Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
  W dniu 27.01.2025 o 17:14, Seb78 napisał(a):

Hej, czy Ktoś przerabiał temat drugiego kluczyka do q5 2021 z usa. Jakie koszty i gdzie?

 

Rozwiń  

koszt to około 1,5k pln. Część magików nawet wprost mówiła, że lepiej do aso w tym temacie. I z tego co się dowiedziałem nie warto bawić się w jakieś pół środki za mniejsze pieniądze bo może samochód zacząć odwalać.

Opublikowano (edytowane)
  W dniu 27.01.2025 o 18:45, Bednar1991 napisał(a):

koszt to około 1,5k pln. Część magików nawet wprost mówiła, że lepiej do aso w tym temacie. I z tego co się dowiedziałem nie warto bawić się w jakieś pół środki za mniejsze pieniądze bo może samochód zacząć odwalać.

Rozwiń  

Dzień dobry.Pytałem w serwisie Audi w Kielcach powiedzieli ze można dorobić ale auto wróci do ustawień fabrycznych po zakodowaniu dodatkowego kluczyka. Dlatego nie pytałem o cenę bo mam zrobioną konwersję i nie chciał bym wracać do fabrycznych

P.S. Dopisali mnie do bazy EU i głównego użytkownika i dali mi zdrapkę z nowym zarejestrowanym kodem ale nic mi to nie da dopóki nie będzie połączenia online z autem .Aplikacja próbuje się łączyć z samochodem w celu aktualizacji (to jest główny problem nigdzie nie znalazłem jak to można zrobić).Plus że  w aplikacji pojawiła się konfiguracja mojego samochodu

Edytowane przez koala11
Opublikowano (edytowane)
  W dniu 27.01.2025 o 17:36, januszbi napisał(a):

Tylko nie podoba mi się to, że trzeba płacić oprócz przeróbki/ aktywacji jeszcze co roku abonament 240 zł. Właściciele Volvo w EU i w USA nie płacą takich comiesięcznych danin. Zapłacisz im rocznie 2.880 zł za to, że może ze dwa razy sprawdzisz przez rok, czy zamknąłeś auto. Nawet jak coś takiego opracują dla Audi , to pewnie się nie skuszę.

Rozwiń  

No właśnie..........ale początki są zawsze drogie:smiley_shock: (240 rocznie).

Edytowane przez adam-b.
Opublikowano
  W dniu 27.01.2025 o 17:14, Seb78 napisał(a):

Hej, czy Ktoś przerabiał temat drugiego kluczyka do q5 2021 z usa. Jakie koszty i gdzie?

 

Rozwiń  

U mnie to był koszt 1500 + 300 kodowanie. Kluczyk w serwisie a kodowanie poza.

Opublikowano
  W dniu 28.01.2025 o 07:47, adam-b. napisał(a):

No właśnie..........ale początki są zawsze drogie:smiley_shock: (240 rocznie).

Rozwiń  

Sorry 240.

A swoją drogą , jeśli biorą abonament roczny, tzn że mają możliwość odcięcia Ci tego połączenia w momencie, gdy nie płacisz. A to znaczy, że są gdzieś umocowani między Aplikacją a autem. Ok, że zrobili, opłatę za uruchomienie rozumiem, ale abonament nie pasuje mi to, i to nie chodzi kasę, ale o to, że jakaś nieznana firma ma dostęp do mojego auta.

Opublikowano
  W dniu 28.01.2025 o 07:51, adam-b. napisał(a):

U mnie to był koszt 1500 + 300 kodowanie. Kluczyk w serwisie a kodowanie poza.

Rozwiń  

Czy faktem jest, że samochód wraca do ustawień fabrycznych?

Opublikowano

Tak, rozmawiałęm z fachowcem. Jezeli kodujesz w serwisie wszystko wraca do ustawień fabrycznych. Kupic kluczyk w ASO i kodować u kogos kto ma głowe na karku i zrobi  to dobrze.

Opublikowano
  W dniu 29.01.2025 o 08:48, SKALD79 napisał(a):

Tak, rozmawiałęm z fachowcem. Jezeli kodujesz w serwisie wszystko wraca do ustawień fabrycznych. Kupic kluczyk w ASO i kodować u kogos kto ma głowe na karku i zrobi  to dobrze.

Rozwiń  

Potwierdzam. W ASO tylko dokupić kluczyk. Kodowanie poza ASO, bo przywrócą ustawienia fabryczne. Jeżeli kiedykolwiek, ktoś skorzysta z akcji fabrycznej w ASO, to dostanie do podpisu dokumenty, że akceptuje fakt przywrócenia ustawień fabrycznych, gdy to będzie konieczne do wykonania akcji serwisowej. Ja kilka razy korzystałem z akcji serwisowych i nigdy nie miałem problemu z oprogramowaniem. Zawsze odbierałem auto w stanie w jakim dostarczyłem. Nawet kiedyś miałem zmianę oprogramowania w tylnych światłach i zostałem o tym uprzedzony, że mogą być przywrócone ustawienia fabryczne. A jednak nic się nie zmieniło. Ale znam przypadki, że była niespodzianka przy odbiorze, tzn zapalający się stop razem z kierunkowskazem w tylnych światłach. Mam wrażenie, że jak konwersję zrobi  ktoś z wiedzą na temat tego co robi, to nie ma z tym problemu.

Opublikowano

Odnośnie konwersji USA na EU. Czy jest na forum ktoś kto ma dostęp do Etki? Chodzi mi konkretnie o część okablowania radia.

Opublikowano (edytowane)

 

  W dniu 29.01.2025 o 16:40, januszbi napisał(a):

Odnośnie konwersji USA na EU. Czy jest na forum ktoś kto ma dostęp do Etki? Chodzi mi konkretnie o część okablowania radia.

Rozwiń  

mam mogę pomóc 

Edytowane przez reniu12
Opublikowano
  W dniu 29.01.2025 o 19:16, reniu12 napisał(a):

 

mam mogę pomóc 

Rozwiń  

Czy jak podałbym Ci dwa numery Vin Q5 z 2021 roku, jedno jest z USA, drugie z EU, to czy jesteś mi w stanie podesłać diagramy instalacji antenowej do radia?

Opublikowano (edytowane)

Witam

Porcja nowych informacji. 

Do poprawnego działania informacji o statusie musimy mieć aktywny SOS za który odpowiada moduł telmatic 75. 

Moduł telmatic SOS z USA będzie działał w EU.  

Sprawa wygląda następująco musimy dostać się do modułu 75 i go wyjąc.

U mnie znajdował się pod podłogą bagażnika bliżej tylnych foteli, jeżeli go tam nie ma to drugie miejsce pod tylna kanapa.

4K1 035 283 C z oznaczeniem NAR  - rynek amerykański.

Problem tkwi w chipie Esim - zwyczajnie musimy wymienić kartę SIM na Europejska która będzie logować się do sieci i przesyłać dane o pojeździe. (chip esim trzeba wylutować, wlutować nowe złącze na nano sim)

Moduł pod względem odbioru zakresu również odbiera LTE, problem tkwi w simie który szuka sieci USA, wymiana na kartę EU rozwiązuje problem .

Kupiłem kartę sim Tmobile normalna procedura zakładania karty i saldo musi być dodatnie. 

Moduł spowrotem do auta, kasowanie błędu SOS, ponowne uruchomienie pojazdu i lampeczka SOS świeci na zielono auto jest widoczne w sieci.

 

Funkcja SOS jest dostępna. (brak błędów w komputerze, i na liczniku) 

 

Kilka fotek z całego procesu moduł pozostaje oryginalny tylko wymiana Sim

IMG_20250120_180944526.jpg

IMG_20250123_202329465_HDR~3.jpg

IMG_20250123_202422146~2.jpg

Messenger_creation_F37D8285-C8E5-4A8B-B716-78D85708DAEE.jpeg

IMG_20250128_103439190_HDR.jpg

Edytowane przez Johnu
  • Like 3
Opublikowano (edytowane)
  W dniu 30.01.2025 o 12:32, Johnu napisał(a):

Witam

Porcja nowych informacji. Chyba będę pierwszy z rozwiązaniem problemu.

Do poprawnego działania informacji o statusie musimy mieć aktywny SOS za który odpowiada moduł telmatic 75. 

Moduł telmatic SOS z USA będzie działał w EU.  

Sprawa wygląda następująco musimy dostać się do modułu 75 i go wyjąc.

U mnie znajdował się pod podłogą bagażnika bliżej tylnych foteli, jeżeli go tam nie ma to drugie miejsce pod tylna kanapa.

4K1 035 283 C z oznaczeniem NAR  - rynek amerykański.

Problem tkwi w chipie Esim - zwyczajnie musimy wymienić kartę SIM na Europejska która będzie logować się do sieci i przesyłać dane o pojeździe. (chip esim trzeba wylutować, wlutować nowe złącze na nano sim)

Moduł pod względem odbioru zakresu również odbiera LTE, problem tkwi w simie który szuka sieci USA, wymiana na kartę EU rozwiązuje problem .

Kupiłem kartę sim Tmobile normalna procedura zakładania karty i saldo musi być dodatnie. 

Moduł spowrotem do auta, kasowanie błędu SOS, ponowne uruchomienie pojazdu i lampeczka SOS świeci na zielono auto jest widoczne w sieci.

 

Funkcja SOS jest dostępna. (brak błędów) 

 

Kilka fotek z całego procesu moduł pozostaje oryginalny tylko wymiana Sim

IMG_20250120_180944526.jpg

IMG_20250123_202329465_HDR~3.jpg

IMG_20250123_202422146~2.jpg

Messenger_creation_F37D8285-C8E5-4A8B-B716-78D85708DAEE.jpeg

IMG_20250128_103439190_HDR.jpg

Rozwiń  

No dobra ale pod jaki numer dzwoni samochód?
Ja raz przez przypadek kliknąłem pomoc techniczną z podłączonym telefonem to zaczęło dzwonić do USA i pobrało trochę PLN`ów :)
btw ja mam tak zrobioną konwersje, że sos świeci mi na zielono.

Edytowane przez Bednar1991
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Dzwoni do centrali Audi niezależnie gdzie jesteś, taka maja procedurę, a dopiero oni z 112 . 

To fajnie ktoś ci zrobił ( z reguły mówią że się nie da i wykodowuja ) 

Edytowane przez Johnu
Opublikowano
  W dniu 28.01.2025 o 07:40, koala11 napisał(a):

Dzień dobry.Pytałem w serwisie Audi w Kielcach powiedzieli ze można dorobić ale auto wróci do ustawień fabrycznych po zakodowaniu dodatkowego kluczyka. Dlatego nie pytałem o cenę bo mam zrobioną konwersję i nie chciał bym wracać do fabrycznych

P.S. Dopisali mnie do bazy EU i głównego użytkownika i dali mi zdrapkę z nowym zarejestrowanym kodem ale nic mi to nie da dopóki nie będzie połączenia online z autem .Aplikacja próbuje się łączyć z samochodem w celu aktualizacji (to jest główny problem nigdzie nie znalazłem jak to można zrobić).Plus że  w aplikacji pojawiła się konfiguracja mojego samochodu

Rozwiń  

Kolego o jakiej zdrapce mowa 10 cyfrowy Vehicle Code?

Opublikowano
  W dniu 30.01.2025 o 12:32, Johnu napisał(a):

Witam

Porcja nowych informacji. Chyba będę pierwszy z rozwiązaniem problemu.

Do poprawnego działania informacji o statusie musimy mieć aktywny SOS za który odpowiada moduł telmatic 75. 

Moduł telmatic SOS z USA będzie działał w EU.  

Sprawa wygląda następująco musimy dostać się do modułu 75 i go wyjąc.

U mnie znajdował się pod podłogą bagażnika bliżej tylnych foteli, jeżeli go tam nie ma to drugie miejsce pod tylna kanapa.

4K1 035 283 C z oznaczeniem NAR  - rynek amerykański.

Problem tkwi w chipie Esim - zwyczajnie musimy wymienić kartę SIM na Europejska która będzie logować się do sieci i przesyłać dane o pojeździe. (chip esim trzeba wylutować, wlutować nowe złącze na nano sim)

Moduł pod względem odbioru zakresu również odbiera LTE, problem tkwi w simie który szuka sieci USA, wymiana na kartę EU rozwiązuje problem .

