Jeżu Opublikowano 21 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2010 (edytowane) Oto informacje jaki olej powinniście lać do Swoich TDI #Do silników 1,9 TDI R4 czyli rzędowych oraz 2.0 TDI(wersje bez DPF) wyposażonych w pompowtryskiwacze czyli PD, należy stosować olej spełniający normy: 505.01 lub 506.01 lub 507.00 Norma 505.01 to najniższa norma jak musi zostać spełniona do PD #Do wszystkich silników diesla, 4-ro oraz 6-cio cylindrowych, wyposażonych w filtr cząstek stałych - DPF, a więc mniej więcej od roku produkcji 2005 bezwzględnie wymagane są oleje spełniające normę: 507.00 #Do pozostałych silników diesla wyposażonych w pompa rozdzielaczową VP, wyposażonych w turbosprężarkę, także wymagany jest olej syntetyczny. Chodzi przede wszystkim o turbinę i można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy: 505.00 lub 506.00 Oto dosłownie kila olei spełniających normy # 505.01 1.Mobil 3000XE 5W30 dawny Specjal-V 5W40 2.Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 3.Motul Specific 505.01 5W40 lub MOTUL 8100 X-Clean C3 5W40 #507.00 1.Mobil ESP Formuła 5W30 2.Castrol Edge 5w30 3.Motul Specific 507.00 Lub MOTUL 8100 X-Clean #505.00 1.Mobil Peak Life 5W50 2.Castrol Edge 5W-40 3.MOTUL 8100 X-Cess 5w40 505.00 Niezależnie od przebiegu zaleca się jednak wymianę oleju silnikowego nie rzadziej niż raz na rok lub max do 15tyś.km Tryb Long Life nie jest zalecany ze względu na trwałość turbiny i innych ważnych elementów silnika...Pamiętajcie o markowych filtrach przy wymianie np. Mann, Knecht,Hengst ....Mam nadzieję że troszkę rozjaśniłem temat... A i bardzo ciekawy artykuł o olejach WARTO przeczytać http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf Oraz normy jakościowe olejów stosowanych http://www.royalpurple.waw.pl/dwn/normy-olejow.pdf Edytowane 7 Lutego 2011 przez Jeżu 5
szm3r Opublikowano 22 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 22 Listopada 2010 (edytowane) Gratuluje Jeżu wiedzy jaką posiadasz. Muszę powiedzieć że zaskakujesz, jestem pod wrażeniem... kozak z Ciebie. Ps. zostawiam plus, reputacja na naszym forum rośnie Pozdrawiam Edytowane 29 Czerwca 2011 przez Jeżu
maurycy Opublikowano 9 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2011 (edytowane) Ma ktos doswiadczenia z Motul Engine Clean? Moje Audi jest na PD i ma 163 tys. przejechane i poprzedni wlasciciel jezdzil glownie po autostradach we Francji - serwis tez we Francji.Naczytalem sie roznych opinii i zastanawiam sie czy warto. Nie mam "odpukac" problemow z silnikiem, choc z drugiej strony wyczyszczenie brudu jest ogolnie dobre - no chyba, ze nagle gdzies sie cos rozszczelni. Mam dylemat, pomozcie piszac swoje zdanie na ten temat. Dzieki!pozdrowienia jak zawsze!m@urycP.S. W końcu się nie zdecydowałem wlewać tego specyfiku. W końcu "lepsze jest wrogiem dobrego". Edytowane 15 Listopada 2011 przez maurycy
Riddicko Opublikowano 15 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2013 Witam,pilnie potrzebuję pomocy, mam Audi A4 B7 2005 rok przebieg 230 tyś. Nie wiem jak znaleźć kod silnika i nie wiem czy mam silnik z PDF czy bez. Jaki olej dobrać i jakie filtry POMOCY
Grażynka Opublikowano 24 Lutego Zgłoś Opublikowano 24 Lutego (edytowane) Uaktualnienie. na wielu forach w Niemczech polecany jest: Designed to meet very high requirements for highly loaded VW, Audi, Skoda and Seat engines that require the use of ACEA C3 class oils. Shell Helix Ultra Professional AV-L 5W-30 is an oil for gasoline and diesel engines equipped with a particulate filter meeting the requirements for a number of VW 504.00/507.00 standards. Unrivaled sludge protection - no other engine oil will keep your engine as clean as factory Makes cold starts easier Provides an increase in driving economy, min. 2.5% Features: Low ash oil with Shell Pure Plus technology Low viscosity and low friction Perfect protection of the vehicle's exhaust system by keeping the DPF filter clean Specifications and approvals: ACEA C3; VW 504.00/507.00 Specifications and approvals: ACEA C3; VW 504.00/507.00 Parameters: Oil type: synthetic Viscosity: 5W30 Capacity: 5L Packaging: 5L can Manufacturer's specification: VW 504.00 / VW507.00 Quality classification: C3 Manufacturer: SHELL Blended: Rafineria Gdanska Sp. z o.o. Price: 33,01EUR/5 l Jeśli już t W dniu 15.05.2013 o 08:30, Riddicko napisał(a): Witam, pilnie potrzebuję pomocy, mam Audi A4 B7 2005 rok przebieg 230 tyś. Nie wiem jak znaleźć kod silnika i nie wiem czy mam silnik z PDF czy bez. Jaki olej dobrać i jakie filtry POMOCY PDF na pewno jest w sieci, ale w samochodzie raczej DPF. Jeżeli chodzi o DPF i od którego roku został wprowadzony, obowiązek stosowania filtrów cząstek stałych w Dieslu, to mowa tu będzie o 2006 roku, kiedy to została ogłoszona norma emisji spalin EURO IV. DPF jednak nie był nowatorskim rozwiązaniem, gdyż pierwsze tego typu filtry montowane były już na o wiele mniejszą skalę w 1996 roku. Themenstarter Edytowane 24 Lutego przez Grażynka 1
przedszkolak Opublikowano 25 Lutego Zgłoś Opublikowano 25 Lutego zamienię pdf'a na dpf'a, Nie bić przetłumaczyć. Tam chyba jest - bo Audi stosowało już pod koniec lat 90-tych. 1
Rekomendowane odpowiedzi