Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 16.02.2019 w Odpowiedzi

  1. Przedstaw się nam! Napisz kilka słów o sobie, czym jeździsz, skąd jesteś itp. Po napisaniu posta powitalnego, otrzymasz dostęp do całej zawartości forum Klub Audi PL... Po otrzymaniu dostępu do forum, pochwal się koniecznie czym jeździsz! Możesz to zrobić w tym dziale: Pochwal się swoim Audi!
    11 punktów
  2. Dla wszystkich posiadaczy Audi Q5, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF: Instrukcja_obsługi_Audi_Q5.pdf Instrukcję mogą pobrać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się tutaj.
    10 punktów
  3. Dla wszystkich posiadaczy Audi Q5 FY, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF. Instrukcję mogą pobrać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się tutaj. Instrukcja obsługi Audi Q5 FY.pdf
    8 punktów
  4. Dla wszystkich posiadaczy Audi A6 C8, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF. Instrukcję mogą pobrać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się tutaj. Instrukcja obsługi Audi A6 C8.pdf
    5 punktów
  5. Dla wszystkich posiadaczy Audi Q3, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF: Instrukcja_obsługi_Audi_Q3.pdf Instrukcję mogą pobrać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się tutaj.
    4 punkty
  6. Dla wszystkich posiadaczy Audi A6 C6, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF. Instrukcja_obslugi_Audi_A6_C6_część_1.PDF Instrukcja_obslugi_Audi_A6_C6_część_2.PDF Instrukcję mogą pobrać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się tutaj.
    3 punkty
  7. Dla wszystkich posiadaczy Audi A6 C5, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF. Instrukcja_obslugi_Audi_A6_C5_str_1_66.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A6_C5_str_66_131.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A6_C5_str_131_196.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A6_C5_str_196_261.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A6_C5_str_261_326.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A6_C5_str_326_399.pdf Instrukcję mogą pobrać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się tutaj.
    3 punkty
  8. Dla wszystkich posiadaczy Audi A3 8V, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF: Instrukcja obsługi Audi A3 8V.pdf Instrukcję mogą pobrać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się tutaj.
    2 punkty
  9. Co to jest karta CD? A może chodzi o kartę SD? Co do formatów plików obsługiwanych przez MMI:
    2 punkty
  10. http://www.spalacz.pl/olej-i-jego-spalanie-w-silniku-audi-20-tfsi
    2 punkty
  11. W mojej Q5 też trzeszczała panorama. Mega wkurzające! W akcie desperacji popsikałem wszystkie prowadnice i uszczelki smarem silikonowym w spreju. Nastąpiło znaczne wyciszenie, jest dużo lepiej. Teraz znalazłem taką instrukcję: https://drive.google.com/file/d/1fCkxir9rpF1UVS_cUqJcdwCjV1ez-jYZ/view?usp=sharing
    2 punkty
  12. Podpiąć auto pod komputer i sczytać błędy zapisane w sterownikach. Bez tego to jak wróżenie z fusów.
    2 punkty
  13. 2 punkty
  14. Sprawdziłam u źródła czyli w serwisie bo nigdzie nie mogłam znaleźć info, dla zainteresowanych ilość jaka wchodzi to 960ml,
    2 punkty
  15. Możesz skorzystać z ETKA on-line. Zerknij na mój post: https://klubaudi.pl/topic/3899-wymiana-zderzaka-tyl/#comment-25811 Ty potrzebujesz manetek, które w swoim opisie posiadają kod PR 8T1, czyli Cruise Control System (CCS) Dla twojego rocznika ETKA pokazuje 2 możliwości: 8K0953502BG 7Y0, Without lane change assistant 7Y1, Lane change assistant 8T1, Cruise control system (CCS) 9Q3, Multi-function display, without on-boardcomputer and check control lub 8K0953502BK 7Y0, Without lane change assistant 7Y1, Lane change assistant 8T1, Cruise control system (CCS) 9Q2, Multi-function display/on-board computer with check control 9Q4, Multi-function display/on-board computer with check control 9Q7, Multi-function display/on-board computer 9Q8, Multi-function display/on-board computer To, które manetki wybrać zależy od tego co tam jeszcze masz na wyposażeniu (patrz pozostałe kody PR). Zanim zaczniesz szukać nowego czujnika skrętu kierownicy (tzw. taśmy, nr 2 na rysunku wyżej) sprawdź, co siedzi u ciebie. Być może taśmy którą masz nie trzeba będzie wymieniać. Żeby to zrobić bez rozbierania kolumny kierownicy trzeba podłączyć się do auta interfejsem diagnostycznym (VCDS, OBDeleven lub inny) i sprawdzić sterownik numer 16 (16 Steering Column ).
    2 punkty
  16. Sprawdziłem - działa. Żeby to uruchomić trzeba było wprowadzić 3 zmiany w Green Menu (tzw. menu ukrytym, które wcześniej musi być aktywowane za pomocą interfejsu diagnostycznego, np. VCDS) oraz jedną zmianę w kodowaniu w Module Centalnej Elektryki (też za pomocą interfejsu diagnostycznego). Przed zmianami miałem tak jak @Gadon - czyli podświetlenie nóg zapalało się po otwarciu drzwi i gasło powoli po ich zamknięciu lub po uruchomieniu silnika. Podczas jazdy przestrzeń nóg nie była oświetlona, nie można było tego wymusić ręcznie. Po zmianach po uruchomieniu silnika oświetlenie nóg przygasa do poziomu, który możemy sobie ustawić ręcznie na MMI. Moje MMI to wersja 3G+ UWAGA!!! Nieprzemyślane zmiany w zielonym menu mogą doprowadzić nawet do unieruchomienia auta! Nie biorę odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe na skutek zmian w Green Menu! Co dokładnie było zmieniane: Po wywołaniu Green Menu (jednoczesne wciśnięcie przycisków MENU oraz CAR) szukamy pozycji "car" (pokrętłem dżojstika): Naciskając dżojstik wchodzimy głębiej i szukamy pozycji "cardevicelist": Znowu wchodzimy głębiej i szukamy pozycji "Interior light". Dżojstikiem aktywujemy tę opcję (podświetlamy kwadracik na zielono). Cofamy się do poprzedniego poziomu menu i szukamy pozycji "carbusassignment", a wewnątrz niej pozycji "Interior light". Naciskamy dżojstik i pokrętłem zmieniamy wartość na "[CAN KOMFORT] 1/9". Zatwierdzamy zmianę dżojstikiem i znowu wracamy poziom wyżej. Teraz szukamy pozycji "carmenuoperation", a wewnątrz niej "Interior light". Ustawiamy wartość "1" Wracamy na samą górę. Wychodzimy z Green Menu naciskając jednocześnie przyciski BACK oraz CAR Po tych 3 zmianach restartujemy MMI. W moim przypadku to jednoczesne naciśnięcie przycisków MENU + Dżojstik + PrawyGórny Teraz podłączamy do auta interfejs diagnostyczny. Ja używam OBDeleven. Łączymy się z Modułem Centralnej Elektryki (sterownik 09), potem długie kodowanie i wybieramy Bajt 16. W Bajcie 16 zmieniamy Bit 6 z 0 na 1 Zatwierdzamy zmiany, wychodzimy z programu. Ta ostatnia zmiana spowoduje, że w MMI pojawi się nam nowa pozycja w CAR/Systemy Car/Ustawienia samochodu/ W tym miejscu regulujemy natężenie oświetlenia przestrzeni nóg. Tak jak pisałem wcześniej ten przepis działa w przypadku posiadania MMI 3G+
    2 punkty
  17. Czy na manetce od wycieraczek masz od dołu przycisk RESET oraz dodatkowy przycisk z boku ?
    2 punkty
  18. Wczoraj mechanik wymieniał u mnie silnik nastawczy klapy wlotu powietrza zewnętrznego - klapa jedna nie otwierała się skutkowało brakiem nadmuchu powietrza szyby parowały i wynik brak ogrzewania. Jest to z moich informacji częsta awaria / słaba jakość / w tych modelach do 2020 r. W serwisie AUDI wymieniają cały układ sterowania - koszt ok. 3,500 zł . Ja u mechanika za silnik nastawczy kupiony w serwisie zapłaciłem 750 zł. plus wymiana . Mechanik twierdził , iż są cztery i po kolei siadają. Kosztowna naprawa - pozdrawiam.
    2 punkty
  19. Witam ponownie ze względu że nikt nie pomógł musiałem sam się wziasc za tą usterkę ponieważ już się normalnie jeździć nie dało powodem w moim przypadku była pierdoła :) poprostu spadł wężyk od zaworka sterowania membrany tej co chyba zmienia długość dolotu czy coś i łapało lewe powietrze odkryłem to przypadkowo bo się tak ułożył wężyk że zaczęło delikatnie gwizdać i syczeć więc założyłem jazda próbna i eureka dla pewność zdjolem wężyk znów jazda próbna i objawy wrocily więc przyczyną był ten wężyk auto jak nowe nie szarpie przy puszczeniu sprzęgła czyli nieszczelność dolotu powoduje szarpanie przy puszczeniu sprzęgła!!!.pozdrawiam
    2 punkty
  20. Od piątku 4 grudnia 2020r. w art. 60 Prawa o ruchu drogowym zaczynają obowiązywać dwa nowe podpunkty. Czyli zabrania się: 3a) umieszczania na pojeździe tablic (tablicy) rejestracyjnych w innym miejscu niż konstrukcyjnie do tego przeznaczone; 3b) umieszczania na pojeździe jednorzędowych zmniejszonych tablic rejestracyjnych, jeżeli pojazd nie posiada zmniejszonych wymiarów miejsca konstrukcyjnie przeznaczonego do umieszczenia tablicy rejestracyjnej; – Badanie techniczne pojazdu, w którym w dużych wnękach będą mniejsze tablice rejestracyjne, zakończy się wynikiem negatywnym. Właściciel pojazdu będzie musiał wnioskować do Wydziału Komunikacji o wydanie prawidłowych tablic rejestracyjnych – powiedział Marcin Barankiewicz, prezes Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów. – Myślę, że częściej policja będzie także kontrolowała takie pojazdy na drodze. Do tej pory nie było skutecznego mechanizmu, żeby walczyć z procederem zakładania mniejszych tablic, wtedy gdy nie ma takiej potrzeby. Jak wiadomo, ze względu na mniejszą ilość znaków, tych tablic może brakować tym właścicielom, którzy realnie ich potrzebują, ponieważ rzeczywiście mają mniejsze wnęki na tablice – zauważył szef PSKP. Na załączonym przez ciebie zdjęciu widać, że masz miejsce na dużą tablicę. Z drugiej jednak strony nie ma u ciebie otworów montażowych pod dużą ramkę, więc nie masz jej jak założyć. Czyli mała tablica legalnie (tak myślę).
    2 punkty
  21. Tu masz to opisane po polsku (str. 17): https://klubaudi.pl/... instrukcja obsługi audi a4 b6.../
    2 punkty
  22. To ikona zegara sterowanego radiowo. Jeśli świeci, to znaczy, że zegar w aucie zsynchronizował się z sygnałem radiowym wzorca czasu z Frankfurtu - DCF77. Wszystko jest opisane w instrukcji obsługi auta.
    2 punkty
  23. Dla wszystkich posiadaczy Audi A3 8Y, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF. Instrukcję mogą pobrać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się tutaj. Instrukcja obsługi Audi A3 8Y.pdf
    2 punkty
  24. No i zrobione! Sprawdzić numery Do modyfikacji potrzebujemy przełącznika zespolonego (manetki) oraz czujnika skrętu kierownicy (tzw. taśma) obsługujących tempomat. Po sprawdzeniu w ETKA co potrzebuję, kupiłem na Allegro używany przełącznik o numerze 4G8953502AD. Taśmy nie zmieniałem, bo okazało się, że moja o numerze 8K0953568Q obsługuje tempomat. Pasowałaby też taka o numerze 8K0953568M. Narzędzia - mały wkrętak do zdjęcia airbaga z kierownicy - klucz spline M12 do odkręcenia kierownicy - plastikowy ściągacz tapicerki do zdjęcia górnej osłony kolumny kierownicy - klucz torx T20 do odkręcenia dolnej osłony kolumny kierownicy - klucz torx T30 do odkręcenia manetek - klucz torx T9 do odkręcenia taśmy Demontaż airbaga kierownicy Instrukcja serwisowa w ELSA nakazuje, by przed przystąpieniem do demontażu airbaga zdjąć z akumulatora klemę ujemną przy włączonym zapłonie. Ja byłem leniwy i klemy nie zdejmowałem. Kluczyk pozostaje w stacyjce, żeby nie blokowało kierownicy. U mnie jest okrągły airbag mocowany na stalowe zatrzaski z prętów, nie śruby. Żeby ułatwić sobie dostęp należy przestawić kierownicę maksymalnie do siebie i do dołu. Przekręcamy kierownicę w lewo o 90 st. od położenia do jazdy na wprost. Następnie za pomocą małego wkrętaka przesuwamy w dół sprężynowy zatrzask, jednocześnie pociągając airbag do siebie. Czynność powtarzamy po przekręceniu kierownicy w prawo o 90 st. od położenia do jazdy na wprost. Gdy poducha wyskoczy z zaczepów wyciągamy ją delikatnie do siebie. Teraz trzeba odłączyć 2 wtyczki - żółtą i czarną. W żółtej przed odłączeniem należy odbezpieczyć blokadę. Odkładamy poduchę w bezpieczne miejsce. Na tym filmie dokładnie pokazano sposób demontażu "poduchy": https://www.youtube.com/watch?v=elR9OhUTqQQ Po zdjęciu mamy taki oto widok: Demontaż kierownicy Wymontowanie i zamontowanie kierownicy tylko w położeniu środkowym (koła w położeniu do jazdy na wprost). Odkręcamy nakrętkę mocującą kierownicę. Nie mam klucza spline M12, więc użyłem torx T55 (też pasuje). Teraz ważna czynność - zanim zdejmiemy kierownicę, należy zaznaczyć jej położenie na kolumnie kierownicy (np. za pomocą kreski zrobionej pisakiem lub zadrapania wkrętakiem). Gdy będziemy ją zakładać z powrotem, musi trafić dokładnie w to samo miejsce. Po zrobieniu znaku możemy ściągać kierę. Demontaż osłony kolumny kierownicy Ja użyłem plastikowego ściągacza do tapicerki, bo nie chciałem pokaleczyć obudowy, ale może być i wkrętak. Odblokowujemy zaczepy górnej osłony. Trzeba wcisnąć narzędzie w szczelinę pomiędzy osłonami i odblokować zaczepy (lewa i prawa strona). Gdy zaczepy puszczą, wystarczy odchylić osłonę do góry, nie trzeba jej całkowicie demontować. Czas na dolną osłonę. Mocowana jest za pomocą 3 śrub - 2 na górze i 1 od dołu (torx T20). Po zdjęciu widzimy takie coś: Demontaż manetek Zaczynamy od wyciągnięcia 2 wtyczek - żółtej i czarnej. Potem za pomocą torx T30 luzujemy śrubę mocującą (wystarczy parę obrotów). Ściągamy manetki. Przełożenie taśmy Jeśli kupiliśmy manetki razem z odpowiednią taśmą, można pominąć ten krok. Ja przekładałem swoją taśmę na nowe manetki. W tym celu należy najpierw wypiąć 2 białe wtyczki. Następnie odkręcić jedną śrubkę (torx T9) oraz rozpiąć 2 plastikowe zatrzaski (ostrożnie, bo łatwo wyłamać!). Zdejmujemy taśmę i przekładamy ją do nowego zestawu przełączników. Podłączamy 2 białe wtyczki. Oto efekt naszych prac: Montaż nowych manetek, założenie kierownicy Składamy teraz wszystko w kolejności odwrotnej do tego co robiliśmy wcześniej - manetki na kolumnę, dokręcenie śruby mocującej, podłączenie 2 wtyczek (żółta i czarna). Żeby założyć osłonę kolumny kierownicy, w dolnej trzeba wyciąć miejsce na manetkę tempomatu. Z tym zeszło mi się najdłużej, bo chciałem to zrobić dokładnie. Wcześniej zrobiłem szablon z papieru, który przyłożyłem do dolnej osłony i odrysowałem kontur pisakiem. Potem w rękę mini-szlifierka Dremel i wycinanie zaznaczonego kształtu. Wyszło całkiem nieźle (zapomniałem zrobić zdjęcie). Gdy się z tym uporamy, można zakładać obudowę kolumny - najpierw dolną, potem górną. Czas na kierownicę. Przy zakładaniu pamiętamy o zgraniu znaków, które wcześniej zrobiliśmy. Dokręcamy nakrętkę. Kolej na airbag. Przysuwamy go maksymalnie do jego gniazda i podłączamy czarną i żółtą wtyczkę. Czarną trzeba dobrze ułożyć w rowku w kierownicy, a przy żółtej pamiętać o wciśnięciu blokady. Teraz tylko wepchnąć airbag na swoje miejsce tak, by złapały zatrzaski. Kodowanie Nie mam VCDS. Korzystałem z interfejsu OBDeleven. W moim aucie (Q5 8R 2015) zmieniamy ustawienia w 2 miejscach: 01-Engine -> Długie kodowanie -> Bajt 05 -> Bit 5 -> 1 16- Steering Column -> Długie kodowanie -> Bajt 02 -> Bit 2 -> 1 Po tych zmianach podskoczyło mi trochę ciśnienie, bo wyskoczył mi błąd układu kierowniczego oraz ESP. Błąd ESP wystarczyło skasować, natomiast w przypadku układu kierowniczego trzeba było od nowa przyuczyć sterownik do skrajnych położeń czujnika skrętu kierownicy. Wystarczyło przekręcić kierownicę maksymalnie w lewo do oporu, z zegarów rozległo się pojedyncze piknięcie potwierdzające położenie. Potem maksymalny skręt w prawo i znowu pojedyncze piknięcie. Błąd zniknął. Pozostało sprawdzić działanie manetek (kierunkowskazy, światła, wycieraczki, FIS). Na koniec jazda próbna i test tempomatu. Jak widać, wszystko działa!
    2 punkty
  25. Mały update do tematu. Niestety, w moim przypadku problem powrócił. Ostatnio kontrolka EPC zapalała się praktycznie od razu po dodaniu gazu, a w sterowniku silnika pojawiał się błąd P256300. Po dokładnym sprawdzeniu okazało się, że sprawcą problemów jest elektryczny siłownik sterujący zaworem upustowym turbiny: W pierwszym odruchu chciałem od razu zamawiać nowy na wymianę, ale dzisiaj coś mnie naszło i wymontowałem to "ustrojstwo". Sprawdziłem kabelki we wtyczce, czy aby któryś nie jest uszkodzony - wszystkie są OK. Piny we wtyczce oraz w samym siłowniku przepłukałem preparatem do styków elektrycznych KONTAKT GOLD 2000. Potem ponowny montaż i ustawienie cięgna za pomocą interfejsu OBDeleven. Odrobinkę je skróciłem w stosunku do tego co było przed wymontowaniem. Po złożeniu wszystkiego do kupy jazda próbna. I tu banan na gębie, bo błąd i kontrolka już się nie pokazały mimo, że piłowałem silnik ostro. Dopóki siłownik działa prawidłowo, to wstrzymuję się z zakupem nowego. Zobaczymy jak długo...
    2 punkty
  26. Zderzaka nie trzeba zdejmować ,a nawet zdjęcie nic nie daje .Jak byś chciał szczegóły jak wymontować lampę to pisz
    2 punkty
  27. 1. występowało kilka modułów: 2. być może nie trzeba wyciągać całej lampy: 3. patrz wyżej 4. patrz wyżej
    2 punkty
  28. Według ETKA czujnik NOx 80A907807B był stosowany w twoim aucie (Audi A4 TDI 2016) do 13.11.2017
    2 punkty
  29. Jeżeli jeszcze Cię to interesuje to mam (niewielkie jeszcze) doświadczenia z tym pojazdem a dokładnie to model Audi Q5 55 TFSI E Quatro . Kupiłem go trzy miesiące temu i zrobiłem niewielki przebieg. Dwa ładowania do pełna. Dynamika jazdy jest obłędna 364 konie pod maska w modzie hybrydowym zwija asfalt za pojazdem. Co do ekonomi to musisz poczekac nie jezdzilem nim tak dlugo by sie wypowiedziec w 100% pewnie, ale ok 2,5 litra po miescie na hybrydzie, na samym elektryku ok 45/50km zasiegu no i tu trzeba by to przeliczyć raczej na koszty (cena zuzytego prądu i paliwa). Ładowanie to 2,5h z całkowicie pustego na ładowarce i 6h z gniazdka w domu. Na samym paliwie powinien miec od ok 6,5 do 10 litrow (wiadomo styl i warunki). Komfort jazdy: hmm... jak wsiadam do niego to micha mi sie cieszy od ucha do ucha POLECAM ! Wady: znalazlem jedną jak na razie - brak kola zapasowego, ma tylko zestaw naprawczy i też trochę mniejszy bagażnik od wersji normalnej ale czy to wada ? Pozdrawiam
    2 punkty
  30. przyczyn może być kilka np. końcówka drążka kierowniczego - stacja diagnostyczna powinna pomóc znaleźć przyczynę ale to zależy czy komuś będzie się chciało szukać ewidentnie jakaś guma wyzionęła ducha i zaczyna coś stukać/pukać
    2 punkty
  31. Pewnie była to wina zamka lub kabli w przelotce
    2 punkty
  32. Chyba sprężarka klimatyzacji.
    2 punkty
  33. Radosna twórczość poprzedniego właściciela.
    1 punkt
  34. Fabryczny S line będzie posiadał oznaczenie E4J – standardowe wersje w tym samym miejscu mają wpis E0A. E4C - Sports-line. Natomiast E2D oznacza special edition co może oznaczać 2xsline, ale w oficjalnych materiałach Audi nie używa takiego oznaczenia. Słyszałem i widziałem 3xsline. że mam sline o najwyższych parametrach. Jeszcze taki drobiażdżek jak znaczek. VAG kilka razy zmieniał kodowanie wyposażenia i napędu. Wszystko rozkodujesz na stronie https://vag-codes.info i będziesz znał dokładnie co jest na wyposażeniu.. Powodzenia. Tu należy zrobić pewne zastrzeżenie. Otóż jest jeden przypadek, w którym litera S pojawiająca się na karoserii Audi, nie będzie oznaczać wyższej mocy. Mowa o linii stylizacyjnej S-Line. To pakiet opcji, w którym zmienia się wyłącznie wygląd auta oraz zawieszenie. Nadwozie z kolei otrzymuje sportowe akcenty, a w tym spojlery i większe felgi aluminiowe.
    1 punkt
  35. Tak dla potomności. Miałem kłopot po serwisowaniu u Cichego. Zapomnieli nalać oleju do silnika, MUSIAŁEM dolać ponad 4 litry oleju!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Na szczęście przejechałem ok. kilometra i obyło się bez szkód w silniku. Po dolaniu zadzwoniłem,i podjechałem. Od czterech lat nikt mnie nie przeprosił. Dla mnie to dyskwalifikacja całej Sieci Serwisowej Audi. Innym razem nie wymienili mi gum, padły po 200 km od przeglądu. Skasowali kilkadziesiąt złotych za podkładkę pod korek oleju, która kosztuje w detalu poniżej 1 zł. Nigdy więcej nie serwisowałem w żadnym serwisie autoryzowanym Audi. mam teraz serwis w Małopolsce i dojeżdżam na przeglądy i naprawy jakieś 400 km i miedzy przeglądami nie ma żadnych kłopotów.
    1 punkt
  36. Problem rozwiązany, musi być dedykowane do tego modelu koło dojazdowe składane.
    1 punkt
  37. Millers. Liqui Moly, Motul i inni. Co kto lubi. Ważne, żeby olej spełniał odpowiednie normy dla danego silnika. Zazwyczaj producenci oferują na swoich stronach możliwość dobrania oleju po podaniu marki auta, modelu, wersji silnika.
    1 punkt
  38. Od doświadczonych mechaników słyszałem, że w s-tronic olej wymienia się statycznie. Dynamicznie to w tiptronic. Uzasadnienie było takie, że olej w s-tronic jest tylko do smarowania i chłodzenia sprzęgieł oraz mechatroniki. Co innego w tiptronic, bo tam jest masa kanalików, a sam olej jest elementem nośnym napędu auta.
    1 punkt
  39. Witam Jacek, posiadam Audi A3 2017r. zamieszkuje okolice Krakowa- pozdrawiam
    1 punkt
  40. Dla wszystkich posiadaczy Audi Q7, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF: Instrukcja_obsługi_Audi_Q7.pdf Instrukcję mogą pobrać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się tutaj.
    1 punkt
  41. Jeśli masz elektro-mechaniczny hamulec parkingowy, to za pomocą VCDS możesz: wymusić cofnięcie tłoczków (żeby zmienić klocki hamulcowe) wymusić wysunięcie tłoczków (po zmianie klocków) przeprowadzić test/dopasowanie hamulca/klocków (trzykrotne cofniecie i wysunięcie tłoczków) Pokazane jest to w tym filmie: 1:58 - cofnięcie tłoczków 3:28 - wysunięcie tłoczków 5:18 - dopasowanie hamulca
    1 punkt
  42. Podłącz pod VCDS-a. Sprawdź błędy. W liczniku jest procesor może padł. U siebie kiedyś miałem podobnie i musiałem wymienić licznik.
    1 punkt
  43. Witam, Audi Q5 2012 r. 3.2 fsi Instalacja Stag 400DPI , na której przejechałem ok. 5 tys. km. Jazda 30 % miasto, 70 % trasa, trochę korków, trochę autostrady. Przeciętne spalanie ( mierzone tankowaniem na tej samej stacji benzynowej "pod korek" ) to 4,75 - 5,75 litra benzyny na 100 km + 7,80 - 8,35 litrów lpg na 100 km. Jestem umówiony w warsztacie na ponowną kalibrację i mapowanie całego układu oraz regulację ( zapala mi się niekiedy check engine i niekiedy sama gaśnie ). Jazda bardzo przyjemna, aczkolwiek np. na trasie czuje się szarpnięcia - po naciśnięciu pedału przyspieszenia - wg mnie spowodowane przejściem z wolnych obrotów ( ponoć wtedy silnik zużywa w większości benzynę ? ) na benzynie - na zasilanie LPG. Nie jest to specjalnie odczuwalne np. przez pasażerów, ale ja to odbieram negatywnie, zwłaszcza, że miałem już kilka samochodów na LPG ( inny sposób zasilania silników - wtrysk pośredni - łatwiejszy do opanowania ). Na wolnych obrotach silnik idzie równo - nie zauważam spadku mocy ( trudno o zauważenie przy 270 km :))). Pozdrawiam
    1 punkt
  44. Witam Ja w mojej Audi A3 mam podobnie. Zasugerowano mi odlaczenie radia (co zrobilem) zeby sprawdzic czy akumulator bedzie sie rozladowywal. po odlaczeniu okazalo sie ze problem kradziezy pradu zniknal wiec u mnie to kwestia radia. Okazuje sie ze radio jest zasilane bezposrednio z akumularora i stan stacyjki nie ma na radio wplywu. Teraz kombinuje jakby podpiac radi pod zasilanie kontrolowane stacyjka. Oczywiscie jeste terz opcja wymiany radia. Moje radio to Audi Concert. Mam nadzieje ze pomoglem...
    1 punkt
  45. Wyposażenie w załączniku.... Takie rzeczy to tylko w Erze... BFB.pdf
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie