Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 2.01.2024 o 19:17, januszbi napisał(a):

Z tego co rozumiem, to u  Ciebie w aucie nie ma eSim, tylko masz slot na zewnętrzną kartę Sim?

 

Nie, mam oba moduły tzn. wbudowany esim i czytnik SIM z karta od operatora z PL a po wymianie  MMI z US na  EU, działają obie i jest zasięg z obu... 

Przepraszam że tak rzadko odpowiadam ale praca za wielka wodą a samochód w domu...  

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 23.03.2023 o 16:42, januszbi napisał(a):

Możesz kupić europejskie i przerobić te z USA, ale i tak w każdym z tych przypadków, trzeba wgrać inny soft, żeby te światła dobrze działały. W przypadku kupna europejskich, musisz jeszcze zmienić wtyczki na wiązce w tylnej klapie, bo delikatnie się różni, chociaż można je przy odrobinie sprytu przysposobić. Taniej Cię wyniesie przeróbka świateł około 1.000 - 1.200 zł niż kupno używanych EU. Tylko trzeba je przerobić w firmie, które to dobrze robi. Najlepiej przerobić je w firmie, która założy Ci je i zakoduje.

Cześć. Ja w podobnym temacie. Mam Q5 8R 2015 z USA. Miałem przerobione lampy na EU, ostatnio uległa awarii jedna lampa z tyłu. Czy w moim modelu wystarczy również zakupić lampę EU i zmodyfikować gniazdo? Czy trzeba będzie dokonać ponownie kodowania?

Dziękuję za odpowiedź. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Chciałbym odświeżyć temat bo stoję przed takim samym tematem. Kupiłem w US moje Audi Q5 2022 40 TFSI. Poza standardowym "przeprogramowaniem" oczywiście jestem zainteresowany również SOS, AudiConnect oraz potencjalnie DAB+ oraz pilotem do bram. Czy możecie polecić gdzieś jakiegoś magika, który będzie potrafił to wszystko ogarnąć?

Opublikowano

Znajomy przezbraja i adaptuje samochody z Grupy VAG m.in. Audi. Tylko trzeba się umówić, bo jest zarobiony. Sprowadziłam A8 z 22,. Jestem bardzo zadowolona z jego pracy, żadnych niespodzianek od pół roku.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 19.08.2024 o 09:21, Grażynka napisał(a):

Znajomy przezbraja i adaptuje samochody z Grupy VAG m.in. Audi. Tylko trzeba się umówić, bo jest zarobiony. Sprowadziłam A8 z 22,. Jestem bardzo zadowolona z jego pracy, żadnych niespodzianek od pół roku.

:horseride: 

Edytowane przez heroab
Opublikowano (edytowane)

Oj druga strona Polski okolice Nowego Targu, więc chyba nic z tego. Choć moja krowa przejechała w Polsce 1500 km, nim do mnie dotarła, po zrobieniu wszystkiego.

Edytowane przez Grażynka
Opublikowano
38 minut temu, Grażynka napisał(a):

Znajomy przezbraja i adaptuje samochody z Grupy VAG m.in. Audi. Tylko trzeba się umówić, bo jest zarobiony. Sprowadziłam A8 z 22,. Jestem bardzo zadowolona z jego pracy, żadnych niespodzianek od pół roku.

Dzięki @Grażynka - czy mogłabyś w wiadomości prywatnej dać mi namiar na kolegę?

Opublikowano
W dniu 19.08.2024 o 10:01, MarKus23 napisał(a):

Dzięki @Grażynka - czy mogłabyś w wiadomości prywatnej dać mi namiar na kolegę?

Zapytam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam uczestników dyskusji:)

Powiem szczerze, że sporo szukałem info na temat pełnej konwersji, ale tu na forum znalazłem najlepsze i najbardziej fachowe:):):) Chciałem trochę odświeżyć wątek z zapytaniem czy pojawiło się coś nowego??

Mnie najbardziej denerwuje brak możliwość przypisania użytkownika i ciągły komunikat po uruchomieniu.

Nie wiem jak u Was, ale u mnie na górnym pasku z prawej strony jest ikona z pełnym zasięgiem 2G - czy taka sieć w ogóle w Polsce jeszcze działa? Ciekaw jestem czemu nie nawiązuje połączenia LTE?? Przecież telefony komórkowe z USA normalnie działają tutaj...hmmm.

Pozdrawiam:piwo:

Opublikowano
1 godzinę temu, adam-b. napisał(a):

Witam uczestników dyskusji:)

Powiem szczerze, że sporo szukałem info na temat pełnej konwersji, ale tu na forum znalazłem najlepsze i najbardziej fachowe:):):) Chciałem trochę odświeżyć wątek z zapytaniem czy pojawiło się coś nowego??

Mnie najbardziej denerwuje brak możliwość przypisania użytkownika i ciągły komunikat po uruchomieniu.

Nie wiem jak u Was, ale u mnie na górnym pasku z prawej strony jest ikona z pełnym zasięgiem 2G - czy taka sieć w ogóle w Polsce jeszcze działa? Ciekaw jestem czemu nie nawiązuje połączenia LTE?? Przecież telefony komórkowe z USA normalnie działają tutaj...hmmm.

Pozdrawiam:piwo:

Mam dokładnie tak samo. Z tego co udało mi się dowiedzieć, prawdopodobnie poprzedni właściciel miał wykupioną usługę audi connect na 10 lat, ale jest ona ograniczona tylko do US i niestety nie ma możliwości przeniesienia tej usługi do EU (u nas świadczona jest przez firmę z Irlandii).

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 12.09.2024 o 13:54, MarKus23 napisał(a):

Mam dokładnie tak samo. Z tego co udało mi się dowiedzieć, prawdopodobnie poprzedni właściciel miał wykupioną usługę audi connect na 10 lat, ale jest ona ograniczona tylko do US i niestety nie ma możliwości przeniesienia tej usługi do EU (u nas świadczona jest przez firmę z Irlandii).

Wiesz, może czy można coś zrobić z tymi użytkownikami?
Ja w swojej Q5 z 2021 przy wpisywaniu loginu i hasła nie mam nawet klawiatury.
Przy próbie dodania użytkownika lokalnego mam info, że opcja niedostępna.
Mam też info, że jest zasięg 2g ale ja nawet nie wiem gdzie się kartę sim wkłada - w schowku nie widzę slotów.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 21.09.2024 o 20:45, Bednar1991 napisał(a):

Wiesz, może czy można coś zrobić z tymi użytkownikami?
Ja w swojej Q5 z 2021 przy wpisywaniu loginu i hasła nie mam nawet klawiatury.
Przy próbie dodania użytkownika lokalnego mam info, że opcja niedostępna.
Mam też info, że jest zasięg 2g ale ja nawet nie wiem gdzie się kartę sim wkłada - w schowku nie widzę slotów.

Nie masz pewnie slotu na kartę SIM bo pewnie jest tylko zainstalowana e-SIM w MMI (ja mam tak samo). To jest problem bo nie jesteś nawet w stanie włożyć innej karty SIM. Przenieść karty z US na EU się raczej nie da. Jak tutaj pisano wcześniej na forum pewnie można wymienić moduł MMI na EU, ale nie wiem czy jest sens... 

Sam jestem w mega kropce...

Opublikowano (edytowane)

Popytam, przepraszam, ale dawno nie odwiedzałam Forum i nie myślałam, że to taki ogromny kłopot. Piszcie na PW.

Edytowane przez Grażynka
Opublikowano
W dniu 1.10.2024 o 09:03, MarKus23 napisał(a):

Nie masz pewnie slotu na kartę SIM bo pewnie jest tylko zainstalowana e-SIM w MMI (ja mam tak samo). To jest problem bo nie jesteś nawet w stanie włożyć innej karty SIM. Przenieść karty z US na EU się raczej nie da. Jak tutaj pisano wcześniej na forum pewnie można wymienić moduł MMI na EU, ale nie wiem czy jest sens... 

Sam jestem w mega kropce...

Ja mam podobnie, z tym, ze mam jednostke MMI europejską (musialem kupic bo przyjechala bez :), jednakze nic to nie zmienia, zasieg 2G, z apka my audi nie laczy, tzn. mowi mi, ze musze zmienic ustawienia prywatnosci w aucie... Czy moze ktos wie o co moze chodzic?

Opublikowano

Mam jeszcze parę drobiazgów do ogarnięcia, bo sprowadziłem autko zza oceanu. Kto to ogarnia, bo podstawy zrobiły mi mechaniory z Gdańska, ale jak przyszedł software to po 5 awarii mam dość. Ma ktoś dobrego soft diagnostę i programera od Audi? Z góry dziękuję za pomoc.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
W dniu 12.09.2024 o 11:57, adam-b. napisał(a):

Witam uczestników dyskusji:)

Powiem szczerze, że sporo szukałem info na temat pełnej konwersji, ale tu na forum znalazłem najlepsze i najbardziej fachowe:):):) Chciałem trochę odświeżyć wątek z zapytaniem czy pojawiło się coś nowego??

Mnie najbardziej denerwuje brak możliwość przypisania użytkownika i ciągły komunikat po uruchomieniu.

Nie wiem jak u Was, ale u mnie na górnym pasku z prawej strony jest ikona z pełnym zasięgiem 2G - czy taka sieć w ogóle w Polsce jeszcze działa? Ciekaw jestem czemu nie nawiązuje połączenia LTE?? Przecież telefony komórkowe z USA normalnie działają tutaj...hmmm.

Pozdrawiam:piwo:

W moim Q5 Sportback 2022 S-Line stan obecny jest taki:

  1. światła ogarnięte;
  2. polonizacja MMI oraz jednostki - zrobione;
  3. częstotliwości radia analogowego pozwalają wybierać stacje co 0,1 MHz;
  4. brak map regionu i możliwości nawigacji z pomocą MMI, GPS pokazuje offroad (moduł oryginalny - niezmieniony);
  5. brak możliwości zapamiętania użytkownika - nadal jestem jako gość w swoim aucie :(, brak możliwości rejestracji VINu na stronie myAudi;
  6. brak radia cyfrowego - brak komunikacji w związku z oryginalnym MMI i eSIMem z USA;
  7. access point WiFi nie działa (to samo co w pkt. 6)
  8. moduł bram nie działa (w USA inne częstotliwości);
  9. SOS nie działa - nawet się nie interesowałem tematem.

Tak dla uporządkowania tego co przeczytałem na forum do tej pory:

  1. mapy będą działały tylko po wymianie MMI na europejskie ?
  2. indywidualizacja ustawień (użytkownicy) dopiero po rejestracji przy wsparciu salonu Audi celem przeniesienia VINu do Europy i przypisania do identyfikatora użytkownika (emaila) ?
  3. dostęp do radia cyfrowego dopiero po rejestracji eSIMu w module ?
    czy można wgrać dowolny eSIM od dowolnego operatora ?
  4. żeby w MMI był internet oraz możliwość wystawienia access pointa WiFi to trzeba zarejestrować właściwy eSIM ?
  5. co zrobić z otwieraniem bram napisał wstępnie januszbi ale zadziała chyba dopiero po możliwości zapamiętywniu użytkowników ? przydało by się info jak podpiąć moduł.

Nie łudzę się, że wszystko da się ogarnąć metodą chałupniczą bo tym jest konwersja auta sprowadzonego z rynku USA ale może większość się uda.
Oczywiście różnice w modelach, rocznikach i wyposażeniu ten temat utrudniają ale...
Może ktoś z Was te informacje zestawi tak aby temat dałoby się uporządkować ?
...lub spróbujmy ogarnąć to wspólnie...

PS. A jaki zestaw do diagnostyki przez euro złącze polecacie (byle nie kosztowało milion novigradzkich koron) ?  :smiley_shock:

Edytowane przez heroab
Opublikowano
8 godzin temu, heroab napisał(a):

W moim Q5 Sportback 2022 S-Line stan obecny jest taki:

  1. światła ogarnięte;
  2. polonizacja MMI oraz jednostki - zrobione;
  3. częstotliwości radia analogowego pozwalają wybierać stacje co 0,1 MHz;
  4. brak map regionu i możliwości nawigacji z pomocą MMI, GPS pokazuje offroad (moduł oryginalny - niezmieniony);
  5. brak możliwości zapamiętania użytkownika - nadal jestem jako gość w swoim aucie :(, brak możliwości rejestracji VINu na stronie myAudi;
  6. brak radia cyfrowego - brak komunikacji w związku z oryginalnym MMI i eSIMem z USA;
  7. access point WiFi nie działa (to samo co w pkt. 6)
  8. moduł bram nie działa (w USA inne częstotliwości);
  9. SOS nie działa - nawet się nie interesowałem tematem.

Tak dla uporządkowania tego co przeczytałem na forum do tej pory:

  1. mapy będą działały tylko po wymianie MMI na europejskie ?
  2. indywidualizacja ustawień (użytkownicy) dopiero po rejestracji przy wsparciu salonu Audi celem przeniesienia VINu do Europy i przypisania do identyfikatora użytkownika (emaila) ?
  3. dostęp do radia cyfrowego dopiero po rejestracji eSIMu w module ?
    czy można wgrać dowolny eSIM od dowolnego operatora ?
  4. żeby w MMI był internet oraz możliwość wystawienia access pointa WiFi to trzeba zarejestrować właściwy eSIM ?
  5. co zrobić z otwieraniem bram napisał wstępnie januszbi ale zadziała chyba dopiero po możliwości zapamiętywniu użytkowników ? przydało by się info jak podpiąć moduł.

Nie łudzę się, że wszystko da się ogarnąć metodą chałupniczą bo tym jest konwersja auta sprowadzonego z rynku USA ale może większość się uda.
Oczywiście różnice w modelach, rocznikach i wyposażeniu ten temat utrudniają ale...
Może ktoś z Was te informacje zestawi tak aby temat dałoby się uporządkować ?
...lub spróbujmy ogarnąć to wspólnie...

PS. A jaki zestaw do diagnostyki przez euro złącze polecacie (byle nie kosztowało milion novigradzkich koron) ?  :smiley_shock:

Cześć,
też jestem początkujący w temacie ale już coś tam chyba wiem. Mam nadzieję, że nie wprowadzę nikogo w błąd.

ad 1.
Mapy raczej można wgrać bez problemu, pełno aut z USA je ma.
Dodatkowo należy pamiętać o polskim języku obsługi głosowej.

ad 2. tutaj to raczej droga przez mękę ale komuś udało się przenieść samochód do Europejskiej bazy danych.

ad. 3 tutaj jest chyba problem, znalazłem póki co jednego elektronika co usuwa komunikat o wyborze użytkownika na starcie; oczywiście nie rozwiązuje to problemu. Mam do niego dość daleko wiec może przy okazji to zrobię. Koszt 100zł.

ad 4. tutaj potrzebny jest inny moduł, w wątku koledzy ogarniali temat. Modele z USA mają inny rodzaj, który nie działa w EU. Ewentualnie możesz wgrać europejskie gracenote.


 

Opublikowano
20 minut temu, Bednar1991 napisał(a):

Cześć,
też jestem początkujący w temacie ale już coś tam chyba wiem. Mam nadzieję, że nie wprowadzę nikogo w błąd.

ad 1.
Mapy raczej można wgrać bez problemu, pełno aut z USA je ma.
Dodatkowo należy pamiętać o polskim języku obsługi głosowej.

ad 2. tutaj to raczej droga przez mękę ale komuś udało się przenieść samochód do Europejskiej bazy danych.

ad. 3 tutaj jest chyba problem, znalazłem póki co jednego elektronika co usuwa komunikat o wyborze użytkownika na starcie; oczywiście nie rozwiązuje to problemu. Mam do niego dość daleko wiec może przy okazji to zrobię. Koszt 100zł.

ad 4. tutaj potrzebny jest inny moduł, w wątku koledzy ogarniali temat. Modele z USA mają inny rodzaj, który nie działa w EU. Ewentualnie możesz wgrać europejskie gracenote.


 

Mapy żeby wgrać trzeba fixa i region zmienić a bramę można na 2 sposoby 1 to dokładka Zestaw HOMECAR1 USA a 2 to wymiana sterownika na Europę 

Opublikowano

Szanowni, takie małe coś:):)

Byłem ostatnio na Litwie i: mimo wykodowanego SOS kawałek po przekroczeniu granicy całkowicie zgasł zasięg 2G i na górze (przy SOS) zgasła zielona kontrolka - w sumie to już nie wiem, czy mam tego sosa czy nie. Po powrocie i pojawieniu się zasięgu 2G pojawiła się zielona kontrolka - także takie coś....

Jeśli chodzi o pilot do bramy, to ja słyszałem, że te moduły samochodowe nie są w stanie być "przyuczone" do dynamicznych pilotów (dynamicznie zmieniają się fale czy coś tam...) stąd brak możliwości przyuczenia. Nie qwiem, czy to prawda, ale o czymś takim słyszałem.

Pozdrawiam

 

Opublikowano
W dniu 18.10.2024 o 21:08, reniu12 napisał(a):

Mapy żeby wgrać trzeba fixa i region zmienić a bramę można na 2 sposoby 1 to dokładka Zestaw HOMECAR1 USA a 2 to wymiana sterownika na Europę 

Ok. Może jakieś szczegóły co dotego Fixa ? Gdzie go pobrać ? jak zainstalować ? itd.

Opublikowano
Godzinę temu, heroab napisał(a):

Ok. Może jakieś szczegóły co dotego Fixa ? Gdzie go pobrać ? jak zainstalować ? itd.

Wyślij mi numer jednostki jaką masz na PW.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 18.10.2024 o 12:05, heroab napisał(a):

W moim Q5 Sportback 2022 S-Line stan obecny jest taki:

  1. światła ogarnięte;
  2. polonizacja MMI oraz jednostki - zrobione;
  3. częstotliwości radia analogowego pozwalają wybierać stacje co 0,1 MHz;
  4. brak map regionu i możliwości nawigacji z pomocą MMI, GPS pokazuje offroad (moduł oryginalny - niezmieniony);
  5. brak możliwości zapamiętania użytkownika - nadal jestem jako gość w swoim aucie :(, brak możliwości rejestracji VINu na stronie myAudi;
  6. brak radia cyfrowego - brak komunikacji w związku z oryginalnym MMI i eSIMem z USA;
  7. access point WiFi nie działa (to samo co w pkt. 6)
  8. moduł bram nie działa (w USA inne częstotliwości);
  9. SOS nie działa - nawet się nie interesowałem tematem.

Tak dla uporządkowania tego co przeczytałem na forum do tej pory:

  1. mapy będą działały tylko po wymianie MMI na europejskie ?
  2. indywidualizacja ustawień (użytkownicy) dopiero po rejestracji przy wsparciu salonu Audi celem przeniesienia VINu do Europy i przypisania do identyfikatora użytkownika (emaila) ?
  3. dostęp do radia cyfrowego dopiero po rejestracji eSIMu w module ?
    czy można wgrać dowolny eSIM od dowolnego operatora ?
  4. żeby w MMI był internet oraz możliwość wystawienia access pointa WiFi to trzeba zarejestrować właściwy eSIM ?
  5. co zrobić z otwieraniem bram napisał wstępnie januszbi ale zadziała chyba dopiero po możliwości zapamiętywniu użytkowników ? przydało by się info jak podpiąć moduł.

Nie łudzę się, że wszystko da się ogarnąć metodą chałupniczą bo tym jest konwersja auta sprowadzonego z rynku USA ale może większość się uda.
Oczywiście różnice w modelach, rocznikach i wyposażeniu ten temat utrudniają ale...
Może ktoś z Was te informacje zestawi tak aby temat dałoby się uporządkować ?
...lub spróbujmy ogarnąć to wspólnie...

PS. A jaki zestaw do diagnostyki przez euro złącze polecacie (byle nie kosztowało milion novigradzkich koron) ?  :smiley_shock:

Ad 1

Mapy będą działały na jednostce ze stanów, tylko, ktoś za kasę musi Ci te mapy tam wgrać.

ad2

Ustawiać możesz wszystko, jako gość. Auta z USA na rynku europejskim nie zarejstrujesz i odwrotnie. Póki co. Jedyna szansa, że ktoś stworzy jakąś możliwość, żeby jakoś się przez sieć zalogować do sieci w USA. I potwierdzić użytkownika głownego. To jest czynność jednorazowa, potem już by wszystko działało, aż do kolejnej zmiany głównego użytkownika.

ad3

radia cyfrowego w jednostce z usa nie ma, oni tam mają satelitarne. Jednostka europejska ma radio cyfrowe. Ciągle jestem przed zmianą, mam jednostkę EU ale nie mam czasu. Karty esim nie zmienisz. W jednostce EU jest karta esim firmy Cubic Telecom, ale firma ta nie widzi Vin z usa i odwrotnie. Generalnie ich auta z usa nie interesują.

ad4

moduł będzie działał jak do sterownika bramy dołożysz mały moduł kosztujący 200 parę złotych, który będzie wychwytywał innej częstotliwości nadawany przez Twoje audi.

Jakby co służe pomocą tel. 606923808

  • Like 1
Opublikowano
W dniu 6.10.2024 o 21:56, Pulp napisał(a):

Ja mam podobnie, z tym, ze mam jednostke MMI europejską (musialem kupic bo przyjechala bez :), jednakze nic to nie zmienia, zasieg 2G, z apka my audi nie laczy, tzn. mowi mi, ze musze zmienic ustawienia prywatnosci w aucie... Czy moze ktos wie o co moze chodzic?

Ten komunikat o ustawieniach prywatności to niestety tylko reakcja systemu, że nie widzi sieci. System podejrzewa że ustawiłeś zablokowanie wymiany informacji między autem a siecią i taki komunikat generuje. Generalnie to on szuka sieci USA. Czyli przenosimy na chwilę auto do USA, rejestrujemy bez problemu użytkownika głównego i cieszymy się ze wszystkich funkcji włącznie z FOD, aż do zmiany użytkownika głównego. Póki ktoś nie wymyśli jak połączyć auto z internetem np prze telefon także w tym segmencie logowania do Audi Connect USa to nic z tym nie zrobimy.

Opublikowano
W dniu 22.10.2024 o 12:08, adam-b. napisał(a):

Szanowni, takie małe coś:):)

Byłem ostatnio na Litwie i: mimo wykodowanego SOS kawałek po przekroczeniu granicy całkowicie zgasł zasięg 2G i na górze (przy SOS) zgasła zielona kontrolka - w sumie to już nie wiem, czy mam tego sosa czy nie. Po powrocie i pojawieniu się zasięgu 2G pojawiła się zielona kontrolka - także takie coś....

Jeśli chodzi o pilot do bramy, to ja słyszałem, że te moduły samochodowe nie są w stanie być "przyuczone" do dynamicznych pilotów (dynamicznie zmieniają się fale czy coś tam...) stąd brak możliwości przyuczenia. Nie qwiem, czy to prawda, ale o czymś takim słyszałem.

Pozdrawiam

 

Zieloną kontrolke masz ale SOS nie masz. Spróbuj zadzwonić przez SOS a się przekonasz. Jak zmienisz na jednostkę EU to wtedy będzie.  Na 100% powiem jak zmienię. Brak czasu.

Co do modułu od bramy przeszukaj moje poprzednie posty. Jest do ogarnięcia. Nic nie montujesz w aucie, dodatkowy nadajnik dodajesz do sterownika przy bramie. Działa bardzo fajnie. Szybki montaż.

  • Like 1
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie