Skocz do zawartości

michał JAGODA#

Manager/Owner
  • Zawartość

    1231
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    99

Ostatnia wygrana michał JAGODA# w dniu 11 Kwiecień

Użytkownicy przyznają michał JAGODA# punkty reputacji!

Reputacja

145 Doskonała

O michał JAGODA#

  • Tytuł
    Manager/Owner
  • Urodziny 30.05.1987

Samochód

  • Model
    Audi A4 B7
  • Rocznik
    2005
  • Silnik
    Diesel
  • Pojemność
    2.0
  • Moc KM
    140
  • Nadwozie
    Avant

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Warsaw

Ostatnie wizyty

38154 wyświetleń profilu
  1. Witam potrzebna instrukcja do Audi A4 B7 2007r. po Polsku Pozdrawiam.

  2. michał JAGODA#

    radio / zrzut ekranu telefonu

    Myślałem, że pytasz o fabryczne MMI. Jeżeli chodzi o niefabryczne rozwiązania, to jak najbardziej się da - Twój link jest tego przykładem
  3. michał JAGODA#

    radio / zrzut ekranu telefonu

    Niestety nie ma takiej możliwości
  4. michał JAGODA#

    Zapytanie o instrukcje do Q7 2016

    W wolnej chwili postaram się wrzucić instrukcję dla nowego modelu na forum.
  5. michał JAGODA#

    Audi Q4 e-tron concept

    Minął już rok, odkąd w tym samym miejscu – w Genewie – zadebiutował pierwszy seryjnie produkowany model Audi z w pełni elektrycznym napędem. Audi e-tron było jeszcze wtedy pokryte kamuflażem. Teraz, cztery pierścienie patrzą w przyszłość całej serii elektrycznych samochodów, prezentując na Geneva Motor Show koncepcyjne Audi Q4 e-tron – kompaktowego, czterodrzwiowego SUV’a. Dwa elektryczne silniki montowane w Audi Q4 e-tron concept dają 225 kW mocy systemowej. Siła napędowa tego koncepcyjnego samochodu przekazywana jest na drogę za pośrednictwem napędu na cztery koła quattro – to typowe dla Audi. Doskonała przyczepność pozwala mu przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,3 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 180 km/h. Duży akumulator o pojemności 82 kWh zajmuje praktycznie całą przestrzeń podwozia. Zasięg auta – ponad 450 kilometrów wg. standardów cyklu WLTP – to ścisła czołówka całej klasy. Rozwiązania techniczne zastosowane w Audi Q4 e-tron concept bazują na modularnej platformie dla aut elektrycznych (MEB). Na niej w przyszłości bazować będą również inne produkowane przez Grupę Volkswagen samochody – od popularnych kompaktów, do klasy wyższej średniej. Audi Q4 e-tron concept daje pogląd na to, jak wyglądać będzie piąty, seryjnie produkowany elektryczny samochód spod znaku czterech pierścieni. Model ten znajdzie się na rynku pod koniec roku 2020. Rozpoczęła się już natomiast regularna sprzedaż Audi e-tron, a pierwsze samochody trafią do klientów jeszcze przed końcem marca. W kolejnych miesiącach tego roku zaprezentowane będzie jeszcze Audi e-tron Sportback, a na chińskich drogach pojawi się Audi Q2L e-tron, zaprojektowane specjalnie na tamtejszy rynek i tam produkowane. Prezentacja wersji produkcyjnej stworzonego przez Audi Sport GmbH czterodrzwiowego coupé Audi e-tron GT, planowana jest na drugą połowę roku 2020. W tym samym czasie zadebiutuje również w produkcji kompaktowe Audi Q4 e-tron. W ten sposób, zaledwie dwa lata po premierze swego pierwszego auta elektrycznego, Audibędzie oferować samochody z takim napędem we wszystkich segmentach rynkowych: od segmentu A, do pojazdów luksusowych. Kompaktowy na zewnątrz, przestronny wewnątrz: wymiary i wnętrze pojazdu Długość 4,59 m, szerokość 1,90 m, wysokość 1,61 m. Z takimi wymiarami AudiQ4 e-tron concept plasuje się w czołówce segmentu kompaktów i kwalifikują go one do miana wszechstronnego pojazdu elektrycznego, nadającego się również do codziennego, miejskiego użytku. Jeśli zaś chodzi o wnętrze auta, jest wprost przeciwnie – rozstaw osi 2,77 m stawia Audi Q4 e-tron concept przynajmniej o jedną klasę wyżej. Z racji tego, że w samochodzie tym nie ma tunelu środkowego, Q4 e-tron concept oferuje zarówno z przodu, jak i z tyłu bardzo dużo miejsca na nogi. Poczucie przestronności podkreślone jest doborem kolorów wnętrza. W górnej części przedziału pasażerskiego dominują barwy jasne i ciepłe, natomiast ciemna wykładzina podłogi i ciemne dywaniki definiują jego dolną sekcję. Podsufitka, słupki przy oknach, górna część tapicerki drzwi oraz deska rozdzielcza, pokryte są białą i beżową mikrofibrą. Równowaga środowiskowa jest dla Audi Q4 e-tron concept priorytetem. I nie chodzi tu wyłącznie o elektryczny napęd: wykładzina podłogi zrobiona jest z materiałów pochodzący z recyklingu. Zamiast pokrytych chromem, metalowych dekorów, powierzchnie powleczone są wysokiej jakości lakierem wielowarstwowym. Malowany w strukturze mrozu plexiglas na ekranie aplikacji, tworzy intensywny efekt głębi. Cztery fotele ze zintegrowanymi zagłówkami pokryte są komfortową Alcantarą, a jakość ich wykonania jest jakością ręcznej roboty. Cała tapicerka przeszyta jest podwójnym, grubym ściegiem. Za kierownicą umieszczony jest ekran wirtualnego kokpitu – Audi virtual cockpit – wyświetlający wszystkie najważniejsze informacje dotyczące prędkości, poziomu naładowania akumulatora i nawigacji. Nowością jest tu wielkoformatowy wyświetlacz danych na szybie na wprost wzroku kierowcy – head-up display, z funkcjami rozszerzonej rzeczywistości. Wyświetlacz może ukazywać najważniejsze informacje w takiej formie graficznej, gdzie np. strzałki nawigacji nakazujące skręt, wyświetlą się jakby na nawierzchni drogi. Panel sterowania, zaprojektowany jako zespół elementów dotykowych umieszczonych na ramionach kierownicy, służy do obsługi często wybieranych funkcji. Pośrodku, powyżej konsoli środkowej, umieszczono ekran dotykowy o przekątnej 12,3 cala, z poziomu którego obsługuje się funkcje infotainment i funkcje pojazdu. Dla łatwiejszej obsługi, ekran zwrócony jest w stronę kierowcy. Pod nim zamontowano pasek przycisków obsługi klimatyzacji. Z racji tego, że na konsoli środkowej nie trzeba było umieszczać elementów funkcjonalnych, takich jak dźwignia zmiany biegów, czy przycisk lub dźwignia uruchamiające hamulec ręczny, zaprojektowano ją jako obszerny schowek, zawierający miejsce do bezprzewodowego ładowania telefonu komórkowego. Ponadto znajduje się tam przycisk wyboru trybów jazdy. Oprócz konwencjonalnego schowka umieszczonego poniżej, możliwość schowania butelek z napojami dają też specjalnie skonstruowane schowki w górnej części drzwi. Na pierwszy rzut oka Audi, na pierwszy rzut oka e-tron: wygląd zewnętrzny Już od pierwszego spojrzenia nie można się pomylić, że Q4 e-tron concept to prawdziwe Audi. Świadczy o tym duży Singleframe, na którym znajduje się logo marki – cztery pierścienie. A już drugie spojrzenie nie pozostawia wątpliwości, że to elektryczne Audi. Podobnie jak w pierwszym produkcyjnym Audi z elektrycznym napędem, również w tym pojeździe koncepcyjnym zamiast tradycyjnej osłony chłodnicy zamontowano płaską, prawie pionową powierzchnię, zamkniętą w ośmiokąt Singleframe. Powietrze dostarczane jest do samochodu za pośrednictwem dwóch dużych wlotów rozciągających się od dolnych krawędzi diodowych reflektorów LED Matrix, aż do dolnego spojlera w przodzie auta. Wyraziście wymodelowane błotniki obu osi to kolejna cecha wyróżniająca markę Audi. Zewnętrzne dodatki stylistyczne Q4 e-tron concept zaprojektowano w ten sposób, by patrząc na auto z boku wyraźnie było można zauważyć ich charakterystyczne cechy. Zaakcentowanie panelu podwozia pomiędzy osiami, czyli obszaru w którym zamontowany jest akumulator, źródło mocy tego SUV’a – to typowy zabieg stylistyczny serii e-tron. Duże 22-calowe koła nie pozostawiają żadnych wątpliwości co do potencjału Audi e-tron concept. Linia dachu auta obniża się lekko ku tyłowi, co nadaje mu wyjątkowo dynamicznego wyglądu. Rzucające się w oczy, szerokie pasmo świetlne łączące ze sobą światła tylne AudiQ4 e-tron concept, to zapożyczenie stylistyczne z Audi e-tron. To właśnie w tym miejscu widać najwyraźniej bliskie relacje samochodów rodziny e-tron. Dotyczy to również wnętrz świateł, w których wyraźne rozdzielenie segmentów świateł diodowych nawiązuje do podobnego zabiegu stylistycznego znanego już z Audi e-tron. Na koniec, lakier nadwozia o nazwie „Solar Sky” – odcień niebieskiego zmieniający się w zależności od kąta padania światła, to zrównoważona innowacja w dwóch tego słowa znaczeniach. Po pierwsze lakier opracowany specjalnie dla Audi Q4 e-tron concept, produkowany w przyjaznych środowisku warunkach, odbija krótkofalowe frakcje światła słonecznego oscylując wokół spektrum podczerwieni, co znacznie redukuje kumulację ciepła na powierzchni nadwozia, a co za tym idzie również we wnętrzu pojazdu. Skutkuje to lepszym samopoczuciem pasażerów samochodu, a jednocześnie zmniejsza nakłady energii potrzebnej do pracy klimatyzacji, która w takim wypadku nie jest potrzebna do chłodzenia wnętrza auta. Po drugie natomiast, powyższe rozwiązanie wpływa na zwiększenie zasięgu oraz na globalny tzw. „ślad węglowy”. Wydajny: system napędu i zawieszenie Modularna platforma dla aut elektrycznych MEB daje możliwość zastosowania różnych wariantów napędu i poziomów mocy. W Audi Q4 e-tron concept zainstalowano bardzo wydajną wersję napędu elektrycznego. Q4 to z pewnością quattro – przednia i tylna oś napędzane są osobnymi silnikami elektrycznymi. Między osiami nie ma mechanicznego połączenia. Zamiast tego, elektroniczny sterownik pilnuje tego, by moment obrotowy był na obu osiach optymalnie skoordynowany. Pozwala to temu elektrycznemu SUV’owi zachować optymalną przyczepność w każdych warunkach pogodowych i na każdej nawierzchni. W większości przypadków, by osiągnąć jak najwyższą wydajność, Audi Q4 e-tron concept używa tylnego silnika elektrycznego – działającej permanentnie jednostki synchronicznej. Ze względu na efektywność, moment obrotowy jest dystrybuowany w większości na oś tylną. Jeśli kierowca potrzebuje więcej mocy niż może dostarczyć silnik elektryczny tylnej osi, elektryczny napęd na wszystkie koła wykorzystuje przedni silnik asynchroniczny do dystrybucji niezbędnego, dodatkowego momentu obrotowego na oś tylną. Dzieje się to również predyktywnie – zanim jeszcze auto wpadnie w poślizg na oblodzonej nawierzchni, podczas szybkiego pokonywania zakrętu lub wtedy, gdy auto wykazuje pod- lub nadsterowność. Elektryczny motor tylnej osi generuje moc 150 kW i moment napędowy 310 Nm. Silnik z przodu wytwarza 75 kW mocy i 150 