Kupiłem kartę sim Tmobile normalna procedura zakładania karty i saldo musi być dodatnie. 

Moduł spowrotem do auta, kasowanie błędu SOS, ponowne uruchomienie pojazdu i lampeczka SOS świeci na zielono auto jest widoczne w sieci.

 

Funkcja SOS jest dostępna. (brak błędów w komputerze, i na liczniku) 

 

Kilka fotek z całego procesu moduł pozostaje oryginalny tylko wymiana Sim

IMG_20250120_180944526.jpg

IMG_20250123_202329465_HDR~3.jpg

IMG_20250123_202422146~2.jpg

Messenger_creation_F37D8285-C8E5-4A8B-B716-78D85708DAEE.jpeg

IMG_20250128_103439190_HDR.jpg

Rozwiń  

Od roku 2021 w górę jest już inny moduł.

IMG_4033.thumb.JPG.7a6dab2ae6a38522993490dc5ffd3b30.JPGIMG_4033.thumb.JPG.7a6dab2ae6a38522993490dc5ffd3b30.JPG

IMG_4034.JPG

Opublikowano (edytowane)
  W dniu 30.01.2025 o 19:52, januszbi napisał(a):

Od roku 2021 w górę jest już inny moduł.

IMG_4033.thumb.JPG.7a6dab2ae6a38522993490dc5ffd3b30.JPGIMG_4033.thumb.JPG.7a6dab2ae6a38522993490dc5ffd3b30.JPG

IMG_4034.JPG

Rozwiń  

Ok, jaki masz numer tego modułu?

Edytowane przez Johnu
Opublikowano
  W dniu 28.01.2025 o 19:19, Bednar1991 napisał(a):

Czy faktem jest, że samochód wraca do ustawień fabrycznych?

Rozwiń  

Nie wiem, bowiem kluczyk miałem z ASO a kodowanie w zakładzie, który przeprowadzał konwersję.

Opublikowano
  W dniu 29.01.2025 o 16:38, januszbi napisał(a):

Potwierdzam. W ASO tylko dokupić kluczyk. Kodowanie poza ASO, bo przywrócą ustawienia fabryczne. Jeżeli kiedykolwiek, ktoś skorzysta z akcji fabrycznej w ASO, to dostanie do podpisu dokumenty, że akceptuje fakt przywrócenia ustawień fabrycznych, gdy to będzie konieczne do wykonania akcji serwisowej. Ja kilka razy korzystałem z akcji serwisowych i nigdy nie miałem problemu z oprogramowaniem. Zawsze odbierałem auto w stanie w jakim dostarczyłem. Nawet kiedyś miałem zmianę oprogramowania w tylnych światłach i zostałem o tym uprzedzony, że mogą być przywrócone ustawienia fabryczne. A jednak nic się nie zmieniło. Ale znam przypadki, że była niespodzianka przy odbiorze, tzn zapalający się stop razem z kierunkowskazem w tylnych światłach. Mam wrażenie, że jak konwersję zrobi  ktoś z wiedzą na temat tego co robi, to nie ma z tym problemu.

Rozwiń  

A z jakich akcji serwisowych korzystałeś?? U mnie była tylko ta dotycząca filtra oleju - czyli szukanie opiłków. Niby nic nie było.

Opublikowano
  W dniu 31.01.2025 o 11:00, adam-b. napisał(a):

A z jakich akcji serwisowych korzystałeś?? U mnie była tylko ta dotycząca filtra oleju - czyli szukanie opiłków. Niby nic nie było.

Rozwiń  

Ja miałem wymianę nakrętek w tylnym zawieszeniu.

Opublikowano

Ok, ja to szukałabym dobrego elektronika od takich rzeczy układów scalonych. Bo na twojej płytce musi być chip esim. Tak jak w moim przypadku mój chip wymieniłem na kartę SIM Europejska bo zwyczajnie nie mógł się zalogować do sieci w tej części świata. 

Screenshot_20250202-093546.png

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie