pozatym patrząc na dynamiczne nie widzę problemów z turbem. Jedynie niepokoi mnie zakres doładowania w zakresie 1800-2000. Tu trochę turbinka przeładowuje... ale mijając 2200 wszystko jest ok... Może ktoś jeszcze zabierze głos.... Dopiero teraz odsłuchałem nagranie....z kilka postów wyżej. Dokładnie taki odgłos turbiny miałem na myśli... Znam ludzi, którzy naprawdę powymieniali w aucie i turbiny i N75 i czyszczenie i dalej odgłos powracał za jakiś czas....nie pomogło... A miałeś jakieś błędy w Engine...? Edytowane 26 Lipca 2011 przez Jeżu 1
maurycy Opublikowano 27 Lipca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2011 Logi statyczne to kosz. Trzeba zrobić Basic Settings... Wtedy stwierdzisz jaki steruje N75. Pozatym patrząc na dynamiczne nie widzę problemów z turbem. Jedynie niepokoi mnie zakres doładowania w zakresie 1800-2000. Tu trochę turbinka przeładowuje... ale mijając 2200 wszystko jest ok... Może ktoś jeszcze zabierze głos.... Dopiero teraz odsłuchałem nagranie....z kilka postów wyżej. Dokładnie taki odgłos turbiny miałem na myśli... Znam ludzi, którzy naprawdę powymieniali w aucie i turbiny i N75 i czyszczenie i dalej odgłos powracał za jakiś czas....nie pomogło... A miałeś jakieś błędy w Engine...?
pawlak81 Opublikowano 30 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Lipca 2011 No i co , nikt więcej się nie wypowie. Mile widziane kolejne opinie na temat logów, oraz czy faktycznie turbo jest przeładowywane, i co to może oznaczać? Krótko mówiąc, czy z logów wynika że turbinka już nie pracuje jak należy, czy raczej jeszcze nie wiadomo co może być nie tak. Czy turbo nadaje się do naprawy? Czy logi mogą świadczyć o tym, że te dźwięki są właśnie od turbo? Można z tym jeździć, czy raczej lepiej to naprawiać. Parę postów wcześniej ktoś napisał, że ludzie wymieniają N75 (apropo co to jest N75 i za co odpowiada) naprawiają turbo a po jakimś czasie znowu to wraca?Czy to może byś wada fabryczna tych samochodów, podobnie jak często powtarzający się problem parujących lamp przednich w tym aucie, które zresztą i mnie dotknęło.
Jeżu Opublikowano 30 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Lipca 2011 Zrób te logi statyczne 011 Basic i zobaczymy.... chętnie je zobaczę...Wg mnie nie ruszałbym tego, bo naprawdę "zapętlisz" się tylko niepotrzebnie... Lej naftę, przegoń czasami ostrzej turbo i się nie przejmuj... N75 to zaworek elektryczno-pneumatyczny, który steruje łopatkami zmiennej geometrii w turbinie i ma b.duży wpływ na ciśnienie doładowania....
pawlak81 Opublikowano 31 Lipca 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2011 prosiłbym jakieś szczegóły tego przegonienia auta na nafcie? Jak to zrobić, co to da, i jak często to robić? Nie chciałbym tym zabiegiem czegoś pogorszyć, dlatego wolę się dopytać.Wracając do tematu, rozumiem że ten dźwięk raczej nie powstaje z winy N75, tylko raczej turbiny i rozumiem, że póki nie ma innych objawów, auto nie traci mocy, nie kopci, oraz logi wyglądają tak jak zamieszczone to na razie nie ruszać tak? Zobaczymy te logi statyczne, o ile zostaną wstawione i wtedy jeszcze będę prosił o opinię.
Rekomendowane odpowiedzi