Nm momentu. Moc systemowa to 225 kW. Akumulator umieszczony w podłodze pojazdu ma pojemność 82 kWh, co daje zasięg ponad 450 kilometrów (wg. standardów cyklu WLTP). Akumulator może być ładowany z maksymalną mocą 125 kW. By go naładować do poziomu ok. 80 procent, wystarczy zaledwie 30 minut. Tak duży zasięg to jednak zasługa nie tylko akumulatora dużej pojemności. AudiQ4 e-tron concept, podobnie jak jego starszy brat Audi e-tron, jest mistrzem wydajności. Od niskiego współczynnika oporu powietrza na poziomie Cd = 0.28, do zaawansowanej strategii rekuperacji: do optymalizacji zasięgu kompaktowy SUV wykorzystuje każdą okazję. Przyczynia się do tego również kompleksowe zarządzanie termiczne napędu i akumulatora, wykorzystujące pompę ciepła. Sportowe, bardzo precyzyjne prowadzenie Kluczowym czynnikiem sportowego charakteru auta i jego nadzwyczajnej dynamiki poprzecznej, jest niska i centralna pozycja montażowa komponentów napędu. Wysokonapięciowy system akumulatora jest optymalnie dopasowany do wymiarów Audi Q4 e-tron concept. Ma on kształt płaskiego, szerokiego bloku umieszczonego poniżej przedziału pasażerskiego. Masa całego systemu to 510 kilogramów. W ten sposób środek ciężkości Audi Q4 e-tron concept zlokalizowany jest mniej więcej na tym samym poziomie, co środek ciężkości przeciętnego sedana z konwencjonalnym napędem. Obciążenie osi jest zbalansowane idealnie na poziomie 50:50. Przednie zawieszenie Q4 e-tron concept to kolumny MacPhersona z adaptacyjnymi amortyzatorami. W tyle zastosowano zawieszenie wielowahaczowe z osobno montowanymi sprężynami i adaptacyjnymi amortyzatorami. Baza: modularna platforma dla aut elektrycznych MEB MLB – modularna platforma dla aut z silnikami montowanymi wzdłużnie; MQB – modularna platforma dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie. Oba te rozwiązania stosowane w autach różnych segmentów, to ogromny sukces Audii całej Grupy Volkswagen. Były one jednak zaprojektowane pod potrzeby pojazdów z silnikami spalinowymi. Co jest nowe i odmienne w modularnej platformie dla aut elektrycznych to fakt, że została ona skonstruowana specjalnie i wyłącznie dla potrzeb pojazdów elektrycznych. Osie, napędy, rozstaw osi oraz sposób współpracy pomiędzy wszystkimi komponentami, zostały wybrane i zaadaptowane specjalnie dla e-mobilności. Umiejscowienie zespołów akumulatorowych i ich geometria mogą być optymalizowane bez konieczności czynienia ustępstw w stosunku do różnych koncepcji napędu, co musi być brane pod uwagę w przypadku MLB i MQB. Jednocześnie, dzięki MEB otwiera się ogromny potencjał synergii. Platforma ta początkowo służyła jako baza dla elektrycznych samochodów popularnego segmentu A, ale teraz jest najlepszym dostępnym rozwiązaniem technicznym dla różnych marek i można ją stosować do wielu różnych samochodów elektrycznych. MEB pomaga również „przebić się” mobilności elektrycznej nawet w tak wrażliwym na zmiany cen segmencie, jakim jest segment aut kompaktowych. Elektryczna ofensywa: dwanaście w pełni elektrycznych modeli do roku 2025 Elektryczna ofensywa czterech pierścieni rozpoczęła się we wrześniu 2018 roku, z chwilą światowej premiery w pełni elektrycznego SUV’a Audi e-tron. Do roku 2025, Audi na najważniejszych światowych rynkach oferować będzie aż dwanaście modeli z w pełni elektrycznym napędem, co powinno stanowić około jednej trzeciej wolumenu sprzedaży koncernu z Ingolstadt. W tej gamie są oczywiście SUV’y: e-tron i e-tron Sportback, którego premierę przewidziano na rok 2019. Oprócz nich, w portfolio marki znajdą się również samochody o klasycznym nadwoziu typu Avant, czy Sportback. Gama obejmie modele z każdego segmentu rynkowego, od klasy kompaktów, do luksusowej. Na wystawie motoryzacyjnej Los Angeles Auto Show 2018, pokazane zostało koncepcyjne auto Audi e-tron GT concept – nisko zawieszone, dynamiczne coupé. Technicznie, samochód ten to efekt bliskiej współpracy Audi z marką Porsche, jednak stylistyka i charakter e-tron GT concept pełne są niepodrabialnego DNA Audi. Projekt ten będzie jeszcze rozwijany, a jego wersja produkcyjna ukaże się pod koniec roku 2020. Elektryczna Platforma Premium PPE to efekt współpracy działów rozwoju Audi i Porsche. Będzie ona bazą dla wielu rodzin modelowych Audi z napędem elektrycznym, w tym wysokoprodukcyjnych modeli z segmentów od B do D. Zużycie paliwa wymienionych wyżej modeli: (Zużycie paliwa i poziom emisji CO2 zależą od wybranego poziomu wyposażenia) Audi e-tron: Łączne zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: 26,2–22,6 (WLTP); 24,6–23,7 (NEDC) Łączna emisja CO2 w g/km: 0
  6. michał JAGODA#

    A3 z Krotoszyn

    Dzięki za ostrzeżenie!
  7. michał JAGODA#

    Instrukcja Obsługi MMI Audi Q5

    Dzięki za instrukcję Artur! Podpinam temat.
  8. Zamykam temat ze względu na dubel.
  9. michał JAGODA#

    Audi A6 C5 2.4 quattro - Problem z OBD

    Temat zamykam
  10. michał JAGODA#

    Kupno Audi a4b7

    99% sprowadzanych samochodów jest po przejsciach i ma cofane liczniki. Niestety kupujac auto z poza PL musisz liczyc sie z dużym ryzykiem. Nie jestem przekonany do tych aut z linków.
  11. michał JAGODA#

    Audi a4b6 1.8T 2003

    Masz link do ogłoszenia?
  12. michał JAGODA#

    Kupno Audi a4b7

    Tak - tutaj wrzuć linki proszę
  13. michał JAGODA#

    Instrukcja obsługi Audi Q5

    Przed chwilą pobierałem i u mnie pobiera normalnie do końca - spróbuj jeszcze raz.
  14. michał JAGODA#

    Audi e-tron GT

    W ślad za SUV-em Audi e-tron i Audi e-tron Sportback, które pojawi się na drogach w roku 2019, koncern z Ingolstadt przedstawia kolejny elektryczny samochód z czterema pierścieniami w logo. Tym razem to model o architekturze zupełnie płaskiej podłogi, doskonałych proporcjach i nisko umieszczonym środku ciężkości. 434 kW (590 KM) zapewnia osiągi prawdziwie sportowego auta. Moment obrotowy, tak jak można tego oczekiwać od dynamicznego Audi, przesyłany jest na koła za pośrednictwem stałego napędu na cztery koła quattro z funkcją rozdziału momentu na poszczególne koła. Za przekształcenie wystawowego, koncepcyjnego modelu w samochód gotowy do produkcji seryjnej odpowiedzialna jest spółka-córka Audi, Audi Sport GmbH Inspiracja zaczerpnięta z tunelu aerodynamicznego: stylistyka i nadwozie Niskie, szerokie i z dużym rozstawem osi – oto proporcje klasycznego Gran Turismo. Wpisuje się w nie również Audi e-tron GT concept. Ma 4,96 m. długości, 1,96 m. szerokości i 1,38 m. wysokości. Lekka karoseria czterodrzwiowego coupé zrobiona jest wg. zasad wielomateriałowej konstrukcji. Całą część dachową wyprodukowano z karbonu, wiele podzespołów jest aluminiowych, a wszystkie wsporniki zrobiono z wysokowytrzymałej stali. Rozwiązania techniczne tego pojazdu powstawały w ścisłej współpracy z marką Porsche. Zarówno stylistyka, jak i charakter samochodu to jądro niepowtarzalnego genotypu Audi. Delikatnie opadająca linia dachu Audi e-tron GT concept rozciągająca się aż do samego tyłu pojazdu, jest motywem charakterystycznym dla całej linii modeli Sportback. Nosi jednak w sobie założenia przyszłości, pokazując w którą stronę zmierza język stylistyczny marki z Ingolstadt. W porównaniu z obecnymi modelami Audi, najbardziej wyróżnia się stylistyka przedziału pasażerskiego, który wyraźnie zwęża się ku tyłowi. Nadkola oraz linia ramion wyglądają niczym rzeźbione i wraz z zupełnie płaską podłogą – niecodziennym rozwiązaniem jeśli chodzi o pojazdy elektryczne – wizualnie podkreślają nisko umieszczony środek ciężkości oraz dynamiczny potencjał Audi e-tron GT concept. Szeroko poprowadzone linie, wiele funkcjonalnych elementów nadwozia, otwory wentylacyjne w nadkolach oraz solidny dyfuzor w tyle pojazdu podkreślają jego korzenie, gdy ten stoi w tunelu aerodynamicznym. Cały obszar progów – ciągnący się od przedniego do tylnego nadkola – został „wyciągnięty” na zewnątrz, tworząc charakterystyczny, stylistyczny kontrast z kabiną. Wystające progi przyciągają wzrok w kierunku podwozia, gdzie zamontowano akumulatory – źródło energii dla Audi e-tron GT. Stylistyka felg, z ich pięcioma podwójnymi ramionami, to wizualne nawiązanie do ich funkcji. Dynamiczna konstrukcja zapewnia optymalną wentylację tarcz hamulcowych i wpływa na znaczną redukcję sił oporu. 22-calowe koła z oponami w rozmiarze 285/30 przyciągają wzrok, gdy patrzy się na auto z boku. Charakterystyczna dla Audi osłona chłodnicy Singleframe zlokalizowana jest pośrodku przodu samochodu. W porównaniu do dwóch SUV’ów e-tron, jej architektura jest bardziej pozioma. Jej górną połowę pomalowano w kolorze karoserii. Wzór grilla osłony odwołuje się do wzoru plastra miodu – struktury stosowanej w Audi typu RS. To najbardziej widoczny sygnał tego, że Audi e-tron GT concept to przyszły produkt firmy Audi Sport GmbH. Ściśle zdefiniowany opływ powietrza wokół nadwozia oraz duże wloty powietrza w przodzie mają za zadanie efektywnie chłodzić podzespoły, akumulatory oraz hamulce. Wlot powietrza na powierzchni maski, to z kolei odwołanie się do dwóch ostatnich samochodów koncepcyjnych Audi: modeli Aicon i PB18 e-tron. Maskę auta zaprojektowano w ten sposób, by nurt powietrza przepływał po niej trzymając się ściśle całej karoserii, co minimalizuje niepożądane zawirowania. Przednia część diodowych reflektorów Matrix LED z laserowymi światłami drogowymi w kształcie grota strzały, podkreśla dynamiczny wygląd Audi e-tron GT, nawet gdy stoi ono w miejscu. Podobnie jak w pojazdach serii Vision, tu również światło jest „animowane” i wita kierowcę krótką sekwencją – falą światła rozchodzącą się poziomo. To nowa sygnatura świateł Audi, która w przyszłości znajdzie zastosowanie w seryjnie produkowanych pojazdach tej marki. Przez całą szerokość tyłu auta przebiega wąska, lekka linia świateł. Pas ten rozprasza się na jego końcach w pojedyncze, podobne do klinów segmenty świateł diodowych umieszczone w jednostkach świateł tylnych. Architektura ta łączy e-tron GT z produkowanym seryjnie SUV’em e-tron, czyniąc oba te modele rozpoznawalnymi, nawet w ciemnościach, jako elektryczne Audi. Nowy kolor lakieru – ciepły, ciemny odcień tytanu nazwany Kinetic Dust, sprawia wrażenie bardzo praktycznego, a nie technicznie „schłodzonego”. W zależności od częstotliwości występowania i ruchu świateł, umożliwia tworzenie wyraźnych kontrastów pomiędzy poszczególnymi powierzchniami nadwozia. Efekt ten pogłebiają dodatkowo matowe, ciepło przyciemnione elementy listew okiennych i felg. Zrównoważone i bardzo współczesne: wnętrze Cztery drzwi, cztery fotele i 2,90 m. rozstawu osi. Wnętrze Audi e-tron GT concept zapewnia dużą dawkę codziennej praktyczności połączonej z doskonałą jakością. Funkcjonalne centrum wnętrza zlokalizowane jest z przodu, po lewej jego stronie i jest wyraźnie zwrócone w stronę kierowcy. Konsola środkowa, duży ekran dotykowy w górnej części oraz linia ciągnąca się od drzwi przez kokpit, otaczają miejsce kierowcy, doskonale i ergonomicznie „łącząc” go z całym systemem sterowania oraz systemami infotainment Audi e-tron GT. Konsola środkowa oraz deska rozdzielcza wyglądają jakby były zawieszone w powietrzu. Jasne kolory w górnej części kokpitu i stopniowo coraz ciemniejsza gradacja na powierzchni podłogi, tworzą wrażenie szerokości. Sportowe fotele inspirowane sportami motorowymi zapewniają optymalne podparcie boczne w obu rzędach foteli, nawet podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością. Zarówno ekran tablicy rozdzielczej, jak i wyświetlacz dotykowy umieszczony nad konsolą środkową mają idealnie czarne, błyszczące powierzchnie. Swą jednoznacznie poziomą architekturą podkreślają wielkość oraz wyważoną stylistykę wnętrza pojazdu. W celu prezentacji różnych funkcji ustawić można – w zależności od preferencji kierowcy - różne style ekranu. Mogą tu dominować wirtualne zegary i wirtualne pokrętła, łatwe do odczytania mapy nawigacji z informacjami na temat zasięgu pojazdu, czy też zróżnicowane menu funkcji infotainment. Steruje się nimi z poziomu ekranu dotykowego z funkcją haptycznej informacji zwrotnej. Tworząc nowy samochód koncepcyjny, projektanci świadomie postawili na wykorzystywanie materiałów pochodzących ze zrównoważonych źródeł, co jest jasną deklaracją współczesnego wzornictwa motoryzacyjnego. Produkty pochodzenia zwierzęcego nie są tu w ogóle stosowane. Audi e-tron GT concept ma w całości „wegańskie” wnętrze. Na fotelach i na innych powierzchniach wykończenia użyto wyszukanej, sztucznej skóry. Tkaniny zrobione z włókien pochodzących z recyklingu posłużyły do wyściełania siedzisk foteli oraz podłokietnika na konsoli środkowej. Podsufitek i okładziny filarów okiennych wykończone są mikrofibrą. Nawet wykładzina o długim włosie zrobiona jest z trwałego Econylu – włókna wyprodukowanego ze zrecyklingowanych starych sieci rybackich. Dwa bagażniki Audi e-tron GT dają wiele możliwości. Nowe Gran Turismo w pełni wykorzystuje swą koncepcyjną przewagę auta elektrycznego z kompaktowymi jednostkami napędowymi. Bagażnik tylny z charakterystyczną, dużą klapą zapewnia nawet 450 litrów przestrzeni ładunkowej, a pod maską z przodu pojazdu znajdziemy dodatkowe 100 litrów. Wydajność i zasięg: napęd 434 kilowaty (590 KM) mocy systemowej – to imponujący jak na w pełni elektryczne auto wynik. Do przedniej i do tylnej osi dopasowano dwa osobne silniki elektryczne. Oba to pracujące non-stop silniki synchroniczne. Moment obrotowy jest przekazywany na drogę za pośrednictwem czterech napędzanych kół. Oczywiście nowe Audi e-tron GT concept to pełnoprawne quattro, a będąc bardziej precyzyjnym elektryczne quattro, ponieważ pomiędzy przednią, a tylną osią nie ma żadnego mechanicznego połączenia. Sposób pracy napędu oraz koordynacja działania obu osi oraz prawych i lewych kół, to zadanie elektronicznego systemu kontroli i sterowania. Zapewnia on optymalną przyczepność kół, ale daje też możliwość uzyskania pożądanego poślizgu. W przyszłości, od 0 do 100 km/h pojazd przyspieszał będzie w około 3,5 sekundy, a do 200 km/h w 12 sekund. Prędkość maksymalna, by zapewnić maksymalny zasięg, została ograniczona do 240 km/h. Jedną z cech e-tron GT concept, z którą nie cała konkurencja może równać, jest możliwość pełnego wykorzystania potencjału przyspieszenia kilka razy z rzędu. Podczas gdy gdzie indziej napęd ze względów zarządzania temperaturą przestawia się na funkcję nadbiegu, Audi e-tron GT concept dzięki zaawansowanej strategii chłodzenia jest w stanie zapewnić pełną wydajność zarówno silników, jak i akumulatora. Zasięg nowego pojazdu koncepcyjnego, określony w myśl założeń nowego cyklu testowego WLTP, to będzie ponad 400 km. Potrzebna tu energia napędowa pochodzi z litowo-jonowego, bardzo płaskiego akumulatora o pojemności energetycznej ponad 90 kWh, zajmującego całą powierzchnię pod podłogą – od przedniej do tylnej osi. Zaletą takiej konstrukcji jest bardzo nisko – porównywalnie do modelu R8 - umieszczony środek ciężkości auta, co daje ogromne korzyści podczas dynamicznego prowadzenia. Układ czterech kół skrętnych przekłada tę zaletę w doskonałą syntezę sportowej zwrotności i precyzji samochodu, wzmocnioną nadzwyczajną stabilnością kierunkową. System rekuperacji zwiększa zasięg elektrycznych pojazdów Audi o 30 procent. To ważne nawet w przypadku tak sportowego auta, jakim jest Audi e-tron GT concept. System rekuperacji obejmuje dwa silniki elektryczne i elektrohydraulicznie zintegrowany system sterowania hamulcami. W tym modelu połączono różne tryby rekuperacji: rekuperację manualną w trybie żeglowania z użyciem manetek przy kierownicy, rekuperację automatyczną w trybie żeglowania kontrolowaną przez system asystenta wydajności i rekuperację w trybie hamowania, w której przejście pomiędzy hamowaniem elektrycznym, a hydraulicznym jest bardzo łagodne. Audi e-tron GT concept rekuperuje do 0,3 g tylko w trybie hamowania silników elektrycznych, co przypada na ok. 90 procent operacji hamowania. Nie używa wtedy hamulców konwencjonalnych. Energia powraca zatem do akumulatora praktycznie w każdym przypadku hamowania. Konwencjonalne hamulce zaczynają działać dopiero wtedy, gdy siła hamowania przekracza wartość 0,3 g. Audi e-tron GT concept wyposażone jest w wytrzymałe, ceramiczne tarcze hamulcowe pracujące z najwyższą wydajnością nawet w przypadku wielokrotnego ostrego hamowania. Redukcja czasu ładowania: system ładowania o napięciu 800 volt Akumulator Audi e-tron GT concept może być ładowany na dwa sposoby: z użyciem kabla, przez przykryte klapką gniazdo umieszczone po lewej stronie przodu pojazdu albo bezprzewodowo – indukcyjnie z wykorzystaniem układu AudiWireless Charging. W tym przypadku płyta ładująca z zatopioną w niej cewką elektryczną zamontowana jest na stałe w podłodze miejsca, w którym parkuje auto i podłączona do sieci elektrycznej. Zmienne pole magnetyczne indukuje wtedy zmienne napięcie w drugiej cewce zamontowanej w podłodze samochodu. Dzięki mocy ładowania 11 kW, akumulator Audi e-tron GT concept ładuje się do pełna w ciągu jednej nocy. Ładowanie przewodowe jest znacznie szybsze z racji tego, że czterodrzwiowe coupé podłącza się do systemu 800-woltowego. System ten, w porównaniu do obecnie używanych, wydatnie skraca czas ładowania. Do naładowania akumulatora do wartości ok. 80 procent jego pojemności wystarcza ok. 20 minut, co pozwala na przejechanie kolejnych 320 kilometrów (wg. cyklu WLTP). Audi e-tron GT concept może być również ładowane przy konwencjonalnych kolumnach o niższym napięciu. Taka możliwość daje kierowcy dostęp do coraz gęstszej sieci punktów ładowania. Elektryczna ofensywa Audi trwa Światową premierą swego pierwszego w pełni elektrycznego SUV’a Audi e-tron we wrześniu 2018 r., koncern z Ingolstadt zapoczątkował swą elektryczną ofensywę modelową. Do roku 2025 na najważniejszych rynkach świata cztery pierścienie oferować będą dwanaście elektrycznie napędzanych modeli, pokrywając w ten sposób jedną trzecią swej sprzedaży właśnie samochodami elektrycznymi. W tej gamie są SUV’y: Audi e-tron oraz Audi e-tron Sportback, którego premierę przewidziano na rok 2019. Ponadto znajdą się tu pojazdy o klasycznej linii nadwozia – Avant i Sportback. Na rynku pojawią się elektryczne Audiodpowiadające zapotrzebowaniu w każdym segmencie modelowym – od kompaktów do samochodów luksusowych. Koncepcyjne Audi e-tron GT concept, dynamiczne, nisko zawieszone coupé, debiutuje na Los Angeles Auto Show 2018. Rozwiązania techniczne tego pojazdu powstawały w ścisłej współpracy z marką Porsche, jednak stylistyka i charakter e-tron GT pełne są niepowtarzalnego DNA Audi. Projekt ewoluował będzie w kierunku stworzenia samochodu produkcji seryjnej, który powinien być gotowy do końca roku 2020. Pierwsze egzemplarze nowego, elektrycznego Audi trafią do klientów na początku roku 2021. Innym wspólnym projektem działów rozwoju Audi i Porsche jest Elektryczna Platforma Premium (PPE). Będzie ona bazą dla wielu napędzanych elektrycznie rodzin modelowych Audi – począwszy od aut segmentu B, a skończywszy na samochodach segmentu D.
  15. michał JAGODA#

    Instrukcja obsługi

    Najpierw szukaj, dopiero potem zakładaj nowy temat - Ten zamykam.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.