Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Forumowiczów!

Noszę się z zamiarem kupna Audi A4 w wersji sedan z roku 2002 z silnikiem Diesla.

Znalazłem interesującą ofertę sprzedaży (wysokie wyposażenie, dobry stan ogólny), jednak jest to egzemplarz 5 biegowy z silnikiem 1,9TDi o mocy 100KM, a chciałbym mieć do dyspozycji trochę więcej. Zastanawia mnie jaka jest różnica w budowie pomiędzy jednostkami 100, 115 oraz 130 konną w tej wersji litrażowej. Mechanik powiedział mi, że w przypadku silnika o mocy 100KM różnica tkwi jedynie w przełożeniach skrzyni biegów, natomiast cała reszta jest jednakowa dla całej gamy Audi A4 o pojemności 1,9 z tego roku. Czy może ktoś tą informację potwierdzić lub jej zaprzeczyć?

Jeśli silnik, turbina itd są jednakowe we wszystkich wersjach, jedyna różnica powinna tkwić w oprogramowaniu silnika i w takim wypadku chip tuning podniósłby moc o kilka koni (chciałbym mieć około 130KM).

Dodam jeszcze, że samochód ma udokumentowany (na 100% oryginalny) przebieg 170 000 km. Co myślicie o zmianie programu komputera (chip) przy takim przebiegu?

Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam!

Opublikowano (edytowane)

Witam Turbina dla silnika 130Km jest inna niż dla 100/115Km.Ale większe turbo da się założyć... Silniki są na PD każdy. Silniki 130KM posiadają także 6-bieg skrzynie manual Co jest na pewno zaleta Sama konstrukcja silnika jest bardzo podobna, A chip tuning to juz osobna para kaloszy. Z każdego diesla na PD da się wycisnąć dodatkowe KM. Silnik 101Km to AVB, 116Km to BKE ale to w 2004r i silniki AVF/AWX 130KM Osobiście szukaj 130KM w standarcie....Moje zdanie. Dobierają części dużo się zazębia, ale nie wszystko.. :dobranoc:

Edytowane przez Jeżu
  • Upvote 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hej,

Sam osobiscie polecam silnik 1.9 TDI 131KM z 6-biegowa skrzynia. Samochod bardzo ladnie sie zbiera, jest dynamiczny, a przy tym oszczedny na trasie poludnie Francji - Polska centralna mialem spalanie 5.7/100 przy predkosci 140/150 (za granica :) ). Poza tym (jesli mnie pamiec nie myli) silniki AVF/AVX z 5 biegowa skrzynia maja moment 285 Nm, zas te z 6-biegowa skrzynia ok. 310 Nm .

Jesli chodzi o chip tuning sam sie zastanawiam, choc nie wiem czy bede ryzykowal. W kazdym badz razie najpierw trzeba wykonac pelna diagnoze i analize parametrow silnika - turbiny, oceny w jakim one sa stanie i porzadny zaklad zaproponuje Ci o ile mozna zwiekszyc moc silnika.

Uwazaj na zakupy audi w Polsce, te samochody sa dosyc popularne, sprawdz 10 razy czy nie bil bity i nic nie bylo przy nim robione.

Powodzenia!

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie,

Dziękuję za Wasze opinie. Ostatecznie, po jeździe próbnej zdecydowałem się na zakup samochodu. Przekonało mnie pewne źródło, dobry stan bez konieczności jakiejkolwiek inwestycji początkowej i bardzo przystępna cena (samochód kupowany "po znajomości"). Po kilkuset przejechanych kilometrach jestem bardzo zadowolony z silnika i mile zaskoczony jego sprawnością. Co prawda jadąc we 4 osoby z bagażami przyspieszanie w mieście nie jest porywające, ale na tę chwilę wystarcza. Na trasie z Krakowa za Wrocław + trochę po miastach w 4 osoby i z załadowanym bagażnikiem spalanie wyniosło 4,9l/100km (prędkość około 130-140 bez klimatyzacji) więc nie mogę narzekać. No i warto dodać, że zawieszenie jest niesamowite! :)

Pozdrawiam, salix

Edytowane przez salix
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam. Osobiście poruszam się wersją 130konną z 5 biegową skrzynią. Polecam z powodu spalania 4.6l/100km. 6 bieg jest nadbiegiem (tzw overdrive) stworzonym w celu oszczędzania paliwa przy dużych prędkościach. A w kwestii różnicy w budowie: osprzęt i rodzaje turbiny w połączeniu z elektroniką decydują o mocy danego egzemplarza.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie