Ranking
Popularna zawartość
Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 31.03.2022 w Odpowiedzi
-
Dla wszystkich posiadaczy Audi Q5 FY, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF. Instrukcję mogą pobrać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się tutaj. Instrukcja obsługi Audi Q5 FY.pdf10 punktów
-
Przedstaw się nam! Napisz kilka słów o sobie, czym jeździsz, skąd jesteś itp. Po napisaniu posta powitalnego, otrzymasz dostęp do całej zawartości forum Klub Audi PL... Po otrzymaniu dostępu do forum, pochwal się koniecznie czym jeździsz! Możesz to zrobić w tym dziale: Pochwal się swoim Audi!7 punktów
-
Dla wszystkich posiadaczy Audi Q5, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF: Instrukcja_obsługi_Audi_Q5.pdf Instrukcję mogą pobrać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się tutaj.7 punktów
-
Dla wszystkich posiadaczy Audi A6 C8, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF. Instrukcję mogą pobrać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się tutaj. Instrukcja obsługi Audi A6 C8.pdf6 punktów
-
Dla wszystkich posiadaczy Audi A6 C6, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF. Instrukcja_obslugi_Audi_A6_C6_część_1.PDF Instrukcja_obslugi_Audi_A6_C6_część_2.PDF Instrukcję mogą pobrać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się tutaj.4 punkty
-
Dla wszystkich posiadaczy Audi A3 8V, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF: Instrukcja obsługi Audi A3 8V.pdf Instrukcję mogą pobrać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się tutaj.3 punkty
-
Witam Porcja nowych informacji. Do poprawnego działania informacji o statusie musimy mieć aktywny SOS za który odpowiada moduł telmatic 75. Moduł telmatic SOS z USA będzie działał w EU. Sprawa wygląda następująco musimy dostać się do modułu 75 i go wyjąc. U mnie znajdował się pod podłogą bagażnika bliżej tylnych foteli, jeżeli go tam nie ma to drugie miejsce pod tylna kanapa. 4K1 035 283 C z oznaczeniem NAR - rynek amerykański. Problem tkwi w chipie Esim - zwyczajnie musimy wymienić kartę SIM na Europejska która będzie logować się do sieci i przesyłać dane o pojeździe. (chip esim trzeba wylutować, wlutować nowe złącze na nano sim) Moduł pod względem odbioru zakresu również odbiera LTE, problem tkwi w simie który szuka sieci USA, wymiana na kartę EU rozwiązuje problem . Kupiłem kartę sim Tmobile normalna procedura zakładania karty i saldo musi być dodatnie. Moduł spowrotem do auta, kasowanie błędu SOS, ponowne uruchomienie pojazdu i lampeczka SOS świeci na zielono auto jest widoczne w sieci. Funkcja SOS jest dostępna. (brak błędów w komputerze, i na liczniku) Kilka fotek z całego procesu moduł pozostaje oryginalny tylko wymiana Sim3 punkty
-
Dla wszystkich posiadaczy Audi A6 C5, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF. Instrukcja_obslugi_Audi_A6_C5_str_1_66.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A6_C5_str_66_131.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A6_C5_str_131_196.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A6_C5_str_196_261.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A6_C5_str_261_326.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A6_C5_str_326_399.pdf Instrukcję mogą pobrać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się tutaj.3 punkty
-
Kody do wyłączenia komunikatów na starcie 5F-Information Electr. > Adaptation - 10 > ENG167432-MAS19887-RSE_configuration-Display info window for current privacy settings Disable profile selection: unit 5F - Adaptation > - Vehicle function list BAP: IAA PSO 0x52 msg bus > not activated IAA PSO 0x52 > not activated - Vehicle menu operation: Menu IAA PSO > not activated Menu IAA PSO clamp 15 off > not activated Menu IAA PSO over threshold high > not activated3 punkty
-
Dla wszystkich posiadaczy Audi Q3, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF: Instrukcja_obsługi_Audi_Q3.pdf Instrukcję mogą pobrać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się tutaj.3 punkty
-
Witam ponownie ze względu że nikt nie pomógł musiałem sam się wziasc za tą usterkę ponieważ już się normalnie jeździć nie dało powodem w moim przypadku była pierdoła :) poprostu spadł wężyk od zaworka sterowania membrany tej co chyba zmienia długość dolotu czy coś i łapało lewe powietrze odkryłem to przypadkowo bo się tak ułożył wężyk że zaczęło delikatnie gwizdać i syczeć więc założyłem jazda próbna i eureka dla pewność zdjolem wężyk znów jazda próbna i objawy wrocily więc przyczyną był ten wężyk auto jak nowe nie szarpie przy puszczeniu sprzęgła czyli nieszczelność dolotu powoduje szarpanie przy puszczeniu sprzęgła!!!.pozdrawiam3 punkty
-
Aby wyłączyć błąd dotyczący braku sieci: Wchodzimy w blok 5F (Multimedia), następnie Adaptacja, szukamy punktu „Konfiguracja funkcji telefonu”, następnie „Icon for data connection” i ustawiamy „Hide”. Jeśli ustawimy „Show”, to pojawia się… Po zakodowaniu restartujemy MMI. Przepraszam za mój polski. W trakcie nauki.2 punkty
-
Dla wszystkich posiadaczy Audi Q7, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF: Instrukcja_obsługi_Audi_Q7.pdf Instrukcję mogą pobrać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się tutaj.2 punkty
-
Cześć, Co do tej informacji o zacieraniu się silników Q5 sprowadzonych z USA , to jak już poprzednicy pisali trzeba podchodzić z dużym dystansem . Po pierwsze sprawdziłem ponad 50 VIN AUDI Q5 2.0 TFSI z USA w podanych rocznikach i w żadnym nie pojawi się informacja o akcji serwisowej na ten temat. Po drugie , kontaktowałem się ze znajomym , który blisko współpracuje z dilerami AUDI w USA , nie potwierdzili , że mają wymieniać silniki . Po trzecie , posiadam takie AUDI już nie pierwsze i ciągałem nimi różne cuda , skutery wodne do Chorwacji , ostatnim zrobiłem 90 tys w dwa lata i żadnych problemów . Po czwarte nie znamy historii pojazdu o którym mowa w filmie . To, że miało lekką szkodę nie znaczy , że silnik nie był uszkodzony ( uszkodzenia przy łapach i uchach w bloku silnika ) , miałem przypadki , że A5 , S5 lub Q5 sprowadzone po delikatnych uszkodzeniach posiadały uszkodzone mocowania silników lub mikropęknięcia bloków silnika , które wychodziły po przejechaniu 2-3 tyś kilometrów w trasie . Uszkodzenia takie nie powstają przy kolizji / wypadku , a przez wózkowych , którzy caterpilarmi przewożą auta i je ładują . Czasami uderzą widłami w silnik(tylną stronę silnika ) ładując od tyłu pojazd na lawetę( podnoszą za szybko widły przy podnoszeniu auta ) - info z własnego doświadczenia . A szkoda z przodu była minimalna , nawet chłodnice całe , a silnik do wymiany , albo niektórzy spawają te uchwyty . A na koniec , uważam , że jest to powiązane z tym preparatem aby go rozreklamować . Pozdrawiam Bartek2 punkty
-
Chciałem trochę uporządkować sprawy z Audi Connect. Tzn sam jestem z tych osób, które nie lubią, jak mają coś w aucie co jest niesprawne albo z czego nie mogą skorzystać. Stąd też drążenie sprawy w kilku kwestiach, w tym z Audi Connect. Nabywca Audi z USA lub w EU po zakupie samochodu, przy pomocy dealera ustawia siebie jako głównego użytkownika i loguje się do auta przez aplikację i w ramach tej usługi może po ustanowieniu indywidualnego pinu otwierać zdalnie auto i zamykać, sprawdzać stan paliwa i pewnie parę innych mało istotnych rzeczy. Może też skorzystać z funkcji FOD ( Functions on Demand), czyli dokupić sobie coś czego w aucie nie ma, np na jakiś czas albo na stałe, np mapę do nawigacji itd. Nabywca w USA robi to przez kartę eSim umiejscowioną w jednostce radia (tak to nazwijmy) udostępnioną przez amerykańską sieć Verizon, nabywca z EU przez kartę eSim udostępnioną przez firmę telekomunikacyjną z Irlandii - Cubic Telekom. I najważniejsze. Obydwie firmy ze sobą nie współpracują. Jedna ma bazę VIN aut z EU, a druga z USA. Nie można dopisać do bazy EU auta z USA i odwrotnie. Czym to skutkuje. Otóż , chcąc mieć dostęp do wszystkich funkcji jakie daje Ci fakt nabycia Audi z USA, to musi być to auto w zasięgu sieci firmy Verizon. Jeżeli nawet uda nam się kiedyś znaleźć jakiś sposób na jednorazowe połączenie z siecią Verizon, będąc w Europie, po to tylko aby aktywować Audi Connect, to musicie mieć świadomość, że funkcje jakie daje ta aplikacja są generalnie moim zdaniem dość skromne, a po przeniesieniu auta do Europy i po ewentualnym połączeniu, będą jeszcze bardziej niż skromne. Moim zdaniem otrzymamy tylko możliwość otwierania i zamykania auta, sprawdzanie stanu paliwa. Myślę, że funkcja lokalizacji samochodu, to już jest dodatkowo płatna, a z racji przeniesienia auta do Europy, pewnie nie będzie dostępna. Jakieś serwisy pogodowe też odpadną , bo są dodatkowo płatne. Generalnie odpadną funkcje FOD. Bo z amerykańskich w Europie nie skorzystamy, a Europejskich nigdy nie dostaniemy w ofercie, bo nie ma naszego Viny w bazie EU. Ja osobiście cały czas coś tam działam w kierunku uruchomienia Audi Connect, ale myślę, że korzyści z tego będzie naprawdę nie za dużo. Chociaż miło jakby działało. Mieszkasz w bloku na 10 piętrze i nie jesteś pewny czy zamknąłeś auto stojące z drugiej strony bloku. Aplikacją mógłbyś to sprawdzić. Tak jak pisał kolega wyżej - Johnu. Aplikacja myaudi dla aut z USA się trochę różni od tej z EU. Mam konto zarówno na jednej jak i na drugiej. W obydwu mam swój status potwierdzony przez dealera w Polsce jak i w USA. W Usa pracownik dealera założył mi nawet numer pin, który po zalogowaniu pierwszym mam sobie zmienić na inny. Problem jest tylko z ostatnim etapem połączenia. Póki co nie można go wykonać. Jak widzicie jest mnóstwo zachodu i póki co nic w efektach. Kolega Johnu, ma lepiej bo w jego aucie z 2019 roku jest slot na kartę sim. My w nowych rocznikach mamy tylko eSim. Podsumowując. Nie demonizujmy korzyści z Audi Connect. Najprawdopodobniej nie uda nam się połączyć audi z USA z aplikacją Audi Connect z EU, napewno jeżeli uda się kiedyś zrobić jakieś połączenie omijające firmę Verizon, to będzie można połączyć z Audi Connect z USA. Tak dla ciekawości, aplikacja myAudi EU pokazuje mi, że mam do odebrania aktualizację mapy, oczywiście USA/Canada/Meksyk, a aplikacja USA nic mi w tym zakresie nie pokazuje. Może się kiedyś uda. Uzupełnię tylko jako dodatek, że po zmianie radia na EU, mam w końcu RDS i nie muszę szukać ręcznie co 150 km mocniejszego sygnału. Pracuje nad radiem cyfrowym DAB, ale idzie ciężko. Po zmianie modułu SOS na europejski mam połączenie alarmowe. Wykonane i sprawdzone. Moduł europejski pobiera dane internetowe między innymi do radia cyfrowego DAB. Pewnie pobiera też inne rzeczy, ale to jeszcze przed nami.2 punkty
-
Dla wszystkich posiadaczy Audi A4 B6, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF. Podziękowania dla D&G Wersja dla szybkich łącz szybszych niż 1 Mbit/s: Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_str_1_60.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_str_61_120.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_str_121_177.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_str_178_239.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_str_240_304.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_str_305_369.pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_str_372_421.pdf Wersja dla łącz 1 Mbit/s i wolniejszych, przygotowana przez użytkownika doomelek: Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_(str_1-50).pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_(str_51-110).pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_(str_111-170).pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_(str_171-230).pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_(str_231-300).pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_(str_301-360).pdf Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_(str_361-421).pdf Dla wszystkich osób z wolnymi łączami internetowymi, zamieszczam skompresowaną wersję instrukcji przygotowaną przez użytkownika doomelek. Dzięki Paweł za włożoną pracę - pomogłeś wielu osobom! Skompresowana wersja instrukcji Audi A4 B6 dla najwolniejszych łącz: Instrukcja_obslugi_Audi_A4_B6_skompresowana_wersja.pdf Instrukcję mogą pobrać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się tutaj.2 punkty
-
Dla wszystkich posiadaczy Audi A3 8Y, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF. Instrukcję mogą pobrać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się tutaj. Instrukcja obsługi Audi A3 8Y.pdf2 punkty
-
2 punkty
-
Dla wszystkich posiadaczy Audi A4 B9, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF. Instrukcję mogą pobrać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się tutaj. Instrukcja obsługi Audi A4 B9.pdf2 punkty
-
Ani to ani to. W Q5 FY masz quattro ultra czyli coś co działa odwrotnie niż haldex a wiec odłącza tylną oś w przypadku kiedy komputer uzna, że napęd nie jest konieczny.2 punkty
-
2 punkty
-
Co to jest karta CD? A może chodzi o kartę SD? Co do formatów plików obsługiwanych przez MMI:2 punkty
-
2 punkty
-
http://www.spalacz.pl/olej-i-jego-spalanie-w-silniku-audi-20-tfsi2 punkty
-
Witam, długo mnie nie było a w między czasie co nieco się zmieniło. Światła przód, nie wymagają żadnych zmian (w modelu 2020). Światła tył, amerykańskie lampy sprzedałem a EU (ROW) kupiłem na Allegro i zakodowalem. Było dużo taniej niż przerabianie bo zostało mi 200zl w kieszeni:). Co do różnicy wtyczka gniazdo w tylnych lampach wystarczy nóż do tapet i krótka operacja na wtykach. A teraz trudniejsza część. W dniu wczorajszym wymieniłem stacje (czytnik MMI) na wersje europejska. Dzisiaj będę się bawił z kolegą i komputerem. Na dziendobry mogę powiedzieć, (bez kodowania) że działa radio DAB (miejsce anteny satelitarne trzeba dać antenę DAB (jest inna Fakra więc trzeba wymienić) a antena z SAT (Syrius) zostaję. Sam czytnik trzeba wkodowac też do samochodu. Działa też karta SIM w czytniku SIM bo jest europejska. Zadziała też SOS bo ma połączenie trzeba tylko kodować. Do rozwiązania pozostanie wymiana anteny bram i zakodowanie jej (można obejść kupując moduł do barmy ale to proteza bo co gdy mamy wiele bram albo sprzedamy samochód.... Cóż jak się uda będzie wszytko działać.... A, działa też LTE wewnętrzne AUDI więc mam nadzieję że zadziała też AudiConect . Ale to jutro. Moje Audi w USA pracowało z AT&T....a teraz nawet nie wiem ale po wymianie na wersje EU czytnika jest i dziala LTE wbudowane w MMI. Wrócę szybko jak coś się wyjaśni. (pisane na smartfonie) jutro poprawie błędy. przepraszam2 punkty
-
W mojej Q5 też trzeszczała panorama. Mega wkurzające! W akcie desperacji popsikałem wszystkie prowadnice i uszczelki smarem silikonowym w spreju. Nastąpiło znaczne wyciszenie, jest dużo lepiej. Teraz znalazłem taką instrukcję: https://drive.google.com/file/d/1fCkxir9rpF1UVS_cUqJcdwCjV1ez-jYZ/view?usp=sharing2 punkty
-
Podpiąć auto pod komputer i sczytać błędy zapisane w sterownikach. Bez tego to jak wróżenie z fusów.2 punkty
-
2 punkty
-
Możesz skorzystać z ETKA on-line. Zerknij na mój post: https://klubaudi.pl/topic/3899-wymiana-zderzaka-tyl/#comment-25811 Ty potrzebujesz manetek, które w swoim opisie posiadają kod PR 8T1, czyli Cruise Control System (CCS) Dla twojego rocznika ETKA pokazuje 2 możliwości: 8K0953502BG 7Y0, Without lane change assistant 7Y1, Lane change assistant 8T1, Cruise control system (CCS) 9Q3, Multi-function display, without on-boardcomputer and check control lub 8K0953502BK 7Y0, Without lane change assistant 7Y1, Lane change assistant 8T1, Cruise control system (CCS) 9Q2, Multi-function display/on-board computer with check control 9Q4, Multi-function display/on-board computer with check control 9Q7, Multi-function display/on-board computer 9Q8, Multi-function display/on-board computer To, które manetki wybrać zależy od tego co tam jeszcze masz na wyposażeniu (patrz pozostałe kody PR). Zanim zaczniesz szukać nowego czujnika skrętu kierownicy (tzw. taśmy, nr 2 na rysunku wyżej) sprawdź, co siedzi u ciebie. Być może taśmy którą masz nie trzeba będzie wymieniać. Żeby to zrobić bez rozbierania kolumny kierownicy trzeba podłączyć się do auta interfejsem diagnostycznym (VCDS, OBDeleven lub inny) i sprawdzić sterownik numer 16 (16 Steering Column ).2 punkty
-
Sprawdziłem - działa. Żeby to uruchomić trzeba było wprowadzić 3 zmiany w Green Menu (tzw. menu ukrytym, które wcześniej musi być aktywowane za pomocą interfejsu diagnostycznego, np. VCDS) oraz jedną zmianę w kodowaniu w Module Centalnej Elektryki (też za pomocą interfejsu diagnostycznego). Przed zmianami miałem tak jak @Gadon - czyli podświetlenie nóg zapalało się po otwarciu drzwi i gasło powoli po ich zamknięciu lub po uruchomieniu silnika. Podczas jazdy przestrzeń nóg nie była oświetlona, nie można było tego wymusić ręcznie. Po zmianach po uruchomieniu silnika oświetlenie nóg przygasa do poziomu, który możemy sobie ustawić ręcznie na MMI. Moje MMI to wersja 3G+ UWAGA!!! Nieprzemyślane zmiany w zielonym menu mogą doprowadzić nawet do unieruchomienia auta! Nie biorę odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe na skutek zmian w Green Menu! Co dokładnie było zmieniane: Po wywołaniu Green Menu (jednoczesne wciśnięcie przycisków MENU oraz CAR) szukamy pozycji "car" (pokrętłem dżojstika): Naciskając dżojstik wchodzimy głębiej i szukamy pozycji "cardevicelist": Znowu wchodzimy głębiej i szukamy pozycji "Interior light". Dżojstikiem aktywujemy tę opcję (podświetlamy kwadracik na zielono). Cofamy się do poprzedniego poziomu menu i szukamy pozycji "carbusassignment", a wewnątrz niej pozycji "Interior light". Naciskamy dżojstik i pokrętłem zmieniamy wartość na "[CAN KOMFORT] 1/9". Zatwierdzamy zmianę dżojstikiem i znowu wracamy poziom wyżej. Teraz szukamy pozycji "carmenuoperation", a wewnątrz niej "Interior light". Ustawiamy wartość "1" Wracamy na samą górę. Wychodzimy z Green Menu naciskając jednocześnie przyciski BACK oraz CAR Po tych 3 zmianach restartujemy MMI. W moim przypadku to jednoczesne naciśnięcie przycisków MENU + Dżojstik + PrawyGórny Teraz podłączamy do auta interfejs diagnostyczny. Ja używam OBDeleven. Łączymy się z Modułem Centralnej Elektryki (sterownik 09), potem długie kodowanie i wybieramy Bajt 16. W Bajcie 16 zmieniamy Bit 6 z 0 na 1 Zatwierdzamy zmiany, wychodzimy z programu. Ta ostatnia zmiana spowoduje, że w MMI pojawi się nam nowa pozycja w CAR/Systemy Car/Ustawienia samochodu/ W tym miejscu regulujemy natężenie oświetlenia przestrzeni nóg. Tak jak pisałem wcześniej ten przepis działa w przypadku posiadania MMI 3G+2 punkty
-
2 punkty
-
Wczoraj mechanik wymieniał u mnie silnik nastawczy klapy wlotu powietrza zewnętrznego - klapa jedna nie otwierała się skutkowało brakiem nadmuchu powietrza szyby parowały i wynik brak ogrzewania. Jest to z moich informacji częsta awaria / słaba jakość / w tych modelach do 2020 r. W serwisie AUDI wymieniają cały układ sterowania - koszt ok. 3,500 zł . Ja u mechanika za silnik nastawczy kupiony w serwisie zapłaciłem 750 zł. plus wymiana . Mechanik twierdził , iż są cztery i po kolei siadają. Kosztowna naprawa - pozdrawiam.2 punkty
-
Dla wszystkich posiadaczy Audi Q8, zamieszczam polską instrukcję obsługi w formacie PDF. Instrukcję mogą pobrać tylko zarejestrowani użytkownicy. Jeżeli nie masz konta, zarejestruj się tutaj. Instrukcja obsługi Audi Q8.pdf2 punkty
-
Od piątku 4 grudnia 2020r. w art. 60 Prawa o ruchu drogowym zaczynają obowiązywać dwa nowe podpunkty. Czyli zabrania się: 3a) umieszczania na pojeździe tablic (tablicy) rejestracyjnych w innym miejscu niż konstrukcyjnie do tego przeznaczone; 3b) umieszczania na pojeździe jednorzędowych zmniejszonych tablic rejestracyjnych, jeżeli pojazd nie posiada zmniejszonych wymiarów miejsca konstrukcyjnie przeznaczonego do umieszczenia tablicy rejestracyjnej; – Badanie techniczne pojazdu, w którym w dużych wnękach będą mniejsze tablice rejestracyjne, zakończy się wynikiem negatywnym. Właściciel pojazdu będzie musiał wnioskować do Wydziału Komunikacji o wydanie prawidłowych tablic rejestracyjnych – powiedział Marcin Barankiewicz, prezes Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów. – Myślę, że częściej policja będzie także kontrolowała takie pojazdy na drodze. Do tej pory nie było skutecznego mechanizmu, żeby walczyć z procederem zakładania mniejszych tablic, wtedy gdy nie ma takiej potrzeby. Jak wiadomo, ze względu na mniejszą ilość znaków, tych tablic może brakować tym właścicielom, którzy realnie ich potrzebują, ponieważ rzeczywiście mają mniejsze wnęki na tablice – zauważył szef PSKP. Na załączonym przez ciebie zdjęciu widać, że masz miejsce na dużą tablicę. Z drugiej jednak strony nie ma u ciebie otworów montażowych pod dużą ramkę, więc nie masz jej jak założyć. Czyli mała tablica legalnie (tak myślę).2 punkty
-
Tu masz to opisane po polsku (str. 17): https://klubaudi.pl/... instrukcja obsługi audi a4 b6.../2 punkty
-
To ikona zegara sterowanego radiowo. Jeśli świeci, to znaczy, że zegar w aucie zsynchronizował się z sygnałem radiowym wzorca czasu z Frankfurtu - DCF77. Wszystko jest opisane w instrukcji obsługi auta.2 punkty
-
2 punkty
-
No i zrobione! Sprawdzić numery Do modyfikacji potrzebujemy przełącznika zespolonego (manetki) oraz czujnika skrętu kierownicy (tzw. taśma) obsługujących tempomat. Po sprawdzeniu w ETKA co potrzebuję, kupiłem na Allegro używany przełącznik o numerze 4G8953502AD. Taśmy nie zmieniałem, bo okazało się, że moja o numerze 8K0953568Q obsługuje tempomat. Pasowałaby też taka o numerze 8K0953568M. Narzędzia - mały wkrętak do zdjęcia airbaga z kierownicy - klucz spline M12 do odkręcenia kierownicy - plastikowy ściągacz tapicerki do zdjęcia górnej osłony kolumny kierownicy - klucz torx T20 do odkręcenia dolnej osłony kolumny kierownicy - klucz torx T30 do odkręcenia manetek - klucz torx T9 do odkręcenia taśmy Demontaż airbaga kierownicy Instrukcja serwisowa w ELSA nakazuje, by przed przystąpieniem do demontażu airbaga zdjąć z akumulatora klemę ujemną przy włączonym zapłonie. Ja byłem leniwy i klemy nie zdejmowałem. Kluczyk pozostaje w stacyjce, żeby nie blokowało kierownicy. U mnie jest okrągły airbag mocowany na stalowe zatrzaski z prętów, nie śruby. Żeby ułatwić sobie dostęp należy przestawić kierownicę maksymalnie do siebie i do dołu. Przekręcamy kierownicę w lewo o 90 st. od położenia do jazdy na wprost. Następnie za pomocą małego wkrętaka przesuwamy w dół sprężynowy zatrzask, jednocześnie pociągając airbag do siebie. Czynność powtarzamy po przekręceniu kierownicy w prawo o 90 st. od położenia do jazdy na wprost. Gdy poducha wyskoczy z zaczepów wyciągamy ją delikatnie do siebie. Teraz trzeba odłączyć 2 wtyczki - żółtą i czarną. W żółtej przed odłączeniem należy odbezpieczyć blokadę. Odkładamy poduchę w bezpieczne miejsce. Na tym filmie dokładnie pokazano sposób demontażu "poduchy": https://www.youtube.com/watch?v=elR9OhUTqQQ Po zdjęciu mamy taki oto widok: Demontaż kierownicy Wymontowanie i zamontowanie kierownicy tylko w położeniu środkowym (koła w położeniu do jazdy na wprost). Odkręcamy nakrętkę mocującą kierownicę. Nie mam klucza spline M12, więc użyłem torx T55 (też pasuje). Teraz ważna czynność - zanim zdejmiemy kierownicę, należy zaznaczyć jej położenie na kolumnie kierownicy (np. za pomocą kreski zrobionej pisakiem lub zadrapania wkrętakiem). Gdy będziemy ją zakładać z powrotem, musi trafić dokładnie w to samo miejsce. Po zrobieniu znaku możemy ściągać kierę. Demontaż osłony kolumny kierownicy Ja użyłem plastikowego ściągacza do tapicerki, bo nie chciałem pokaleczyć obudowy, ale może być i wkrętak. Odblokowujemy zaczepy górnej osłony. Trzeba wcisnąć narzędzie w szczelinę pomiędzy osłonami i odblokować zaczepy (lewa i prawa strona). Gdy zaczepy puszczą, wystarczy odchylić osłonę do góry, nie trzeba jej całkowicie demontować. Czas na dolną osłonę. Mocowana jest za pomocą 3 śrub - 2 na górze i 1 od dołu (torx T20). Po zdjęciu widzimy takie coś: Demontaż manetek Zaczynamy od wyciągnięcia 2 wtyczek - żółtej i czarnej. Potem za pomocą torx T30 luzujemy śrubę mocującą (wystarczy parę obrotów). Ściągamy manetki. Przełożenie taśmy Jeśli kupiliśmy manetki razem z odpowiednią taśmą, można pominąć ten krok. Ja przekładałem swoją taśmę na nowe manetki. W tym celu należy najpierw wypiąć 2 białe wtyczki. Następnie odkręcić jedną śrubkę (torx T9) oraz rozpiąć 2 plastikowe zatrzaski (ostrożnie, bo łatwo wyłamać!). Zdejmujemy taśmę i przekładamy ją do nowego zestawu przełączników. Podłączamy 2 białe wtyczki. Oto efekt naszych prac: Montaż nowych manetek, założenie kierownicy Składamy teraz wszystko w kolejności odwrotnej do tego co robiliśmy wcześniej - manetki na kolumnę, dokręcenie śruby mocującej, podłączenie 2 wtyczek (żółta i czarna). Żeby założyć osłonę kolumny kierownicy, w dolnej trzeba wyciąć miejsce na manetkę tempomatu. Z tym zeszło mi się najdłużej, bo chciałem to zrobić dokładnie. Wcześniej zrobiłem szablon z papieru, który przyłożyłem do dolnej osłony i odrysowałem kontur pisakiem. Potem w rękę mini-szlifierka Dremel i wycinanie zaznaczonego kształtu. Wyszło całkiem nieźle (zapomniałem zrobić zdjęcie). Gdy się z tym uporamy, można zakładać obudowę kolumny - najpierw dolną, potem górną. Czas na kierownicę. Przy zakładaniu pamiętamy o zgraniu znaków, które wcześniej zrobiliśmy. Dokręcamy nakrętkę. Kolej na airbag. Przysuwamy go maksymalnie do jego gniazda i podłączamy czarną i żółtą wtyczkę. Czarną trzeba dobrze ułożyć w rowku w kierownicy, a przy żółtej pamiętać o wciśnięciu blokady. Teraz tylko wepchnąć airbag na swoje miejsce tak, by złapały zatrzaski. Kodowanie Nie mam VCDS. Korzystałem z interfejsu OBDeleven. W moim aucie (Q5 8R 2015) zmieniamy ustawienia w 2 miejscach: 01-Engine -> Długie kodowanie -> Bajt 05 -> Bit 5 -> 1 16- Steering Column -> Długie kodowanie -> Bajt 02 -> Bit 2 -> 1 Po tych zmianach podskoczyło mi trochę ciśnienie, bo wyskoczył mi błąd układu kierowniczego oraz ESP. Błąd ESP wystarczyło skasować, natomiast w przypadku układu kierowniczego trzeba było od nowa przyuczyć sterownik do skrajnych położeń czujnika skrętu kierownicy. Wystarczyło przekręcić kierownicę maksymalnie w lewo do oporu, z zegarów rozległo się pojedyncze piknięcie potwierdzające położenie. Potem maksymalny skręt w prawo i znowu pojedyncze piknięcie. Błąd zniknął. Pozostało sprawdzić działanie manetek (kierunkowskazy, światła, wycieraczki, FIS). Na koniec jazda próbna i test tempomatu. Jak widać, wszystko działa!2 punkty
-
Mały update do tematu. Niestety, w moim przypadku problem powrócił. Ostatnio kontrolka EPC zapalała się praktycznie od razu po dodaniu gazu, a w sterowniku silnika pojawiał się błąd P256300. Po dokładnym sprawdzeniu okazało się, że sprawcą problemów jest elektryczny siłownik sterujący zaworem upustowym turbiny: W pierwszym odruchu chciałem od razu zamawiać nowy na wymianę, ale dzisiaj coś mnie naszło i wymontowałem to "ustrojstwo". Sprawdziłem kabelki we wtyczce, czy aby któryś nie jest uszkodzony - wszystkie są OK. Piny we wtyczce oraz w samym siłowniku przepłukałem preparatem do styków elektrycznych KONTAKT GOLD 2000. Potem ponowny montaż i ustawienie cięgna za pomocą interfejsu OBDeleven. Odrobinkę je skróciłem w stosunku do tego co było przed wymontowaniem. Po złożeniu wszystkiego do kupy jazda próbna. I tu banan na gębie, bo błąd i kontrolka już się nie pokazały mimo, że piłowałem silnik ostro. Dopóki siłownik działa prawidłowo, to wstrzymuję się z zakupem nowego. Zobaczymy jak długo...2 punkty
-
2 punkty
-
Tak dla potomności. Miałem kłopot po serwisowaniu u Cichego. Zapomnieli nalać oleju do silnika, MUSIAŁEM dolać ponad 4 litry oleju!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Na szczęście przejechałem ok. kilometra i obyło się bez szkód w silniku. Po dolaniu zadzwoniłem,i podjechałem. Od czterech lat nikt mnie nie przeprosił. Dla mnie to dyskwalifikacja całej Sieci Serwisowej Audi. Innym razem nie wymienili mi gum, padły po 200 km od przeglądu. Skasowali kilkadziesiąt złotych za podkładkę pod korek oleju, która kosztuje w detalu poniżej 1 zł. Nigdy więcej nie serwisowałem w żadnym serwisie autoryzowanym Audi. mam teraz serwis w Małopolsce i dojeżdżam na przeglądy i naprawy jakieś 400 km i miedzy przeglądami nie ma żadnych kłopotów.1 punkt
-
Po objawach sądząc, to ta rurka to odpływ skroplin z parownika. Ale po stronie kierowcy? Normalnie w A4 B6 odpływ skroplin jest po prawej stronie w okolicach lewej nogi pasażera. Żeby się do niej dostać trzeba wyjąć schowek oraz odchylić wykładzinę osłaniającą tunel i tam jest ta rurka. https://a4-klub.pl/topic/282013-...53161801 punkt
-
Jeśli już będziesz musiał bić szybę, to wcześniej upewnij się, która wymiana będzie cię najmniej kosztować. Na pewno drogie są te małe boczne trójkątne.1 punkt
-
Miałem podobnie ale w A2, trzeszczało na progach zwalniających itp. Problemem okazały się gumy stabilizatora.1 punkt
-
1 punkt
-
Jeśli chciałbyś sprawdzić historię auta, to odżałuj te 60 zł i sprawdź to np. na www.autodna.pl Ja, zanim kupiłem swoją Q5, sprawdzałem kilka innych aut i dzięki temu uniknąłem późniejszych problemów. Cena takiego raportu w porównaniu do ceny auta jest znikoma, a można uniknąć nadziania się na "minę".1 punkt
-
Na dzien dzisiejszy po diagnostyce paru elektro/mechanikow oddalem auto na uszczelnienie kolektora dolotowego wraz z calym ukladem. Sprawdzono cisnienie oleju, turbiny oraz na tlokach- wszystko w normie. Przeczyszczono czujniki abs wraz z pierscieniami. Na razie jest dobrze zobaczymy jak bedzie w deszcz oraz podczas mycia na myjni cisnieniowej.1 punkt
-
1 punkt